Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
    Nu er det jo også kun 12 mio ikke 24 mio. der er taget højde for at det kun er halvdelen af transferindtægterne. Vi skal også huske på at salgstidspunktet vel var inden Finanskrisen rigtig ramte Fodboldverdenen sådan prismæssigt. Vi solgte jo Traore året efter for hvad jeg mener var et alt for højt beløb set ud fra hans skadeshistorik. Jeg tror personlig ikke på vi har fået mindre end 10 mio. og tror faktisk mere...
    vi er jo ude i ren gætteleg her....men tror ikke vi har fået i nærheden af 10 mill....det er jo ikke noget man typisk kaster sig ud i hvis man vælter sig i penge....men mere for at få lidt mønt i kassen her og nu, og så er man sjældent i en god forhandlingsituation.

    men igen, ren spekulationer

    - forøvrigt er jeg ret skuffet over at hører vi har bevæget os ud af den vej.....troede altså vi holdt os fra den slags, men penge mangle kan jo gøre meget

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      vi er jo ude i ren gætteleg her....men tror ikke vi har fået i nærheden af 10 mill....det er jo ikke noget man typisk kaster sig ud i hvis man vælter sig i penge....men mere for at få lidt mønt i kassen her og nu, og så er man sjældent i en god forhandlingsituation.

      men igen, ren spekulationer

      - forøvrigt er jeg ret skuffet over at hører vi har bevæget os ud af den vej.....troede altså vi holdt os fra den slags, men penge mangle kan jo gøre meget
      Nu er jeg ude i spekulationer men kan det være det der har kostet et par hoveder hvis der har siddet en sportsdirektør og manglet penge og er gået udenom ledelsen? Vores bestyrelsesmænd kunne jo sådan set godt have købt de spillerandele ...

      Hvem var sportsdirektør der?
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
        Nu er det jo også kun 12 mio ikke 24 mio. der er taget højde for at det kun er halvdelen af transferindtægterne. Vi skal også huske på at salgstidspunktet vel var inden Finanskrisen rigtig ramte Fodboldverdenen sådan prismæssigt. Vi solgte jo Traore året efter for hvad jeg mener var et alt for højt beløb set ud fra hans skadeshistorik. Jeg tror personlig ikke på vi har fået mindre end 10 mio. og tror faktisk mere...
        Hvis de 50% ikke blev solgt for ret meget mindre end 12 mio... så må det jo også betyde at Kadrii og Traoré vurderedes til at have været op i mod 24 mio. værd dengang (Alt efter hvad ikke ret meget mindre, præcist betyder) samt at hedgefonden over 3 år stort set ikke scorede noget som helst... Jeg tror ikke på vi fik så meget dengang, og jeg tror ikke på at hedgefonden har betalt os i et niveau der svarer til vurderingerne på spillerne...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Nu er jeg ude i spekulationer men kan det være det der har kostet et par hoveder hvis der har siddet en sportsdirektør og manglet penge og er gået udenom ledelsen? Vores bestyrelsesmænd kunne jo sådan set godt have købt de spillerandele ...

          Hvem var sportsdirektør der?
          Vi havde 3 af slagsen det år, så det er svært lige at sige...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Vi havde 3 af slagsen det år, så det er svært lige at sige...
            HAHA ja...! Det sætter jo tingene meget godt i relief, og igen må man bare som fan konkludere at det er en enig bestyrlese (må man formode) der har udpeget disse...

            Comment


              #51
              @Z.A.E Hvis du helt alvorligt mener, at vi skal 'fyre' en investor, der har lagt i snit 18 mio om året igennem mere end 10 år, med den begrundelse at han ikke viser nok kærlighed til klubben, så er det simpelthen for åndssvagt at høre på; undskyld jeg siger det ligeud.

              Det betyder IKKE, at ledelsen i OB ikke har begået fejl, og dem kan vi have mange meninger om. Historien stiller også skarpt på den øverste ledelse, som bør være presset til at være mere åben omkring økonomi og fremtidsplaner. Det skal blive interessant at se, om der overhovedet kommer en reaktion på historien, eller om OBs ledelse satser på, at den dør i tavshed.

              Comment


                #52
                Selvfølgelig er det ikke pga. mangl. kærlighed til klubben at han/de bør gå. Det er naturligvis pga. ansvarsfølelse når man selv har været med til at sejle skuden i sænk, med farce-agtig ledelse igennem 4 år! Så smækker man ikke bare kassen i, barberer ind til benet så vi kun kan hente 1. div. spillere som erstatninger for rutinerede superliga-kræfter, og klubben er faretruende nær nedrykning - og da slet ikke når man sidder på en pengetank som Joakim Von And ville være grøn af misundelse på...


                "Det skal blive interessant at se, om der overhovedet kommer en reaktion på historien, eller om OBs ledelse satser på, at den dør i tavshed."

                HA! Det kan man da ikke være i tvivl om..?

                Comment


                  #53
                  Crone siger det meste af hvad vi andre tænker

                  http://www.bt.dk/blogs/crone-obs-for...og-overlevelse


                  so true:
                  Tør Thorborg lade den nuværende trup fortsætte, eller skal der mere til? En nedrykning vil koste omkring 30 mio. kr. Spørgsmålet er, om det kan betale sig ikke at investere. Hans beslutning kan være livsvigtig for OB.
                  Last edited by fmprOB; 27-10-2014, 07:49.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Crone siger det meste af hvad vi andre tænker

                    http://www.bt.dk/blogs/crone-obs-for...og-overlevelse


                    so true:
                    Tør Thorborg lade den nuværende trup fortsætte, eller skal der mere til? En nedrykning vil koste omkring 30 mio. kr. Spørgsmålet er, om det kan betale sig ikke at investere. Hans beslutning kan være livsvigtig for OB.
                    skulle lige til at smide den selv....og svaret er selvfølgelig nej, det kan ikke betale sig ikke at investere til vinter - især hvis han(thorborg) og resten af ledelsen stadig gerne vil have superliga bold.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      skulle lige til at smide den selv....og svaret er selvfølgelig nej, det kan ikke betale sig ikke at investere til vinter - især hvis han(thorborg) og resten af ledelsen stadig gerne vil have superliga bold.
                      det kan IKKE betale sig??

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        det kan IKKE betale sig??
                        nej nej...der er 2X ikke i mit indlæg - de ophæver hinanden ;)

                        så for klarheds skyld; hvis thorborg og resten af ledelsen stadig ønsker sig superliga bold i Odense fra sommeren 15 af, så skal de have pengepungen frem.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          nej nej...der er 2X ikke i mit indlæg - de ophæver hinanden ;)

                          så for klarheds skyld; hvis thorborg og resten af ledelsen stadig ønsker sig superliga bold i Odense fra sommeren 15 af, så skal de have pengepungen frem.
                          Det giver jeg dig ikke ikke ret i så

                          Comment


                            #58
                            Ellers mister de 30 millioner.
                            Så der kunne tilføres 20 - 25 millioner for at minske tabet.
                            Det er i mine øjne det eneste der kan redde OB fra nedrykning. Vi kan diskutere stolbe op og ned hvem der burde fyres og ansættes.
                            Der er pt ikke noget alternativ til staben/ledelsen omkring holdet. Der kan kun ansættes flere.
                            Det er spillerne der skal levere i kampene OG DET GØR DE IKKE.
                            Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Xabuni Se indlæg
                              Ellers mister de 30 millioner.
                              Så der kunne tilføres 20 - 25 millioner for at minske tabet.
                              Det er i mine øjne det eneste der kan redde OB fra nedrykning. Vi kan diskutere stolbe op og ned hvem der burde fyres og ansættes.
                              Der er pt ikke noget alternativ til staben/ledelsen omkring holdet. Der kan kun ansættes flere.
                              Det er spillerne der skal levere i kampene OG DET GØR DE IKKE.
                              Er afstanden til FCV eller Hobro anstændig (3-5 point) til vinter, kunne Gilberto Macena og den helt rigtige centrale midtbanemand måske gøre det. Macena er transferfri, så vi snakker pænt under 30 millioner.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Xabuni Se indlæg
                                Ellers mister de 30 millioner.
                                Så der kunne tilføres 20 - 25 millioner for at minske tabet.
                                Det er i mine øjne det eneste der kan redde OB fra nedrykning. Vi kan diskutere stolbe op og ned hvem der burde fyres og ansættes.
                                Der er pt ikke noget alternativ til staben/ledelsen omkring holdet. Der kan kun ansættes flere.
                                Det er spillerne der skal levere i kampene OG DET GØR DE IKKE.
                                At tilføre 20 mill burde spare os for 10 mill plus det ekstra der følger så som ekstra tv penge og flere på stadion.
                                Det burde nok kunne give 5 mill ekstra..
                                så man kan vel næsten sige at det ikke kan betale sig andet

                                Comment

                                Working...
                                X