Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vurdering af transfervinduet sommeren 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vurdering af transfervinduet sommeren 2014

Til- og afgange:
    Jens Jakob Thomasen Ungdomsspiller 30.06.2017
    Julius Eskesen Ungdomsspiller 30.06.2016
    Magnus Pedersen Ungdomsspiller 30.06.2016
    Mads Raben (forlænget) Ungdomsspiller 30.06.2015 Mads Raben kontraktudløb
    Jacob Rasmussen Ungdomsspiller 30.06.2015 Jacob Rasmussen Solgt til Schalke
    Emil Peter Jørgensen (f) Rykket op 30.06.2015? Emil Peter Jørgensen Udlejet
    Mikkel Desler (m) Rykket op 30.06.2017 Dusan Djuric kontraktudløb
    Anders Thomsen (m) Rykket op 30.06.2015 Kriztian Vadocz kontraktudløb
    Mathias Greve (m) Rykket op 30.06.2015 Jeppe Hansen kontrak ophævet
    Casper Radza (forlænget) Rykket op 30.06.2016 Casper Radza kontraktudløb
    Jacob Barret Laursen ? 30.06.2017 Jacob Barret Lauersen kontraktudløb
    Lasse Nielsen Transferfri 30.06.2016 Anders Møller Christensen kontraktudløb
    Lasse Kryger 800.000? 30.06.2016 Espen Ruud kontraktudløb
    Emil Ousager Transferfri 30.06.2015 Jesper Christiansen Kontrakt ophævet
    Lucas Jensen (m) Transferfri 30.06.2018 Cedric N´Koum Kontrakt ophævet
    Thomas Mikkelsen 1.300.000? 30.06.2018 Morten Skoubo kontraktudløb
    Vladimir Dvalishvili Transferfri 30.06.2016 Baskim Kadrii Solgt til FCK
    Mustafa Abdallaoue kontraktudløb
    Connor O´Brien Kontrakt ophævet
    Mark Kongsted kontraktudløb
    Niclas Vemmelund Kontrakt ophævet
    Kigger man på de spillere der reelt fik spilletid i foråret 2014:

Anders Møller Christensen
    Espen Ruud
    Jesper Christiansen
    Morten Skoubo
    Mos/Baskim Kadrii

Er blevet erstattet af:
    Lasse Nielsen
    Lasse Kryger
    Emil Ousager
    Thomas Mikkelsen
    Vladimir Dvalishvii

Jeg ser Lasse Nielsen som en forstærkning i forhold til AMC men det kan også være ændring på systemet, Kryger ringere end Ruud hvis det er pladsen han skal overtage. Ousager for JC er måske ikke lige over men det er en spillende reservetjans så same same, Mikkelsen for Skoubo tror jeg er ok og så er make it or breake it om Lado slår til.
    Gør han det så er det vel et ok vindue på den måde at vi ikke er meget ringere end tidligere men vi er det til en bedre pris så det er måske mere udenfor banen end indenfor banen at vi gør en forskel i dette vindue og det må styrke os på sigt.
    Dertil har vi fået erstattet en række (nogle dyre andre ikke) bænkspillere med egen avl og det er da en styrkelse mentalt og så må vi håbe at de har hvad der skal til.

Jeg er dog ikke imponeret men der er klart lagt op til overlevelse frem for ambitioner og står det helt galt til ved vinterpausen er der en mulighed for at forstærke os der hvis nødvendigt.

http://www.ob.dk/artikel/ob-her-og-n...vermorgen.aspx
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

http://www.ob.dk/artikel/ob-her-og-n...vermorgen.aspx

Jamen det ligner jo så ihvertfald i mine øjne at målsætningen hedder overlevelse😯
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
    2025 stadig med armene over kors

Comment

Meget enig i Plums vurderinger.

Kirkeskov er lige blevet glemt i kampens hede. Han virker som en fornuftig tilgang.

Comment

på nogle områder et fint vindue; man slap af med n'koum, og vel sådan set alle andre dyre, for tit skadede og aldrene spillere. Eneste der lige mangler er Bodul, men ham må vi så trækkes med lidt endnu. Så plus for oprydningen - havde frygtet man havde set sig nødsaget til at forlænge med amc.
        Problemet er vel mere hvad der kom ind den anden vej Lasse Nielsen syntes jeg ser ud til at være sommeren bedste handel, Lado, og for så vidt Mikkelsen....det er lidt for tidligt at fælde en endelig dom. JBL fik vi på en permanent aftale - håber snart han bliver ordenligt klar for han ser sgu spændende ud.
        Kryger forstår jeg stadig ikke. Kirkeskov den havde jeg ikke set komme, og ved ikke helt hvad jeg syntes om endnu.

Så vi har skiftet aldrene, over-the-hill spillere ud med yngre modeller, ja de er på papiret af en lavere kvalitet men når de andre ikke præsterede er det så et tab?
        Alligevel sidder jeg tilbage med følelsen af en meget smal trup, der får det ekstremt svært - det bliver en ren overlevelseskamp vi kommer ud i.

Største tab er klar salget af Kadrii, hold op hvor vi mangler hans fart, vilje og mål....

Comment

Altså, vi er sluppet af med nogle ubrugelige og løntunge spillere. Fint.
          OB har til gengæld ligget med røven i vandskorpen de seneste sæsoner, og det kommer vi med de tilgange der er, også til denne sæson. Måske endda mere end nogensinde før. Ikke bestået.
          Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            på nogle områder et fint vindue; man slap af med n'koum, og vel sådan set alle andre dyre, for tit skadede og aldrene spillere. Eneste der lige mangler er Bodul, men ham må vi så trækkes med lidt endnu. Så plus for oprydningen - havde frygtet man havde set sig nødsaget til at forlænge med amc.
            Problemet er vel mere hvad der kom ind den anden vej Lasse Nielsen syntes jeg ser ud til at være sommeren bedste handel, Lado, og for så vidt Mikkelsen....det er lidt for tidligt at fælde en endelig dom. JBL fik vi på en permanent aftale - håber snart han bliver ordenligt klar for han ser sgu spændende ud.
            Kryger forstår jeg stadig ikke. Kirkeskov den havde jeg ikke set komme, og ved ikke helt hvad jeg syntes om endnu.

Så vi har skiftet aldrene, over-the-hill spillere ud med yngre modeller, ja de er på papiret af en lavere kvalitet men når de andre ikke præsterede er det så et tab?
            Alligevel sidder jeg tilbage med følelsen af en meget smal trup, der får det ekstremt svært - det bliver en ren overlevelseskamp vi kommer ud i.

Største tab er klar salget af Kadrii, hold op hvor vi mangler hans fart, vilje og mål....
            Enig, Lasse Nielsen er pt vores klart vigtigste spiller. AMC bliver ikke savnet her. Tabet af Kadrii så vi i søndags, hvor stort det er. Halgrimur er i mine øjne en virkelig god handel for os, desværre kan vi dog først få glæde af hans kvaliteter fra januar. Kirkeskov-købet kan jeg sagtens følge og der er da lagt op til at unge spillere som Lukas Jensen JBL og Mikkel Desler kan få en masse spilletid, hvilket da er ret positivt på den lange bane. Men at det lige nu bliver en benhård kamp omkring nedrykningsstregen for os er der vist ingen tvivl om :-(. At Sønderjyske lige hiver en Marvin Pourie ind kan også gå hen og blive et stort problem for os.

Comment

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Altså, vi er sluppet af med nogle ubrugelige og løntunge spillere. Fint.
              OB har til gengæld ligget med røven i vandskorpen de seneste sæsoner, og det kommer vi med de tilgange der er, også til denne sæson. Måske endda mere end nogensinde før. Ikke bestået.
              What he said..
              fuck jeg er skuffet over at vi ikke henter en spiller eller 2 på leje som ville kunne forstærke os i dette nedrykningsrace

vi spiller det dårligste fodbold i superligaen og man mener ikke at det behøver forstærkning
              Jeg brækker mig over at det ikke en gang lykkedes at hente Hallgrimur..

jeg har INGEN tvivl om at vi overvintre under stregen

Comment

tja, fint, men vi mangler sgu en offensiv kreativ spiller eller to. Emil larsen, tja, og nu hvor falk er ude er vores offensiv = 0

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                  Meget enig i Plums vurderinger.

Kirkeskov er lige blevet glemt i kampens hede. Han virker som en fornuftig tilgang.
                  Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har fået ham noteret men det er da rigtigt ..

Er i øvrigt meget uforstående over hvorfor vi har lejet EPJ ud hvis ikke Halgrimur eller Kure blev landet og bare ikke er offentliggjort endnu .. p.t. er vores eneste defensive reserve Diarra samt JBL og Kryger???

Er det mig der overser noget?

23 spillere i truppen inkl. 3 keepere og ikke helt sådan nogen reserver der kan tage over 1:1.

Mads
                  Daniel Lasse Kasper
                  Spelmann Ari Kirkeskov
                  Falk Azer Emil
                  Lado
                  Emil
                  Diarra
                  Kryger Barret
                  Lucas Greve Schoop Desler Thomsen
                  Darko
                  Mikkelsen
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har fået ham noteret men det er da rigtigt ..

Er i øvrigt meget uforstående over hvorfor vi har lejet EPJ ud hvis ikke Halgrimur eller Kure blev landet og bare ikke er offentliggjort endnu .. p.t. er vores eneste defensive reserve Diarra samt JBL og Kryger???

Er det mig der overser noget?

23 spillere i truppen inkl. 3 keepere og ikke helt sådan nogen reserver der kan tage over 1:1.

Mads
                    Daniel Lasse Kasper
                    Spelmann Ari Kirkeskov
                    Falk Azer Emil
                    Lado
                    Emil
                    Diarra
                    Kryger Barret
                    Lucas Greve Schoop Desler Thomsen
                    Darko
                    Mikkelsen
                    Kure kan vi vel i princippet godt nå at lande da han vel pt er kontraktfri ;-)

Comment

Jeg synes ikke dette vindue er bestået...

Vil dog godt lige nævne især Lasse Nielsen, det kan gå hen og blive ret godt, og så med Kirkeskov i venstre side, det er ikke dårligt... og så er vi kommet af med overskuddet, men det skete jo så helt naturligt af sig selv...

... men det er så også ca. det...

Kryger: Ja, alt er jo gået 100% som spået... Indkøbt og udråbt som det ene, allerede nu brugt som noget andet... Dødbolde og hovedspil er ikke noget han som sådan er en del af...

JBL: Super spændende navn, håber han kan komme af med skaderne, men han er nu engang meget skadet... må dog helt ærligt sige, hvis Kirkeskov muligheden var opstået en måned før, så tror jeg ikke JBL var kommet...

Angrebet: I vores situation især, så finder jeg det meget kritisk at vi for det første skulle vente så længe, men også at vi nu står efter lukketid, med angribere der enten ikke har niveauet eller formen endnu, og vi nærmer og stille og roligt 1/4 af sæsonen, det er ikke tilfredsstillende vi stadig ikke er klar oppe foran...

Jeg synes det blev lidt rodet, og det bekymrer mig da lidt at man i starten af vinduet køber ind efter en plan, for så at køre efter en ny den sidste del...

Hvorfor rejser vi til Østeuropa og bruger penge på en ukendt, når Pouire ender i Sønderjyske, Jeppe Kjær i 1. Division, osv... det kan der selvfølgelig være forklaringer på, og det afgør da heller ikke min mening, men det er da skuffende at se på at konkurrenter og hold der under, løber med topscorerne...

Jeg må konkludere, det her var et meget tøvende og rodet vindue, men med klare lyspunkter trods alt... rykker det så noget i det store hele? Jeg tror det ikke...

...vi står snart overfor en større udskiftning igen, og jeg ved ikke rigtig hvornår det får ende...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                        Kure kan vi vel i princippet godt nå at lande da han vel pt er kontraktfri ;-)
                        Det kan vi, men lad os håbe, at det ikke sker.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                          Det kan vi, men lad os håbe, at det ikke sker.
                          Er sgu heller ikke vild med tanken om Kure, men få vi en skade til DH, KL eller LN, så har vi kun MD at sætte ind efter EPJ blev skudt afsted. Det vil sige, en bænk uden en centerforsvarer. Så skal vi til at rode med Kryger/Spellman i forsvaret - gys.

MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Nu hvor abstinenserne har lagt sig, så står flg krystalklart:

1) Jesper Hansens 1.prioritet har heddet økonomi og besparelser på budgettet - sikkert gerne også salg. Første del af missionen må være lykkedes, anden del af missionen er vel endt OK, selv om man måske havde håbet at sælge Falk nu her for en større pose penge. I stedet blev det Kadrii og Rasmussen, og trods agent fees, klausuler, procenter til B93 m.fl. og udgifter til transfer og sign-on, så burde der være et samlet overskud på transferaktivitet. Overskuddet er sikkert ikke stort, men sammen med hvad der ligner ganske pæne lønbesparelser, så er denne del af vinduet bestået. Jeg vil endda sige med et stort 7-tal på den nye skala. (god middel)

2) Den sportslige del I: har handlet om at stabilisere OB - især defensivt. Her er Lasse Nielsen en god signing, Hallgrimur måske også; Kirkeskov er lidt so-so, JBL fint, men skader gør det en smule usikkert. Og så er der Kryger, som jeg må bøje mig i støvet og erkende ikke giver nogen mening som højre back. Ham har vi oven i købet givet penge for. Samlet set er det en blandet landhandel, men det er kun Lasse Nielsen, som er en egentlig forstærkning. Til gengæld har vi så også 'kun' mistet Espen Ruud, som var en egentlig svækkelse. Det ligner kvalitetsmæssigt status quo - og det lever ikke helt op til målsætningen om stabilisering. (lille 4-tal - skraber igennem, men ikke imponerende)

3) Den sportslige del II: skaf målscorer(e)! Det er for tidligt at bedømme endnu: Lado er ikke i form, Kryger kunne stadig gå hen og blive et hit som joker i angrebet, Greve har vist god energi i små indhop, og Thomas Mikkelsen slås for det som en gal. Men hey, Helle Thorning kunne også dukke op til pressekonference med morgenhår og sige, at hun aldrig har fået så meget kæp som af Jean-Claude Juncker for at slippe af med Vestager til EU. We just aint seen it yet.
                            For tidligt at kalde.

4) Den sportslige del III: integration af egne talenter. Desler har vist lovende tegn, Greve har kun fået små chancer, men har set ok ud. Kasper Larsen ligner til gengæld én, der er nede. Kigger man i formodet start-11er, så er der 4 spillere med opvækst i OB: Toppel, Høegh, Larsen og Falk. Det er faktisk samme niveau som AaB og Brøndby. Det er kun FCM, der er bedre, og det er jo kun, hvis man kalder slavehandel for 'talentarbejde'. Hvis vi over sæsonen kan integrere Desler, så er det ok; kommer der flere til, så er det positivt overraskende - 1 pr sæson er godkendt. For tidligt at kalde, mens er lovende ud.

Samlet set er Jesper Hansen bestået ud fra den opgave, han har fået af bestyrelsen. Jeg tror, han har opfyldt 1.prioritet mht økonomien; jeg vil mene, at der er mangler i den sportslige del, men samlet set burde truppen være god nok til at blive oppe. Om den så også gør det, det afhænger primært af trænerteam og spillere. Og de får brug for hjælp, for det bliver svært.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              What he said..
                              fuck jeg er skuffet over at vi ikke henter en spiller eller 2 på leje som ville kunne forstærke os i dette nedrykningsrace

vi spiller det dårligste fodbold i superligaen og man mener ikke at det behøver forstærkning
                              Jeg brækker mig over at det ikke en gang lykkedes at hente Hallgrimur..

jeg har INGEN tvivl om at vi overvintre under stregen
                              Se, dét tror jeg ikke vi gør. Og vi rykker heller ikke ned.

Comment

Working...
                              X