Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Øv, ham havde jeg gerne set i Ådalen - total plug-and-play !

https://bold.dk/fodbold/klubber/vejl...-stefan-velkov
    Især til den pris som Bold.dk melder

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Han er en stop gap løsning. Vi skal trods alt også sikre overlevelse, så det skal truppeb være bred nok til.

Men syntes ret meget hele vinduet bæger præg af; lappeløsninger der lige skal sikre en plads over stregen. Ikke meget der peger fremad.
      Da klubben meldte en målsætning om top 6 ude, der sad jeg bare ikke og håbede på 34-årige stop gap løsninger der skulle sikre vores overlevelse. Det kan godt være at vi bruger en midtbanespiller mindre end i siddste sæson. Men at han er Ejdums erstatning, er mildest talt undervældende

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Jfr. Next Level Strategien så skal der være 22 spillere udover målmændene:

i alt 22 spillere i den ideelle OB-trup:
        • Egenudviklede under 20 år: 6
        • Fuldt transitionerede spillere 21-25 år: 6
        • Præstationsspillere 25-29 år: 6
        • Karakterspillere 29-33 år: 4
        Egenudviklede spillere under 20 (6):
        Legolas, William, Juul-Sandberg, Vitus, Krølle og Amrani. - Passer

Fuldt transitionerede spillere 21-25 (6):
        Jona, Askou, McCoy, Ganaus, Anssi, Adam, Topi, Gammelgaard, Pauli, Rakneberg og Gomez : Fem for meget p.t. Dog en sæsonskadet Jona så fire.

Præstationsspillere (6):
        Grot, Arp, Therkildsen, Holmström og Ismahila - Altså plads til en mere.

Karakterspillere (4):
        Ulvestad, Falk og Jenssen : mangler en

----------------------------------------

Der er p.t. 25 markspillere og dermed tre for meget. Trækker vi Jona ud så to for meget og der er reelt fire yngre spillere for meget der burde veksles til en Præstationsspiller og en Karakterspiller for at få mere erfaring og måske kvalitet ind i truppen.

Der mangler endnu to afgange og to tilgange, hvis TB vil levere det optimale hold til sin træner - kvaliteten skal fortsat øges, hvis man vil top6.

Det kunne godt være Askou, Adam eller Gomez der kunne veksles til mere erfarne spillere. Eller er der taget højde for at to af de unge tilgange er på lejekontrakter.​
        Next Level strategien er blot en reelt uddateret propagandapjece der skal distrahere os, for den er intet mere end en vag guideline som ledelsen altid kan afvige fra med alskens begrundelser (onde tunger vil kalde disse for undskyldninger). Vi gør os selv en bjørnetjeneste at tage denne såkaldte strategi alvorligt, for som du så rigtigt pointerer er holdsammensætningen ikke just optimal. Så kan man sige, at Thomasberg netop er hentet at få mest ud af hvad han får i hænderne, på godt og ondt. Og det understreger for mig, at strategier og målsætninger og anden retorik ledelsen måtte udspy, er i bedste fald ad hoc og omskifteligt; i værste fald planløst og uden langsigtede perspektiver for øje…
        Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.

Comment

I kommentarsporet på sfå stream, er der rygter om at Askov sælges til FCK - OG at vi har en erstatning linet op

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Martin Davidsen
            27 minutter siden
            Troels Bech regner ikke med flere transfers

- Det er ikke mere lukket, end at telefonen ligger lige her. Men det er svært at få mere til at ske, siger Troels Bech".​

Så vil jeg da gerne stille spørgsmålstegn om TB selv mener at han har leveret den optimale trup til sine træner når vi nu skal stå på tær for at opnå vores målsætning eller om han vil trække i land på top6.
            Troels ville aldrig selv have meldt top 6 ud. Han gør alt hvad han kan for at tale ambitioner ned og gør nærmest grin med den fokusering der er på top 6 (er på sin vis enig, top 6 er jo ikke nogen ambition, men det er nu engang sådan turneringen er sammensat) Var det ikke for Thorborgs skåltale havde vi fået udmeldinger om 100 db på stadion og andet fluff.

Men altså nej - han har da på ingen måde leveret en trup der er god nok - men det løb var jo kørt længe inden i dag.

Comment

Det er snart mange år siden jeg har postet noget herinde, men jeg bliver simpelthen nødt til at minde folket om en fodboldspiller der var så absolut fremragende, selv da han næsten var rundet 40 år.

Nej der er hverken Messi eller Ronaldo... Men en spiller vi selv har nydt godt af.

Nicolai Stokholm.. Absolut en af superligaens bedste midtbanespillere det år FCN vandt mesterskabet og jeg mener han var 38 år det år.

Min pointe.. Giv vores nye Norske ven en chance for at bevise sit værd.

Jeg er enig i at det endnu engang ser ud til at ha været et skuffende transfervindue og vi havde alle håbet på nogle åbenlyse profiler..

Men vi/jeg kender ikke vores nye holdkammerater og håber med mit snart alt for blødende OB-hjerte at de vil overraske mig positivt, ligesom Arp som jeg er helt vild med.

Lad os håbe på et flot efterår og lad os lade op til at kunne brokke os igen til vinterens transfervindue

Comment

Hvornår var det de VM-spillere Troels Bech snakkede om skulle komme? Bevares der er kommet spillere ind med potentiale meeeen, gearskifte døde vist med en brændt kobling da Troels Bech fandt ud af, at fodboldspillere koster penge........ jeg synes godt nok det hele er fladet lidt ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Nej det mener jeg ikke. Jeg havde ment det var bedre ikke at hente en på 34. Hvis vi skal hente en spiller på den alder, så synes jeg det skal være fordi at man tror man kan opnå noget med ham, ellers så har jeg svært ved at se perspektiverne i det. Ulvestad kommer formentlig til at spille to 8. pladser hjem til OB, og så stoppe karrieren. Jeg forstår det ikke
                  Jamen meget af det kan jeg sagtens være enig i langt hen ad vejen. Men hvis han ikke koster alverden og træneren gerne vil have ham for at kunne sætte sit præg på holdet har jeg ikke noget imod at man henter en 34-årig nordmand ind bare fordi han er 34. Og så var det bare ikke det, du skrev, i det indlæg, jeg reagerede på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Da klubben meldte en målsætning om top 6 ude, der sad jeg bare ikke og håbede på 34-årige stop gap løsninger der skulle sikre vores overlevelse. Det kan godt være at vi bruger en midtbanespiller mindre end i siddste sæson. Men at han er Ejdums erstatning, er mildest talt undervældende
                    Helt enig.

Men jeg mener jo som sagt det top 6 skib er sejlet for længst. Næsten uanset hvad der kom ind i dag ville det ikke ændre på det. Skuffelserne indtraf allerede da man ikke var ordenligt igang omkring 1. juli.

Vi kan ikke trække den så længe med så smal en trup OG skifte træner og så forvente at kunne kæmpe med om top 6. Den går bare ikke.

Comment

Mads Abrahamsen tager til B.93 - held og lykke til ham

Comment

Troels ville aldrig selv have meldt top 6 ud. Han gør alt hvad han kan for at tale ambitioner ned og gør nærmest grin med den fokusering der er på top 6 (er på sin vis enig, top 6 er jo ikke nogen ambition, men det er nu engang sådan turneringen er sammensat) Var det ikke for Thorborgs skåltale havde vi fået udmeldinger om 100 db på stadion og andet fluff.

Men altså nej - han har da på ingen måde leveret en trup der er god nok - men det løb var jo kørt længe inden i dag.
                        https://ob.dk/nyheder/2026/juni/ob-s...erskabsspillet

"- Det giver ikke mening at sigte efter en lavere placering end sidste år, og samtidig stræber vi ikke efter at blive de bedste af resten. Det efterlader os med ambitionen om at deltage i Mesterskabsspillet i den kommende sæson, siger Troels Bech, sportsdirektør i OB"

Det vil jeg mene er en sportsdirektør der udtaler at ambitionen er at spille i top6.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Helt enig.

Men jeg mener jo som sagt det top 6 skib er sejlet for længst. Næsten uanset hvad der kom ind i dag ville det ikke ændre på det. Skuffelserne indtraf allerede da man ikke var ordenligt igang omkring 1. juli.

Vi kan ikke trække den så længe med så smal en trup OG skifte træner og så forvente at kunne kæmpe med om top 6. Den går bare ikke.
                          og derfor bliver det jo relevant for om han vil/tør trække ambitionen tilbage (på grund af for tidlige salg og for sene og svage indkøb - altså hans område) og tage ansvaret på sig...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...iel-gretarsson

Ham har vi jo været kædet sammen med. Det er også mange penge at smide for en på 30

Comment

hold kæft en gang ynk at hører på fra Troels. Nøj en gang klynk

Comment

... men han har jo ret.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X