Personligt tror jeg godt vi kan pakke f5-knappen væk indtil SFÅ går live med deres program.
mente selv de talte om, måske i sjov, at Greiner og Nagel havde grinende lovet at vente med præsentationen af nye spillere, hvis man hentede nogen på selve deadlinedagen indtil man kunne fyre konfettirør af.
Personligt tror jeg godt vi kan pakke f5-knappen væk indtil SFÅ går live med deres program.
mente selv de talte om, måske i sjov, at Greiner og Nagel havde grinende lovet at vente med præsentationen af nye spillere, hvis man hentede nogen på selve deadlinedagen indtil man kunne fyre konfettirør af.
Lige nu har de også os fans og medier i et vakuum, som kan skabe en masse nettrafik og opmærksomhed omkring klubben. Den kan de jo trække så længe de vil i dag, i stedet for at skyde det hele afsted her til formiddag og lukke vinduet.
Mon ikke at der breaker noget inden på rygtebasis fra Farzam eller andre?
At man er vildt imponeret over Minteh salget siger meget godt hvorfor vi ikke udvikler os.
nedenstående er nogle af de andre salg ud af superligaen 2023.
Ernest Nuamah: Fra FC Nordsjælland til RWD Molenbeek (og videre til Lyon) for ca. 187 millioner kroner (€25 mio.) – daværende Superliga-rekord.
Gustav Isaksen: Fra FC Midtjylland til Lazio for ca. 108 millioner kroner.
Ousmane Diomande: Fra FC Midtjylland til Sporting CP for ca. 109 millioner kroner.
Ved ikke hvorfra du konkluderer at jeg mener at vi sejler pga Minteh salget , underlig påstand??
Salget af Minteh kunne have hjulpet os på vej ud af middelmådigheden, det kan vist ikke påstås at den gjorde.
At man IKKE er imponeret over at sælge en spiller, man har fået gratis, efter et år for et beløb svarende til knap det tredobbelte af den tidligere klubrekord, siger IMO mere om, hvor urealistiske dine forventninger er
Det er jo useriøst at sammenligne med FCN- og FCM-transfers. De er jo et helt andet sted end os.
Jeg skriver heller ikke, at DU mener, OB sejler på transfermarkedet - men at jeg gør. Det skyldes dog IMO ikke Minteh-salget, som jo netop er et eksempel på noget af det, vi skal have mere af.
Sidste sætning er jeg derfor helt enig i. En klub med en god transferstrategi og et stærkt scouting-setup havde brugt pengene som affyringsrampe til at løfte sig til en højere gennemsnitshylde for køb og salg. Det har vi så ikke gjort...
At man IKKE er imponeret over at sælge en spiller, man har fået gratis, efter et år for et beløb svarende til knap det tredobbelte af den tidligere klubrekord, siger IMO mere om, hvor urealistiske dine forventninger er
Det er jo useriøst at sammenligne med FCN- og FCM-transfers. De er jo et helt andet sted end os.
Jeg skriver heller ikke, at DU mener, OB sejler på transfermarkedet - men at jeg gør. Det skyldes dog IMO ikke Minteh-salget, som jo netop er et eksempel på noget af det, vi skal have mere af.
Sidste sætning er jeg derfor helt enig i. En klub med en god transferstrategi og et stærkt scouting-setup havde brugt pengene som affyringsrampe til at løfte sig til en højere gennemsnitshylde for køb og salg. Det har vi så ikke gjort...
Ja, i den henseende virker vi voldsomt gammeldags som klub. Men når man så tænker på, hvor ustabilt vi præsterer sportsligt, så er der også en kæmpe risiko for at investeringer ikke kan hentes hjem igen ved senere salg. Simpelthen fordi vi ikke gør spillere mere attraktive.
Bestyrelserne i FCM, FCK, Brøndby, FCN, AGF, Viborg mm. kan kigge på deres hold og være nogenlunde sikker på, at der præsteres stabilt i år og de kommende år, hvilket alt andet lige må øge risikovilligheden. Nogle af de klubber har tilmed en status der gør, at de selv i sløje sæsoner stadig kan præstere store salg, fordi de over tid har bygget sig op til at kunne sælge dyrt.
Det hele står og falder ved, at vi som klub har præsteret så elendigt i meget lang tid. Hvis vi fik 3-4 stabile sæsoner med top 6-deltagelse, tror jeg også ejerkredsen ville være mere risikovillig. Det er lidt blevet en hårdknude nu, hvor vi er blevet overhalet i en sådan grad, at man er nødt til at pumpe en masse penge ind og satse på sportsligt output, for at kunne komme op på en hylde, hvor man præsterer stabilt igen. Og den villighed er der tydeligvis ikke.
Altså jeg håber da virkelig at deres første prioritet er at få folk med til træning i stedet for at gøre et show ud af det
Lige nu har de også os fans og medier i et vakuum, som kan skabe en masse nettrafik og opmærksomhed omkring klubben. Den kan de jo trække så længe de vil i dag, i stedet for at skyde det hele afsted her til formiddag og lukke vinduet.
Det er kun klogt at gøre hvis det der skal præsenteres matcher forventningerne. Så… vi skal håbe at ting først breakes i aften.
At man er vildt imponeret over Minteh salget siger meget godt hvorfor vi ikke udvikler os.
nedenstående er nogle af de andre salg ud af superligaen 2023.
Ernest Nuamah: Fra FC Nordsjælland til RWD Molenbeek (og videre til Lyon) for ca. 187 millioner kroner (€25 mio.) – daværende Superliga-rekord.
Gustav Isaksen: Fra FC Midtjylland til Lazio for ca. 108 millioner kroner.
Ousmane Diomande: Fra FC Midtjylland til Sporting CP for ca. 109 millioner kroner.
Ved ikke hvorfra du konkluderer at jeg mener at vi sejler pga Minteh salget , underlig påstand??
Salget af Minteh kunne have hjulpet os på vej ud af middelmådigheden, det kan vist ikke påstås at den gjorde.
Selvfølgelig skal man være imponeret over salget af Minteh - Det er vel det største flip OB har lavet siden Novakovic. At sammenligne OB med andre klubber der har lavet kontinuerlige +75mil salg er tåbeligt. Selvfølgelig var Minteh også gået for mere, hvis det var at han var et produkt af FCN, FCK eller FCM - Det er logisk. Derfor er det vigtigt med track-record.
Jeg syntes det var et okay salg, men på ingen måde et imponerende salg. Der er en ret stor forskel, ligesom der vil være forskel på om det er et elendigt salg, eller et okay salg.
Imponerende salg i 2023 er ikke afhængig af en rekord , fra 2009 men skal vurderes ud fra tidens prisleje.Og det er vel også rimeligt at vurdere ud fra spillerens niveau. Vi taler om en spiller, som Liverpool senest har fået afvist et bud på 520 mill .
Hvis man lever i fortidens prisniveau, så vil man halte bagud, både hvad angår køb og salg.
Comment