Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Jeg ville skille tingene ad - snot for sig og skæg for sig.
Hvis en bestyrelsesformand eller ejer har lang og kompetent erfaring med kontrakter, så er en telefonisk sparring en noget anden opgave end at vende tommelen op og ned i et sportsligt udvalg, der skal have forelagt alle indkøb inden man siger ja eller nej.
De fleste på arbejdsmarkedet sparrer jævnligt med deres chef om vigtige arbejdsopgaver - særligt hvis chefen ved en del om dét man sparrer om.
Jeg er ikke nervøs for utidig indblanding - dertil har jeg for meget tiltro til at Troels Bech nok skal sætte grænsen (og være villig til at tage sit gode tøj og gå), hvis det bliver for meget.
Det kan man sagtens debattere - for det er jo åbenlyst, at der er nogle klubber, der præsterer bedre med mindre budgetter, og igen helt andre klubber, der har meget mere risikovillig kapital klar backstage. Det er fuldstændig inden for skiven at debattere om OB har fået nok sportslig værdi, for de penge vi trods alt har investeret i klubben.
Der tror jeg også de fleste eksperter vil sige - nej!
Jeg forståe ikke argumentet.
Hvis enhver ekspert kan se at klubben er drevet per excellence, hvorfor ser vi så ringe resultater under par år efter år. Fællesnævneren er vel dem der driver klubben eller?
Hvem er så ansvarlig for 15 års ørkenvandring, hvis de er så dygtige?
Hvis enhver ekspert kan se at klubben er drevet per excellence, hvorfor ser vi så ringe resultater under par år efter år. Fællesnævneren er vel dem der driver klubben eller?
Hvem er så ansvarlig for 15 års ørkenvandring, hvis de er så dygtige?
Ja det er et super godt spørgsmål, og det synes jeg bliver langt at gennemgå.
Vi kan starte med at skille økonomisk ørkenvandring og resultatmæssig ørkenvandring fra hinanden. OB's økonomi er grundlæggende bundsolid og de økonomiske resultater er pæne og klubben bevæger sig økonomisk set i den rigtige retning - særligt siden 2023.
Så kommer den sportslige og måske mere klubmæssigt overordnede ørkenvandring. Her ville mit konkrete svar være en kombination af flere faktorer: Beliggenhed og historik (herunder politisk modstand - eller manglende samling - til at støtte op om OB (tænk særligt lokalplaner, stadionplaner, sparring om træningsanlæg, vilje til at gøre OB til byens hold noget før pga. de gamle klubtilhørsforhold, der stadig fylder i en anden generation end de fleste af os - oftest hos ældre mandlige folkevalgte eksempelvis)), dårlige beslutninger i 00'erne med en sportslig ledelse, der forsømte at modernisere klubben, overforbrug, manglende villighed til at investere offensivt strukturelt og velmente overkorrektioner.
Jeg kalder ikke Niels Thorborg for Danmarks dygtigste klubejer, men han er så absolut ikke den værste og OB er en veldrevet klub - der ikke præsterer helt så godt sportsligt, som vi ønsker os det.
Ja det er et super godt spørgsmål, og det synes jeg bliver langt at gennemgå.
Vi kan starte med at skille økonomisk ørkenvandring og resultatmæssig ørkenvandring fra hinanden. OB's økonomi er grundlæggende bundsolid og de økonomiske resultater er pæne og klubben bevæger sig økonomisk set i den rigtige retning - særligt siden 2023.
Så kommer den sportslige og måske mere klubmæssigt overordnede ørkenvandring. Her ville mit konkrete svar være en kombination af flere faktorer: Beliggenhed og historik (herunder politisk modstand - eller manglende samling - til at støtte op om OB (tænk særligt lokalplaner, stadionplaner, sparring om træningsanlæg, vilje til at gøre OB til byens hold noget før pga. de gamle klubtilhørsforhold, der stadig fylder i en anden generation end de fleste af os - oftest hos ældre mandlige folkevalgte eksempelvis)), dårlige beslutninger i 00'erne med en sportslig ledelse, der forsømte at modernisere klubben, overforbrug, manglende villighed til at investere offensivt strukturelt og velmente overkorrektioner.
Jeg kalder ikke Niels Thorborg for Danmarks dygtigste klubejer, men han er så absolut ikke den værste og OB er en veldrevet klub - der ikke præsterer helt så godt sportsligt, som vi ønsker os det.
Præcis som landmændene aldrig skulle have haft offentlig støtte, eller den skulle i hvert fald være væk nu, så skal kommercielle virksomheder det heller ikke ..
Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Skulle vi ikke bare tage at hente Bakiz i SIF (han er røget lidt ud i kulden), Chilufya eller Uhre i FCM (evt. leje) og Tobias Bach i Vejle (hvem fanden gider spille i 1. division).
Så er offensiven fyldt op og vores skadede gutter får tid til at komme sig. 2 stk. kan nok også gøre det
Jeg savner dengang vi plukkede vores lidt mindre konkurrenter for spillere som Brian Steen, Kaspar Dalgas og Steffen Højer - ikke at forveksle med handler som Lasse Kryger og Thranen osv!
Præcis som landmændene aldrig skulle have haft offentlig støtte, eller den skulle i hvert fald være væk nu, så skal kommercielle virksomheder det heller ikke ..
Det er en principiel beslutning, jeg er enig i. Kommercielle virksomheder skal ikke forgyldes for offentlige penge, men der er en stor forskel på, hvor meget Århus byråd er villige til at gøre for AGF i forhold til den modstand OB historisk har mødt i Odense Byråd.
Klubber som Fredericia, Vejle, Esbjerg, Viborg, AaB m.fl. har i årtier haft markant nemmere ved at samarbejde med deres kommuner, end OB har haft med Odense Kommune. Årsagerne hertil har været mangfoldige, men det har nok aldrig været en hemmelighed, at i Odense har B1909 altid været "Socialdemokratiets" klub, og indtil 1990'erne, var klubben altså en aktiv eliteklub i dansk fodbold. Det har bare betydet, at det parti, der sad på magten i Odense har haft fodboldmæssig loyaliteter, der til tider har stillet klubben og byrådets mestendels ledende parti i opposition til hinanden.
Man kan som byråd sagtens gøre nogle ting relativt sværere og nemmere baseret på hvad man synes er en politisk god idé. Hvor nemt bliver det at optage lånegarantier, udvikle lokalplaner, blive enige om lejekontrakter, hjørnelukning, udvidelse etc.
Uden nødvendigvis at forgylde deres klubber som i Brixtofte-sagen, så er der eksempler på byråd, der støtter mere helhjertede op om egnens fodboldklub end Odense gør om OB.
Skulle vi ikke bare tage at hente Bakiz i SIF (han er røget lidt ud i kulden), Chilufya eller Uhre i FCM (evt. leje) og Tobias Bach i Vejle (hvem fanden gider spille i 1. division).
Så er offensiven fyldt op og vores skadede gutter får tid til at komme sig. 2 stk. kan nok også gøre det
Jeg savner dengang vi plukkede vores lidt mindre konkurrenter for spillere som Brian Steen, Kaspar Dalgas og Steffen Højer - ikke at forveksle med handler som Lasse Kryger og Thranen osv!
Tobias Bach ville være et fint emne. Han kan blive god. Men mon ikke han er dyr. Danske priser er jo latterlige efterhånden i interne handler
Jeg så stadig gerne Christian Ganmelgaard fra Vejle blive hentet til. Jeg nævnte ham allerede i foråret. Synes han passer godt på vores måde at spille på. Direkte, agressiv, godt venstrebens spark og kun 23. Han passer måske endnu bedre nu vi er begyndt at spille med kanter.
TB nævner i interview med Davidsen at skader har forhindret 3 handler denne sommer
Mon de var færdigforhandlet og klar på OB da de blev skadet, eller er det nogen af dem, vi var interesseret i, men som stadig håbede på større klubber end OB?
Hvis det er det første er det et helt utroligt sammenfald og uheldigt.
Hvis de er det sidste er det noget underligt noget at fremhæve.
Comment