Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Pilen peger på ejeren/direktionen som gennem mange år har forsømt at skabe den nødvendige økonomi, mens vi bliver overhalet af den ene klub efter den anden.
    Det kan ikke skrives mere præcist. Jeg tror at NT generelt har sparret med de forkerte mennesker gennem mange år. Det har kostet MEGET! Jeg elskede at PH kom til klubben, men han var jo en katastrofe. Tiderne uden en sportdirektør var jo farce agtige - Det har kostet enormt.

Modstanden i Superligaen er meget hårde i dag end for 10 år siden, som jeg vurderer det. Vores år som AAB/Horsens light ville have været endnu mere katastrofalt i dag og så må jeg erkende at jeg tog voldsomt fejl angående de to svenskere. Men hvis vi ender som AAB/Horsens light i dag vil vi stensikkert rykke ud - Tænk sig at vi en overgang hadede at være FCK light. Det fortryder jeg nu ;-)

Men fejlen generelt er hos Thorborg. Vi fyrede hele den sportslige ledelse uden at have en plan. Havde en trup generelt uden hjerte for klubben. Jeg elskede tilgangen af DD, Utaka, Khôler, Ej Hadj osv. Men var altid mere sikker på AMC, Chris, Absa og Stokholm. Sølvdagene var sjov, men prisen var for høj. Vi skal blive på sporet nu og gøre tingene ordenligt. Det er nemmere at ende som AAB/EFB end FCN for os. Men jeg tror på det - Det skal jeg gøre.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Den er jeg også med på. Dejligt forfriskende indlæg!
      Samme her. Kæmpe enig og god opsang. Det er supernemt at være mandagstræner, men at være torsdagstræner (inden første kamp er spillet) er en smule dumt IMO. Jeg har stadig tillid til TB - han skal i hvert fald ikke vurderes på hans indkøb inden de er lavet. Fejler vi i de første 5 kampe, fordi man har været for sent ude, ja så må der jo evalueres til den tid, men det giver ingen mening at vurdere det på forhånd.
      Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
      Kristian Morre

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Af nysgerrighed, hvem havde du forventet?
        Altså med tanke på at spillerne stort set skal være gratis og at vi efterhånden på ingen måde er lønførende.
        Vi ligger langt nede i fødekæden, hvor vi kontinuerligt har cementeret de manglende ambitioner over 15 år. Når vi så ikke vil betale for spillerne, så er det de lave hylder vi kan vælge fra.
        Jeg er dog glad for vi er væk fra Jesper Hansens skrækkelige ligegyldigheder , og fra BW’s lykkepakker.
        Der har heldigvis været lyspunkter efter TB kom.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg

Men du har vel ligesom ham, præsteret noget siden du kom i betragtning til en jobsamtale, derefter har du jo også skulle bevise overfor nogle andre hvorfor du skulle have jobbet.

Det vi ikke ved endnu, er om han er tiltænkt som fast starter eller om han mere er tiltænkt som rotations spiller. Det bliver vi nok først klogere på når transfer vinduet lukker til september.

Men jeg ser det da som en god ting at han er venstrefodet, at han er god til at kigge fremad i banen og finde en Ganaus der løber på alt, og at han er en ledertype, som er nogle af de ting som Troels og Zorniger siger de mangler + at vi mangler en leder type efter Bjørn er stoppet, og kan han erstatte ham i omklædningsrummet, til træning, på bænken og/eller på banen så er det da win/win for OB.
          At han får nr 5 er vel en indikation på at han er tiltænkt start 11’eren ?
          Tænker jeg umiddelbart.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
            Fronterne er trukket godt op på vores forum i disse dage. Jeg forstår frygt og skuffelserne i nogen grad, men jeg synes også at det kammer fuldstændig over.

Jeg tænker at flertallet kan blive nogenlunde enige om at det er dumt at melde top 6 ud, hvis der kun er lille økonomi til indkøb. Så er det fuldstændig ligegyldigt om vi blev nummer 8 i sidste sæson og vi bør sigte højere. Jeg studsede over den raske udmelding om top 6 i den kommende sæson og med de økonomiske udmeldinger der er kommet bagefter syens jeg det er en uklog udmelding. Nok kan vi træne os bedre og udvikle på vores fine akademi talenter, men ikke så meget som det ligner pt. - Det kommer over længere tid, tror og håber jeg på. Så jeg forstår skuffelsen, men den voldsomme reaktion, inklusiv tilsvininger af mangt og meget omkring OB, holder ikke. Altså TB er jo ikke en landsby tosse, som nogle får det til at lyde. Men han skal sælge det projekt som de er i gang med at skabe. Er det så dålrigt? Om man så klan lide hans retorik eller ej.

Det er ikke overraskende at Jenssens ankomst bliver ilde modtaget af så mange. De navne der kan ændre på det er desværre nok ikke inden for OBs rækkevidde, hverken økonomisk eller sportslige niveau pt. og dermed bliver det helvedes nemt at forsætte på skuffelsen rassende glidebane. Prøv nu at høre her medfans; forventningerne bliver for høje. Vi vil jo gerne op på de høje hylder alle sammen - Formodentlig også NT, TB og AZ, men de pnge ønsker, og kan man, åbenbart ikke lægge fra klubbens side.

Hvis en erfaren Superliga-spiller, med OK spilletid i Norge også, ikke er godt nok. Hvad er så? Gomez blev hentet i en bedre klub (synes jeg) og var det bedre? Adam blev hentet i en pt bedre klub. Er det bedre? Nej vil du sikkert skriven til begge. Men så lad os lege en anden leg. Myhra blev hentet i en dårligere klub (Strømgodset) men han er da ok er han ikke? Ouedraogo blev hentet i en la-la Græsk klub der blev nummer 9 i sidste sæson - usexet a helvede til, men for os er han god. Anssi kom fra Hamborg - Kæmpe klub, men var købet sådan et der fik os op og ringe? Vi må se hvordan han udvikler sig. Falk er vel ude for nummer - FCK og Falk fandt løsnionger så OB og Falk kunne gøre det samme, så mange penge brugt her og skifte fra en god høj hylde, men det er jo historien om den fortabte søn der vil hjemme og spille i stedet for at varme bænken i København. Arp var en "ganechanger" i Kiel!. Noah var en medium angriber i Regensburg! Jona var ikke meget bedre i Dusseldorf! Grot var gået i stå i Japan, tror jeg det var og så er Topi kommet til fra Aberdeen, der vel er på et fint niveau.

Det jeg vil frem til er at langt de fleste af disse spillere er kommet til fra klubber der som udgangspunkt er på laverte niveau end Rosenborg i modgang. Tilmed er det ikke den tidligere klubs niveau, der har været udslagsgivende for flertallets indsats i OB. Så det er indsatsen, samt viljen til at lære nyt der er afgørende og ikke hvor spilleren kommer fra. Jeg forventer at Jenssen passer til vores spillestil - at det er derfor vi har hentet ham. At han så, minus nogle få måneder i Lillestrøm, hat spillet i 2 klubber over vores niveau pt skal ikke være en last for ham i min vurdering. I få der skriver at han er af helvede til kan opvejes andre steder hvor andre mener han er et godt køb for os, at han er en leder og en holdspiller. Begge ting har vi brug for.

Var der ikke en eller 2 der brokkede sig over at vi ikke havde skrevet med en eller anden venstrefodet forsvarspiller i Lyngby, Hillerød, og hvor det nu var. han havde nærmest ingen erfaring, men det burde vi kunne hente? Nu har vi hentet en med 300 kampe fordelt mellem Superligaen og Tippeligaen, med godt med spilletid i Nordsjælland og Rosenborg - og så en vestrefodet! Kan vi ikke blive enige om at det trods alt ikke er røven af 4 division. Så er superligaen heller ikke bedre. GF blev kørt ud af abnen af de polske mestre og pt er Nordsjælland på skideren mod et svensk midterhold. Så de er heller ikke bare vildt bedre, lige som vi selvfølgelig heller ikke er.

Fuck usikkerhed og duften af midelmådighed. Vi nupper point i Vibrog i morgen og så er vi i gang.

Håber det giver lidt mening det her
            Synes det giver rigtig god mening. Tror den en eller anden herinde glemmer til tiden hvor vi står økonomisk og i fødekæden. Vi er et sted hvor vi bare ikke kan hente hvem vi vil og hvem vi kan overbevise at være med i projektet. Hvis man tager det med i betragtning er de transfers TB hidtil gjorde virkelig stærkt, selvom man skal også se at Arp vel skyldes bekendtskabet med Jurek Rohrberg. I vores situation får ikke altid de spiller ind som man helst vil have og skal også gå på kompromis. det er en længere vej til toppen som man tager step by step. Yttergård er mindst en fuldgod erstatning og håber også en opgradering for Buergi. Desuden kan han spille tilsammen med Askou og hvis Askou er klar igen så forventer at se begge tilsammen mod Sønderjyske. Synes det er vigtigt fordi er ikke meget tilfreds med Gomez som bare er taktisk for udisciplineret og koster derfor for ofte. Med Yttergård som venstrebenet cf ind nu bliver det også lettere at hente en kvalitetsforsvarer ind når Askou sælges. Er overbevist at han er ikke sidste tilgang på cf.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Synes det giver rigtig god mening. Tror den en eller anden herinde glemmer til tiden hvor vi står økonomisk og i fødekæden. Vi er et sted hvor vi bare ikke kan hente hvem vi vil og hvem vi kan overbevise at være med i projektet. Hvis man tager det med i betragtning er de transfers TB hidtil gjorde virkelig stærkt, selvom man skal også se at Arp vel skyldes bekendtskabet med Jurek Rohrberg. I vores situation får ikke altid de spiller ind som man helst vil have og skal også gå på kompromis. det er en længere vej til toppen som man tager step by step. Yttergård er mindst en fuldgod erstatning og håber også en opgradering for Buergi. Desuden kan han spille tilsammen med Askou og hvis Askou er klar igen så forventer at se begge tilsammen mod Sønderjyske. Synes det er vigtigt fordi er ikke meget tilfreds med Gomez som bare er taktisk for udisciplineret og koster derfor for ofte. Med Yttergård som venstrebenet cf ind nu bliver det også lettere at hente en kvalitetsforsvarer ind når Askou sælges. Er overbevist at han er ikke sidste tilgang på cf.
              Jamen jeg tænker at "venskabs-veje" som Falk/OB & Arp/Jurek har indflydelse på de tilgange og heldigvis har det givet os spillere over niveau. Jeg krydser fingre for en eller 2 mere af den slags. Gerne en forsvar samt en mere til midtbanen, men man kan jo ikke få alt man ønsker sig ;-)

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

At han får nr 5 er vel en indikation på at han er tiltænkt start 11’eren ?
                Tænker jeg umiddelbart.
                Ja. Man gemmer det i hvert fald ikke til maxsø

Comment

Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
                  Ja. Man gemmer det i hvert fald ikke til maxsø
                  Maxsø kommer ikke, medmindre lønbudgettet løftes markant.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Mon ikke det er forskerordnings spillere der kommer ind. Hvis vi kan kalde dem det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Lyder til at du kender mandens løn eller grænsen for hvor meget OB vil betale. I så fald, uddyb gerne.

Comment

Oprindeligt indsendt af thelin1337 Se indlæg
                        Det er nok heller ikke den sidste signing til forsvaret. Tænker der kommer som minimum en til.
                        Flere ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                        X