Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg gætter på Mads Agger så

Comment

Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

Så der præsenteres en spiller, der muligvis er ny?
      Troels skal da også have lov til at præsentere en ikke-ny spiller på en længere kontrakt, hvis det er William Martin eller Askou.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Troels skal da også have lov til at præsentere en ikke-ny spiller på en længere kontrakt, hvis det er William Martin eller Askou.
        Tror nærmere det er Anders Møller Christensen der gør comeback.
        Han står snor lige.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men sidder Holch Povlsen og vender tommelfingeren op eller ned i FCM?
          Gør Erik eller Lars og gør det i FCK?
          Gør Blitzer i BIF.
          Mansour i FCN?
          AGF har ingen majoritetsejere men er fordelt på flere lokale rigmænd for ca. 50% og mange små aktionærer (fans) for ca. 50%.

De har ansat folk til at tage beslutningerne ..
          Det er jo et total kontrafaktisk spørgsmål.

Vi ved for det første ikke, om Niels Thorborg sidder og vender tommelfingre op og ned til spillere og investeringer i OB - såfremt de holder sig inden for budgettet.

Omvendt set, ANER vi heller ikke om nogle af alle de andre ejere er totalt ligeglade med budgetoverskridelser og ekstraordinære investeringer.

Mit gæt - baseret på mit kendskab til erhvervsliv - ville være, at alle "relevante" udgifter (du kan ikke købe 1.600 støvsugere og 10 shetlandsponyer fx.) inden for budgettets rammer klares direkte af den sportslige ledelse uden om bestyrelsen og ejerskabet. Kræver udgifterne udvidelser af de allerede aftalte budgetrammer så skal bestyrelsen og ejerskabet ind over.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Selvom jeg forstår din principielle holdning, og måske endda også er enig, så bliver jeg nødt til at spørge, hvordan OB i dette aspekt differentierer sig fra alle andre klubber, der også har ejere, der i 99,9% af tilfældene har mindre fodboldforstand end deres ansatte?

Og hvad foreslår du er alternativet? Carte blanche til at bruge af koncernens penge, uden checks and balances?

Sidst men ikke mindst, så forestiller jeg mig at OB såvel som alle andre fodboldklubber træffer beslutninger sammen. Så Troels vil gerne købe en spiller, han koster 7 millioner kroner, det er nok ikke ultra-kontroversielt og det er inden for budgettet, men man diskuterer det lige en gang, for det er jo også en slags penge. Så vil Troels også gerne bruge 12 millioner på en dygtig centerback, men han har allerede brugt 70% af budgettet. Så går han og hans scouting-team op til ejeren og præsenterer en case for, hvorfor man skal lave en budgetoverskridelse på den dygtige centerback. Det kan ejerskabet så sige ja eller nej til for det er dem, der ejer klubben og skal lægge pengene, og det er altså ikke problematisk.
            Som vel de fleste på forummet har jeg ingen indsigt i hvordan det kører i OB, men gisner kun.

Jeg vil gerne derhen hvor NT m. fl. udstikker en økonomisk ramme og lader TB arbejde inden for det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Som vel de fleste på forummet har jeg ingen indsigt i hvordan det kører i OB, men gisner kun.

Jeg vil gerne derhen hvor NT m. fl. udstikker en økonomisk ramme og lader TB arbejde inden for det.
              Hvad får dig til at tro, at det ikke allerede er dét, der foregår?

Det sportslige udvalg blev fx. lagt ned i sommeren 2024.

Comment

Or so they said...

Comment

Hvis man laver et salg i mange andre klubber, f.eks. i Minteh eller Ejdum-kaliberen, så investerer man selvfølgelig i nye spillere med en del af den transfer man har fået. I OB bliver der ikke geninvesteret, men i stedet forholder man sig rigidt til et budget man har lavet inden sæsonen. Der er ingen fleksibilitet eller kreativitet i ledelsen. Hvis man sælger en spiller, så går 100% af pengene i kassen. Så lad være med at juble, når OB laver et "godt" salg. For pengene bliver ikke geninvesteret i spillermateriale, og truppen bliver svækket når det sker.

Det der f.eks. har gjort FCM store i Danmark er, at man f.eks. solgte Sørloth for over 100 mio for år tilbage. Det gør at man kan give lidt mere for store talenter (Osorio) og f.eks. ikke skal sælge Franculino for enhver pris. De udvikler klubben og truppen.

OB bliver drevet amatøragtigt og dårligt.

Comment

Ærligt talt, jeg stoler ikke på den øverste ledelse, overhovedet ikke!

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Hvis man laver et salg i mange andre klubber, f.eks. i Minteh eller Ejdum-kaliberen, så investerer man selvfølgelig i nye spillere med en del af den transfer man har fået. I OB bliver der ikke geninvesteret, men i stedet forholder man sig rigidt til et budget man har lavet inden sæsonen. Der er ingen fleksibilitet eller kreativitet i ledelsen. Hvis man sælger en spiller, så går 100% af pengene i kassen. Så lad være med at juble, når OB laver et "godt" salg. For pengene bliver ikke geninvesteret i spillermateriale, og truppen bliver svækket når det sker.

Det der f.eks. har gjort FCM store i Danmark er, at man f.eks. solgte Sørloth for over 100 mio for år tilbage. Det gør at man kan give lidt mere for store talenter (Osorio) og f.eks. ikke skal sælge Franculino for enhver pris. De udvikler klubben og truppen.

OB bliver drevet amatøragtigt og dårligt

100% enig - desværre.

Comment

Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

Or so they said...
                        Ja stol aldrig på nogen fra Ådaluminati....

Comment

Det er jeg meget uenig i. OB er en meget seriøs og veldrevet klub. Jeg tror ikke at du vil finde mange fagfolk der vil sige anderledes

Men der er helt sikkert rigtig mange klubber i Danmark der er drevet klogere,bedre og mere ambitiøst. Det ene udelukker bare ikke det andet

Comment

Nu igen - hvad i alverden bygger du dine antagelser på?

ALLE klubber i Danmark reserverer et større eller mindre beløb af indkomne transfers til at drifte deres klubber, fordi ingen klubber i Danmark kan drifte sig selv uden spillersalg - det er et faktum.

OB har solgt Yankubah Minteh for antageligvis 8 millioner euro - selvsamme sæson køber OB samlet for et i vores optik enormt beløb ca. 3,5 millioner euro i overgangssum for James Gomez, Viljar Myhra, Sven Köhler, Yaya Bojang, Tyler Burrey og Sven Köhler FORUDEN sign-on-fee til Vaisanen, Filip Helander, Rami Al-Hajj, Leeroy Owusu, Tom Trybull, Buya Turay, Don Deedson og Johannes Selvén.

Du kan sagtens brokke dig over, at OB ikke geninvesterer Minteh-pengene, men faktum er, at det gjorde man - i høj grad - man kastede faktisk om sig med store kontrakter til gud og hver mand. Burrey, Köhler, Rami, Helander, Deedson, Turay og Owusu har ikke været på billige kontrakter.

OB har aldrig før - eller siden brugt SÅ mange penge på en eneste sæson som vi gjorde efter Minteh-salget - faktisk så fossede pengene ud af klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Ærligt talt, jeg stoler ikke på den øverste ledelse, overhovedet ikke!
                              Okay - men så er jeg lidt usikker på, hvad du laver på et debatforum, for så er det jo hamrende ligegyldigt at debattere de her ting, hvis din grundindstilling er, at alt er galt, ledelsen lyver (eller tilbageholder relevant viden fra os i bedste fald) og er desuden snothamrende inkompetente.

Den må vi så begrave der jo - god dag i så fald.

Comment

Working...
                              X