Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Ja, det er rigtigt. Og det betyder vel ret beset også, at de spillere vi nu skal have ind, skal koste meget små beløber i transferindtægter..

I regnskabet indgår i øvrigt, at de budgetterer med, at OB er med i Europa League en gang hver femte år. Men ved ikke, hvad man skal ligge i det.
    Det er jo totalt til grin

Comment

Ja, det er rigtigt. Og det betyder vel ret beset også, at de spillere vi nu skal have ind, skal koste meget små beløber i transferindtægter..

I regnskabet indgår i øvrigt, at de budgetterer med, at OB er med i Europa League en gang hver femte år. Men ved ikke, hvad man skal ligge i det.
      Er det ikke mange år siden deltagelse i Europa har været en del af målsætningen?
      Hvis de seriøst regner med det, så er de sgu mere forskruede, og rablende naive end min værste forestilling om dem.
      Det svarer til at jeg indregner lottogevinst i mit privatbudget og samtidig kun spiller en række hver sjette uge.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

Comment

Umiddelbart som jeg læser det, så indgår det. Uden jeg dog har en doktorgrad i læsning af budgetter. Helt utroligt svært at tyde OSE's budgetter må jeg sige.

Men alt i alt synes jeg dette sige noget, om hvor svær i position TB er i. Vi vil jo gerne have signings, der kan rykke os som klub. MEN der er jo kun lønkroner og ikke nogen transferkroner at købe spillere for. Spændende at se, hvem vi henter.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jammen så er det jo de der 5-5,5 mill euro i salg. Altså ca 40 mill og så har TB ca 1 mill euro at købe for. Så passer det jo stadig meget godt.
          Hvis man så har år hvor man sælger for de der 7+ mill euro kan der godt bruges lidt mere

Så kan man kun drømme om hvad Top 6 og et gruppespil i Conference league vil betyde
          det er én spiller a la Keskinen eller Ouedraogo...

Håber godt nok ikke det er så stramt - så kommer vi jo ingen vejne hvis det er tilfældet.

Så er det Peter Therkildsen'er herfra - det rimer ekstremt dårligt på top 6.

Hvis det vitterligt er det transferbudget man har...så kan målsætningen aldrig komme over "overlevelse", og selv det vil blive svært.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det er sjovt at der pludselig er kommet så meget optimisme og håb om at Askou forlænger bare fordi vi har skiftet træner. Jeg bliver meget overrasket hvis vi pludselig får forlænget med ham, da jeg tror han og hans agent har sat næsen op efter noget helt andet.
            Men jeg håber da det sker, men min optimisme kan ligge på et meget lille sted.
            Mon ikke TB gerne vil sende Askou videre nu, så han kan få sin bonus på salget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Måske Alm på forhånd opgav at pege på nogle, fordi han vidste at det alligevel blev fra bortgives, eller lykkekasen der blev hentet spillere ?
              Spot on.

Comment

Enig

Yttergård erstatter Bürgy i CF 1:1
                McCoy erstatter Owusu på HB 1:1
                Keskinen erstatter Ejdum på OM 1:1

Amrani erstatter ikke Bojang. Og Therkildsen heller ikke.

Så der mangler en Central forsvarspiller mm man bare vil bruge McCoy som nødløsning. Og så mangler man en forstærkning på VB da McCoy er væk derfra…

Men for sådan rigtig at tro på deres udmeldinger om at nu skal vi tage næste skridt er det helt sikkert nødvendigt at hente 2-3 stærke profiler ind og sælge/udleje et par stykker i yderkanten af truppen.
                Slet

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det er én spiller a la Keskinen eller Ouedraogo...

Håber godt nok ikke det er så stramt - så kommer vi jo ingen vejne hvis det er tilfældet.

Så er det Peter Therkildsen'er herfra - det rimer ekstremt dårligt på top 6.

Hvis det vitterligt er det transferbudget man har...så kan målsætningen aldrig komme over "overlevelse", og selv det vil blive svært.
                  Man kan godt hente spillere på en fri transfer, som er bedre end Peter Therkildsen.

Men det er jo virkelig en svær opgave, som TB og TT er sat på. Trods det har vi et budget, der hører til blandt de seks største i Danmark, og derfor bør ambitionen også være mere end blot at overleve.

Med fare for at gentage mig selv, bliver en top 6-placering dog med hiv og sving. Kan vi først komme derop, kan vi forhåbentlig vækste derfra.
                  Last edited by Kappen1975; i dag, 16:15.

Comment

Man kan godt hente spillere på en fri transfer, som er bedre end Peter Therkildsen.

Men det er jo virkelig en svær opgave, som TB og TT er sat på. Trods det har vi et budget, der hører til blandt de seks største i Danmark, og derfor bør ambitionen også være mere end blot at overleve.

Med fare for at gentage mig selv, bliver en top 6-placering dog med hiv og sving. Kan vi først komme derop, kan vi forhåbentlig vækste derfra.
                    Thorborg har jo åbent sagt, at når pizzabunden, levere til par; så kan pizzabunden også blive tykkere, og så kan budgettet øges.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Thorborg har jo åbent sagt, at når pizzabunden, levere til par; så kan pizzabunden også blive tykkere, og så kan budgettet øges.
                      Thorborgs citat illustrerer i højere grad for mig, at han antager at OB kan drives som en salgsvirksomhed. Problemet er bare, at i professionel fodbold kan man sjældent vente på, at driften balancerer og 'leverer til par', før man investerer. Mens Thorborg venter på, at pizzabunden bliver god af sig selv, bruger konkurrenterne risikovillig kapital på at forbedre sig, og så bliver OB overhalet.
                      ​​​​​​
                      I én salgsvirksomhed kan du "nemt" gå ud og finde nye markeder og kunder, men i fodbold opstår der ikke flere point.

Comment

Også vildt at man i OB

* Skal sælge for 40 mill i transfers
                        * Har ca 50 mill i sponsorater
                        * Tv penge for ca 20 mill
                        * Sæsonkort for 5 mill
                        * Merchandise for 15 mill
                        * Matchday 10 mill

Omsætter for estimeret 140 mill og har et budget på 60 mill i superligaen

Jeg ved der er rigtig mange andre omkostninger til andet agenter, personale, stadion leje, akademi osv osv. Bare vildt at tænke på alligevel

Er rigtig glad for at akademiet har fået tilført ekstra millioner, men man ville bare ønske at de ville presse citronen lidt mere i superligaen nu når man laver store million overskud i OSE.
                        Man vil bare blive rigtig træt hvis man i OSE næste år, kommer ud med 20-40 mill i overskud igen og vi hænger med røven i vandskorpen og kæmper om nedrykning

Comment

Også vildt at man i OB

* Skal sælge for 40 mill i transfers
                          * Har ca 50 mill i sponsorater
                          * Tv penge for ca 20 mill
                          * Sæsonkort for 5 mill
                          * Merchandise for 15 mill
                          * Matchday 10 mill

Omsætter for estimeret 140 mill og har et budget på 60 mill i superligaen

Jeg ved der er rigtig mange andre omkostninger til andet agenter, personale, stadion leje, akademi osv osv. Bare vildt at tænke på alligevel

Er rigtig glad for at akademiet har fået tilført ekstra millioner, men man ville bare ønske at de ville presse citronen lidt mere i superligaen nu når man laver store million overskud i OSE.
                          Man vil bare blive rigtig træt hvis man i OSE næste år, kommer ud med 20-40 mill i overskud igen og vi hænger med røven i vandskorpen og kæmper om nedrykning
                          og transfer indtægterne kommer ikke til at stige før man kommer i top 6, europa mm.

Tænker heller ikke sponsorindtægterne kommer til at stige før man begynder at indfri sine ambitioner, og ikke er bange for at have målsætninger. Lidt svært at sælge konstante 8. pladser.

og resten, ja lige pt har man vel en noget nær historisk stor opbakning omkring klubben. Der skal også nogle resultater og nogle håb og drømme til hvis det skal øges, måske endda bare holdes på nuværende niveau.

Comment

og den har vi jo hørt før.

Man håber den går, håber man kan trække sig i top 6, håber de andre ikke overpræsterer så vi kan "nøjes" med at præstere til par.

Men helt ærligt; én tur i top 6 - hvorfor skulle det ændre al verden?

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Thorborgs citat illustrerer i højere grad for mig, at han antager at OB kan drives som en salgsvirksomhed. Problemet er bare, at i professionel fodbold kan man sjældent vente på, at driften balancerer og 'leverer til par', før man investerer. Mens Thorborg venter på, at pizzabunden bliver god af sig selv, bruger konkurrenterne risikovillig kapital på at forbedre sig, og så bliver OB overhalet.
                              ​​​​​​
                              I én salgsvirksomhed kan du "nemt" gå ud og finde nye markeder og kunder, men i fodbold opstår der ikke flere point.
                              Det synes jeg er en super god iagttagelse. Det har jeg sgu aldrig tænkt på.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det kan ændre sig hurtigt. Som jeg skrev et par sejre og lidt forstærkninger vil nok hjælpe på det.

Men den begejstring der var tidligere - den er lige pt væk.

Der blev talt om at vi skulle forstærkes, der blev meldt åbent ud om top 6 ambitioner. Anden sæson med en højt profileret træner, der ikke havde fået det til at spille - men nu skulle der landes nogle flere spillere til hans system.

Først så spilder man hele opstarten væk, bringer ikke noget nævneværdigt ind og så ryger træneren efter 1. runde.

Jeg har skrevet det flere gange, Zorniger, Falk og Arp sidste sommer - det rimede på at man ville noget igen. At det ikke længere var nok bare at være med og blive nr. 8

Den udvikling havde jeg set frem til skulle fortsætte denne sommer. Og hidtil har det bare været en kæmpe skuffelse.

Og så erstatter man AZ med Thomasberg - som sikkert er en fin træner. Men det er bare lidt mere gråt og kedeligt.

Lad os se efter i morgen når vi får holdet at se i aktion igen, kan jo være det hjælper på humøret.
                                Tænker jeg også nok vi skal få. Det ville virkelig være mærkeligt andet.

Det kan jeg som godt sætte mig ind, men modsat tidligere, så har jeg ikke den vanlige tro på at man "har det ok" med at blive 7-8 stykker. Som de sagde det i SFÅ, så har de virkelig kunne mærke på OB ledelsen, at man ikke gider det der længere nu. Men det skal selvfølgelig også følges op, og de sidste 4 ugers tid har klart været et ordentligt hak i den plan.

Jeg er ligeglad med om det er gråt og kedeligt. Det vi har brug for nu er stabilitet og bedre resultater. Om vores point så bliver via røvsyge 1-0 sejre og 0-0 kampe, fint for mig.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X