Oprindeligt indsendt af Jungledyret
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Men det er jo lige netop den vej fodbold udvikler sig. Så OB er jo nød til at følge med tiden, også selvom det bryder med hvad du mener fodbold bør være. Spillere ER mere aktier end de var før i tiden. Sådan er det jo bare, hvad enten man kan lide det eller ej.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Hvorfor holder du så ikke bare med en aktie i stedet for?
Fodboldens undergang er brolagt med det pis der.
En katastrofe - i fodboldmæssig sammenhæng - med det lortesalg, og TB skal godt nok finde noget interessant at bruge de penge på, førend det så i det mindste bare kan give mening ud fra din elendige logik.
- Likes 4
Comment
-
Er det overhovedet nogen, der nogensinde har hørt Ejdum snakke loyalt omkring OB?
Han virkede da slet ikke afvisende, da der blev snakket om Brøndby i vinters.
Nu er jeg selv fra Svendborg, og det er altså ikke forbi OB virkelig er under huden på folk dernede.
På de fodboldhold og klasser jeg har gået i, har der næsten været lige så mange der holdte med FCK eller Brøndby.
Så hvem siger Ejdum ikke er Brøndby fan?
- Likes 4
Comment
-
Det valg kunne måske være godt nok - Lauridsen er ud fra hvad jeg har set en fighter og stærk på låget, men svag teknisk og i afspillet - han behøver en taktisk og teknisk stærk venstrebenet ved siden af sig. Jeg ville foretrække at vi havde den plads besat inden vi evt. kigger på typer som Lauridsen. Men det er nu ikke meget jeg har set til ham.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Tænker altså stadig en som ham sammen med en venstrefodet der er hurtig og god med bolden ville fungere. De vil komplementere hinanden godt
Vi er nok der hvor vi jo skal bruge 2 da Julius sælges med 99% sikkerhed
Samtidig er jeg lidt træt af af at "hjælpe" Brøndby af med en ekstra løn - så skal vi efter min mening se en klar forstærkning i det og det gør jeg ikke umiddelbart i den her.
Comment
-
Fair nok. Det var også bare en tanke, når vi nu alligevel snakkede med dem.Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Det valg kunne måske være godt nok - Lauridsen er ud fra hvad jeg har set en fighter og stærk på låget, men svag teknisk og i afspillet - han behøver en taktisk og teknisk stærk venstrebenet ved siden af sig. Jeg ville foretrække at vi havde den plads besat inden vi evt. kigger på typer som Lauridsen. Men det er nu ikke meget jeg har set til ham.
Samtidig er jeg lidt træt af af at "hjælpe" Brøndby af med en ekstra løn - så skal vi efter min mening se en klar forstærkning i det og det gør jeg ikke umiddelbart i den her.
Jeg har altid syntes han var en god forsvarsspiller. En ala Magnus Jensen fra Sønderjyske.
Ved godt at teknikken halter.
Men man kan leve med noget af det hvis spilleren bare har andre klare spidskompetencer. Og det har han
Comment
-
Jeg er ikke den eneste der er meget bekymret for truppens forfatning.
Her er et lille udklip fra Martin Davidsen efter dagens træning
Exit Ejdum og huller i truppen
Det efterlader OB med endnu et hul i truppen, der i forvejen har sagt farvel til et par spillere fra sidste sæsons startopstilling.
Ejdums exit kommer oven Bürgys farvel og Owusus forventede afsked. Hertil kommer de mange kontraktudløb, og samtidig er luften tyk af flere transferspekulationer om spillere på vej ud. Julius Askou tiltrækker sig stadig opmærksomhed,
Jakob Bonde sættes i forbindelse med Silkeborg og også Markus Jensen og Jay-Roy Grot kan være på vej væk. Det er ikke sikkert, at det hele kommer til at ske, men der må virkelig være travlt i den fynske førerbunker i disse dage, hvor Troels Bech og resten af rekrutteringsteamet arbejder på højtryk.
Flere fravær på Østfyn
Selve træningslejren er også kommet i gang med et par mandskabsmæssige panderynker. Ved mandagens træning deltog Anssi Suhonen kun i begrænset omfang og sad på kondicykel en del af tiden. William Martin var ikke at se; han er blevet skadet under U19-EM. Rasmus Falk var fraværende på grund af fysiske skavanker. Yaya Bojang var syg. Og Jay-Roy Grot er fortsat i Holland til behandling.
Det efterlader OB-mandskabet temmelig decimeret, og uret tikker hastigt frem mod sæsonpremieren i Viborg 24. juli.
Når jeg taler med OB-fans, er der en voksende bekymring om truppens bredde og kvalitet, så alt er jo som det plejer. Men aktuelt er OB-holdet svækket markant i forhold til sidste sæson. Det må give panderynker.
- Likes 1
Comment
-
Kommer da an på om spilleren passer bedre til OB end BIF (eller andre).Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Nu er panikken da ved at sætte ind - vi kommer jo ikke videre hvis vi overtager de spillere konkurrenterne har kasseret ( Lauridsen/Brøndby).
Is på."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 2
Comment
-
Det gik nu meget godt, da VFF ikke så det store lys i Steffen HøjerOprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Nu er panikken da ved at sætte ind - vi kommer jo ikke videre hvis vi overtager de spillere konkurrenterne har kasseret ( Lauridsen/Brøndby).
Is på.
Ja ja det er 25 år siden, but still
- Likes 1
Comment
-
Vi ved ikke om Ejdum i virkeligheden er Brøndby fan eller ej; og det er vel egentligt også ligegyldigt. Vi skal forholde os til, at han har 2 år tilbage af sin kontrakt, og at OB sagtens kan stile efter at sælge ham længere henne i vinduet til nogle andre. Det handler om signalværdi. Jeg er ret ligeglad med, hvad Ejdum har af tanker; OB kan stille sig i vejen. Vi skal tænke på os selv her: Ejdum kommer til at efterlade et kæmpe hul i en trup, der i forvejen er fyldt op med huller og spørgsmålstegn, med lige knap 3 uger til sæsonstart. Og med den nuværende ledelses trackrecord, så sætter de sig under maksimalt pres for at "trylle" noget frem, der ikke betyder vi skal indlede sæsonen med et totalt decimeret hold, og en endnu mere tvivlsom bredde. De har selv sat røven i klassehøjde ved nu at sige offentligt at målet ikke bare er at overleve. Det er top 6. 3 spillere fra startopstillingen er væk. En enkelt angriber er end ikke i landet for nuværende. Flere spillere er allerede på skånekost i en opstart, og en enkelt forsvarsspiller mere er muligvis allerede på affyrringsrampen. Så undskyld hvis det kommer til at lyde lidt harskt, men who f.... cares om Ejdum er Brøndby fan eller ej? Vi sælger en profil til en direkte konkurrent, og for hver dag der går, hvor ingen af de 3 fra startformationen er blevet erstattet, jo større bliver utålmodigheden og utilfredsheden med det salg af Ejdum.Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlægEr det overhovedet nogen, der nogensinde har hørt Ejdum snakke loyalt omkring OB?
Han virkede da slet ikke afvisende, da der blev snakket om Brøndby i vinters.
Nu er jeg selv fra Svendborg, og det er altså ikke forbi OB virkelig er under huden på folk dernede.
På de fodboldhold og klasser jeg har gået i, har der næsten været lige så mange der holdte med FCK eller Brøndby.
Så hvem siger Ejdum ikke er Brøndby fan?
Jeg gider ikke endnu en opstart, hvor vi skal vente og vente og vente, og så ender det med, at vi halter bagefter og først får sat et ordentligt hold sammen, når det er for sent. I den forbindelse er Ejdum salget bare ekstra foder til en i forvejen tyndslidt tålmodighed. Og hvis han er Brøndby-fan; fint - så afsted til Pestegnen med ham. Men så har OB bare at have en plan B klar, for de er ansat til at lykkes, ikke bare at prøve med at lykkes.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
- Likes 5
Comment
-
Det er helt tilbage i min tid som dedikeret fan uden spørgsmålstegn :D.Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
Det gik nu meget godt, da VFF ikke så det store lys i Steffen Højer
Ja ja det er 25 år siden, but still
Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
https://www.tv2fyn.dk/sport?q=
Så er Zorniger i gang.
Jeg har brug for hjælp til kommaer her..
“Spillerne gør det fremragende lige nu. Jeg er virkelig tilfreds med de spillere, der er her, og de unge viser en god reaktion. Men nu skal vi meget, meget hurtigt have de spillere ind, som skal erstatte dem, vi har mistet, og de spillere, som vi har identificeret sammen med scoutingafdelingen, siger Alexander Zorniger til TV 2 Fyn.“
Hvordan skal jeg forstå de sidste linjer af kommentaren?
Skal jeg forstå det sådan at vi har mistet mange spillere, som vi har identificeret med hvad vi vil være? Eller skal jeg bare forstå det som at det skal gå hurtigt med at hente spillere?
Jeg læner mest til det sidste, men har nok gjort mig selv forvirret
Comment
-
Jeg tror jeg forstår det på den måde, at de har identificeret spillere, som de mener vil kunne styrke dem, og som han mener de gerne skal have ind ret hurtigt. Men ja, det er da lidt kringlet formuleretOprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæghttps://www.tv2fyn.dk/sport?q=
Så er Zorniger i gang.
“Spillerne gør det fremragende lige nu. Jeg er virkelig tilfreds med de spillere, der er her, og de unge viser en god reaktion. Men nu skal vi meget, meget hurtigt have de spillere ind, som skal erstatte dem, vi har mistet, og de spillere, som vi har identificeret sammen med scoutingafdelingen, siger Alexander Zorniger til TV 2 Fyn.“
Skal jeg forstå det sådan at vi har mistet mange spillere, som vi har identificeret med hvad vi vil være? Eller skal jeg bare forstå det som at det skal gå hurtigt med at hente spillere?

- Likes 4
Comment
-
Hej ChrisOprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Vi ved ikke om Ejdum i virkeligheden er Brøndby fan eller ej; og det er vel egentligt også ligegyldigt. Vi skal forholde os til, at han har 2 år tilbage af sin kontrakt, og at OB sagtens kan stile efter at sælge ham længere henne i vinduet til nogle andre. Det handler om signalværdi. Jeg er ret ligeglad med, hvad Ejdum har af tanker; OB kan stille sig i vejen. Vi skal tænke på os selv her: Ejdum kommer til at efterlade et kæmpe hul i en trup, der i forvejen er fyldt op med huller og spørgsmålstegn, med lige knap 3 uger til sæsonstart. Og med den nuværende ledelses trackrecord, så sætter de sig under maksimalt pres for at "trylle" noget frem, der ikke betyder vi skal indlede sæsonen med et totalt decimeret hold, og en endnu mere tvivlsom bredde. De har selv sat røven i klassehøjde ved nu at sige offentligt at målet ikke bare er at overleve. Det er top 6. 3 spillere fra startopstillingen er væk. En enkelt angriber er end ikke i landet for nuværende. Flere spillere er allerede på skånekost i en opstart, og en enkelt forsvarsspiller mere er muligvis allerede på affyrringsrampen. Så undskyld hvis det kommer til at lyde lidt harskt, men who f.... cares om Ejdum er Brøndby fan eller ej? Vi sælger en profil til en direkte konkurrent, og for hver dag der går, hvor ingen af de 3 fra startformationen er blevet erstattet, jo større bliver utålmodigheden og utilfredsheden med det salg af Ejdum.
Jeg gider ikke endnu en opstart, hvor vi skal vente og vente og vente, og så ender det med, at vi halter bagefter og først får sat et ordentligt hold sammen, når det er for sent. I den forbindelse er Ejdum salget bare ekstra foder til en i forvejen tyndslidt tålmodighed. Og hvis han er Brøndby-fan; fint - så afsted til Pestegnen med ham. Men så har OB bare at have en plan B klar, for de er ansat til at lykkes, ikke bare at prøve med at lykkes.
MvH ChrisOB
Jeg har tidligere været uenig med dig om flere ting - denne gang rammer du den efter min mening lige i rumpetten !
Hvad skal vi med kontrakter - hvis vi bare lader vores stamspillere rejse til konkurrenter uden at have erstatningerne klar ?
Om Ejdum selv har større lyst ( eller hans agent har) er for mig ligegyldigt - manden er myndig, han har skrevet på en kontrakt og dermed er det OB´s beslutning.
Der er intet af det som endnu er skrevet om den sag som får mig til at synes at et salg så tidligt i vinduet til en konkurrent er en god ide - hold da på manden.
- Likes 2
Comment
-
Som jeg læser det deler han det op i 2:Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæghttps://www.tv2fyn.dk/sport?q=
Så er Zorniger i gang.

De spillere der skal ind og erstatte dem der har forladt os og så er der de som skulle komme ind og forstærke os ift sidste sæson.
Pt er vi virkelig svækket og ser ind i en hård start på superligaen 2026/2027. Det vil et par nye spillere næppe ændre det store på da de næsten ikke når at træne med holdet og forstå spillestilen.
Comment
-
nu skal vi meget, meget hurtigt have de spillere ind, som skal erstatte dem, vi har mistet, og det er spillere, som vi har identificeret sammen med scoutingafdelingen,Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæghttps://www.tv2fyn.dk/sport?q=
Så er Zorniger i gang.

de spillere vi skal have er identificeret - nu skal TB have muldvarpen frem og betale hvad det koster for AZ vil have dem nu .. meget meget hurtigt .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 5
Comment
Comment