Grot melder sig næsten klar til træning med holdet og kamp. Nok derfor at jagten på en angriber er indstillet for nu
https://fyens.dk/ob/ob-s-store-holla...18d9e8ebe7c-17
Fiete træner ikke og må være tvivlsom til mandag
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Truppen er ikke helt fjong men på de sidste 14 dage har dels Gomez og Magnus vist et højt niveau, Grot er kommet retur og dels, ikke mindst, er der kommet en ny træner, så behovet skal nok gentænkes.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Det er simpelthen utroligt som mange pludselig mener truppen er helt fjong.
For 14 dage siden skreg folk på 5 forstærkninger.
Kan OB spare at hente spillere gør de det. Fastholder de ingen ambitioner har, før jeg ser noget der indikerer det modsatte.
Og nej, det tæller ikke at sige det kunne være fint med en 6 plads, når der ikke bliver fulgt op med en stærkere trup.
Yttergårds niveau på vb glæder også positivt.
Jeg mener der mangler en CB der kan konkurrere med Gomez hvis Yttergård tager VB med Adam som backup eller en primær VB hvis Yttergård er tiltænkt CB. Det er ikke godt nok at han kan begge dele.
Salg skal erstattes.
Der er stadig noget ubalance på holdet talent/erfaring.
Men jeg syntes ikke at det er så akut som tidligere. Bet at Martin og nu Anssi nu er ude i længere tid.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Intet. For han udtalte bare at de “slet ikke var færdig med at handle”. Så er resten jo min fortolkning. Det kunne jo lige så godt bare være en stort wow handel som han menteOprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Men skrev du ikke lige her den anden dag efter TB havde udtalt sig i vippen, at det lød nærmere som 3 signings end 1.
Hvad er der sket i mellemtiden?
Så det er jo nok fordi at de helt sikkert forventer at der åbner sig noget op der virkelig kan forstærke os. Og det tror jeg da også selv at der gør.
Men hellere 1 på Keskinen/Ouedraogo niveau end 3 på Bonde/Terkel niveau og så beholde truppen som nu. Men kunne de finde 2 på den høje hylde skulle de ikke høre noget fra mig
- Likes 2
Leave a comment:
-
Ved nu ikke hvor mange det er, og sikkert heller ikke de samme som sad og skregOprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Kan OB spare at hente spillere gør de det. Fastholder de ingen ambitioner har, før jeg ser noget der indikerer det modsatte.
Og nej, det tæller ikke at sige det kunne være fint med en 6 plads, når der ikke bliver fulgt op med en stærkere trup.
Men der har da helt sikkert været en generel enighed om at der skulle hentes ind til forsvaret. Der er Yttergård kommet og samtidig havde mange nok afskrevet Gomez, som nu er tilbage og er startet stærkt ud. Det har nok dæmpet panikken hos mange.
Leave a comment:
-
Gutterne fra SFÅ er inde på, at der manglede mange spillere til AZ’s system, men at der måske ikke mangler så mange i TT ‘s setup. Sandheden ligger jo nok et sted mellem 0 og fem nye. Jeg tror, det lander et sted, hvor vi kan være tilfredse (også som fans).Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
- Likes 3
Leave a comment:
-
Men skrev du ikke lige her den anden dag efter TB havde udtalt sig i vippen, at det lød nærmere som 3 signings end 1.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg er sgu i tvivl om hvad de gør efterhånden. Jeg tror de kigger på forskellige muligheder og tager kun noget ind hvis det virkelig styrker os. Mm vi sælger selvfølgelig
Skulle der lande et bud på 30 mill for McCoy er det nok tvivlsomt om de siger nej. Julius er også stadig 50/50
Hvad er der sket i mellemtiden?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Kan nu ikke lige mindes nogen har skreget på 5 forstærkninger herinde. De fleste har nok bevæget sig i 3-4. Men så kom Gomez på banen igen og Krølle viste at han er ved at være klar til en fast ind hopper rolle.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
OB har da ambitioner.
De er bare ikke risiko villige og meget fungerer som inde hos kommunen hvor alt besluttes i sneglefart efter 7 gennemgange af budgetter for at gøre det absolut billigst muligt. Alt imens toget kører fra perronen uden os på toget
- Likes 2
Leave a comment:
-
Hvis der ikke kommer flere, så tror jeg de vil ændre mening, når skaderne og karantænerne begynder at komme.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Joohh. Syntes nu at Terkel har været knapt så meget i knibe de sidste par kampe når han bare er på HB. Er det en holdbar løsning? Nej selvfølgelig ikke. Men du ved jo godt at OB ikke kan have 2 stjerner på 1 plads der kun kan spille det ene sted på banen. Det går ikke. Så syntes at Terkel er nok det bedste vi kan forvente i OB som en backup højrebackOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
dét mener du da forhåbentlig ikke.
Ser man Yttergård som vb - så mangler vi da klart en centralforsvarsspiller mere.
Ser man ham som centralforsvarsspiller mangler vi i den grad en vb.
Men enig i din betragtning om Yttergård og at der sagtens kunne være plads til en ekstra i det puslespil
Men mit indlæg gik mere på hvad jeg realistisk tror de gør og ikke så meget hvad jeg håber på. Når det er sagt tænker jeg stadig at de går efter minimum 2 spillere ind. Men det afhænger nok lidt af hvad der er muligt kvalitetsmæssigt
Leave a comment:
-
Jeg er sgu i tvivl om hvad de gør efterhånden. Jeg tror de kigger på forskellige muligheder og tager kun noget ind hvis det virkelig styrker os. Mm vi sælger selvfølgeligOprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Men med de tanker betyder det så også, at du ikke tror, vi henter en ny forsvarsspiller med mindre Askou bliver solgt? Eller er vi i stedet på udkig efter en venstreback?
Jeg synes egentlig, vores firbackkæde, som den ser ud lige nu, er rigtig fin. Men der skal ikke mange skader til, før vi pludselig er tyndt besat. Især når man tænker på, at vi også hviler en Gomez, som har været virkelig god i de seneste to kampe. Spørgsmålet er bare, om han kan holde det niveau over en hel sæson.
Og i øvrigt du har ikke hørt noget om den mulige interesse i Agger?
Skulle der lande et bud på 30 mill for McCoy er det nok tvivlsomt om de siger nej. Julius er også stadig 50/50
Leave a comment:
-
Det er simpelthen utroligt som mange pludselig mener truppen er helt fjong.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
dét mener du da forhåbentlig ikke.
Ser man Yttergård som vb - så mangler vi da klart en centralforsvarsspiller mere.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Du har tydeligvis højere tanker om OB's ledelse end jegOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Der er forskel på om du fyrer en træner pga. dårlige resultater, eller om du fyrer ham efter én kamp fordi han ikke kan finde ud af, hvad han må sige i medierne. Men jeg ved blandt andet at Uwe Rössler og AGF har en voldgiftsdisputs omkring noget i samme dur - som jeg lige perifært har hørt om.
Jeg tror ikke OB betaler 1,1 million euro i kompensation til en træner, der gentagende gange går stik imod klubbens anvisninger - og hvad han i øvrigt har skrevet under på.
- Likes 3
Leave a comment:
-
En spiller antalsmæssigt.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Det synes jeg også bestemt er et spændende hold, og jeg vil faktisk vurdere det til at være et af de bedste OB-hold, vi har haft i lang tid. Når det så er sagt, ville det være rigtig fint, hvis det kunne suppleres med 2 spillere. På trods af, at den nuværende strategi for trupsammensætning udelukkende peger mod en ekstra spiller.
I kampen mod Sønderjyske overraskede det mig virkelig, hvor godt Yttergård Jenssen passer ind i den måde, venstrebacken blev brugt på. Med bredere kanter kan han trække ind i banen og bruge sine stærke pasningsegenskaber. Det har også gjort, at jeg er i tvivl om, hvorvidt der bliver hentet en venstreback, og om det overhovedet er nødvendigt.
Med det in mente tænker jeg, at en højrekant og en midterforsvarer ville være oplagt. Så giv mig da bare Mads Agger og måske en Lauritsen fra Brøndby. Minder meget om TT signings. Men vi må se.
Edit: Kan se, at TT har udtalt, at Agger er en "dygtig spiller og en god fyr". Kan vi (over)analysere noget på den jyske underspillethed?
Der er stadig en ubalance i for mange unge spillere i forhold til erfarne så det kan være at der bliver vekslet to talenter til to erfarne. Her skal det medtages at Askou fortsat er talent da han ikke er fuldt transitioneret i forhold til de 3.000 min. OB har defineret.
Et salg af Askou og f.eks. Juul-Sandberg bør betyde at der bliver hentet tre mere.
- Likes 1
Leave a comment:
-
dét mener du da forhåbentlig ikke.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
En ny midterforsvarer afhænger vel Askou. Hvis han forlænger her i Aug, henter de kun en ind hvis han er bedre end Julius/Gomez IMO. Minimum samme niveau. Hvis det ikke kan lade sig gøre tror jeg at de lader være og bruger krudtet et andet sted på banen.
Ingen grund til at hente en mellemvare ind der skal sidde på bænken når både McCoy og Yttergård er glimrende afløsere ved karantæne eller skader. Hvis McCoy skulle væk fra backen et par kampe, syntes jeg vi har et par kompetente reserver i Terkel og Krølle.
Hvis Askou sælges skal der selvfølgelig hentes en ind.
Kunne se at Grot var på træningsbanen i dag og ser jo mere fit ud end nogensinde.. Ligner han har tabt en del kilo. Han kan sagtens også blive en faktor hvis han køber ind på projektet 110%. Ellers kan han bare smutte
Hvis TT vil spille med en venstrefodet kant angriber i højre side må det være højeste prioritet. For der har vi intet at byde på
Leave a comment:
-
Den er for tynd - en skade/karantæne, eller Askou der ikke kan klare de 90 min. og så skal man pludselig ud og lege puslespil - til at rokere for meget rundt. Istedet for at tage en central forsvarsspiller ud og sætte en anden ind, skal man til at flytte McCoy ind centralt og så have Magnus Andersen ind på backen. Eller Yttergård ind centralt og Adam der skal afløse for ham, medmindre Adam har spillet kant og er skiftet ud - så skal McCoy pludselig over på vb.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Men med de tanker betyder det så også, at du ikke tror, vi henter en ny forsvarsspiller med mindre Askou bliver solgt? Eller er vi i stedet på udkig efter en venstreback?
Jeg synes egentlig, vores firbackkæde, som den ser ud lige nu, er rigtig fin. Men der skal ikke mange skader til, før vi pludselig er tyndt besat. Især når man tænker på, at vi også hviler en Gomez, som har været virkelig god i de seneste to kampe. Spørgsmålet er bare, om han kan holde det niveau over en hel sæson.
Og i øvrigt du har ikke hørt noget om den mulige interesse i Agger?
Syntes det er fine alternativer at have, spillere der kan dække flere pladser. Men som det første træk var det rart bare at kunne lave en 1:1
Leave a comment:
Leave a comment: