Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Har lige hørt podcasten og syntes generelt at det er rigtig fint men så slutter TB fanme af med at sige at den har ligget klar i et halvt år !!!!!! Ffs …
    Forstår godt at kommunikationschefen er blevet gået hvis han har siddet og varmet den men tror nu ikke at det er sådan det hænger sammen …

Kom nu ud af busken …
    Men der er jo ingen - fraset måske et par stykker herinde - der efterspørger en såkaldt “strategi” skrevet i powerpoint? Alle ser jo retningen og målet er klart og udmeldt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Men der er jo ingen - fraset måske et par stykker herinde - der efterspørger en såkaldt “strategi” skrevet i powerpoint? Alle ser jo retningen og målet er klart og udmeldt.
      Præcis. Tror ikke der bliver udgivet et stort manifest denne gang. Men som sagt tidligere er den lavet og køres efter

Comment

Det er jo smart nok. Har faktisk været en gennemgående strategi hele vejen igennem med TB.
        Så kan man lave alle de 180 gr vendinger man har lyst til uden at blive hængt op på det.

Comment

Inde på trupoversigten er Magnus Andersen for nyligt blevet rykket ned i forsvarssektionen. Betyder det at man nu satser fuldt ud på at gøre ham til wingback? Synes man kunne se nogle positive takter fra hans side mod sundby - han er lynhurtig, jo!

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
            Inde på trupoversigten er Magnus Andersen for nyligt blevet rykket ned i forsvarssektionen. Betyder det at man nu satser fuldt ud på at gøre ham til wingback? Synes man kunne se nogle positive takter fra hans side mod sundby - han er lynhurtig, jo!
            Magnus Andersen er ‘uddannet’ klassisk wing i fx en 4-3-3, men da vi ikke spiller med kanter under AZ, så forsøger man jo med at bringe ham i spil på wingbacken. Mod FCK kom han ind som angriber, og dét er jo også en mulighed, men det virker som om, de vil prøve med omskoling til (wing)back.

Netop derfor er man også begyndt i U19-regi at følge samme system som AZ og spille uden kanter for bedst muligt at kunne sluse de unge videre.

Comment

Magnus Andersen er ‘uddannet’ klassisk wing i fx en 4-3-3, men da vi ikke spiller med kanter under AZ, så forsøger man jo med at bringe ham i spil på wingbacken. Mod FCK kom han ind som angriber, og dét er jo også en mulighed, men det virker som om, de vil prøve med omskoling til (wing)back.

Netop derfor er man også begyndt i U19-regi at følge samme system som AZ og spille uden kanter for bedst muligt at kunne sluse de unge videre.
              Fedt at man også implementerer det på akademiet

Comment

Kan ikke forstå at du skal nedgøre det til en “såkaldt strategi” .. Der er faktisk en del mennesker der bruger en strategi som et seriøst arbejdsredskab og det er jeg i hvert fald nysgerrig på.
                Jeg er med på at et femplachet powerpointshow er ligegyldigt men TB har jo sagt at man er åben så jeg håber på mere.
                Er også med på at OS&E er stort set enkeltmandsejet og strategien er for ejeren men OB er ikke en almindelig virksomhed - der er væsentligt mange interessenter som har en interesse om end de ikke har en ejerandel.
                Jeg ser hverken en klar retning eller mål men du skal være velkommen til at forklare mig det.
                Og hvis det handler om at spille fynsk, blive i SL med egne talenter og blive økonomisk bæredygtige, så må vi bare være enige om at have hvert sit syn på hvad vi snakker om.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Kan ikke forstå at du skal nedgøre det til en “såkaldt strategi” .. Der er faktisk en del mennesker der bruger en strategi som et seriøst arbejdsredskab og det er jeg i hvert fald nysgerrig på.
                  Jeg er med på at et femplachet powerpointshow er ligegyldigt men TB har jo sagt at man er åben så jeg håber på mere.
                  Er også med på at OS&E er stort set enkeltmandsejet og strategien er for ejeren men OB er ikke en almindelig virksomhed - der er væsentligt mange interessenter som har en interesse om end de ikke har en ejerandel.
                  Jeg ser hverken en klar retning eller mål men du skal være velkommen til at forklare mig det.
                  Og hvis det handler om at spille fynsk, blive i SL med egne talenter og blive økonomisk bæredygtige, så må vi bare være enige om at have hvert sit syn på hvad vi snakker om.
                  Nej, det gider jeg ikke, for det vil intet ændre, da du ikke vil forstå. Der er ytret klokkeklar retning og mål, og der er virkelig ikke behov for mere.
                  Last edited by Jungledyret; 26-09-2025, 11:03.

Comment

Nej, det gider jeg ikke, for det vil intet ændre, da du ikke vil forstå. Der er ytret klokkeklar retning og mål, og der er virkelig ikke behov for mere.
                    Jeg vil meget gerne forstå. Jeg vil faktisk så meget gerne forstå at jeg efterspørger viden for jeg kan ikke se den klokkeklare retning eller mål.
                    Men “gider ikke” forklarer vist det meste …

Giv mig bare 5 reelle bullets på hvad det er ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg vil meget gerne forstå. Jeg vil faktisk så meget gerne forstå at jeg efterspørger viden for jeg kan ikke se den klokkeklare retning eller mål.
                      Men “gider ikke” forklarer vist det meste …

Giv mig bare 5 reelle bullets på hvad det er ..
                      Baseret på interviews med Troels Bech, Niels Thorborg, Enrico Augustinus og Alexander Zorniger, vil jeg gerne bidrage med fem punkter, der kan forklare retningen.

Bullet 1:
                      - OB vil færre indkøb, men flere "rigtige" - altså en markant højere hitrate, hvor spillerne også bliver "vettet" for om de nu passer ind og vil OB. Det kan betyde, at man accepterer at stille med en lidt dårligere trup, fordi man oftere end før prioriterer egne talenter som gamechangers og trupfyld.

Bullet 2:
                      - Målet for sæson 24/25 er "konsolidering" i Superligaen.

Bullet 3:
                      - OB ønsker og stræber efter på sigt at deltage i europæiske turneringer, man er dog realistiske omkring, det ikke er lige nu, og at man ikke ønsker at økonomisk "dope" sig mere end højst nødvendigt for at opnå europæisk deltagelse.

Bullet 4:
                      - OB ønsker at være en mere åben klub. Det betyder, at i det omfang man kan, og det giver mening, giver adgang og stiller op til interviews med både national, regional og lokal presse. Nærhed skal være et ord og koncept man dyrker i OB.

Bullet 5:
                      - OB's økonomiske formåen skal være drevet fortrinsvis af organisk og bæredygtig vækst i OS&E. Således kan klubben også efter Niels Thorborg ikke længere er ejer være med i toppen af dansk fodbold (Superliga).

Ovenstående bullets er tydelige og klare indikationer på retning og mål, som nøglepersonerne i OB har meldt ud i SFÅ, Fyens, Bold og TV 2. Retningen og målene er man ikke nærige med, men du har ikke fået et powerpoint med billeder og catchphrases - det er jeg klar over.

Comment

Comment

Hvilket flere og flere sponsorer også efterspørger... hvad smider vi reelt pengene i ? !

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvilket flere og flere sponsorer også efterspørger... hvad smider vi reelt pengene i ? !
                            Det er ikke noget, jeg har hørt noget om - ej heller læst i medierne. Er det noget, der ligger fremme og tilgængeligt? Er det Barfoed og Albani, eller er det Bondemand Anders til 4.500,- om året?

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er ikke noget, jeg har hørt noget om - ej heller læst i medierne. Er det noget, der ligger fremme og tilgængeligt? Er det Barfoed og Albani, eller er det Bondemand Anders til 4.500,- om året?
                              Der er selvfølgelig ingen, der efterspørger det.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Præcis. Tror ikke der bliver udgivet et stort manifest denne gang. Men som sagt tidligere er den lavet og køres efter
                                tænker da ikke der er brug for et manifest - men nogle pejlemærker, en retning så man både internt men også eksternt kan se om man er på rette vej.

Personligt giver jeg ikke meget for de procentsatser der blev sat på brug af egne talenter, særligt når man tæller en 33 årig falk med i sådan en statetisk, men sætter man et mål om eks 25 % kan man jo bruge det som et pejlemærke. Det betyder ikke at jorden går under hvis man lægger nogle procenter under - men står man efter sæsonen med kun 8% - så skal man måske revidere sin strategi - eller ændre sin målsætning.

Det samme med målsætning og ambitionsniveau. Fint at første sæson hedder konsolidering i superligaen. Og fint at man vil spille europæisk på sigt, men hvad er "på sigt" og hvad vil man gøre for at rykke sig derhen?
                                Og vil man holde interessen ved lige så tænker jeg også der skal nogle større ambitioner til, OB blev beskyldt for at være grå mus - vil man væk fra sådan et image så må man ikke være bange for at melde ud hvad man vil.

Comment

Working...
                                X