Oprindeligt indsendt af manner
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægNå. Kiggede lige i analerne. OB havde 3 point mindre i nedrykningssæsonen på samme tidspunkt. Tænk at vi var dårligere pointmæssigt dengang end nu
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægNå. Kiggede lige i analerne. OB havde 3 point mindre i nedrykningssæsonen på samme tidspunkt. Tænk at vi var dårligere pointmæssigt dengang end nu
22/23: 10p efter 9 kampe
21/22: 10p efter 9 kampe
20/21: 11p efter 9 kampe
19/20: 14p efter 9 kampe
18/19: 6p efter 9 kampe
17/18: 10p efter 9 kampe
16/17: 7p efter 9 kampe
så desværre er det ca det niveau vi plejer at have...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
egenligt ikke;
Som jeg ser det er der selvfølgelig en forskel i kvalitetten på Brøndby dengang og os nu, men det der med at viløber tør for energi efter en times tid, det gjorde Brøndby også dengang, som vi gør nu. Vi mangler noget valitet,power og energi i forhold til det de havde, og power + energi er ofte noget vi har manglet, som de som oftest har på vestegnen, så det ser jeg som det største problem lige nu. Vores første time i går var rigtig god, men der manglede den der power og energi dom jeg forventede at AZ ville komme med, måske det kommer, men måske er det også en kultur vi ikkehar, som Brøndby dengang allerede havde haft gentagende gange siden slut 80erne og starten af 90 erne. Det er ikke bare noget man lige ændre hos os hvis den ikke er der, det kommer over tid.
Spillere som Falk, Arp, Bjørn, Yaya, Askou, Grot, Ejdum og (ligner det) Niemiec har det, og også Grubbe, som så bare mangler noget når han er på bolden. Så vi har nogle der kan den spillestil, men alleskal vende sig til det, træne sig til det, og hvis vi så ender op med at flere af spillerne er småskade, så bliver det op af bakke. Men vi er på vej og tros jeg havde håbet på mere på nuværende tidspunkt, så er der lang vej igen. Men jeg tror ikke at den erlængere end at vi bliver bedre end set i mange sæsonen - Men der skal heller ikke så meget til ;-)
Jeg havde som skrevet selv håbet på lidt mere, men vi er vel omkring hvor man kunne forvente at være pt, når vi snakker point, måske med 1-2 point flere og så havde det været ret godt, set hvor vi kommer fra. Problemet er skader, at få en bedre fysisk indsats og presspil, på de rigtige tidspunkter i kampene, og så er det eller træning, træning, træning, action, action, action. Vi skal holde snuden i sporet og ikke ryste på hånden lige som nu. Det gælder spillere, ledelsen og vi fans.
Vi må aldrig falde sådan sommen efter en time, som vigjorde i går, men at vi fysisk er færdig der overrasker ikke, det gjorde Brøndby tit under AZ. Så kan man sige at vi ikke burde gøre det i gåt pga tempoet i første halveg, men der har vi så en del at lære endnu. Jeg håber på at det kommer, og jeg tror på projektet, men det bliver ikke en drømme sæson, og næppe heller næste år, vi er på en mission og den tager tid at gennemfører, men jeg ser os som markant bedre overall, end i mange af vores forgående kedelige sæsoner. Små skridt. tro på det. Vi er på vej mod et eller andet bedre.Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Og vi har 2p mere end Viborg… Tænker sgu også at der er lidt krise snak og dårlig stemning deroppe
Vejle, som flere af en eller anden grund kiggede beundrende på, har fået en ret skidt start. Silkeborg lader en hel del at mangle. Det siger noget om hvor svært det er, oprykker, bund-6 eller top-6.
Omvendt, de som handlede færrest, trods deres mangler og alder blev udskreget, de er nr. 2.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 1
Comment
-
Kigger man på stillingen lige nu, ser det ud til FCM, FCK, AGF og BIF stikker lidt af.
Så er der to pladser mere at spille om for at komme i top 6. Og der vil jeg sige det kan lade sig gøre for alle 8 hold, synes virkelig ikke forskellen har været stor. Lige nu er det FCN og Fredericia der ligger over os, begge hold vi har mødt og begge hold som jeg på ingen måde synes var skræmmende.
Det handler om at finde et stabilt niveau og ikke alle de udsving vi har oplevet, specielt den sidste halve time af kampene.
Jeg ser det ikke som umuligt at vi kan komme i top 2 blandt “the best of the rest (8 hold)”. Jeg synes vores topniveau har været det bedste af de 8 hold, desværre har vi også haft det absolutte dårligste bundniveau.
Og så skal vi huske os selv på vi stadig kommer som oprykker og for bare 3-4 måneder siden, tror jeg ikke mange af os havde troet vi kunne være med i kampen om top 6. Der var det rent overlevelse der ville være optimalt. Det er det til dels stadig, men der er også nogle ting der kan pege højere.
Og så skal vi også huske, at den 18/19 sæson hvor vi kun havde 6 point nu, var vi altså kun 1 kamp fra at ende som nr 3, eller samtidig sidste år havde Vejle 0 point og overlevede - så selvom der er spillet 9 runder kan meget ske.
Jeg vælger at se det positive i at vi er i gang med en ny tilgang og forhåbentlig bliver bedre, mens klubber som Randers, Viborg og Silkeborg, kommer fra noget godt men er i en nedadgående udvikling.Last edited by WhyNot?; 21-09-2025, 08:39.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlægKigger man på stillingen lige nu, ser det ud til FCM, FCK, AGF og BIF stikker lidt af.
Så er der to pladser mere at spille om for at komme i top 6. Og der vil jeg sige det kan lade sig gøre for alle 8 hold, synes virkelig ikke forskellen har været stor. Lige nu er det FCN og Fredericia der ligger over os, begge hold vi har mødt og begge hold som jeg på ingen måde synes var skræmmende.
Det handler om at finde et stabilt niveau og ikke alle de udsving vi har oplevet, specielt den sidste halve time af kampene.
Jeg ser det ikke som umuligt at vi kan komme i top 2 blandt “the best of the rest (8 hold)”. Jeg synes vores topniveau har været det bedste af de 8 hold, desværre har vi også haft det absolutte dårligste bundniveau.
Og så skal vi huske os selv på vi stadig kommer som oprykker og for bare 3-4 måneder siden, tror jeg ikke mange af os havde troet vi kunne være med i kampen om top 6. Der var det rent overlevelse der ville være optimalt. Det er det til dels stadig, men der er også nogle ting der kan pege højere.
Og så skal vi også huske, at den 18/19 sæson hvor vi kun havde 6 point nu, var vi altså kun 1 kamp fra at ende som nr 3, eller samtidig sidste år havde Vejle 0 point og overlevede - så selvom der er spillet 9 runder kan meget ske.
Jeg vælger at se det positive i at vi er i gang med en ny tilgang og forhåbentlig bliver bedre, mens klubber som Randers, Viborg og Silkeborg, kommer fra noget godt men er i en nedadgående udvikling.
Ny træner og ny tilgang men med 6 udskiftninger er det på grænsen til at gå lige så meget ned som op.
Der var en grund til at OB rykkede ned med den daværende trup og en udvanding af kvaliteten hjalp ikke i forhold til SL på trods af at det var godt nok til 1. div. og et opgør med kulturen.
Jeg finder en eller anden trøst og håb i at OB er gode i 60 min. og går ned på “kondien” i den sidste halve time .. “Kondien” kan man forbedre på træningsbanen, så det gælder bare om at klø på.
Det er før set at spillere fra SL tager til udlandet og skal bygge på “konditionsmæssigt” for at være med.
Kan de i udlandet kan vi også i DK med den rigtige træner og mentalitet og der må AZ om nogen være den rigtige.
“krydsefingresmiley”"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlægKigger man på stillingen lige nu, ser det ud til FCM, FCK, AGF og BIF stikker lidt af.
Jeg vælger at se det positive i at vi er i gang med en ny tilgang og forhåbentlig bliver bedre, mens klubber som Randers, Viborg og Silkeborg, kommer fra noget godt men er i en nedadgående udvikling.
Men det skal så også være nu - på denne side af vinterpausen;
BIF - OB
OB - SDJR
VFF - OB
BIF - OB
FCN - OB
OB - SIF
RFC - OB
OB - Vejle
Fredericia - OB
Ud over de to Brøndby kampe er alle de andre jo opgør hvor vi ihvertfald har muligheder for at lave point, men der skal så også hentes mange dette efterår
for efter juleferien venter så AGF, FCM, FCK og Sønderjydske. Så det er nu der skal laves point. Realistisk set skal vi nok vinde min. 6 ud af de næste 9, og hive en enkelt eller to uafgjorte med for det bare er i nærheden af at være realistisk.
Så det er virkeligt et helt andet gear holdet skal finde på ingen tid.
Comment
-
jeg er sådan set enig - vi kan sagtens tage en top 6 plads. Det kræver "blot" at vi kan sætte 3-4 sejre sammen og ikke får de negative stimer på tilsvarende antal nederlag. Stabilitet - på den positive måde. Og det har vi jo ikke set meget til denne sæson - eller generelt de sidste 10-15 år. Men umuligt - nej.
Men det skal så også være nu - på denne side af vinterpausen;
BIF - OB
OB - SDJR
VFF - OB
BIF - OB
FCN - OB
OB - SIF
RFC - OB
OB - Vejle
Fredericia - OB
Ud over de to Brøndby kampe er alle de andre jo opgør hvor vi ihvertfald har muligheder for at lave point, men der skal så også hentes mange dette efterår
for efter juleferien venter så AGF, FCM, FCK og Sønderjydske. Så det er nu der skal laves point. Realistisk set skal vi nok vinde min. 6 ud af de næste 9, og hive en enkelt eller to uafgjorte med for det bare er i nærheden af at være realistisk.
Så det er virkeligt et helt andet gear holdet skal finde på ingen tid.
mange måder, men 6-7 sejre i de resterende 13 kampe kan sandsynligvis klare ærterne, hvis sol, måne og stjerner er i vores favør. Sejre over Vejle hjemme, FCN ude, Fredericia ude, Sønderjyske ude og hjemme, Silkeborg hjemme og uafgjorte mod Randers og Viborg.
Comment
-
egenligt ikke;
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
Ja vi ligger som vi plejer, men jeg synes at det alligevel er anderledes nu. Når vi ser på AZ start i Brøndby kan jeg se sammenligningermed det vi oplever pt.
Som jeg ser det er der selvfølgelig en forskel i kvalitetten på Brøndby dengang og os nu, men det der med at viløber tør for energi efter en times tid, det gjorde Brøndby også dengang, som vi gør nu. Vi mangler noget valitet,power og energi i forhold til det de havde, og power + energi er ofte noget vi har manglet, som de som oftest har på vestegnen, så det ser jeg som det største problem lige nu. Vores første time i går var rigtig god, men der manglede den der power og energi dom jeg forventede at AZ ville komme med, måske det kommer, men måske er det også en kultur vi ikkehar, som Brøndby dengang allerede havde haft gentagende gange siden slut 80erne og starten af 90 erne. Det er ikke bare noget man lige ændre hos os hvis den ikke er der, det kommer over tid.
Spillere som Falk, Arp, Bjørn, Yaya, Askou, Grot, Ejdum og (ligner det) Niemiec har det, og også Grubbe, som så bare mangler noget når han er på bolden. Så vi har nogle der kan den spillestil, men alleskal vende sig til det, træne sig til det, og hvis vi så ender op med at flere af spillerne er småskade, så bliver det op af bakke. Men vi er på vej og tros jeg havde håbet på mere på nuværende tidspunkt, så er der lang vej igen. Men jeg tror ikke at den erlængere end at vi bliver bedre end set i mange sæsonen - Men der skal heller ikke så meget til ;-)
Jeg havde som skrevet selv håbet på lidt mere, men vi er vel omkring hvor man kunne forvente at være pt, når vi snakker point, måske med 1-2 point flere og så havde det været ret godt, set hvor vi kommer fra. Problemet er skader, at få en bedre fysisk indsats og presspil, på de rigtige tidspunkter i kampene, og så er det eller træning, træning, træning, action, action, action. Vi skal holde snuden i sporet og ikke ryste på hånden lige som nu. Det gælder spillere, ledelsen og vi fans.
Vi må aldrig falde sådan sommen efter en time, som vigjorde i går, men at vi fysisk er færdig der overrasker ikke, det gjorde Brøndby tit under AZ. Så kan man sige at vi ikke burde gøre det i gåt pga tempoet i første halveg, men der har vi så en del at lære endnu. Jeg håber på at det kommer, og jeg tror på projektet, men det bliver ikke en drømme sæson, og næppe heller næste år, vi er på en mission og den tager tid at gennemfører, men jeg ser os som markant bedre overall, end i mange af vores forgående kedelige sæsoner. Små skridt. tro på det. Vi er på vej mod et eller andet bedre.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Historisk set har 32-35 point været nok til at sikre top 6, vi har 13 kampe til at sikre 21-24 point. Kagen kan skæres på
mange måder, men 6-7 sejre i de resterende 13 kampe kan sandsynligvis klare ærterne, hvis sol, måne og stjerner er i vores favør. Sejre over Vejle hjemme, FCN ude, Fredericia ude, Sønderjyske ude og hjemme, Silkeborg hjemme og uafgjorte mod Randers og Viborg.
Men ja det er slet ikke umuligt - pointen var at det er nu de skal sikres - 4 kampe efter vinterpausen og realistisk set nok kun Sønderjydske kampen hvor man kan "regne" med at få noget med.
Og så står vi og skal have 6 sejre ud af de næste 9.
Men ja - smider de andre hold tilpas mange point kan mindre gøre det.
Comment
Comment