Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvad sker der den dag NT hellere vil bruge sin tid på noget andet?
    Ja vi er også sårbare

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

OB henter aldrig Herning eller FCK, måske endda heller ikke BIF eller FCN.
      Men hvis vi vil i Europæisk gruppespil, så er vi 100% afhængig af at de hold der repræsenterer Danmark laver nogle gode resultater. Ellers bliver det netop kun Herning/FCK som vinder pladserne.
      OB har potentiale til at overhale Fcm. Det er kun et spørgsmål om dygtige folk og ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Jeg bliver harm hver gang FCM omtales som en eller anden naturlov i toppen af dansk fodbold. De er afhængige af rige mænd. Deres position har de dygtigt skabt på relativt kort tid. De er afhængige af forholdsvis få nøglepersoner. Deres publikumsbase er lille. Deres Stadion er lille og de fylder det ikke.
        Hvad sker der den dag Anders Holch heller vil bruge sin tid på noget andet?
        Hvad sker der hvis Steinlein bliver kørt over. Hvordan får alle hans internt rekrutterede rygklappere det så til at køre?

Nu er jeg ikke helt inde i FCM's økonomi, men som jeg lige opfatter tingene, så er FCM i princippet en sund forretning, i 2024 vurderede analysefirmaet CIES Football Observatory, at FCM var verdens 27. mest bæredygtige fodboldklub, baseret på regnskaberne siden 2015. (FCN lå nummer 12. på listen).

De har fire ud af fem år præsteret sorte tal på bundlinjen og har med fornuftigt købmandsskab og dygtige investeringer positioneret sig solidt i fodboldens hieraki. Et af de overskud var på 110 millioner kroner (22/23). Da de året efter præsenterede et underskud på 55,3 millioner kroner ligger der bagved tallene, at man har udvidet stadion og fornyet lounger - samt investeret i et træningscenter.

Hvad jeg lige kan google mig til på CVR-registeret så er FCM's egenkapital på svimlende 394 millioner kroner, og den sidste gang, der blev postet penge ind i klubben var i 2021 da HEARTLAND holding (Bestseller) smed et trecifret millionbeløb i en anpartsudvidelse, hvor Anders Holck Poulsen erhvervede sig 25% af klubben. I 2023 købte Holck Poulsen majoritetsejerskab, men de penge var i et aktiekøb mellem Matthew Benham og Holck Poulsen og ikke en decideret indsprøjtning af kapital til klubben.

Jeg er ikke nogen fan af FCM, men vi bliver nødt til at bukke os i støvet for den måde de med flair, usentimental strategisk tankegang og fornuftigt købmandsskab har forvaltet deres penge og deres chancer i dansk fodbold på.

Det er ikke nogen naturlov, at de skal ligge i toppen af dansk fodbold, men lad os bare konkludere, at det bliver mere end almindeligt svært at hamle op med de midler som Herning har akkumuleret igennem en lang årrække.

Comment

Måske man skulle overveje at droppe var når det alligevel laver kæmpe fejl https://sport.tv2.dk/live/fodbold/20...verpool-keeper

Comment

Som pointeret i mit ovenstående opslag, så vil jeg gerne bidrage og sige, at OB endnu står væsentligt mere usikkert i det danske fodboldhieraki end FCM.

Vi er på vej i den rigtige retning, og jeg mener oprigtigt, at vi skal passe på med, hvor meget vi får lov til at gå "over budget", for det er ikke en sund vej i fodbold. Bevares - hvis Thorborg vil bygge nye træningsanlæg, opgradere til et splinternyt superligahus og omlægge Odense Å udenom Ådalen - for derefter at "donere" det til OB, så skal han være velkommen. Hvis det hele bare er lån og regninger man skubber foran sig, så mener jeg, vi skal tage det i dét tempo klubbens økonomi kan holde til.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Ja vi er også sårbare
              Kan godt lide at det nye ejerskab i Vejle er bredt ud på 11 ejere. Så det betyder ikke alverden, hvis én eller to smutter. Desuden er det ofte nemmere at rejse kapital, når der er flere skuldre til at løfte den samt beslutningerne tages i konsensus ikke enerådigt/følelsesladet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Nu er jeg ikke helt inde i FCM's økonomi, men som jeg lige opfatter tingene, så er FCM i princippet en sund forretning, i 2024 vurderede analysefirmaet CIES Football Observatory, at FCM var verdens 27. mest bæredygtige fodboldklub, baseret på regnskaberne siden 2015. (FCN lå nummer 12. på listen).

De har fire ud af fem år præsteret sorte tal på bundlinjen og har med fornuftigt købmandsskab og dygtige investeringer positioneret sig solidt i fodboldens hieraki. Et af de overskud var på 110 millioner kroner (22/23). Da de året efter præsenterede et underskud på 55,3 millioner kroner ligger der bagved tallene, at man har udvidet stadion og fornyet lounger - samt investeret i et træningscenter.

Hvad jeg lige kan google mig til på CVR-registeret så er FCM's egenkapital på svimlende 394 millioner kroner, og den sidste gang, der blev postet penge ind i klubben var i 2021 da HEARTLAND holding (Bestseller) smed et trecifret millionbeløb i en anpartsudvidelse, hvor Anders Holck Poulsen erhvervede sig 25% af klubben. I 2023 købte Holck Poulsen majoritetsejerskab, men de penge var i et aktiekøb mellem Matthew Benham og Holck Poulsen og ikke en decideret indsprøjtning af kapital til klubben.

Jeg er ikke nogen fan af FCM, men vi bliver nødt til at bukke os i støvet for den måde de med flair, usentimental strategisk tankegang og fornuftigt købmandsskab har forvaltet deres penge og deres chancer i dansk fodbold på.

Det er ikke nogen naturlov, at de skal ligge i toppen af dansk fodbold, men lad os bare konkludere, at det bliver mere end almindeligt svært at hamle op med de midler som Herning har akkumuleret igennem en lang årrække.
                Korrekt

Desuden blander Anders sig ikke i driften/forretningen (sidder heller ikke i bestyrelsen), da han/Heartland mener, at de ikke kan løfte de eksisterende sportslige kompetencer. Lidt anderledes tilgang end bestyrelsen i OS&E.

FCM har bl.a. Simon Kjær i bestyrelsen, hvor vi mangler noget sportsligt viden (der er selvfølgelig TC, meeen...). Undrer mig, at man f.eks. ikke prøver med TH eller en/flere gamle spillere med hjertet i Ådalen
                Last edited by Online; i dag, 08:47.

Comment

Korrekt

Desuden blander Anders sig ikke i driften/forretningen (sidder heller ikke i bestyrelsen), da han/Heartland mener, at de ikke kan løfte de eksisterende sportslige kompetencer. Lidt anderledes tilgang end bestyrelsen i OS&E.

FCM har bl.a. Simon Kjær i bestyrelsen, hvor vi mangler noget sportsligt viden (der er selvfølgelig TC, meeen...). Undrer mig, at man f.eks. ikke prøver med TH eller en/flere gamle spillere med hjertet i Ådalen
                  Altså Anders Holck blander sig sikkert ikke i driften, men jeg tænker han har en mening - og det er utopi, at han ikke bliver på uformelt niveau holdt både informeret og ajour. Jeg tænker også, at hvis klubben var på vej ud af en tangent, han slet ikke var enig i, så bad han nok om en forklaring og nogle gode argumenter. Mere naiv og romantiker omkring topforretningsfolk er jeg alli'wel ik.

På den samme måde tænker jeg at Niels Thorborg ikke blander sig i daglig drift, men har en finger at sætte på den overordnede strategiske retning for klubben.

Selvom TC sjældent brander sig heldigt, vil jeg påstå, at han har arbejdet med fodbold professionelt (foruden en aktiv karriere som spiller) i så utrolig mange år, at jeg nægter at tro på, han skulle være inkompetent rent fodboldfagligt. Om han er en decideret kapacitet - det ved jeg ikke, men det ved vi strengt taget heller ikke om Simon Kjær er. Og så kan vi sagtens diskutere, om det er fornuftigt at have en tidligere fodboldspiller med i bestyrelsesarbejdet på en badebillet, eller om Simon Kjær egentlig ved to potter pis om strategisk tænkning og langsigtede planer. Måske er han sin vægt værd i guld. Vi aner det ikke, men jeg har ikke personligt et behov for at bestyrelsen består af de overlevende fra startopstillingen på Bernabeu for at tro på, at de kan deres arbejde eller har hjertet med. Til sammenligning har Thomas Christensen siddet som direktør fra 2005 til 2014 - altså 9 år, og siden 2014 og til nu som bestyrelsesmedlem, næstformand og involveret i klubben. Altså 11 år yderligere. Det giver 20 års tilknytning til OB - alene som professionel ansat. Det er en del længere aktiv tilknytning end Simon Kjærs tilknytning til FCM, som vel ret beset består af cirka 1 sæson som aktiv senior foruden 3 års ungdomstid. Fra 2004 til salget i 2008.

Mens jeg forstår din pointe, så føler jeg simpelthen at argumentet er sådan lidt stråmandsagtigt. FCM's succes er ikke bygget på ex-spilleres badebilletter i bestyrelsen eller uselviske ejere, der bare lader biksen passe sig selv. Deres succes er målrettet og usentimental strategisk tænkning - eksekveret med held, dygtighed og snusfornuft. Selvom Steinlein er et utåleligt bralre hoved, så må man bare anerkende hans flid og dygtighed.

Comment

Altså Anders Holck blander sig sikkert ikke i driften, men jeg tænker han har en mening - og det er utopi, at han ikke bliver på uformelt niveau holdt både informeret og ajour. Jeg tænker også, at hvis klubben var på vej ud af en tangent, han slet ikke var enig i, så bad han nok om en forklaring og nogle gode argumenter. Mere naiv og romantiker omkring topforretningsfolk er jeg alli'wel ik.

På den samme måde tænker jeg at Niels Thorborg ikke blander sig i daglig drift, men har en finger at sætte på den overordnede strategiske retning for klubben.

Selvom TC sjældent brander sig heldigt, vil jeg påstå, at han har arbejdet med fodbold professionelt (foruden en aktiv karriere som spiller) i så utrolig mange år, at jeg nægter at tro på, han skulle være inkompetent rent fodboldfagligt. Om han er en decideret kapacitet - det ved jeg ikke, men det ved vi strengt taget heller ikke om Simon Kjær er. Og så kan vi sagtens diskutere, om det er fornuftigt at have en tidligere fodboldspiller med i bestyrelsesarbejdet på en badebillet, eller om Simon Kjær egentlig ved to potter pis om strategisk tænkning og langsigtede planer. Måske er han sin vægt værd i guld. Vi aner det ikke, men jeg har ikke personligt et behov for at bestyrelsen består af de overlevende fra startopstillingen på Bernabeu for at tro på, at de kan deres arbejde eller har hjertet med. Til sammenligning har Thomas Christensen siddet som direktør fra 2005 til 2014 - altså 9 år, og siden 2014 og til nu som bestyrelsesmedlem, næstformand og involveret i klubben. Altså 11 år yderligere. Det giver 20 års tilknytning til OB - alene som professionel ansat. Det er en del længere aktiv tilknytning end Simon Kjærs tilknytning til FCM, som vel ret beset består af cirka 1 sæson som aktiv senior foruden 3 års ungdomstid. Fra 2004 til salget i 2008.

Mens jeg forstår din pointe, så føler jeg simpelthen at argumentet er sådan lidt stråmandsagtigt. FCM's succes er ikke bygget på ex-spilleres badebilletter i bestyrelsen eller uselviske ejere, der bare lader biksen passe sig selv. Deres succes er målrettet og usentimental strategisk tænkning - eksekveret med held, dygtighed og snusfornuft. Selvom Steinlein er et utåleligt bralre hoved, så må man bare anerkende hans flid og dygtighed.
                    Vi er i bund og grund enige

Føler bare at vores bestyrelse er en vennernes klub, hvor FCM mere sender et signal med f.eks. Kjær (som mange spillere kender), at her er der fagligt styr på tingene (om det så er godt eller skidt lader jeg andre bedømme).

TC har jo også stået bag 15 års elendighed, så trænger vi ikke til lidt nye kræfter/friske ideer i bestyrelsen? Der er sket meget i den periode indenfor fodboldverdenen, men vi hænger vist stadigvæk fast i "det virkede den gang vi slog Real Madrid, sååå..."!

Hvor er den nye lovede strategi

Comment

Kan godt lide at det nye ejerskab i Vejle er bredt ud på 11 ejere. Så det betyder ikke alverden, hvis én eller to smutter. Desuden er det ofte nemmere at rejse kapital, når der er flere skuldre til at løfte den samt beslutningerne tages i konsensus ikke enerådigt/følelsesladet.
                      Ja, det er positivt, men så der det negative at der kan opstå konflikter imellem de forskellige ejere og hvis flere sidder med næsten lige store dele, kan det give problemer. Desuden er der også flere som skal spørges, hvor tingene skal cleares inden man evt. kan handle. Det kan give ineffektivitet og øget risiko for konflikter. Så ikke sort/hvidt. Synes også 11 er i overkanten, men det kommer også an på hvordan det er organiseret.

Comment

NT har et erklæret mål om at OB/OSE skal være selvstændigt bæredygtigt og i den bedste verden så opnår han dette og ligger ejerskabet i en selvejet erhvervsfond før han ikke er her mere.

Så er det jo op til en ansvarlig bestyrelse at drifte klubben fornuftigt men det kunne principielt være hans mindesmærke som gave til byen i fremtiden.
                        Last edited by Plum; i dag, 10:05.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

En af mine "venner" har en adgang til lounge på modsat side af Premium Lounge, har fortalt at 20 pladser i Premium Lounge koster 600.000 Dkr. om året.

Comment

Os der deltog i møderne med Thorborg har fra hestens egen mund, at han absolut ingen intentioner har om at ville bruge sin tid på noget andet. Han kaldte sig selv fan for livet.

Om det betyder at forretningsmanden Thorborg tænker anderledes end fanen Thorborg, kan jeg selvsagt ikke sige noget om med sikkerhed, men jeg kan garantere dig for, at den passion han snakkede med til møderne virkede ægte. Både da han snakkede om sit forhold til OB og om hvor vidt OB overhovedet var til salg (det var vi IKKE) lød det til at komme fra hjertet.

MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Vi er i bund og grund enige

Føler bare at vores bestyrelse er en vennernes klub, hvor FCM mere sender et signal med f.eks. Kjær (som mange spillere kender), at her er der fagligt styr på tingene (om det så er godt eller skidt lader jeg andre bedømme).

TC har jo også stået bag 15 års elendighed, så trænger vi ikke til lidt nye kræfter/friske ideer i bestyrelsen? Der er sket meget i den periode indenfor fodboldverdenen, men vi hænger vist stadigvæk fast i "det virkede den gang vi slog Real Madrid, sååå..."!

Hvor er den nye lovede strategi
                              TC har også stået bag 1 pokalsejr, tre sølvmedaljer og i alt 46 europæiske opgør mellem 2005 og 2014. Tiden fra 2005 til 2011 er vel med afstand en af de mest succesrige perioder i klubbens historier, hvis man fraregner RMN-årene i 70'erne.

Så har han så været direktør fra 11-14 jammerligt og i bestyrelsen lige siden, men ligesom jammerligheden så er "hans" skyld, så skal vi vel også tilskrive ham, de fantastiske år - eller skal vi kun kigge på den ene side af mønten?

Strategien ved jeg ikke, hvornår dukker op, men jeg tror fuldt og fast på, at Thomas Christensen har mere forstand på topfodbold, end det meste af forum tilsammen. Også selvom hans plads i bestyrelsen ikke rækker til at sende noget "signal".

Comment

Oprindeligt indsendt af MBN Se indlæg

En af mine "venner" har en adgang til lounge på modsat side af Premium Lounge, har fortalt at 20 pladser i Premium Lounge koster 600.000 Dkr. om året.
                                Det tror jeg gerne.

Personligt ser jeg ikke noget fantastisk fedt i en Premium Lounge, jeg kan bedst lide fodbold på langsiden med en grillet pølse og en fadøl - men jeg er en simpel mand, og rakte min økonomi til mere, så kunne det da sagtens være, at jeg mente noget andet.

Comment

Working...
                                X