Jeg tror 100% at man gerne vil have den 6`er ind hurtigt hvis det er muligt. Så bliver der kamp om pladserne og nemmere at skifte lidt ud uden den store svækkelse.
Ellers kommer vi til at tabe mange kampe til sidst hvis vi skifter os 10% dårligere mens andre holder næsten niveau
Men spiller OB med en 6’er? Du skrev tidligere at det er den mest centrale forsvarsspillere der rykker frem og den opstilling du gav til dagens kamp har ingen 6’er:
……….Martin Hansen
……..Bjørn Burgy Gomez
Owusu…………………Sørensen
………….Falk Ejdum
……………Arp
…………Luca Ganaus
Kunne forstå det hvis vi talte om en ny CB ..
Burgy. NY. Gomez .. i stedet for Bjørn .. når man nu ikke starter med Askou ..
Hvad er det jeg ikke fanger ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Men spiller OB med en 6’er? Du skrev tidligere at det er den mest centrale forsvarsspillere der rykker frem og den opstilling du gav til dagens kamp har ingen 6’er:
……….Martin Hansen
……..Bjørn Burgy Gomez
Owusu…………………Sørensen
………….Falk Ejdum
……………Arp
…………Luca Ganaus
……….Martin Hansen
……..Bjørn Burgy Gomez
Owusu…………………Sørensen
………….Falk Ejdum
……………Arp
…………Luca Ganaus
Formationen beskriver først og fremmest hvor spillerne tager udgangspunkt når vi forsvarer. 3-4-1-2. En af de to centrale vil have en mere tilbagetrukket rolle end den anden (6'er). Hvis en stopper skubber op på midten når vi har bolden, kan det frigive den normale 6'er lidt til evt. offensive løb.
Og så kan det jo også sagtens være vi henter en midtstopper. Vil sige det måske endda er sandsynligt.
Jeg tror også stadig Zorniger gerne vil være fleksibel ift. formationen. 3-bagkæden kan være en måde at beskytte os selv i starten, men måske vil han gerne over i en 4-4-2 med tiden.
Bedre end én med erfaring fra Championship og kan fylde pladsen ud med det samme
Hvem har du ellers i tankerne
Han har bare aldrig imponeret mig. Og han er meget skadet. Og garanteret Falk dyr. Mavefornemmelsen er ikke god
Jeg syntes bare med signings af Arp og Ganaus har de vist at de har fået nogle helt nye kanaler på fjernsynet og en fjernbetjening der virker. Lad os nu lade være med at se DR hele tiden når der er mange andre spændende kanaler..
Der render sikkert en masse spændende rundt som vi ikke kender en kæft til. Og måske noget der skal købes fri. Det behøver bestemt ikke være en tysker men måske en udlænding der har spillet der og som man 100% kender og ved hvad kan
Formationen beskriver først og fremmest hvor spillerne tager udgangspunkt når vi forsvarer. 3-4-1-2. En af de to centrale vil have en mere tilbagetrukket rolle end den anden (6'er). Hvis en stopper skubber op på midten når vi har bolden, kan det frigive den normale 6'er lidt til evt. offensive løb.
Og så kan det jo også sagtens være vi henter en midtstopper. Vil sige det måske endda er sandsynligt.
Jeg tror også stadig Zorniger gerne vil være fleksibel ift. formationen. 3-bagkæden kan være en måde at beskytte os selv i starten, men måske vil han gerne over i en 4-4-2 med tiden.
Enig. Valget af Bjørn kunne måske indikere at han ikke har været 100% tilfreds med Burgy i den rolle. Bjørn er nu heller ikke imponerende i den
Så det er nok en 6`er og/eller midtforsvarer med de evner vi søger
……….Martin Hansen
……..Bjørn Burgy Gomez
Owusu…………………Sørensen
………….Falk Ejdum
……………Arp
…………Luca Ganaus
Men Falk lå bag Ejdum 90% af tiden. Det var ham der tilbød sig til bagkæden i opspillet. Det gjorde Ejdum ikke.
Først og fremmest så tror jeg at det handler om at de er indstillet på at spille for holdet og OB og ikke så meget på egne ambitioner.
BW hentede nok en spiller eller to for meget under devisen om at OB var et springbræt, hvilket vel også var grunden til at de ikke så sig selv spille i 1. div.
De spillere der er tilbage og hentet siden da er holdspillere ..
Det kan jeg kun være enig i og hvis de nye (alle spillere) så forstår at hvis de bringer deres kvaliteter i holdet tjeneste, så er muligheden for at komme videre fra OB markant større end hvis man sætter sig selv over holdet ved at forsøge at bringe egne kvaliteter i spil.
……….Martin Hansen
……..Bjørn Burgy Gomez
Owusu…………………Sørensen
………….Falk Ejdum
……………Arp
…………Luca Ganaus
På Obstemmer’s facebookside er der et lille interview efter kampen og til sidst i udsendelsen taler de også med Zorninger og her siger han at Falk i dag blev brugt på 6’eren, men det er kun indtil de finder en ny 6’er udefra, så vil Falk blive rykket frem på 8’eren som Zorninger ser som Falks bedste position.
Han har bare aldrig imponeret mig. Og han er meget skadet. Og garanteret Falk dyr. Mavefornemmelsen er ikke god
Jeg syntes bare med signings af Arp og Ganaus har de vist at de har fået nogle helt nye kanaler på fjernsynet og en fjernbetjening der virker. Lad os nu lade være med at se DR hele tiden når der er mange andre spændende kanaler..
Der render sikkert en masse spændende rundt som vi ikke kender en kæft til. Og måske noget der skal købes fri. Det behøver bestemt ikke være en tysker men måske en udlænding der har spillet der og som man 100% kender og ved hvad kan
På Obstemmer’s facebookside er der et lille interview efter kampen og til sidst i udsendelsen taler de også med Zorninger og her siger han at Falk i dag blev brugt på 6’eren, men det er kun indtil de finder en ny 6’er udefra, så vil Falk blive rykket frem på 8’eren som Zorninger ser som Falks bedste position.
Er det så skidt for Ejdum hvis AZ henter en ny midtbanespiller og allerede har hentet Arp der åbenbart skal være 10’er og Falk .. der er vel kun plads til tre på
midten hvis han vil spille med en 5back kæde og to på toppen ..
Eller er 6’eren en central forsvarsspiller der støder op ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Comment