Velkommen til Noah. Jeg håber du smadrer Superligaen og bliver en stor succes.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2025
Collapse
X
-
Håber det bliver lidt mere "nordisk" for resten af tilgangene, men kan godt se at det er svært at finde gode angribere med dansk pas, som kunne være mulige for os.
Wahid Faghir, måske, Sebastian Jørgensen, måske, men vel bedst på en kant.
Udover de to kan jeg ikke lige komme på nogen. Skal nok være der, ved jeg godt, men det vrimler ikke.
Comment
-
Vi har åbenbart skiftet vores sportsdirektør ud med en manager i form af Zorninger.
Han kører da åbenlyst hele lortet i Ådalen.
Jeg spurgte den anden dag hvad vores egne folk, Nagel, Helveg og AMC bringer til bordet.
Venter i spænding på om de får lov at hente en spiller, eller Zorninger står for det alt.
Nu kan vi i hvert fald ikke nøjes med 3 spillere mere.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Bare en kort kommentar til et langt indlæg, som mangler lidt fakta check.
Rami Al-Hajj har hverken spillet under Alm/BW eller i Allsvenskan !
BW kendte sit marked og fandt unge spillere som Rami Al-Hajj og Gigovic, som de fleste i klubben/herinde nok aldrig havde hørt om, men skabte værdi.
Utroligt, så mange der har set sig sure på BW fordi han åbenbart lignede en gangster og hentede spillere ind, vi ellers ikke ville havde set samtidigt med, at NT krævede at klubben skulle blive bæredygtig/uafhængig af OS&Es støtte.
Spændende, hvad det kunne være blevet til, hvis han havde fået lov til at ansætte den træner han ville have
Forvirringen bliver naturligvis total, når jeg både skriver "Det svenske ligasystem" og "Allsvenskan". Lad mig klarificere. Med det svenske ligasystem, mener jeg simpelthen bare spillere skolet i professionelle svenske klubber. Rami Al Hajj er et produkt af Falkenbergs ungdomssystem, men de sælger ham som U19-spiller til Heerenveen, hvor vi henter ham gratis. Men jeg anerkender, at han aldrig har spillet for BW, AA eller i Allsvenskan før vi hentede ham. Tak for faktatjek.
At vi omsatte lidt klingende mønt på Al-Hajj, hænger jo sammen med mandens ubestridelige fodboldtalent. At han så ikke virkede som om han rigtig gad de sidste 4 måneder af sin tid i OB, er en anden snak. Alt i alt, var han vel en utilstrækkelig erstatning for Frøkjær, en humørspiller, der svingede mellem 3. div-niveau og Premier League, men med mange gange ringere presspil end Frø.
Gigovic skabte værdi i fire måneder, og så var han spillet i form, klar til at skabe værdi for vores konkurrent. At hente Gigovic i første omgang er godt købmandsskab, at se ham spille for en konkurrent er dårligt købmandsskab. Bagklogskab er nemt. ;)
Jeg er ikke sur på Bjørn Wesström, men jeg mener stadig at en alt for stor procentdel af hans handler for dårlige, og der er simpelthen en skræmmende høj andel af nytilkomne spillere under Bjørn, der aldrig rigtig slår til på førsteholdet. Hvis dét er prisen for at få en Yankuba Minteh, så ved jeg ikke helt, om jeg ville gøre det om.
Jeg tror da sikkert Bjørn Wesström har nogle kvaliteter, men hans næste arbejdsgivere in mente, så er det ikke nogle kvaliteter europæisk top-fodbold har fået øje på endnu.
- Likes 1
Comment
-
Vel det samme med Max Fenger, som har succes i Sverige i øjeblikket !
Max Ejdum, Max Fenger og Luca Kjerrumgaard. Deres stats var ret dårlige, indtil de ikke var det længere. Forløsning af talent er ikke nogen eksakt videnskab.
Historien er dog brolagt med spillere med dårlige stats, der bare sæson for sæson tog en deroute ned gennem fodboldhierakiet uden nogensinde at finde melodien. Men havde Ganaus og Arp haft fremragende stats, så havde vi aldrig nogensinde signet dem. Lad os håbe vi har skaffet os to "uslebne diamanter".
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægHåber det bliver lidt mere "nordisk" for resten af tilgangene, men kan godt se at det er svært at finde gode angribere med dansk pas, som kunne være mulige for os.
Udover de to kan jeg ikke lige komme på nogen. Skal nok være der, ved jeg godt, men det vrimler ikke.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Hvor får du alt det fra med ose?? De få gange Thorborg udtaler sig og når enrico udtaler sig siger de at ose skal være større og tjene flere penge så ob kan få et større budget. ?
Comment
-
Hvis du læser omkring ansættelsen af BW og hans tid i OB vil du se, at en bæredygtig klub er målet. Ikke om Odeon har en belægningsprocent på 68 eller 83%.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægVi har åbenbart skiftet vores sportsdirektør ud med en manager i form af Zorninger.
Han kører da åbenlyst hele lortet i Ådalen.
Jeg spurgte den anden dag hvad vores egne folk, Nagel, Helveg og AMC bringer til bordet.
Venter i spænding på om de får lov at hente en spiller, eller Zorninger står for det alt.
Nu kan vi i hvert fald ikke nøjes med 3 spillere mere.
Comment
-
Hvis du læser omkring ansættelsen af BW og hans tid i OB vil du se, at en bæredygtig klub er målet. Ikke om Odeon har en belægningsprocent på 68 eller 83%.
Eller hører jeg de podcasts helt skævt?
Det virker desuden som galimatias at ville fjerne OB fra den organisation, der har sikret klubbens overlevelse gennem nogle svære år. Horsens og Brøndby brænder mellem en kvart og en halv million af, hver eneste dag - året rundt, mens vi rykker ned og laver overskud.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Du kan osse bare høre sidste gang thorborg udtalte sig der siger han at hvis ob ikke har et top 6 budget når de rykker op så vil de hurtigt få det !! Mon det er penge der bare lige pludselig er der eller mon de kommer fra ose :) jeg ved godt hvad jeg vil gætte på. Men næ nej ob skal klare sig selv uden ose ifølge dig. Lidt ligesom ob skulle klare sig selv uden sportsdirektør på transferdeadline sidste sommer.
Du kaldte mig for løgner ? Kan du understøtte det, da du åbenbart mener jeg har været det flere gange ?
Ja, det var ikke planen, at TB ville være til rådighed de sidste dage af vinduet pga. hans egen virksomhed. Det blev i sidste øjeblik ændret af NT, så TB efterlod en del vrede/skuffede kursister... og senere lukkede virksomheden, som i forvejen ikke gik særligt godt. Men det var jo så heldigt, at han havde været med til at ansætte sig selv....
Mit indlæg omkring hans tilstedeværelse var før han aflyste turen til Bornholm... så løgner, der er jeg bestemt ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Men alt, hvad Enrico og Thorborg har sagt, blandt andet til Fyens og SFÅ er så, at OS&E eksisterer for at de svingninger, der findes i en fodboldklub minimeres. At skabe en bæredygtig klub - og nedbringe de meget voldsomme fluktueringer en nedrykning blandt andet er et eksempel på, handler vel i princippet ikke om at gøre OB uafhængig af OS&E, men om at forbedre det samlede regnskab, så der kan postes endnu flere penge i klubben via organisk vækst?
Eller hører jeg de podcasts helt skævt?
Det virker desuden som galimatias at ville fjerne OB fra den organisation, der har sikret klubbens overlevelse gennem nogle svære år. Horsens og Brøndby brænder mellem en kvart og en halv million af, hver eneste dag - året rundt, mens vi rykker ned og laver overskud.
Deres mål er at gøre OB økonomisk uafhængig/bæredygtig, så den ikke påvirkes af en ny Covid-bølge, hvor hoteller/catering lukker eller lignende.
Desuden bliver det også nemmere at hente kapital udefra - nye investorer, ny ejer, børsnotering o.lign.
Jeg synes personligt det er fesent, hvis en klub ikke kan holde sig kørende uden hjælp fra Odeon, Lalandia eller Qatar Airlines. Ja, NT har reddet klubben et par gange, men ikke OS&E... men nu bliver det selvfølgeligt lidt regnskabsteknisk.
Horsens brænder ikke de penge af hver dag ! Igen kommer du med en fuldstændig udokumenteret påstand
Comment
-
Tror du forveksler OS&E og ejeren NT. Der er faktisk en forskel !
Du kaldte mig for løgner ? Kan du understøtte det, da du åbenbart mener jeg har været det flere gange ?
Ja, det var ikke planen, at TB ville være til rådighed de sidste dage af vinduet pga. hans egen virksomhed. Det blev i sidste øjeblik ændret af NT, så TB efterlod en del vrede/skuffede kursister... og senere lukkede virksomheden, som i forvejen ikke gik særligt godt. Men det var jo så heldigt, at han havde været med til at ansætte sig selv....
Mit indlæg omkring hans tilstedeværelse var før han aflyste turen til Bornholm... så løgner, der er jeg bestemt ikke
Hvis ikke det bare er at være fuld af lort, hvad skal DD84 så kalde det?
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægHåber det bliver lidt mere "nordisk" for resten af tilgangene, men kan godt se at det er svært at finde gode angribere med dansk pas, som kunne være mulige for os.
Udover de to kan jeg ikke lige komme på nogen. Skal nok være der, ved jeg godt, men det vrimler ikke.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
Comment