Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2025
Collapse
X
-
Last edited by Plum; 24-06-2025, 17:48."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
ja måske - men når muligheden byder sig, så skal det da prøves. Skal OB nogensinde have en chance for at nærme sig top 4 og europæisk fodbold igen, så skal der satses. Muligheden med Zornigner opstår ikke igen. Der er så meget medvind omkring OB nu, så skal det da bruges.
Inden Zorninger var der snak om Sønderjydskes træner - han er sikkert fin, men det havde da været den sikre vej mod 9. og 8. pladser igen, og han havde ikke trukket 1000 tilskuere til en træningskamp mod EFB.
Tænker at der er klubber der ryster lidt mere på hånden når de møder OB end hvis det var SK eller en træner fra SDJ eller lignende. Spillerne man kan tiltrække osv.
Jeg er som sådan også ok med at AZ måske kun er her info år med fuld hammer og så er den relation slidt og man skal noget andet - jeg tror han tager OB til et nyt plateau men ikke to .. det skal der en anden til .. håber så bare ikke at det bliver pendul hen til en “skolelærer” igen .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Jeg er en af dem der mente og stadig mener at OB havde godt af at rykke ned.
Jeg er 100% sikker på, ejer og bestyrelse havde brug for det reality-check. Thorborg havde aldrig nulstillet sit syn på hvad OB er, hvis den var gået et år mere med SL. Vi skulle være rykket ned for flere år siden. Det har bare trukket pinen ud.
Det er befriende at det er blevet tydeligt at truppen er pisse ringe. Det har jeg sagt i årevis. Man har bashet trænere igen og igen. Men sandheden er at OB de sidste 14 år har haft et middelmådigt hold. På samme måde ville hverken SK eller AZ kunne blive i SL med den trup, som SK sagde farvel til. Og det drejer sig jo ikke om én eller to forstærkninger. Det er jo en halv startopstilling. Det er alvorligt.
Det er også blevet tydeligt at store dele af ungdommen ikke er god nok. Det er også godt at få på det rene.
Og jeg tror at Alm og andre erfarne trænere havde holdt OB i SL."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
Luca og Ejdum er da stadig fra akademiet. Og ja de fik et par kampe i superligaen inden nedrykning - men sådan rigtigt gennembrud er kommet i den forgangne sæson.
Jeg syntes jo problemet længe har været at der har manglet den stamme som man så løbende kunne bringe unge spillere ind på. Og der mener jeg ikke man gjorde sig selv nogen tjeneste ved at have så mange unge på holdet sidste sæson. Virkede lidt som om man skød med spredehagl - istedet for at have en fast stamme, med en fast stil og så kunne eks Martin være bragt i spil stille og roligt.
Udefra set lignede forløbet omkring McCoy faktisk til at være det bedste - om det så var fordi Mickelson ikke kunne spille mere end 60 min af gangen i den periode, men der var et forløb hvor McCoy kom ind og fik 30 min - flere kampe i træk, og så nogle start pladser, det hjalp jo så også at McCoy greb chancen, modsat Markus Jensen, Hansborg eller Sandberg - der ikke rigtigt virkede til at få fat. Men i stedet for de tre - skulle man måske have satset mere på én af dem, eks Markus Jensen - og så sørget for at han fik spilletid kontinuerligt.
Ejdum har mistet noget i sin udvikling ved ikke at have en erfaren spiller ved sin side.
De Andre var nu også fra Akademiet/Ungdoms OB og det kan godt være at de kun fik et par kampe men det var jo en fejldisposition fra SK’s side. De var klar tidligere og senest første kamp de andre slog op i banen .. det kunne sagtens være blevet til flere kampe .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJeg kan gå med på en 50/50 deling mellem TB og SK. Uden TBs ærlighed havde oprydningen næppe været så “modig” og uden DEN gennemgribende del havde imø ikke fået ændret kulturen væsentligt.
Jeg tænker bare at som leder har man ikke så mange muligheder end at stritte folk ud der ikke kan eller vil indordne sig .. been there .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Igen .. 100% enig … jeg er som tidligere skrevet væsentlig mere fortrøstningsfuld for en overlevelse i den kommende sæson med AZ end hvad man ellers kunne forestille sig OB kunne tiltrække.
Tænker at der er klubber der ryster lidt mere på hånden når de møder OB end hvis det var SK eller en træner fra SDJ eller lignende. Spillerne man kan tiltrække osv.
Jeg er som sådan også ok med at AZ måske kun er her info år med fuld hammer og så er den relation slidt og man skal noget andet - jeg tror han tager OB til et nyt plateau men ikke to .. det skal der en anden til .. håber så bare ikke at det bliver pendul hen til en “skolelærer” igen ..
Mht træner der skal efterfølge ham, der kan vi jo kigge mod BIF - har det ikke lidt været nogle "skolelærer" typer de fik ind efterfølgende, og de har da gjort det ganske fint, bidt sig fast i toppen (de brænder vidst så også en del penge af)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJeg kan gå med på en 50/50 deling mellem TB og SK. Uden TBs ærlighed havde oprydningen næppe været så “modig” og uden DEN gennemgribende del havde imø ikke fået ændret kulturen væsentligt.
Det "sjove" er, at jeg kun har hørt TB omtale den... ingen spillere, personale eller NT !Last edited by Online; 24-06-2025, 18:34.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Hvilken kulturændring
Det "sjove" er, at jeg kun har hørt TB omtale den... ingen spillere, personale eller NT !
- Likes 5
Comment
-
Okay, men han sikrede sig også en forlængelse
Er der andre eller kun denne ?
22 fodbold indivualister som tænker på selv, og er ligeglade med OBs postion i dansk fodbold, som ikke har noget fællesskab, og intet dyrker i fritiden sammen?
Eller 22 spillere, som er sammentømret, kæmper sammen for logoet, kan lave ting sammen, tager på ferier, fisketure osv..
Jeg kan altså ikke forstå hvordan der kan være en diskussion, omkring om kulturen er bedre end for 1/1,5 år siden.
OB har mottoet “Sammen for klubben - for byen - for altid”
Hvor meget motto blev der brugt det under den daværende sportschef, da vi hentede 15 spillere udefra, der var pisse ligeglade med OB og OBs fans?
Så Kan man diskutere hvem der er skyld bag den dårlige kultur - men at sige der ikke er en forskel på for 1,5 år siden - til nu, det synes jeg er decideret underligt.
Jeg synes selv det tydligt.
- Likes 7
Comment
-
Okay, men han sikrede sig også en forlængelse
Er der andre eller kun denne ?
Søren Krogh og Troels Bech italesætter den gentagende gange henover hele året.
Jeg tror ikke, det er sådan noget man går og italesætter dagligt i medierne, men hvis du er i tvivl, kan du jo skrive og spørge drengene fra OBstruktion eller SFÅ, om de vil lave noget på det, jeg er slet, slet, slet ikke i tvivl om, at kulturen anno maj 24 var pilrådden og usund.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Hvad er kultur for dig?
22 fodbold indivualister som tænker på selv, og er ligeglade med OBs postion i dansk fodbold, som ikke har noget fællesskab, og intet dyrker i fritiden sammen?
Eller 22 spillere, som er sammentømret, kæmper sammen for logoet, kan lave ting sammen, tager på ferier, fisketure osv..
Jeg kan altså ikke forstå hvordan der kan være en diskussion, omkring om kulturen er bedre end for 1/1,5 år siden.
OB har mottoet “Sammen for klubben - for byen - for altid”
Hvor meget motto blev der brugt det under den daværende sportschef, da vi hentede 15 spillere udefra, der var pisse ligeglade med OB og OBs fans?
Så Kan man diskutere hvem der er skyld bag den dårlige kultur - men at sige der ikke er en forskel på for 1,5 år siden - til nu, det synes jeg er decideret underligt.
Jeg synes selv det tydligt.
Der blev dog handlet og scoutet mere på videresalgspotentiale og imponerende CV, end på om de her spillere kunne rykke OB og “gad” være her. En træner med bedre mandskabsbehandling end Andreas Alm, eller en mere rutineret end Søren Krogh havde sandsynligvis fået mere eller bedre ud af truppens individuelle kvalitet - hvilket havde bidraget positivt til kulturen. Sejre gør underværker.
Men faktum var, at vi blev efterladt på perronen med udenlandske spillere og lykkeriddere, der ikke gad være her (Al Hajj, Köhler, Helander), bitre talenter (Adelgaard, Nouck, Slotsager) og spillere med så håbløst ringe et niveau, at det var til grin (Selvén, Burey, Mustafic).
Det var ikke kun Alm, Wesström eller Krogh, det var kulminationen på 13-14 års elendighed. En klubkultur der gradvist havde ændret sig fra vinder til taberkultur, og hver mand for sig selv, og den medicin svenskerne udskrev gjorde kun ondt værre. Nu prøver vi noget andet.
- Likes 4
Comment
-
Hvilken kulturændring
Det "sjove" er, at jeg kun har hørt TB omtale den... ingen spillere, personale eller NT !
Eller spillede han også bare med på TB’s pibe (som lige havde fyret ham)?
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Jeg vil vove den påstand at havde TB hentet Michael Hansen, Wicmann eller andre up and coming a la SK så ville han ikke være lige så udsat som når man henter en kapacitet som AZ der formentligt også går til en anden løn og man i højere grad giver (nogle af) nøglerne ..
Men kan man ikke også vende den om og sige, at det er et større sats for klubbens langtidige virke og relevans at vælge endnu en grå, proces-orienteret firmaets mand?
Jeg vil mene, at vi på sigt er bedre tjent med at slå et stort brød op med AZ og køre med høj risiko, end at vælge den “sikre/forudsigelige” løsning med lavere risiko. Økonomi og interesse er et nulsumsspil i dansk fodbold, og vi risikerer at grave vores hul endnu større, hvis vi ikke forsøger at bryde glasloftet.
OB har historien, omgivelserne, forventningerne og fanbasen til at ligge i toppen af dansk fodbold. Der vil aldrig være tålmodighed til langsomt at bygge os op til toppen igen. Omgivelser, fans, sponsorer, ejer/bestyrelse med mere vil altid se os som mere og ikke acceptere små skridt, hvilket vil kulsejle en sådan strategi.
Jeg tror, det vigtigste i alt det her er kulturen. Den må man ikke give slip på. Den skal kunne bæres videre (og måske få et skub op) under AZ, og videre til den næste træner derefter. Den skal drive ned af væggene dernede. Men dér tror jeg også valget af AZ er super godt set. Han kommer med mange af de dyder, vi forbinder med OB, og virker som en træner der sætter de nødvendige høje krav, som skal kunne spille sammen med og understøtte kulturen.Last edited by OensBK; 24-06-2025, 22:15.
Comment
Comment