Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Båtnak Se indlæg
    I mangel af rygter, har jeg bedt ChatGPT lave nogle til os.

Prompt: "Nævn 5 mandlige fodboldspillere der med en vis sandsynlighed skifter til Odense Boldklub i det kommende sommertransfervindue 2025. Tag med i betragtning at
    - OB netop har fået Alexander Zorniger som ny træner. De kommende spillere skal passe til hans spillestil.
    - OBs økonomiske formåen, som rangerer mellem nr 5 og 8 i Danmark.
    - OB mangler sandsynligvis mest af alt nye spillere til midtbanen.
    - Sportsdirektør Troels Bech vil sandsynligvis undgå lejeaftaler, så der skal findes spillere, OB realistisk set kan skrive kontrakt med.
    "

Resultater....
    Spiller Profil Zorniger-match? Økonomisk realistisk?
    Christian Eriksen Top-klasse veteran (ja) Tvivlsom, men gratis
    Mathias Greve Solid Superliga-erfaring ✅ ja Helt realistisk
    Tobias Bech Målgivende offensiv midtbane ✅ ja Fri transfer
    Lasse Berg Johnsen Fysisk 6’er/8’er ✅ ja Et holdbar køb
    Tochi Chukwuani Ung offensive drivkraft ✅ ja Mulighed på fri transfer
    ​Kan allerede nu se overskrifterne på Fyens.dk...
    Eriksen "gratis" men med en lønpakke der vil sprænge alle grænser.

Bech -som jeg forstår det primært kantspiller. Alle på kontrakt og vil skulle købes fri - Lasse Berg med 2½ år tilbage i Malmø så næppe så realistisk.

Tror ikke helt ChatGPT har forstået opgaven

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Heldigvis bliver det ikke til noget. Han skifter til Vejle.
      han stod heller ikke højt på min liste - men det bliver spændende hvad TB kan bringe ind. Og vil han holde fast i sin "3 ind" de andre forsøger jo også at forstærke sig, og vi har i forvejen en del der skal indhentes

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Eriksen "gratis" men med en lønpakke der vil sprænge alle grænser.

Bech -som jeg forstår det primært kantspiller. Alle på kontrakt og vil skulle købes fri - Lasse Berg med 2½ år tilbage i Malmø så næppe så realistisk.

Tror ikke helt ChatGPT har forstået opgaven
        Ja, både Tobias og Tochi har kontrakter til 2028 og sidstnævnte er fast mand på et østrigsk tophold, som spillede CL sidste sæson !

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ligner vi kan strege Duelund som er på vej til Vejle åbenbart. Så kan vi umuligt have været interesseret

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...-kaempe-talent
          Hvorfor ikke. Tror ikke at OB er meget mere int. end VB for udefrakommende … hvis det ikke er lønnen …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Hvorfor ikke. Tror ikke at OB er meget mere int. end VB for udefrakommende … hvis det ikke er lønnen …
            Selvfølgelig er OB mere interessant end VB, især for folk der har indsigt i dansk fodbold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

det kan også være at vores nye træner har holdt ham fra at skifte. Måske han bor i Århus og er fint tilfreds der - og syntes turen til Odense bliver for lang. Måske Vejle tilbød en bedre løn...der er mange muligheder.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det kan også være at vores nye træner har holdt ham fra at skifte. Måske han bor i Århus og er fint tilfreds der - og syntes turen til Odense bliver for lang. Måske Vejle tilbød en bedre løn...der er mange muligheder.
                Kan også være vores nye træner har vendt tomlen ned da han er blevet tilbudt Duelund.
                Måske vil han hellere have en anden som klubben nu kikker på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Kan også være vores nye træner har vendt tomlen ned da han er blevet tilbudt Duelund.
                  bestemt også en mulighed

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Comment

Prompt: "Nævn 5 mandlige fodboldspillere der med en vis sandsynlighed skifter til Odense Boldklub i det kommende sommertransfervindue 2025. Tag med i betragtning at
                      - OB netop har fået Alexander Zorniger som ny træner. De kommende spillere skal passe til hans spillestil.
                      - Sportsdirektør Troels Bech vil sandsynligvis undgå lejeaftaler, så der skal findes spillere, OB realistisk set kan skrive kontrakt med.
                      "

Resultater....
                      Spiller Profil Zorniger-match? Økonomisk realistisk?
                      Christian Eriksen Top-klasse veteran (ja) Tvivlsom, men gratis
                      Mathias Greve Solid Superliga-erfaring ✅ ja Helt realistisk
                      Tobias Bech Målgivende offensiv midtbane ✅ ja Fri transfer
                      Lasse Berg Johnsen Fysisk 6’er/8’er ✅ ja Et holdbar køb
                      Tochi Chukwuani Ung offensive drivkraft ✅ ja Mulighed på fri transfer
                      ​Kan allerede nu se overskrifterne på Fyens.dk...
                      Jeg lavede den samme øvelse, rettede lidt i dit prompt, og bad den tage højde for OB’s statustab som nyligt nedrykket og bad den korrigere, at man ikke sandsynligt kunne hente startere fra klubber med objektivt større status end OB.

Så bad jeg den måle klubstatus ud fra byens størrelse, ligaens koefficient og de seneste ti års resultathistorik, med overvejende vægt på sidstenævnte. Derudover præciserede jeg zornigers spillestil som en aggressiv gegenpres med mange højintense løb, direkte spil og direkte spil.

Derudover bad jeg den tage højde for, at vi nok manglede spillere til angrebet også og spillede uden kanter.

Den gav mig:

1. Malthe Højholt
                      2. Mikkel Duelund
                      3. Stephen Odey
                      4. Benjamin Nygren (jeg bad den genoverveje, og så gav den mig Stefan Teitur Thordarson)
                      5. Dimitris Emmanoulidis

Jeg håber Anders og Helveg bruger deres øjne og noget data i stedet for ChatGPT.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg lavede den samme øvelse, rettede lidt i dit prompt, og bad den tage højde for OB’s statustab som nyligt nedrykket og bad den korrigere, at man ikke sandsynligt kunne hente startere fra klubber med objektivt større status end OB.

Så bad jeg den måle klubstatus ud fra byens størrelse, ligaens koefficient og de seneste ti års resultathistorik, med overvejende vægt på sidstenævnte. Derudover præciserede jeg zornigers spillestil som en aggressiv gegenpres med mange højintense løb, direkte spil og direkte spil.

Derudover bad jeg den tage højde for, at vi nok manglede spillere til angrebet også og spillede uden kanter.

Den gav mig:

1. Malthe Højholt
                        2. Mikkel Duelund
                        3. Stephen Odey
                        4. Benjamin Nygren (jeg bad den genoverveje, og så gav den mig Stefan Teitur Thordarson)
                        5. Dimitris Emmanoulidis

Jeg håber Anders og Helveg bruger deres øjne og noget data i stedet for ChatGPT.
                        Nice tilføjelse. Har lige set, at Troels specifikt nævner AZ's erfaring fra det cypriotiske marked. Har opdateret prompten med ønsker om spillere fra hhv. det tyske og cypriotiske marked. Fik disse 10:
                        Ransford-Yeboah Königsdörffer Ung angriber/kantløs profil Dresden, 2. Liga Intense løb, direkte spil
                        Florian Pick Kreativ angriber/offensiv midtbane Münster, 2. Liga Direkte kombispil + pres
                        Marvin Stefaniak Erfaren offensiv midt 3. Liga Teknik + pres-evne
                        Patrick Greil Angriber/midt med afslutningsskarphed 3. Liga Pressevner + boldsikkerhed
                        Nico Gorzel Defensiv midtbane, pres-focus 2. Liga (østrig) Stærk i gegenpress
                        Evagoras Charalambous Under topklubber Ung angriber, mål med presprofil Realistisk Ja – vertical, intens
                        Giorgos Papageorgiou Mid-level klub Erfaren kreativ midt Budgetvenlig Ja – direkte, pres
                        Giorgos Naoum Middelklub Teknisk offensiv midt Overkommelig Ja – pres & direkte
                        Patrick Valverde Laveste div Off mids/angriber, fri agent Realistisk Ja – direkte, aggressiv
                        Vasilis Dimosthenous 2. Div, lav status Kreativ/offensiv midt med værdi Meget billig Ja – intens midtbane

Og nu skal jeg nok lade være med at fylde forum med flere random spillere. Men point til chatten, hvis vi signer en af dem lige om lidt.

Comment

Nice tilføjelse. Har lige set, at Troels specifikt nævner AZ's erfaring fra det cypriotiske marked. Har opdateret prompten med ønsker om spillere fra hhv. det tyske og cypriotiske marked. Fik disse 10:
                          Ransford-Yeboah Königsdörffer Ung angriber/kantløs profil Dresden, 2. Liga Intense løb, direkte spil
                          Florian Pick Kreativ angriber/offensiv midtbane Münster, 2. Liga Direkte kombispil + pres
                          Patrick Greil Angriber/midt med afslutningsskarphed 3. Liga Pressevner + boldsikkerhed
                          Evagoras Charalambous Under topklubber Ung angriber, mål med presprofil Realistisk Ja – vertical, intens
                          Giorgos Papageorgiou Mid-level klub Erfaren kreativ midt Budgetvenlig Ja – direkte, pres
                          Patrick Valverde Laveste div Off mids/angriber, fri agent Realistisk Ja – direkte, aggressiv
                          Vasilis Dimosthenous 2. Div, lav status Kreativ/offensiv midt med værdi Meget billig Ja – intens midtbane

Og nu skal jeg nok lade være med at fylde forum med flere random spillere. Men point til chatten, hvis vi signer en af dem lige om lidt.
                          Königsdörffer har ikke spillet for Dresden i årevis. Han har lige været med til at rykke HSV op i Bundesligaen. Det er fair nok at putte nogle navne på bordet, og Plum gør det fra tid til anden, men hans research er noget grundigere, når han leder i transfermarkts dunklere afkroge. Det er en god idé at følge ChatGPTs egen advarsel; dobbelttjek vigtig information!

Comment

Hvis vi vil have en med erfaring fra Cypern, burde vi jo købe årets spiller 23/24 tilbage - Tongya

Comment

"
                              Prøvede den samme prompt i Gemini, som gave dette resultat:
                              • Mads Bidstrup (Midtbane, 25 år, nuværende klub: Red Bull Salzburg): Bidstrup er en dynamisk og energisk midtbanespiller, der passer godt til Zornigers højintense spillestil. Han har erfaring fra udlandet og kunne potentielt søge mere spilletid i et dansk tophold. Selvom Salzburg er en større klub, kunne et skifte til OB give ham en nøglerolle og en platform. Hans markedsværdi kan være lidt høj, men hvis han ikke er en fast starter i Salzburg, kan en realistisk pris opnås.
                              • Magnus Kofod Andersen (Midtbane, 26 år, nuværende klub: FC Midtjylland): Kofod Andersen er en boks-til-boks midtbanespiller med god løbekapacitet og et solidt pasningsspil. Han har erfaring fra Superligaen og kender dansk fodbold indgående. Med hans alsidighed og arbejdsmoral ville han passe godt ind i Zornigers system. Han kunne søge et skifte for at få en mere fremtrædende rolle eller en ny udfordring, og hans pris ville formentlig ligge inden for OB's rækkevidde.
                              • Tochi Chukwuani (Midtbane, 22 år, nuværende klub: Lyngby Boldklub): Chukwuani er et ungt, spændende talent med stort potentiale. Han er en teknisk dygtig midtbanespiller med god spilforståelse og evnen til at drive bolden fremad. Han har allerede vist sit værd i Superligaen og kunne tage det næste skridt i sin karriere i en klub som OB under Zorniger, der er kendt for at udvikle unge spillere. Han ville være en investering for fremtiden, og prisen kunne være overkommelig for OB.
                              • Victor Jensen (Midtbane/kant, 25 år, nuværende klub: FC Utrecht): Jensen er en offensiv midtbanespiller, der også kan operere på kanten. Han er kreativ, god med bolden og har et godt blik for spillet. Selvom han er mere offensivt orienteret, kan hans dynamik og evne til at sætte angreb op være en stor fordel i Zornigers system. Hvis han søger mere fast spilletid eller en retur til Danmark, kunne OB være en attraktiv destination. Hans pris ville sandsynligvis være i den højere ende, men inden for OB's budget, især hvis han ikke er en fast starter.
                              • Andreas Almén (Midtbane, 24 år, nuværende klub: Vålerenga (Norge)): Selvom det er et skud fra hoften med en spiller fra den norske Eliteserie, kunne Almén være et interessant navn. Han er en fysisk stærk og duelvillig midtbanespiller, der også har gode offensive kvaliteter. Zorniger har tidligere arbejdet med spillere fra skandinaviske ligaer, og en relativt billig, men potentielt stærk profil som Almén kunne passe ind i OB's økonomi og sportslige ambitioner. Han ville give en anden dimension til midtbanen og kunne trives i en aggressiv spillestil.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Königsdörffer har ikke spillet for Dresden i årevis. Han har lige været med til at rykke HSV op i Bundesligaen. Det er fair nok at putte nogle navne på bordet, og Plum gør det fra tid til anden, men hans research er noget grundigere, når han leder i transfermarkts dunklere afkroge. Det er en god idé at følge ChatGPTs egen advarsel; dobbelttjek vigtig information!
                                100% mest som gimmick mens man går rundt og venter. I mine første prompts blev jeg foreslået bl.a. Bürgy, Bonde, Köhler og sågar Esben Hansen. Dertil rakte min kritiske sans så alligevel .

Comment

Working...
                                X