Nej tror ikke vi rykker ned. Tænker bare ikke lige de henter 3 spillere hvor vi bare siger hold da op.
Lige nu er jeg bare latterligt ligeglad med hvem de henter.
Nej tror ikke vi rykker ned. Tænker bare ikke lige de henter 3 spillere hvor vi bare siger hold da op.
Tænker ikke du er ligeglad hvis klubben præsentere Eriksen imorgen
Fuser, at vi rykker ned, uanset hvem der kommer ind?
Uanset hvem der kommer ind de næste 2 uger kan jeg ikke glæde mig.
Nu siger jeg det bare som det er. Det bliver en kæmpe fuser, og TB kommer til at stå til ansvar før eller siden.
Fuser, at vi rykker ned, uanset hvem der kommer ind?
Uanset hvem der kommer ind de næste 2 uger kan jeg ikke glæde mig.
Nu siger jeg det bare som det er. Det bliver en kæmpe fuser, og TB kommer til at stå til ansvar før eller siden.
Fuldstændig enig - jeg er ikke i tvivl om, at forskellen er markant. Men som en anden skrev, så er CE nok ikke som spillere er flest. Han virker (uden overhovedet at kende ham mere end andre fans) totalt jordnær og nede på jorden. Og jeg har bare en fornemmelse af, han ville "hygge" sig mere i OB, fordi det er i O'ense og ikke så meget hurlumhej, hvis du forstår.
Det hele peger også bare så meget i OB's retning at det ville være utroligt bemærkelsesværdigt og skuffende, hvis han tog en anden dansk trøje over hovedet end den stribede. Det er helt tydeligt her han vil bo, når han en dag vender hjem, Det er I Odense der afholdes en ungdomsturnering han lægger navn til, det er I OB han smider sin søn på fodboldskole. Der er mest der taler for at han finder en udenlandsk klub i en større liga end den danske, men kommer der en dag, hvor destinationen hedder Danmark, så taler klart mest for OB
Der er også aspektet med, hvor gode medspillere du har at spille op af. Hvor velfungerende et hold rent taktisk og sportsligt du er en del af. Og hvor professionelt og disciplineret træning foregår, hvor meget specialtræning og individuelt fokus man får af klubben og hvor mange ressourcer der er i sundheds- og træningsstaben generelt. Der vil uanset hvad bare være en meget stor sportslig forskel på om du spiller i OB eller fck, uagtet om de spiller mod de samme hold. Ikke at det nødvendigvis i dette tilfælde med CE har stor betydning, det gør jeg mig ikke klog på. Men forskellen er der og den er markant.
Fuldstændig enig - jeg er ikke i tvivl om, at forskellen er markant. Men som en anden skrev, så er CE nok ikke som spillere er flest. Han virker (uden overhovedet at kende ham mere end andre fans) totalt jordnær og nede på jorden. Og jeg har bare en fornemmelse af, han ville "hygge" sig mere i OB, fordi det er i O'ense og ikke så meget hurlumhej, hvis du forstår.
Jeg tror simpelthen ikke, CE ville vælge FCM eller FCK uagtet at det sportsligt åbenlyst er over OB. Det kan godt være, det også er fordi jeg bare så lidt håber det, men skulle han vælge DK, så tror jeg bare Fyn og OB vægter højere for ham. For som Orskov skrev tidligere, tror jeg ikke, han behøver vise sig frem for Riemer - han kender alt til CE's kvaliteter - om det så er i OB eller FCK. Og lige ud over CL kampe i FCK, så spiller FCK jo mod de samme modstandere i ligaen som OB...
Der er også aspektet med, hvor gode medspillere du har at spille op af. Hvor velfungerende et hold rent taktisk og sportsligt du er en del af. Og hvor professionelt og disciplineret træning foregår, hvor meget specialtræning og individuelt fokus man får af klubben og hvor mange ressourcer der er i sundheds- og træningsstaben generelt. Der vil uanset hvad bare være en meget stor sportslig forskel på om du spiller i OB eller fck, uagtet om de spiller mod de samme hold. Ikke at det nødvendigvis i dette tilfælde med CE har stor betydning, det gør jeg mig ikke klog på. Men forskellen er der og den er markant.
Jeg tror simpelthen ikke, CE ville vælge FCM eller FCK uagtet at det sportsligt åbenlyst er over OB. Det kan godt være, det også er fordi jeg bare så lidt håber det, men skulle han vælge DK, så tror jeg bare Fyn og OB vægter højere for ham. For som Orskov skrev tidligere, tror jeg ikke, han behøver vise sig frem for Riemer - han kender alt til CE's kvaliteter - om det så er i OB eller FCK. Og lige ud over CL kampe i FCK, så spiller FCK jo mod de samme modstandere i ligaen som OB...
Og så er han nok også bare ikke den typiske fodboldspiller, der lader sig forføre af pomp og pragt. Han ser i virkeligheden nok frem til at kunne gå og hygge sig her i Odense, når karrieren er ovre. Han er ikke ligesom Bendtner, der ikke kunne se sig selv i OB fordi det sikkert ikke passede med hans eget selvbillede og offentlige image.
Manden blev gift på Odense Rådhus. Ikke noget med at flyve alle venner og familie til Maldiverne med fuld pressedækning eller at booke et helt slot i en weekend på trods af, at han sikkert har pengene til det.
Alt andet lige, er det i hvert fald mærkeligt, at der er så få rygter omkring hans fremtid uagtet destinationen
Godt, så inden vi taler os selv for varme omkring CE i OB, så lad os prøve at kigge så objektivt på det vi nu kan.
Ting der taler for et skifte til OB nu:
Transferfri spiller med nostalgisk affektion for klubben og byen.
Hus i baghaven.
Familiær tilknytning til området.
Måske et ønske fra familien om at blive i DK nu.
Bedre at spille i OB end ingen klub.
Han har tjent mange penge gennem sin karriere og er formentlig ikke længere lige så drevet af løn.
Falk i OB.
Måske at det er Zorniger og Bech der driver retningen.
Ting der taler mod et skifte til OB nu:
Sportsligt niveau både i træning og kamp langt under hans niveau.
Renomme og status i forhold til landsholdsudtagelse.
Ingen europæisk bold.
Økonomi hvis det vægtes over andre ting.
Formentlig stakkevis af bedre tilbud på alle andre parametre end geografisk.
Stadigvæk en spiller der kan være med på niveau langt over SL.
Kan sagtens bo i Odense og fx spille i fck.
Leave a comment: