Oprindeligt indsendt af Kaspernon
Se indlæg
helt enig - selv hvis man ikke havde slanket truppen SÅ markant - så kunne det stadig gå galt. Min pointe er bare at ved at køre med så tynd en trup er risikoen for det går så galt, noget større.
Med Manneh og Fenger i truppen ( eller to erfarne erstatninger ) der ved du hvad du får, sådan rimeligt konsistent. Det gør vi ikke på samme måde med de unge (hvilket er helt i orden - de skal have tid til at udvikle sig)
Du har helt ret - selvf. kan der stå forstærkninger klar tidligere i vinduet. Men sommer vinduet er en kort pause - så selv med tilgange tidligt i vinduet - så når de næppe at være spillet ordenligt ind til sæson start. 14 dage efter vinduets åbning er ca der sæsonen starter.
Læg så dertil at jeg formoder vi skal hente en del spillere ind. Havde man nu fået erstatninger for eks Manneh og Fenger ind nu - så kunne de spilles ind og være klar fra dag 1. Og så havde man knap så travlt med at hente de 2-3 andre der skal bringes ind.
Og hvorfor skulle det så blive sidst i august - fordi det plejer først at være der der reelt sker noget. Vi hører det år efter år, vi står ikke som første vælger - spillerne afsøger deres muligheder og der er OB / dansk fodbold ikke altid SÅ attraktivt.
Men du har ret - alt kan gå vores vej; de unge slår til i stor stil, vi kommer godt igennem foråret, behovet for forstærkninger bliver ikke helt så stort - fordi de unge slår til, TB og Nagel har indentificeret de rigtige forstærkninger der skal til og de står klar efter ferien. Det kan ske.
Min pointe er bare at man dramatisk øger risikoen ved ikke at have handlet mere nu her, risikoen for et bumlet forår, risikoen for en misset oprykning og risikoen for at man kommer dårligt fra start på den nye sæson, og derved hurtigt befinder sig i en nedrykningskamp igen.
Og mon ikke vi ender et sted midt imellem - det går næppe så godt som du forestiller dig, og næppe helt så skidt som jeg frygter.
Comment