Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Og det er jo så der hvor jeg mener, at det vi ikke foretager os nu (at hente de forkerte) er godt for næste sæson. Jeg kan stadig ikke se alternativet indenfor "det vi ikke foretager os nu"

Den pointe kan jeg som godt give dig ret i. Vi skulle gerne komme ud af denne sæson uden en dum afslutning. Selvom vi rykker op skal det da helst ikke slutte med en række tabte kampe, som giver dårligt afsæt til ferie og ny sæson. Omvendt, så kunne det også ske med 1-2 flere indkøb, men jeg forstår godt pointen.

Som tidligere nævnt, så er jeg ikke enig i de der værst tænkelige udgangspunkter du/i laver på alting. Hvorfor skulle det måske først blive sidst I August? Bonde blev hentet 14 dage efter vinduet åbnede, Adam blev hentet allerede før dette vindue overhovedet åbnede.
    du forudsætter så at vi henter de "forkerte" i dette vindue - mens det bliver de "rigtige" til sommer...

helt enig - selv hvis man ikke havde slanket truppen SÅ markant - så kunne det stadig gå galt. Min pointe er bare at ved at køre med så tynd en trup er risikoen for det går så galt, noget større.
    Med Manneh og Fenger i truppen ( eller to erfarne erstatninger ) der ved du hvad du får, sådan rimeligt konsistent. Det gør vi ikke på samme måde med de unge (hvilket er helt i orden - de skal have tid til at udvikle sig)

Du har helt ret - selvf. kan der stå forstærkninger klar tidligere i vinduet. Men sommer vinduet er en kort pause - så selv med tilgange tidligt i vinduet - så når de næppe at være spillet ordenligt ind til sæson start. 14 dage efter vinduets åbning er ca der sæsonen starter.

Læg så dertil at jeg formoder vi skal hente en del spillere ind. Havde man nu fået erstatninger for eks Manneh og Fenger ind nu - så kunne de spilles ind og være klar fra dag 1. Og så havde man knap så travlt med at hente de 2-3 andre der skal bringes ind.

Og hvorfor skulle det så blive sidst i august - fordi det plejer først at være der der reelt sker noget. Vi hører det år efter år, vi står ikke som første vælger - spillerne afsøger deres muligheder og der er OB / dansk fodbold ikke altid SÅ attraktivt.

Men du har ret - alt kan gå vores vej; de unge slår til i stor stil, vi kommer godt igennem foråret, behovet for forstærkninger bliver ikke helt så stort - fordi de unge slår til, TB og Nagel har indentificeret de rigtige forstærkninger der skal til og de står klar efter ferien. Det kan ske.

Min pointe er bare at man dramatisk øger risikoen ved ikke at have handlet mere nu her, risikoen for et bumlet forår, risikoen for en misset oprykning og risikoen for at man kommer dårligt fra start på den nye sæson, og derved hurtigt befinder sig i en nedrykningskamp igen.

Og mon ikke vi ender et sted midt imellem - det går næppe så godt som du forestiller dig, og næppe helt så skidt som jeg frygter.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

du forudsætter så at vi henter de "forkerte" i dette vindue - mens det bliver de "rigtige" til sommer...

helt enig - selv hvis man ikke havde slanket truppen SÅ markant - så kunne det stadig gå galt. Min pointe er bare at ved at køre med så tynd en trup er risikoen for det går så galt, noget større.
      Med Manneh og Fenger i truppen ( eller to erfarne erstatninger ) der ved du hvad du får, sådan rimeligt konsistent. Det gør vi ikke på samme måde med de unge (hvilket er helt i orden - de skal have tid til at udvikle sig)

Du har helt ret - selvf. kan der stå forstærkninger klar tidligere i vinduet. Men sommer vinduet er en kort pause - så selv med tilgange tidligt i vinduet - så når de næppe at være spillet ordenligt ind til sæson start. 14 dage efter vinduets åbning er ca der sæsonen starter.

Læg så dertil at jeg formoder vi skal hente en del spillere ind. Havde man nu fået erstatninger for eks Manneh og Fenger ind nu - så kunne de spilles ind og være klar fra dag 1. Og så havde man knap så travlt med at hente de 2-3 andre der skal bringes ind.

Og hvorfor skulle det så blive sidst i august - fordi det plejer først at være der der reelt sker noget. Vi hører det år efter år, vi står ikke som første vælger - spillerne afsøger deres muligheder og der er OB / dansk fodbold ikke altid SÅ attraktivt.

Men du har ret - alt kan gå vores vej; de unge slår til i stor stil, vi kommer godt igennem foråret, behovet for forstærkninger bliver ikke helt så stort - fordi de unge slår til, TB og Nagel har indentificeret de rigtige forstærkninger der skal til og de står klar efter ferien. Det kan ske.

Min pointe er bare at man dramatisk øger risikoen ved ikke at have handlet mere nu her, risikoen for et bumlet forår, risikoen for en misset oprykning og risikoen for at man kommer dårligt fra start på den nye sæson, og derved hurtigt befinder sig i en nedrykningskamp igen.

Og mon ikke vi ender et sted midt imellem - det går næppe så godt som du forestiller dig, og næppe helt så skidt som jeg frygter.
      I og med det ikke er lykkedes at hente flere af dem vi gerne vil denne vinter, så må udgangspunktet jo være, at hvis vi hentede flere ville de ikke være de rigtige, ikke være dem vi ønskede.

Det kan jeg sagtens være enig i, Manneh og Fenger ville have været gode at beholde i foråret, givet lidt bedre bredde. Økonomien i deres salg ville næppe heller være afgørende.

Det er jeg også enig, men det har jo ikke kunne lade sig gøre at få dem vi gerne ville. Og det er min pointe, at så er alternativet jo så at hente spillere vi egentlig ikke ønsker eller mener er de rigtige til OB/projektet.

Men det er jo en del af den nye tilgang i OB. Vi skal ikke smide vores lodsedler efter folk der måske vil OB til sidst i vinduet, hvis alt andet glipper og de får godt med løn. Og det var BW jo faktisk også godt I gang med, selvom det endte i et cirkus af handler, så hentede han jo folk som Hajj, Deedson, Bjørn, Köhler, og mange andre i den første del af vinduet, og TB er fortsat. Så "plejer" er overvurderet hvad det angår. Den hopper jeg ganske enkelt ikke på.

Der må jeg altså lige stoppe op! Jeg tror ikke alt kommer til at gå vores vej, og det er bestemt ikke det jeg ytrer. Det ville jo naivt at tro på.

Jeg hører bestemt hvad du siger, jeg er bare ikke der hvor jeg tror på det er så stort et gamble. Eller at jeg kan se alternative handler der skulle være lavet i stedet for dem der glippede.

Jeg forestiller mig ikke at det går så godt. Som skrevet ovenfor, jeg er bestemt ikke helt ude på den anden fløj hvor troen er at alt går godt... en fløj som jeg iøvrigt slet ikke tror eksisterer herinde. Jeg står midt imellem og tror det er der vi lander.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

(...)
        Er der overhovedet ingen der tror på TB, når han siger, at det ikke var muligt at tilknytte spillere af den fornødne kvalitet, så længe vi spiller i 1. div? Det skulle ikke undre mig, at de på den yderste TB-hater-fløj mener, at TB kun siger det for at dække over sin inkompetence som sportsdirektør

EDIT: jeg er overbevist om, at Manneh og Fengers ønske om at komme væk var så stort - allerede i sommers - at det måske ikke var holdbart at holde på dem mod deres ønske mere.
        Last edited by claudes1; 16-02-2025, 12:58.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Er der overhovedet ingen der tror på TB, når han siger, at det ikke var muligt at tilknytte spillere af den fornødne kvalitet, så længe vi spiller i 1. div? Det skulle ikke undre mig, at de på den yderste TB-hater-fløj mener, at TB kun siger det for at dække over sin inkompetence som sportsdirektør

EDIT: jeg er overbevist om, at Manneh og Fengers ønske om at komme væk var så stort - allerede i sommers - at det måske ikke var holdbart at holde på dem mod deres ønske mere.
          Andre klubber har i 1. division tidligere formået at forstærke sig godt forud for superliga, så det er vel rimeligt nok at sætte spørgsmålstegn ved den sportslige ledelses evner eller Thorborgs villighed til at investere?

Jeg har intet imod TB som sportsdirektør, syntes han gjorde det fint i BIF og er generelt forsigtig optimist, men det kan også godt blive lidt fattigt bare at affeje alt kritik med “vi spiller jo i 1. Division så hvad skal manden gøre?”. Altså, han er sportsdirektør og ansvarlig for at sammensætte truppen. Jeg bilder mig ikke ind at status som første divisions hold givet gode arbejdsvilkår, men det er nu en gang hans job.

Jeg køber 100% ind på en strategi om at satse mere på talenter, men at man ved at beskære truppen så voldsomt som vi nu har gjort ‘måske’ tvinger Krogh til at spille med flere fra akademiet er måske også lidt søgt at kalde en talentsatsning. Særligt hvis vi nu bare kommer til at glo på 2 backs på midtbanen i stedet for Bonde og Manneh. Det er for mig at se en ca. lige så kortsigtet lappeløsning uden udviklingspotentiale som det ville have været at lade Manneh gå sæsonen ud, at hente noget kort leje-haløj eller at trække en lottokupon op af hatten.

Argumentet om at “det er bedre ikke at foretage sig noget end det vil være at foretage sig noget forkert” er selv sagt svært at være uenig i, men.. dælme også fladt hvis man som fan skal sidde og glæde sig over i bedste fald status-quo fordi vi derved i det mindste ikke præsterede tidligere tiders fuck-up.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Andre klubber har i 1. division tidligere formået at forstærke sig godt forud for superliga, så det er vel rimeligt nok at sætte spørgsmålstegn ved den sportslige ledelses evner eller Thorborgs villighed til at investere?

Jeg har intet imod TB som sportsdirektør, syntes han gjorde det fint i BIF og er generelt forsigtig optimist, men det kan også godt blive lidt fattigt bare at affeje alt kritik med “vi spiller jo i 1. Division så hvad skal manden gøre?”. Altså, han er sportsdirektør og ansvarlig for at sammensætte truppen. Jeg bilder mig ikke ind at status som første divisions hold givet gode arbejdsvilkår, men det er nu en gang hans job.

Jeg køber 100% ind på en strategi om at satse mere på talenter, men at man ved at beskære truppen så voldsomt som vi nu har gjort ‘måske’ tvinger Krogh til at spille med flere fra akademiet er måske også lidt søgt at kalde en talentsatsning. Særligt hvis vi nu bare kommer til at glo på 2 backs på midtbanen i stedet for Bonde og Manneh. Det er for mig at se en ca. lige så kortsigtet lappeløsning uden udviklingspotentiale som det ville have været at lade Manneh gå sæsonen ud, at hente noget kort leje-haløj eller at trække en lottokupon op af hatten.

Argumentet om at “det er bedre ikke at foretage sig noget end det vil være at foretage sig noget forkert” er selv sagt svært at være uenig i, men.. dælme også fladt hvis man som fan skal sidde og glæde sig over i bedste fald status-quo fordi vi derved i det mindste ikke præsterede tidligere tiders fuck-up.
            Man skal heller ikke glemme, at TB har hentet to kvalitetsspillere (ser det ud til) i dette vindue. Så spørgsmålet er om andre klubber har været i stand til at hente mere end to kvalitetsspillere i et vintervindue i 1. div OG om de klubber har hentet dem på en ekstremt høj løn for at trække dem til, som bare ikke spiller med langtidsplanen og det man gerne vil bruge pengene på til sommer. Jeg er overbevist om, at OB til sommer sagtens kan tiltrække interessante spillere. Oprykning er ikke sikret - men selv jeg - som er ekstremt pessimistisk - har svært ved at tro på at vi ikke rykker op. Der skal ske ret vilde ting. Og jeg synes ikke at det er nødvendigt at OB rykker op med 15 point ned til nummer 3 for at det er en succes.

Comment

Don d er ikke med i dagens kamp. Det må være det dårligste angreb ob stiller med i mange mange år.

Comment

Man skal heller ikke glemme, at TB har hentet to kvalitetsspillere (ser det ud til) i dette vindue. Så spørgsmålet er om andre klubber har været i stand til at hente mere end to kvalitetsspillere i et vintervindue i 1. div OG om de klubber har hentet dem på en ekstremt høj løn for at trække dem til, som bare ikke spiller med langtidsplanen og det man gerne vil bruge pengene på til sommer. Jeg er overbevist om, at OB til sommer sagtens kan tiltrække interessante spillere. Oprykning er ikke sikret - men selv jeg - som er ekstremt pessimistisk - har svært ved at tro på at vi ikke rykker op. Der skal ske ret vilde ting. Og jeg synes ikke at det er nødvendigt at OB rykker op med 15 point ned til nummer 3 for at det er en succes.
                Jeg er da heller ikke spor bange for at vi misser oprykning med den nuværende trup, overhovedet ikke. Det jeg personligt godt kunne have ønsket var at vi efter overståede vindue var tættere på den start 11er og tættere på den trup som skal gøre arbejdet for os i superligaen 25/26. Den trup tror jeg vi er for langt fra pt. og jeg tror derfor at vi kommer til at se uhensigtsmæssig meget aktivitet til sommer og sidst I sommerens transfervinduet hvor vi allerede vil være godt i gang med sæsonen. Samtidig tror jeg at vi i foråret kommer til at se flere kortsigtede her-og-nu løsninger som ikke kommer til at tjene udviklingen af holdet frem mod næste sæson, eksempelvis en masse spilletid til Owusu og Grubbe på midtbanen og en masse spilletid til NM på backen, noget der vil ærgre mig som en oplagt spildt mulighed.

Jeg håber at jeg bliver gjort til skamme, men jeg synes ikke at Troels og co. har sat sig selv i en specielt gunstig situation frem mod næste sæson, og derfor dumper jeg personligt det netop overståede vindue.

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                  Don d er ikke med i dagens kamp. Det må være det dårligste angreb ob stiller med i mange mange år.
                  Ja, det ser lidt tyndt ud. Også mystisk man ikke smider WCM på toppen fra start, når han end ikke starter inde på midtbanen.

Comment

Nej og ja

Desuden har jeg aldrig kaldt TB inkompetent, da det jo åbenlyst kræver, at man har en kompetence
                    Last edited by Online; 16-02-2025, 15:27.

Comment

Bruce Rioch time ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Nej og ja

Desuden har jeg aldrig kaldt TB inkompetent, da det jo åbenlyst kræver, at man har en kompetence
                        Jeg minder lige om, at du ikke behøver besvare mine indlæg. Jeg kommer ikke til at kommentere på noget af dit såkaldte “indhold” nogensinde igen.

Comment

Manneh fik debut i Skotland idag. han nåede 13 min på banen så fik han rødt kort. ham skal de nok blive glade for.

Comment

Manneh fik debut i Skotland idag. han nåede 13 min på banen så fik han rødt kort. ham skal de nok blive glade for.
                            Ham burde man kunne erstatte med en bedre til sommer.

Comment

Har de sagt en årsag? Syg?

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Har de sagt en årsag? Syg?
                                Leif sagde han var syg

Comment

Working...
                                X