Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Så skal der altså hentes en CM ind .. med både Bonde og Manneh ude/væk så bliver det for tyndt i forhold til “stivere” ..

Det her huer mig ikke ..:
    Nu åbner der sig yderligere muligheder for at se vores unge talentfulde spillere an i kampe, og dette ønske har været medvirkende til vores accept af tilbuddet.”.

https://ob.dk/nyheder/2025/januar/al...-hibernian-f-c
    I seneste udgave af SFÅ tales der om “Front Foot Mentality” og hvis OB ledelsen har bare en smule af det (FFM), så skal OB naturligvis på markedet efter en ordentlig erstatning for Manneh. At vi så også står uden Bonde, gør bare dette endnu mere åbenlyst.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
      Det kan måske også tænkes at man vurdere at en Manneh, som vender tilbage helt ude af form, måske har så lidt motivation det sidste halve år.
      At han alligevel ville ende bag køen
      .
      måske - og det kan bestemt være en grund til at sende ham videre nu. Men ikke en grund til ikke at erstatte ham. Han har mange assists og har bare generelt været god på dødbolde - en af grundende til vi som hold har været farlige på dødbolde.

Tager vi så også Don D med i ligningen så er det 12 assists og en håndfuld mål vi vinker farvel til.

At sende spillere videre nu der har udløb til sommer - det giver god mening. Men man er nødt til at bringe noget ind

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Som jeg har sagt mange gange nu så rydder man lidt op på dem der alligevel snart er væk og går ALL IN på de unge fordi man har flere der er gode nok til minimum 1div og vi skal nok køre det hjem. Også uden DD

Man VIL lykkedes med et stærkt akademi og det er MEGET nemmere at tiltrække talenter udefra som Adam Amrani(som kan blive super god) og fastholde dem man har fordi de ved at chancen for kontrakt er god

Der SKAL simpelthen være plads til dette i 1.div. Og når det så går hånd i hånd med at spare lidt penge som kan bruges til sommer er det jo også fint.
        Men det er hovedsageligt et tilvalg af akademiet. Ikke en spareøvelse
        Men det kan meget hurtigt blive for tyndt hvis der kommer skader. Trybull eller Ejdum ude og vi falder i niveauet markant. Med Bonde langtidsskadet og Manneh solgt SKAL der en kvalitetsmidbanespiller ind.
        Desuden bliver det problematisk i sommeren. Hvis vi venter til sommervinduet at opryste holdet for Superligaen så skal der spilles for meget nyt tilsammen og det giver store forændringer i hierarkiet. Vi risikerer at smide den chance for en god Superliga-comeback væk
        Vi skal opbygge step by step og det betyder at vi skal bruge vintervinduet som et step ellers skal vi satse for stort i sommeren.
        Hvis TB virkelig ikke henter forstærkninger nu så begynder at tvivle i ham.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Jeg siger ikke hvad JEG syntes OB skal gøre. Jeg skriver hvad jeg tror OB vil og gør indtil det står på superliga
          rigtig eller forkert

Men dukker den rigtige midtbane spiller i Adam Sørensen niveau op er jeg da sikker på at de slår til

Comment

Jeg siger ikke hvad JEG syntes OB skal gøre. Jeg skriver hvad jeg tror OB vil og gør indtil det står på superliga
            rigtig eller forkert

Men dukker den rigtige midtbane spiller i Adam Sørensen niveau op er jeg da sikker på at de slår til
            “dukker op” .. siger vel det hele … sidder og venter uden at
            være proaktiv ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

I seneste udgave af SFÅ tales der om “Front Foot Mentality” og hvis OB ledelsen har bare en smule af det (FFM), så skal OB naturligvis på markedet efter en ordentlig erstatning for Manneh. At vi så også står uden Bonde, gør bare dette endnu mere åbenlyst.
              Hvad er Front foot mentality?
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

det modsatte af at sidde og vente på der falder en god spiller ned i turbanen.

Comment

“dukker op” .. siger vel det hele … sidder og venter uden at
                  være proaktiv ..
                  Haha. Selvfølgelig sidder de ikke bare og venter på om en agent ringer. Come on.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Haha. Selvfølgelig sidder de ikke bare og venter på om en agent ringer. Come on.
                    Det gør de ikke nej. Tror folk virkelig at de har lave IQs i Ådalen? At de drikker kaffe og læser BT hele dagen.
                    Jimmi bruger 8-12 timer hver dag på spiller rekruttering og hvad det indebærer i et marked hvis vi konkurrerer mod snesevis af andre klubber

Tag ikke fejl af at Thorborg også presser på for bedre resultater for den økonomi han leverer

Comment

Som jeg har sagt mange gange nu så rydder man lidt op på dem der alligevel snart er væk og går ALL IN på de unge fordi man har flere der er gode nok til minimum 1div og vi skal nok køre det hjem. Også uden DD

Man VIL lykkedes med et stærkt akademi og det er MEGET nemmere at tiltrække talenter udefra som Adam Amrani(som kan blive super god) og fastholde dem man har fordi de ved at chancen for kontrakt er god

Der SKAL simpelthen være plads til dette i 1.div. Og når det så går hånd i hånd med at spare lidt penge som kan bruges til sommer er det jo også fint.
                      Jeg er grundlæggende enig.

Jeg glæder mig til at følge talenterne her i foråret. Det er på tide OB "walker the talk" om at turde bruge akademiet. Og vi har pt. en mulighed for det som vi måske (forhåbentlig) ikke får igen i de næste 10-20 år. Spillere som JBA, Juul-Sandberg, Hansborg m.fl. bliver næppe startere i næste sæson, men enhver spilletid de får nu kan virkelig være gavnlig for deres udvikling. Og spillere der evt. hentes ind nu vil jo bare tage fra den spilletid. Det vil gøre, at TB og co. kan tage nogle mere informerede beslutninger om nye spillere til sommer. Er der f.eks. nogle af dem, der er klar til at have en rolle som 15.-16.-17.-18. spiller i truppen istedet for 24.? Det vil gøre, at de fortsat kan få spilletid og måske være med omkring start11 om et år eller to. Og på den måde mindske risikoen for at stå med en ny Breum-case.

Og så vil det, som du siger, virkelig være en god ting for OBs (akademiets) omdømme hvis vi får et ry for virkelig at turde spille de unge.

På lang sigt synes jeg virkelig der er mange positive aspekter ved at give så mange unge chancen når man har muligheden for det.

Jeg er også mindre bekymret for hvor store problemer det kan give at hente mange nye ind til sommer. Det er måske aldrig optimalt at forsøge at integrere mere end en håndfuld nye i en sommerpause, men har man en velfungerende kerne og hieraki tror jeg ikke det behøver blive et kæmpe problem.

Meeeen jeg kan dog også få nogle nervøse trækninger med tanke på resten af sæsonen og oprykningen, hvis vi virkelig ikke henter en erstatning for Manneh (mener bestemt man bør stræbe efter at hente en erstatning nu). Vi kan sagtens stille en god start11, men der er nogle enkelte spillere som helst ikke skal skades før man kan frygte, at det ender som et korthus der falder sammen. For mig er det et sats. Men tænker da TB i så fald gør det med åbne øjne. Min tilgang pt. er at stole på, at de ved hvad de gør - og så i den grad være efter dem hvis de formøbler den chance vi har nu. Når vi har en nogenlunde fornuftig økonomi tænker jeg også man altid har muligheden for at lave en "Trybull" og hente en transferfri spiller eller to hvis man skulle være uheldig med skader efter vinduet er lukket.
                      Last edited by Agbre; 28-01-2025, 22:50.

Comment

Det gør de ikke nej. Tror folk virkelig at de har lave IQs i Ådalen? At de drikker kaffe og læser BT hele dagen.
                        Jimmi bruger 8-12 timer hver dag på spiller rekruttering og hvad det indebærer i et marked hvis vi konkurrerer mod snesevis af andre klubber

Tag ikke fejl af at Thorborg også presser på for bedre resultater for den økonomi han leverer
                        Jeg synes det er helt fair at kritisere inaktiviteten i dette transfervindue. Selvom jeg finder det positivt, at de har tålmodighed (jeg tror grundlæggende man laver de største fejlhandler hvis man har den der tilgang: "Nu har vi solgt ham, så SKAL vi hente en erstatning nu"), kan jeg godt se, at vi kan ende med at skubbe FOR mange beslutninger til sommer. Spillere er nemmere at hente til sommer, men så er det bare der hvor man pludselig er tvunget til at agere. Og skal lykkes med meget på kort tid. Får man TB i enrum tænker jeg også godt man kan få ham til at indrømme, at det havde været rart at få en central spiller eller to mere ind i dette vindue.

Men kritikken bliver også nødt til at tage udgangspunkt i det faktum, at de naturligvis kan se det samme som os og lave de samme basale analyser som os. Som du siger arbejder de med det og har selvsagt lavet omfattende scouting samt undersøgt og diskuteret deres muligheder internt og på transfermarkedet ved scenarie A, B, C, D osv. I højere grad end vi har. Ud fra det vælger de så at handle eller ikke handle.

Comment

Jeg er ikke uenig med dig, og nok også hvordan OB ser på det.

Men OB går altså et utroligt vanskeligt transfervindue i møde til sommer, hvis ikke der bliver forberedt bare lidt.
                          Et eksempel er angriber positionen:
                          Som det ser ud nu, så tror jeg Fenger & Deedson forsvinder senest til sommer. Derudover kan buddene på Luca blive for store til at sige nej. Det stiller os med Hansborg, der har kontrakt til Januar, og William, og Jenner, der er alt mulig mænd

Angribere hænger altså ikke på træerne. Angriberne, er en forudsætning, for at vi i vores spillestil, kommer til at lykkedes. Hvis vi skal ud at hente 2-3 angribere til sommer, så er der godt nok pres på.

Vi SKAL have det meste af truppen klar til SL starten. Vi skal ikke have en dårlig start på sæsonen. OB SKAL ikke rykke ned igen.

Jeg kan godt lide, at man giver de unge og akademiet en større rolle, men man skal også passe på de ikke får et for stort pres sat på skuldrene.

Midterforsvaret, ser heller ikke godt ud pr 1/7 pt.
                          Gomez, Bojang, Askou og nok Bjørn. Men er det godt nok?

Midtbanen, er godt nok også tynd. Juul, er jeg sikker på nok skal slå igennem, Trybull kender man, men han har også sine skadeskavanker, Grubbe, er han god nok (?), Owusu, lykkedes det (?). William og Ejdum, ved man hvad man får, men de er også unge, især William.

Jeg vil så gerne stole på Troels, Jimmi og den måde de gør det på, men vi er blevet skidt så mange gange på af den øverste ledelse, at man ikke har nogen forventninger pt.

Hvis man skal se noget positivt, så virker det til man kun henter spillere, men ved er en forstærkning fra Dag 1. Det vil jeg stadig mene vi mangler i hvert fald 1 starter til hver kæde, med den nuværende trup, før vi kan kalde os klar til Superliga.

Men det er bare min måde at vurdere tingene på.

Comment

bl.a:
                            -At være på forkant og offensiv i sin tankegang og mindset.
                            -Ikke stille sig tilfreds med tilbagegang eller stilstand, men hele tiden stræbe efter fremgang i ALT hvad man foretager sig for at forbedre sig.

Eksempler: Når Tonny og hans ungdomshold åbenlyst går efter det næste mesterskab efter at have vundet et mesterskab. Når Tonny ikke er bange for at sige at han drømmer om at se OB i Champions League i stedet for at snakke om top 6.

Med andre ord, det stik modsatte af ALT, hvad OB’s seniorafdeling har stået for siden Kim Brink blev sparket ud.

Når Troels Bech eksempelvis udtaler at OB har svært ved at rekruttere spillere fra en vis hylde, fordi vi ikke er attraktive nok og fordi det er dyrt at være rykket ned i 1. division, så er det i mine øjne udtryk for en tankegang, som jeg ikke tror på vil komme til at rykke OB fremad for alvor. Jeg tror 100% på Tonny og vores akademi, men for at de spillere vi rykker op skal kunne udvikle sig aaaptimalt, så er der behov for et vis antal “stivere i korsettet” og her er vi for tyndt besat pt..

Last edited by OleKBH; i går, 00:05.

Comment

Nej men sporene skræmmer og så var det blot en dumsmart oneliner fra mig på din melding om at “dukker den rigtige spiller op” ..

Jeg syntes at det er fint at se talenterne an men jeg syntes at det er et gamble, dels med oprykningen i denne sæson og dels med en stor udskiftning til sommer.
                              Mange talenter kan rykke sig bevares, men at forvente at 3-4-5 nye kan starte inde/være reelle alternativer og sikre overlevelse i næste sæson mener jeg er naivt.
                              Spillere som Luca, Ejdum og Martin der er start11’ere i dag er knapt nok blevet testet på SL niveau og slet ikke i en hverken en hel eller halv sæson, så at forvente at næste række er klar kan jeg ikke forstå at folk køber ind på.
                              Det nye kuld der kommer op er endnu mere uerfarne på trods af gode resultater i ungdomsrækkerne.
                              Hvor mange af dem der blev rykket op i sommers spiller kontinuerligt i 1. div.

Luca, Ejdum, Martin, Markus
                              McCoy, Askou, Sandberg, Hansborg
                              Lassen, Bender, Grymer, Boe +

Jeg er med på at tro, håb og kærlighed til klubben driver entusiasmen men “stiverne” .. der mangler stivere .. Myhra, Trybull og Owusu er de erfarne med DonD og Gomez som de næste - begge 23.. begge forholdsvis ustabile.

OB mister Manneh, Fenger, Slotsager, Nico, Bjørn, Mihajlo og måske DonD. Alle spillere i eller lige omkring start11 + Bonde og Yaya der skal erstattes af 2. eller 3. række talenter ..

Det er forrykt siger jeg, forrykt

Jeg mener i den grad at man bør forstærke det hold der p.t. ligner

Myhra
                              Owusu. Gomez. Askou. Adam.
                              Trybull.
                              Grubbe. Ejdum.
                              Martin
                              DonD. Luca.

Reserverne er:
                              Hansen
                              McCoy. X. X. X.
                              Lassen.
                              Grymer. Bender.
                              Sandberg.
                              Markus. Hansborg/Boe.

og starter man i dette vindue er der en chance for at man ikke skal starte forfra til sommer med at spille for mange nye ind som måske kommer sidst i vinduet hvor der allerede er spillet en del kampe .. man kan jo risikere at man ligger i den nedre del af tabellen og så bliver det næppe heller nemt at hente spillere til ..

Jeg har svært ved at se upsiden ved at vente ..

Og så er der ikke drøftet risiko for at Luca, Ejdum, Martin eller andre bliver solgt og bør erstattes ..

og så regner jeg egentlig med at man også siger farvel til Selven … der sammen med Yaya sagtens kan erstattes med egne talenter ..

Og ikke mindst … med 4-5 talenter op til sommer? er det stadig færre end der har kontraktudløb så forsøg nu at få afskibet Mihajlo, Slotsager og Fenger i denne uge og hentet erstatninger .. ryger DonD og Nico skal de jo også erstattes og det er måske dem man venter på at få afklaret ..
                              Last edited by Plum; i går, 06:23.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Men det kan meget hurtigt blive for tyndt hvis der kommer skader. Trybull eller Ejdum ude og vi falder i niveauet markant. Med Bonde langtidsskadet og Manneh solgt SKAL der en kvalitetsmidbanespiller ind.
                                Desuden bliver det problematisk i sommeren. Hvis vi venter til sommervinduet at opryste holdet for Superligaen så skal der spilles for meget nyt tilsammen og det giver store forændringer i hierarkiet. Vi risikerer at smide den chance for en god Superliga-comeback væk
                                Vi skal opbygge step by step og det betyder at vi skal bruge vintervinduet som et step ellers skal vi satse for stort i sommeren.
                                Hvis TB virkelig ikke henter forstærkninger nu så begynder at tvivle i ham.
                                Meget enig.

Vi kan godt rykke op med den trup der er lige nu, men for at bruge et SFÅ udtryk "Vi får alt for mange lektier for til sommervinduet". Vi må ikke spare os til en ny nedrykning, til næste år, i dette vindue.

Comment

Working...
                                X