Alt i alt synes jeg det har været et godkendt vindue. Vi fik adresseret de to største mangler i truppen: (En klog) CB og især VB, og fik lavet penge på Slots og fik afsluttet den saga. Jeg kunne godt have tænkt mig en afklaring med Fenger, evt. en erstatning med lidt mere målnæse, men spørgsmålet er hvor meget interesse der har været for ham?
Deedson kommer til at spille for sin næste kontrakt i foråret*. Det håber jeg kan motivere ham til at blive lidt mere stabil. Jeg ville gerne have haft en erstatning for Manneh, som også ville dække for Bondes skade, men igen spørgsmålet er hvad der har været åbent på markedet. Jeg er lidt bekymret for et forår, hvor Trybull er den eneste deciderede def. midt i truppen, men mon ikke det går.
Og Sørensen og Bürgy er imo et stort skridt op kvalitetsmæssigt ift. Mouritsen og Gomez. Især når man tænker på, at førstnævnte er hentet til 1. Div, mens de andre blev hentet til SL.
*Edit: Jeg huskede det som om Deedson havde udløb til sommer. Det er først i 27. Men derfor må han stadig godt blive mere stabil
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Vinter 2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
Beklager hvis jeg har misset noget, men hvad er det BW har gjort forkert? Alt hvad jeg har hørt, er at han fremlagde et ganske pænt tilbud til Slots, som han så valgte ikke at rykke på? Jeg synes mere det virker som om Slots er blevet opslugt af den ødelæggende agentverden? Fra at klappe logoet på trøjen til slet ikke at ville udtale sig om noget eller gå til genforhandling. Hvis Slots virkelig ville OB, så kunne man nok have strikket en aftale sammen, som gjorde alle parter nogenlunde tilfredse, men Slots og agenten har jo primært haft egen vinding for øje.
Jeg glæder mig over, at han endelig er væk, så vi ikke skal høre om den her triste saga hele tiden og hvorvidt han burde spille eller ej. I min optik er Slots, selvom han virkelig virker som en god, begavet og moden dreng, nok også lidt overvurderet. Jeg synes ikke han har været blandt vores bedste midterforsvarer det sidste års tid og med klubber som Utrecht, Leganes, Verona og Celtic virker det trods alt heller ikke til at vi har med den nye Agger eller AC at gøre. Men jeg håber Slotsager får luft under vingerne og får en flot karriere i Europa. Så må vi se om han vil OB, når det engang bliver tid til at komme hjem, som han selv åbner op for i sin afsked.
Om det blot er gisninger - sandsynligvis.
Ellers er jeg i det store hele enig med dig. Viljen har ikke været der hos Slots, trods fine ord, og det er fint, at plastret er revet af. Som skrevet tror jeg, at han ville have godt af at være blevet halvanden sæson mere, men det er historie nu.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er vel den TB'ske måde at udtrykke sig på .. han er utilfreds med Slots agenter som han klart bebrejder at de har været vanskelige at få til at indgå i (reelle) forhandlinger, måske også lidt et spark bagud i tht. BW og hans ageren i sagaen omSlotsager
Jeg glæder mig over, at han endelig er væk, så vi ikke skal høre om den her triste saga hele tiden og hvorvidt han burde spille eller ej. I min optik er Slots, selvom han virkelig virker som en god, begavet og moden dreng, nok også lidt overvurderet. Jeg synes ikke han har været blandt vores bedste midterforsvarer det sidste års tid og med klubber som Utrecht, Leganes, Verona og Celtic virker det trods alt heller ikke til at vi har med den nye Agger eller AC at gøre. Men jeg håber Slotsager får luft under vingerne og får en flot karriere i Europa. Så må vi se om han vil OB, når det engang bliver tid til at komme hjem, som han selv åbner op for i sin afsked.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægDet er da noget underligt noget at lukke ned en halv time før tid .. der sker ikke mere men alligevel .. Troels skulle op til Nagel og passe telefonen ..
De kunne da godt have spurgt Troels ind til hvorfor der ikke er sket noget med Yaya og Selven, havde der været noget på Nico?
Er der noget der ikke er kommet til pressen? Han fortalte jo Tipsbladet at man havde kigget på angribere ..
offensivt har vi nok haft flere i kikkerten, fordi både Deedson og Fenger virker til at have været forholdsvis tæt på at blive solgt. Jeg gætter på vi ligesom med Slotsagers salg i hus, havde Bürgy på rampen, også havde en offensivspiller på rampen, hvis Deedson eller Fenger blev solgt.
Leave a comment:
-
OB bliver til tider kritiseret for ikke at rykke de unge op hurtigt nok i ungdomsårene. Da Hjalte Boe havde spillet sin sæson som U15-spiller i 2022, fik han da heller ikke lov til at spille synderligt meget U17-fodbold i sæsonen 2022/23. Han var for klejn, vurderede man. I stedet tog han endnu en sæson med en del U15 kampe. Nu er han blevet solgt for et rekordstort akademibeløb halvandet år efter sin sidste sæson med U15-bold.
Man må bare rose akademiet.
Desuden spiller Hjalte meget på kanten, og det er min vurdering, at han vil passe langt bedre til FCNs spillestil.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlægSatme en mærkelig måde at formulere sig på:
“Vi har haft mange muligheder for at udtrykke vores ønske om forlængelse med Morud-drengen, der jo fortsat har U19-alder. Men det er ikke lykkes.“
Han er en herlig ung spiller og jeg håber virkelig at han omringer sig af personer der kan hjælpe ham til at få det maksimalt sportslige ud af karrieren.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
Ret tydeligt der ikke sker mere. Det er sgu lang tid de skal holde den kørende i sådan en udsendelse.
De fleste spørgsmål er nok simple at svare på:
- Yaya og Selven er desværre nok bare meget lidt attraktive. Mon ikke klubben også føler sig lidt ansvarlige for at hjælpe unge spillere som dem videre (især Yaya)?
- Ift. Nico ville han nok bare sige, at OB stadig er interesseret i at forlænge.
- Jeg tror uden tvivl, der har været interesse for spillere som ikke har været i medierne. Som det nok er tilfældet i alle danske professionelle klubber :-)
Men TB ville jo aldrig udtale sig konkret om det. Det gør sportsdirektører nærmest aldrig. Og TB har aldrig været glad for at udtale sig om konkrete transferspekulationer.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægDet er da noget underligt noget at lukke ned en halv time før tid .. der sker ikke mere men alligevel .. Troels skulle op til Nagel og passe telefonen ..
De kunne da godt have spurgt Troels ind til hvorfor der ikke er sket noget med Yaya og Selven, havde der været noget på Nico?
Er der noget der ikke er kommet til pressen? Han fortalte jo Tipsbladet at man havde kigget på angribere ..
De fleste spørgsmål er nok simple at svare på:
- Yaya og Selven er desværre nok bare meget lidt attraktive. Mon ikke klubben også føler sig lidt ansvarlige for at hjælpe unge spillere som dem videre (især Yaya)?
- Ift. Nico ville han nok bare sige, at OB stadig er interesseret i at forlænge.
- Jeg tror uden tvivl, der har været interesse for spillere som ikke har været i medierne. Som det nok er tilfældet i alle danske professionelle klubber :-)
Men TB ville jo aldrig udtale sig konkret om det. Det gør sportsdirektører nærmest aldrig. Og TB har aldrig været glad for at udtale sig om konkrete transferspekulationer.
Leave a comment:
-
Satme en mærkelig måde at formulere sig på:
“Vi har haft mange muligheder for at udtrykke vores ønske om forlængelse med Morud-drengen, der jo fortsat har U19-alder. Men det er ikke lykkes.“
Han er en herlig ung spiller og jeg håber virkelig at han omringer sig af personer der kan hjælpe ham til at få det maksimalt sportslige ud af karrieren.
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
Status er siden sidste vindue:
Købt:
Adam Sørensen og Nicolas Burgy.
Forlænget:
Max Ejdum
Rykket op:
William Martin.
Solgt:
Tobias Slotsager og Alasana Manneh.
Akademiet:
kontrakt med:
Strahinja Banovic, Karl Kotsis og Pelle Christiansen.
Forlængelse:
Andreas Knudsen.
Solgt:
Hjalte Boe Rasmussen
Udlejet:
Noah Barholt
Men andre vinduer er åbne:
https://www.transfermarkt.com/statistik/transferfenster
på godt og ondt ..
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det er da noget underligt noget at lukke ned en halv time før tid .. der sker ikke mere men alligevel .. Troels skulle op til Nagel og passe telefonen ..
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Transfermarkedet skriver 1 mio. EUR.
I øvrigt mange låneaftaler, free transfers, ophævede aftaler og stigning af free agents de sidste par timer ...
Leave a comment:
Leave a comment: