Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    "Sidst men bestemt ikke mindst så vil jeg påpege at fodbold pr definition er en dårlig forretning for klubberne, det er i høj grad reglen at prof klubber giver tordnende underskud på primær forretningen, det er alment kendt fra de små til de store ligaer verden over."

    Vigtig pointe. Det koster at lege med, og den nuværende spareiver ender med at koste dyrt, som andre også påpeger. Spørgsmålet er hvem udover leasykongen der har lyst og råd til at smide millioner i foretagendet. Fyn er jo ikke ligefrem en ø i vækst.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Man kan selvfølgelig ikke forlange at de lykkedes med alt. Men Enig i det hele. Specielt nummer 4.
      INGEN overpræsterer. Selv landsholdskandidater som Emil og Falk virker som nogen der stagnerer. Andre bliver bare ringere og ringere

      Det er efter min mening også utroligt at TB ikke har bedt Bodul om at tabe 5-7 kilo. Man virker kvabset og langsom...

      nogengange minder det mest om et kollektiv hvor de synger kumbayuaaaa dagen lang mens Troels tryller på guitaren og fortæller sjove anekdoter.
      det at Emil og RF ikke får så meget ud af deres spil, kan måske også hænge sammen med at OB reelt spiller uden en targetmand inde i feltet. Derved er det nærmest urimeligt nemt at lukke ned for vores kanter når modstanderen stort set ikke behøver at have noget midterforsvar. De kan koncentrere sig om at være i overtal på kanterne for at skærme mest muligt af og derved undgå et reelt pres.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        det at Emil og RF ikke får så meget ud af deres spil, kan måske også hænge sammen med at OB reelt spiller uden en targetmand inde i feltet. Derved er det nærmest urimeligt nemt at lukke ned for vores kanter når modstanderen stort set ikke behøver at have noget midterforsvar. De kan koncentrere sig om at være i overtal på kanterne for at skærme mest muligt af og derved undgå et reelt pres.
        Falk og Emil skal have nogle spillere med kvalitet at spille sammen med for selv at blomstre . De kan begge skabe meget på egen hånd , men de står jo nu uden mulighed for samspil hverken med en angriber eller midtbanefolk fordi vi ingen angribere har og uanset hvem vi sætter på midten er der ikke en eneste som evner samspil hverken i tempo el niveau med Falk og Emil .
        Det er måske også derfor Falk begræder Baskim's afgang .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Falk og Emil skal have nogle spillere med kvalitet at spille sammen med for selv at blomstre . De kan begge skabe meget på egen hånd , men de står jo nu uden mulighed for samspil hverken med en angriber eller midtbanefolk fordi vi ingen angribere har og uanset hvem vi sætter på midten er der ikke en eneste som evner samspil hverken i tempo el niveau med Falk og Emil .
          Det er måske også derfor Falk begræder Baskim's afgang .
          det er essensen af det jeg siger, de skal selvf. have nogen/noget der kan tage opmærksomheden fra dem, og den eller de spillere er ikke i OB pt
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Man kan dog undre sig over nogle ting ift. TBs regeringstid.

            1. Mangel på struktur offensivt og defensivt. Det er lykkedes ok med at holde fast i bolden i nogle perioder, og pasningsspillet er også fint, men kamp efter kamp bliver vi fanget ude af position defensivt, og ditto har vi meget svært ved at skabe gode chancer (så kan det godt være statistikken viser vi afslutter meget, men det giver jeg sgu ikke meget for).

            2. Spillere bruges konsekvent på de forkerte pladser - det virker som om, Bech meget gerne vil opfinde den dybe tallerken hele tiden. Dygtige mennesker er ikke nødvendigvis de skarpeste, men i virkeligheden dem der dygtigst til at kende deres styrker og svagheder, og derfra få det bedste ud af det, de nu engang har til rådighed. Bech virker som en, der forsøger at gøre tingene mere vanskelige end de er. Vi har ikke på noget tidspunkt haft noget der ligner en fast start11 med folk der er skolet til samtlige positioner

            3. Indstillingen halter stadig. Ja det er et problem i OB de senere år, men heller ikke Bech har kunne skabe en holdånd og et killerinstinkt i truppen.

            4. Spillere underpræsterer - Emil Larsen, Vadosch, Bodul er eksempler på spillere, som slet ikke har fundet niveauet under Bech, en del andre spillere kan vel også nævnes.

            5. Der hentes dårlige spillere - Bech nikkede ja til NKoum, Løfquist, O'Brian og Bodul, ikke ligefrem succeser...
            6. Dårlig form... OB har løbende haft problemer med spillere i dårlig form, på et tidspunkt så voldsomt at TB måtte stå for skud i pressen, og indrømmede en række navne slet ikke var hvor de skulle være... Lige pt. virker Bodul slet ikke i form...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Man kan dog undre sig over nogle ting ift. TBs regeringstid.

              1. Mangel på struktur offensivt og defensivt. Det er lykkedes ok med at holde fast i bolden i nogle perioder, og pasningsspillet er også fint, men kamp efter kamp bliver vi fanget ude af position defensivt, og ditto har vi meget svært ved at skabe gode chancer (så kan det godt være statistikken viser vi afslutter meget, men det giver jeg sgu ikke meget for).

              2. Spillere bruges konsekvent på de forkerte pladser - det virker som om, Bech meget gerne vil opfinde den dybe tallerken hele tiden. Dygtige mennesker er ikke nødvendigvis de skarpeste, men i virkeligheden dem der dygtigst til at kende deres styrker og svagheder, og derfra få det bedste ud af det, de nu engang har til rådighed. Bech virker som en, der forsøger at gøre tingene mere vanskelige end de er. Vi har ikke på noget tidspunkt haft noget der ligner en fast start11 med folk der er skolet til samtlige positioner

              3. Indstillingen halter stadig. Ja det er et problem i OB de senere år, men heller ikke Bech har kunne skabe en holdånd og et killerinstinkt i truppen.

              4. Spillere underpræsterer - Emil Larsen, Vadosch, Bodul er eksempler på spillere, som slet ikke har fundet niveauet under Bech, en del andre spillere kan vel også nævnes.

              5. Der hentes dårlige spillere - Bech nikkede ja til NKoum, Løfquist, O'Brian og Bodul, ikke ligefrem succeser...
              Det er ramt lige på kornet! Især 1 og 4 er to af mine kæpheste!
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #97
                OB her og nu, i morgen og i 1. division......

                For første gang i hele min tid som OB fan har jeg slukket tv'et efter 45 min !!!

                Comment


                  #98
                  Det må være rimeligt at forvente, at JH forholder sig til, hvordan en nedrykning passer ind i planerne. Jeg køber alle præmisserne, besparelser, hårde tider, dyr trup osv. Men er det ikke som om, at ingen i OB anser det for sandsynligt, at det kan ske?

                  Comment


                    #99
                    Har lige siddet og gennemlæst JHs "I dag, i morgen og i første division" og faldt over en lidt trist detalje. Jeg beklager, hvis den har været debateret herinde - i modsat fald kunne jeg godt tænke mig at høre jeres kloge tanker (almindelige "Forum-tanker" kan også gøre det ;-))

                    Da vi startede vinduet skulle vi forstærke os på 3-4 pladser. Vi har hentet 1½ forstærkning, så på den konto mangler vi stadig 2 .. i hvert fald mindst én. Så sælger vi Baskim, hvilket alt andet lige må betyde, at vi mangler 2-3 .. det regnestykke er lavet før, så ikke noget hokus pokus i det.

                    Det der så generer mig lidt er, at JHs lige får flettet ind, at "jeg kan love alle, at der bliver arbejdet på at få tilført én eller to nye folk".

                    1. Er det ikke det, man typisk gør, når man ikke tør sige "en ny folk"
                    2. Mener han seriøst, at truppen havde været fin nok, hvis bare Baskim var blevet?

                    /klebgjelp

                    Comment


                      Tror det er forhandlings teknik. Hvis Agenter og klubber ved vi er efter 3 angribere officielt kan det være med til at skrue prisen op.. Så derfor siger man 1-2

                      Comment


                        http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...ankas-comeback

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jepper Se indlæg
                          OB her og nu, i morgen og i 1. division......

                          For første gang i hele min tid som OB fan har jeg slukket tv'et efter 45 min !!!
                          Køber vi ikke nogen spillere inden weekenden, så tror jeg ikke jeg tør komme tættere på kampen end "livescore", så kan man altid opgradere hvis vi ikke kommer hurtigt bagud.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
                            Har lige siddet og gennemlæst JHs "I dag, i morgen og i første division" og faldt over en lidt trist detalje. Jeg beklager, hvis den har været debateret herinde - i modsat fald kunne jeg godt tænke mig at høre jeres kloge tanker (almindelige "Forum-tanker" kan også gøre det ;-))

                            Da vi startede vinduet skulle vi forstærke os på 3-4 pladser. Vi har hentet 1½ forstærkning, så på den konto mangler vi stadig 2 .. i hvert fald mindst én. Så sælger vi Baskim, hvilket alt andet lige må betyde, at vi mangler 2-3 .. det regnestykke er lavet før, så ikke noget hokus pokus i det.

                            Det der så generer mig lidt er, at JHs lige får flettet ind, at "jeg kan love alle, at der bliver arbejdet på at få tilført én eller to nye folk".

                            1. Er det ikke det, man typisk gør, når man ikke tør sige "en ny folk"
                            2. Mener han seriøst, at truppen havde været fin nok, hvis bare Baskim var blevet?

                            /klebgjelp
                            Tror du mistolker lidt.

                            Det han sagde i sin tid var, at vi forventede at hente 3-4 nye ind (ikke, at startopstillingen nødvendigvis ville blive forstærket på 3-4 pladser). Siden har vi hentet Lasse Nielsen, Lasse Kryger og Jacob Barrett Laursen. Og efter det lagde han heller ikke skjul på, at vi manglede en angriber. Så solgte vi Kadrii og nu mangler vi så to angribere (eller en angriber + en offensiv spiller synes jeg han har sagt).

                            Intet mindre kan gøre det.
                            Last edited by Agbre; 28-07-2014, 10:16.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
                              Har lige siddet og gennemlæst JHs "I dag, i morgen og i første division" og faldt over en lidt trist detalje. Jeg beklager, hvis den har været debateret herinde - i modsat fald kunne jeg godt tænke mig at høre jeres kloge tanker (almindelige "Forum-tanker" kan også gøre det ;-))

                              Da vi startede vinduet skulle vi forstærke os på 3-4 pladser. Vi har hentet 1½ forstærkning, så på den konto mangler vi stadig 2 .. i hvert fald mindst én. Så sælger vi Baskim, hvilket alt andet lige må betyde, at vi mangler 2-3 .. det regnestykke er lavet før, så ikke noget hokus pokus i det.

                              Det der så generer mig lidt er, at JHs lige får flettet ind, at "jeg kan love alle, at der bliver arbejdet på at få tilført én eller to nye folk".

                              1. Er det ikke det, man typisk gør, når man ikke tør sige "en ny folk"
                              2. Mener han seriøst, at truppen havde været fin nok, hvis bare Baskim var blevet?

                              /klebgjelp
                              Hvis man lover sine fans, at nu SKAL man have så og så mange nye spillere på bestemte positioner, så presser det naturligvis prisen op. I virkeligheden kender de fleste klubber vel godt hinandens situation, så det må være et mindre psykologisk trick.

                              Det handler self også om ikke at love for meget, som man ikke kan holde, for det kan man blive hængt for - ikke mindst her på forum.

                              Så der er flere gode grunde til at være meget forsigtig med udmeldinger: jeg er helt overbevist om, at JH forstår betydningen af at få flere offensivkræfter ind, og selvfølgelig bliver der arbejdet på det. Om vi så bliver tilfredse med kvaliteten, det er en anden snak.

                              Comment


                                Dem skulle vi jo have nogen af

                                http://www.bold.dk/nyt/chippen-ville...atis-i-sverige

                                Comment

                                Working...
                                X