Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    fair nok, det har jeg ikke hørt... Men jeg tror nu stadig du, og åbenbart Ove, er de eneste der har troet på mere end overlevelse... ,o)
    Der er forskel på både at tro, håbe og forvente.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Tror at han ser JBL som den måske stærkeste offensivt men også den svageste defensivt.
      Og så ved man jo godt hvad han vælger
      Jeg ville også gerne se JBL spille. Men frygter, det er svært. Ove bygger IMO på to faktorer:
      En stærk defensiv struktur og kun få personale ændringer.
      Han udskiftet lidt i løbet af kampen og også med hensyn til systemets ændring (4-4-2, 3-5-2) holder ham fast til de samme spillere som muligt. Fordelen er at indspille holdet, give sikkerhed og minimere fejl forårsaget af misforståelse.
      (Dette kan også forklare med sin lange overholdelse EL)
      På den anden side er det mere vanskeligt at spille sig i holdet.
      Måske er der stadig flere muligheder, når Ove er sikker på, at jobbet er opfyldt, og vi er "over the hill".
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Så langt kan jeg som godt følge dig, det er jo OB ja, og det er jo Superligaen... Selv har jeg bare fået en lidt anden tro under Ove, og set profiler der går ind og afgør kampene for os, som er vågnet det sidste halve år, og som manglede lidt de forrige sæsoner når det har spidset til... 11 point vil jo stadig betyde de skal have 4 sejre, eller 3 sejre og 2 uafgjorte, og det bliver meget svært for dem...
        Det er jeg enig i, det kan som godt gå stærkt, vi fik også selv en snitter på 3-0 da vi mødte FcM sidst, så der skal man passe lidt på, men 13 mål er dog en slat at tage af...

        Du dumper ikke Ove..? så beklager jeg at jeg har fået det indtryk...
        Nej, jeg dumper såmænd ikke Ove - medmindre vi kommer så tæt på nedrykning at de to sidste spillerunder, går hen og bliver de rene bundgysere...

        Men derfor kan jeg sagtens kritisere hans vattede tilgang til visse kampe, hvor man havde en reel chance for at afgøre det selv, og burde have sat modstanderen på plads. Men her lagde man sig, nærmest fladt ned, og overlod initiativet til udeholdet. Ovenikøbet lige efter man har overrasket alt og alle i Farum. Det er for ringe. Det er modløst og udstråler ikke tro på tingene. Og netop den tilgang, med mangel på cojones kostede så alligevel 3 point til en direkte konkurrent, i nedrykningskampen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Jeg er ret sikker på at Ove snakkede overlevelse da han ankom, i hvert fald i første omgang at skulle ud af den akutte situation... målsætningen for sæsonen beholdt man, og det har Ove da muligvis også kommenteret på, og vel fornuftigt nok ikke stillet sig imod...
          Jeg er også ret sikker - jeg er faktisk helt sikker - på at have hørt Ove sige at 7. pladsen stadig var målet og at det med dén spillertrup slet ikke var urealistisk, for de var alt for gode til at ligge dernede. Han lød meget skråsikker i interviewet. Set i retrospekt, burde han nok have udtalt sig lidt mere forsigtigt, for det mener jeg på ingen måde at hverken spil eller resultater har vist antydning af.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            Jeg er også ret sikker - jeg er faktisk helt sikker - på at have hørt Ove sige at 7. pladsen stadig var målet og at det med dén spillertrup slet ikke var urealistisk, for de var alt for gode til at ligge dernede. Han lød meget skråsikker i interviewet. Set i retrospekt, burde han nok have udtalt sig lidt mere forsigtigt, for det mener jeg på ingen måde at hverken spil eller resultater har vist antydning af.
            Var vi ikke det hold med 3. flest point, sammen med AaB, efter Ove kom til? Eller var det en forkert statistik?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              nu skal du så lige huske på at målsætningen er en Ove har arvet - han har ikke selv fundet på den. Han har sagt han mente det var en realistisk målsætning.....og andet ville da også være tåbeligt - han skal jo ikke gå ud og melde noget andet ud end det JH og ledelsen har fundet på.

              Og helt ærlig - hvor meget betyder den skide 7. plads for dig? Personligt er jeg hamrende ligeglad om vi ender 7 eller 9.....bare vi overlever.
              Og her vil jeg da så godt give dig lidt ret.....for Ove er ikke helt bestået endnu - i min verden, han skal først sikre vores overlevelse helt og aldeles - og selv om det er tæt på så kan det stadig gå galt.
              Men når og hvis vi sikre os en ny sæson i suppen, så vil Oves tid i OB, i min bog være fuldt ud bestået.

              Du nævner i et andet indlæg at du mener TB ville have kunnet vende det rundt - da Ove jo har fået tilført nye spillere som Troels ikke havde mulighed for at bruge. Det er sådan set rigtigt - men de kom jo først i vinter vinduet - og der var Ove og holdet allerede begyndt at skrabe flere point til sig. Og det er jo ganske væsenligt da vi så slap for at overvintre under stregen.

              En anden pointe er brugen af egne unge spillere....jeg tror ikke det var et punkt i Oves kontrakt, og om han har gjort "væsenligt" meget brug af dem er selvfølgelig op til øjnene der ser. Desler, der godt nok allerede var igang er blevet fast mand. Greve fik tilspillet sig en del tid i starten af foråret - er så desværre røget ud. Og senest har han gjort brug af JJT - taget i betragtning at vi kæmper endnu en overlevelses kamp syntes jeg faktisk det er ganske godt gjort.

              Kunne Troels have gjort det samme? Måske.....jeg tror det ikke
              Ove kendte i forvejen OB's trup udefra og havde alle chancer for omkostningsfrit at justere sin vurdering af hvad der var realistisk. Det gjorde han ikke, men stadfæstede at den var god nok til Top 7. Ergo så skæler jeg altså til dette når jeg skal vurdere hans arbejde. Det er vel fair nok? Men den betyder da isoleret set intet for mig, sålænge vi klarer frisag.

              Om TB kunne have vendt skuden får vi jo aldrig at vide, men jeg mener ikke der skulle ret meget til som jeg flere gange har redegjort for. Han havde altså stået langt bedre med Jonasson, Dalgaard og Zohore. Men ja, Desler's opblomstring kan vi godt blive enige om, er Ove's fortjeneste. Det er godt set. Jeg synes dog at de begge var/er relativt gode til at bruge egne og/eller unge talenter. TB havde ihvertfald ikke ret mange andre valg i forsvaret... Men altså det er ikke rigtig af relevans for debatten i at vurdere om Ove har flyttet OB tilfredsstillende eller ej - i fht. hvad man kunne tro på, håbe eller forvente..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                Nej, jeg dumper såmænd ikke Ove - medmindre vi kommer så tæt på nedrykning at de to sidste spillerunder, går hen og bliver de rene bundgysere...

                Men derfor kan jeg sagtens kritisere hans vattede tilgang til visse kampe, hvor man havde en reel chance for at afgøre det selv, og burde have sat modstanderen på plads. Men her lagde man sig, nærmest fladt ned, og overlod initiativet til udeholdet. Ovenikøbet lige efter man har overrasket alt og alle i Farum. Det er for ringe. Det er modløst og udstråler ikke tro på tingene. Og netop den tilgang, med mangel på cojones kostede så alligevel 3 point til en direkte konkurrent, i nedrykningskampen.
                Jeg var blevet af den overbevisning, men det var så forkert...

                Ja selvfølgelig, er det det du mener så er det jo sådan det er, jeg er så ikke helt enig, men vi er vel ved at have været det igennem herinde snart...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Jeg er også ret sikker - jeg er faktisk helt sikker - på at have hørt Ove sige at 7. pladsen stadig var målet og at det med dén spillertrup slet ikke var urealistisk, for de var alt for gode til at ligge dernede. Han lød meget skråsikker i interviewet. Set i retrospekt, burde han nok have udtalt sig lidt mere forsigtigt, for det mener jeg på ingen måde at hverken spil eller resultater har vist antydning af.
                  Jeg er enig så langt, at jeg synes Ove snakkede lige rigeligt da han kom til, jeg er ikke helt inde i det med hvad han sagde om målsætningerne, men husker da også han stod meget selvsikkert og sagde han kun skulle bruge 2 uger, og at der ikke var noget ved OB der kunne overraske ham... det synes jeg ikke klædte ham helt, og det så lidt dumt ud da han 3 uger senere, oven på 0-3 til Randers, måtte sande det måske nok så lidt mere skidt ud...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg er enig så langt, at jeg synes Ove snakkede lige rigeligt da han kom til, jeg er ikke helt inde i det med hvad han sagde om målsætningerne, men husker da også han stod meget selvsikkert og sagde han kun skulle bruge 2 uger, og at der ikke var noget ved OB der kunne overraske ham... det synes jeg ikke klædte ham helt, og det så lidt dumt ud da han 3 uger senere, oven på 0-3 til Randers, måtte sande det måske nok så lidt mere skidt ud...
                    Helt enig. Nu kan jeg genkende interviewet endnu mere. Jeg er self. selv realistisk omkring OB's trup og formåen (det har jeg lært i takt med de mange skuffelser) men Ove har nok ret i at vi burde ligge højere med det nuværende spillermateriale. Han er bare ikke manden der kan få os derop, må jeg sande. Havde hanturde satse lidt mere friskt og offensivt i nogle kampe så havde jeg troet på hans evner, men det har godt nok ladet meget tilbage at ønske. Desværre.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Jeg er enig så langt, at jeg synes Ove snakkede lige rigeligt da han kom til, jeg er ikke helt inde i det med hvad han sagde om målsætningerne, men husker da også han stod meget selvsikkert og sagde han kun skulle bruge 2 uger, og at der ikke var noget ved OB der kunne overraske ham... det synes jeg ikke klædte ham helt, og det så lidt dumt ud da han 3 uger senere, oven på 0-3 til Randers, måtte sande det måske nok så lidt mere skidt ud...
                      http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...-bruge-14-dage
                      Måske det hjælper i diskussionen.
                      Han sagde at han bruger 2 uger at sætte sit præg på holdet. Og kan huske at han sagde på andre sted, at han bruger to uger at bringe holdet til at vinde (og det betyder jo ikke at vinde hver kamp). Han var godt forberejdet og troede på truppen. Han afviste også kritikken til OB´s indkøbspolitikken.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Top 7 ville vel have været en realistisk målsætning, hvis sæsonen startede fra nul, da Ove kom til. Jeg må indrømme at jeg grinte lidt indvendigt, da denne målsætning, blev meldt ud ved hans ankomst, da den virkede meget langt væk. Jeg var tilfreds med endnu en sæson i Superligaen, da jeg havde dømt os ude, imens Troels "jeg piller al selvtillid ud af mine spillere og hælder vand ud af ørerne" Bech var træner. I min optik har Ove P. gjort det han skulle, hvilket er først at standse vandet der fossede ind i skuden, og faktisk også nu har fået lidt gang i motoren, så vi kan komme lidt fremad. Spillerne (på nær emil) har lært at hvis man ikke kan spille må man slås, hvor de under TB lærte at hvis man ikke kunne spille, prøvede man bare alligevel.
                        Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                        Comment


                          Det var rigtigt set, at hente Ove P. da det blev gjort, Troels havde ikke fået vendt skibet i tide, hvis han i det hele taget havde fået det vendt.

                          Det er også rigtigt set, at Ove kun skal være her til sommer. Vi har jo intet etableret angrebsspil.

                          JH har fået lavet mange "finurlige" spillerindkøb, men på holdet omkring holdet, der er han skarp nok.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lars Elstrup Se indlæg
                            Top 7 ville vel have været en realistisk målsætning, hvis sæsonen startede fra nul, da Ove kom til. Jeg må indrømme at jeg grinte lidt indvendigt, da denne målsætning, blev meldt ud ved hans ankomst, da den virkede meget langt væk. Jeg var tilfreds med endnu en sæson i Superligaen, da jeg havde dømt os ude, imens Troels "jeg piller al selvtillid ud af mine spillere og hælder vand ud af ørerne" Bech var træner. I min optik har Ove P. gjort det han skulle, hvilket er først at standse vandet der fossede ind i skuden, og faktisk også nu har fået lidt gang i motoren, så vi kan komme lidt fremad. Spillerne (på nær emil) har lært at hvis man ikke kan spille må man slås, hvor de under TB lærte at hvis man ikke kunne spille, prøvede man bare alligevel.
                            jeg mener at den målsætning var der før Oves start i OB....den blev fastholdt trods den skidte start på sæsonen
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment

                            Working...
                            X