Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalkamp Middelfart-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Kæmpe fordel at ryge ud. Nu kan vi koncentrere os om ligaen. Ingen pokal, Ingen europæisk gruppespil.
    Endnu en opskrift på tabermentalitet....
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Var i Middelfart i går. Stod lige bag OBs bænk. Det var, som alle kunne se, en ekstremt svag indsats. Enkelte spillere gjorde det, de skulle (Myhra, naturligvis og et par stykket mere bl.a. Ejdum).

      Men igen viser det jo bare, at fodbold er en holdsport, hvor man ikke er stærkere end sig svageste led. Og det svagest led i går var Manneh. Han var pivringe. Han (og flere andre) luntede rundt på banen. Alt det vi har set i de første 3 kampe med, at spillerne sprinter i pres var ikke-eksisterende. Alle Middelfarts spillere fik al tid i verden til at afvikle og så er man rigeligt dygtig, når man spiller i 2. div.
      Jeg må også lige henvise til Ole Spions kommentar i SFÅ i weekenden, hvor han siger at kulturen først står sin prøve i modgang. Det blev helt tydeligt, at Manneh måske er en af dem, som ikke har det der skal til. Han vil det ikke nok. Da han bliver skiftet ud, går han direkte ud uden at hilse på nogen – hverken træner eller medspiller på bænken. SK kigger bebrejdende i retning af ham. Så sætter han sig og surmuler på en havestol ved siden af bænken Da alle under straffesparkskonkurrencen står og holder om hinanden foran bænken – trænere og spillere – er han den eneste der ikke vil være med. Flere forsøger at få ham med. Men han står bare med korslagte arme. Det ender med at der står en OB-spiller på hver side af ham og holder rundt om hans skuldre. Han står med korslagte arme. Sådan én er der ikke plads til på et så skrøbeligt hold.
      Hvis det viser sig at Manneh er en del af problemet og ikke løsningen, skal TB hurtigst muligt signe en 6´er. Lige nu kan Manneh jo gøre præcis hvad der passer ham, når han ikke har en konkurrent til pladsen.
      Samtidig må jeg bare sige, at der ikke behøver at være nogen som helst hype omkring at forlænge med Fenger. Alt det der han ”kæmper røven ud af bukserne”-snak er ligegyldig, når manden teknisk og taktisk er så svag. Han er bare ikke god nok.

      Jeg gider slet ikke gå ind i en diskussion af, om SK tabte kampen for os i går eller det stadig er den haltende kultur (eller måske er det sørme en blanding….) For vi bliver aldrig enige ;o) Det er også lige meget lige nu. Hvis SK kan blive ved med at vinde kampe i ligaen og arbejder med kulturen, som jeg håber alle kan se er nødvendig, går det jo nok lidt endnu.

      Men en ting til, som jeg gerne vil have folk til at holde øje med i de næste kampe, er mange OB´eres grundteknik, som jeg naturligt nok altid har haft stor fokus på som træner i børne- og ungdomsfodbold. 3-4 OB-spillere spænder hver gang korrekt op i fodleddet og rammer bolden på ”ækvator” det rigtige sted med foden, når de laver en indersideaflevering. Den der er mest stabil er faktisk Slotsager, derefter Ejdum. Hvad betyder det egentligt, når man ikke er omhyggelig nok med det? Man kan ikke spille en hård nok og 100% præcis aflevering. Bolden ”triller” igen og igen hen til medspilleren med alt for lidt speed. På den måde kan man aldrig bringe modstanderen ud af organisation ved hjælp af en aflevering, hvilket erbydende nødvendigt, hvis man vil i top 6 på sigt. Prøv at sammenligne OBs generelle afleveringsniveau (tempomæssigt) med f.eks. BIF eller hvis det skal være sublimt: Spaniens landshold. Det er en lillebitte ting, men en uhyggeligt vigtig ting. Den er grundlaget for, om man kan åbne en modstander med en aflevering nok gange i løbet af en kamp til at der faktisk kan skabes nok chancer til at vinde. Når jeg ser træning, er det præcis det samme. Grundniveauet er simpelthen ikke godt nok på indersideafleveringer.
      EDIT: det gode er, at to spillere fra eget akademi, kan det. Det tyder på, at man "opdrager" spillerne i den rigtige retning.

      Hvis det er rigtig så må Manneh ud af vagten. Så må vi få lavet den kontrakt med Trybull, også inkludere hovedsagligt præstations baserede klausuler, så sådan noget ikke forekommer igen. Og gerne ikke længer end et år eller to med mulighed for forlængelse

      Comment


        Jeg gjorde mig de samme observationer fra TV-stuen. Særligt det med at gå direkte ud. Det blev også kommenteret. Manneh skal bare sættes af. Uanset at det svækker os sportsligt. Der er langt vigtigere ting på spil end resultater det næste lange stykke tid.

        Manglende grundteknik ved OB-spillere har jeg også altid tænkt over. Helt basale ting er ofte på et virkeligt lavt niveau i Ådalen. Jeg har ikke overværet andre danske hold træne, så måske er det bare niveauet, men jeg tvivler. Jeg er også helt enig i observationen om, at de unge ofte er de bedste teknisk.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg gjorde mig de samme observationer fra TV-stuen. Særligt det med at gå direkte ud. Det blev også kommenteret. Manneh skal bare sættes af. Uanset at det svækker os sportsligt. Der er langt vigtigere ting på spil end resultater det næste lange stykke tid.

          Manglende grundteknik ved OB-spillere har jeg også altid tænkt over. Helt basale ting er ofte på et virkeligt lavt niveau i Ådalen. Jeg har ikke overværet andre danske hold træne, så måske er det bare niveauet, men jeg tvivler. Jeg er også helt enig i observationen om, at de unge ofte er de bedste teknisk.
          Jeg har faktisk besluttet at tage ud og se en FCK-træning næste gang jeg er i KBH (det bliver ikke rart!). Bare for at kunne vurdere OB bedre relativt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Hvis det er rigtig så må Manneh ud af vagten. Så må vi få lavet den kontrakt med Trybull, også inkludere hovedsagligt præstations baserede klausuler, så sådan noget ikke forekommer igen. Og gerne ikke længer end et år eller to med mulighed for forlængelse
            Det var da ikke "kun" ham, langt langt langt fra. Myrah gjorde det godt og Fenger kæmpede. Resten var elendige, så i så fald kommer TB til at overgå BW på transfers i et transfervindue... Så det kommer ikke til at ske. Men virkede til de var dårligt sat op plus holdopstillingen var ret hen i skoven. Desuden kom der intet reelt modsvar fra bænken under kampen.
            Last edited by Mwape; 07-08-2024, 07:39.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

              Det var da ikke "kun" ham, lang langt langt fra. Myrah gjorde det godt og Fenger kæmpede. Resten var elendige, så i så fald kommer TB til at overgå BW på transfers i et transfervindue... Så det kommer ikke til at ske. Men virkede til de var dårligt sat op plus holdopstillingen var ret hen i skoven.
              Læs nu det skrevne.

              Foruden Mannehs elendige niveau, så rettes fokus på hans dårlige attitude. Den slags skal væk med det samme. SK og TBs tale om kultur er tom, hvis sådan en spiller får ét minut mere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Læs nu det skrevne.

                Foruden Mannehs elendige niveau, så rettes fokus på hans dårlige attitude. Den slags skal væk med det samme. SK og TBs tale om kultur er tom, hvis sådan en spiller får ét minut mere.
                Ja, det var der sku da også fra langt størstedelen af de andre! Jeg så kampen. Enig, men så må de jo reagerer og SK under kampen.
                Last edited by Mwape; 07-08-2024, 07:44.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                  Ja, det var der sku da også fra langt størstedelen af de andre! Jeg så kampen. Enig, men så må de jo reagerer og SK under kampen.
                  Nej, det var der ikke i dén grad. Niveauet herinde ville højnes, hvis man blot læste det skrevne.

                  Der var ikke andre, der gik direkte ud ved udskiftning og ikke ville være en del af fællesskabet ved straffespark.

                  Det er ikke færste gang, der er problemer med Manneh, og vi skal have nultolerance over for det. Spiller han igen udviser SK og TB manglende evne til at handle på egne ord.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Nej, det var der ikke i dén grad. Niveauet herinde ville højnes, hvis man blot læste det skrevne.

                    Der var ikke andre, der gik direkte ud ved udskiftning og ikke ville være en del af fællesskabet ved straffespark.

                    Det er ikke færste gang, der er problemer med Manneh, og vi skal have nultolerance over for det. Spiller han igen udviser SK og TB manglende evne til at handle på egne ord.
                    Det ville hjælpe meget, hvis du startede med at svarer mindre arrogrant! Nu er det jo IKKE "kun" der der var problemer, men også under selve kampen hvor flere spillere havde en virkelig ringe attitude også Manneh. Det gør de jo ofte især SK.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Endnu en opskrift på tabermentalitet....
                      Det var en joke. Den fes åbenbart ikke ind.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                        Det var da ikke "kun" ham, langt langt langt fra. Myrah gjorde det godt og Fenger kæmpede. Resten var elendige, så i så fald kommer TB til at overgå BW på transfers i et transfervindue... Så det kommer ikke til at ske. Men virkede til de var dårligt sat op plus holdopstillingen var ret hen i skoven. Desuden kom der intet reelt modsvar fra bænken under kampen.
                        Jeg er ikke enig i, at resten var elendige - men du har ret så langt, at der var mange der spillede langt under niveau.

                        Manneh, Ivancevic og McCoy faldt helt igennem i går. De spillede en rædderlig kamp, Manneh fordi han øjensynligt slet ikke gad, og Ivancevic og McCoy lignede nogle der prøvede, men aldrig fik det til at spille.

                        Grubbe, Owusu, Slotsager og Bonde, spillede en del under middel, særligt Grubbe og Bonde blev fanget i nogle situationer, hvor de næsten blev udstillet af et 2. divisionshold. Jeg stod på stadion, og det lignede, at de gjorde alt, hvad de kunne, for at få tingene til at spille. De løb, de kæmpede, men det hang bare ikke sammen.

                        William Martin, Fenger, Jenner, Luca, Ejdum, Gomez og egentlig også Juul-Sandberg synes jeg slipper "bedst" fra kampen. Jenner forsøger og lykkes et par gange, men de kæmpede alle forbilledligt, og havde nogle gode situationer. Særligt William Martin lægger hurtigt på sit niveau.

                        Myhra var outstanding igen i går - desværre var det nødvendigt.

                        Desuden er jeg ikke enig i, at vi ikke kom med et modsvar. Efter en første halvleg, der slet ikke fungerer, skifter vi os bedre og rokerer lidt rundt. Vi forsøger at spille og true i dybden, men lige lidt hjalp det. Vi havde en off-day og det var Middelfart dygtige og rutinerede til at udnytte. Chapeau til dem, og så må vi op på hesten igen. Ingen grundt til at hente fakler og høtyve, hver gang vi taber eller spiller dårligt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg


                          ........... Vi havde en off-day og det var Middelfart dygtige og rutinerede til at udnytte. Chapeau til dem, og så må vi op på hesten igen. Ingen grundt til at hente fakler og høtyve, hver gang vi taber eller spiller dårligt.
                          hmmm kan god være vi havde en offday, men det allermest bekymrende (for mig) er om Søren Krogh har de kompetencer der skal til for at rykke os....det så jeg ikke modbevist i går tværtimod! hvis det så var en enlig svale, men det synes jeg så bare ikke
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Nej, det var der ikke i dén grad. Niveauet herinde ville højnes, hvis man blot læste det skrevne.

                            Der var ikke andre, der gik direkte ud ved udskiftning og ikke ville være en del af fællesskabet ved straffespark.

                            Det er ikke færste gang, der er problemer med Manneh, og vi skal have nultolerance over for det. Spiller han igen udviser SK og TB manglende evne til at handle på egne ord.
                            Problemet er bare, at vi er pressede på den midtbane. Så SK kan jo være tvunget til at spille med ham, indtil der er fundet en midtbanespiller mere med niveau.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                              Det ville hjælpe meget, hvis du startede med at svarer mindre arrogrant! Nu er det jo IKKE "kun" der der var problemer, men også under selve kampen hvor flere spillere havde en virkelig ringe attitude også Manneh. Det gør de jo ofte især SK.
                              Skriver du, at Søren Krogh har en dårlig attitude - eller mangler du et ord i din sætning?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                                Jeg er ikke enig i, at resten var elendige - men du har ret så langt, at der var mange der spillede langt under niveau.

                                Manneh, Ivancevic og McCoy faldt helt igennem i går. De spillede en rædderlig kamp, Manneh fordi han øjensynligt slet ikke gad, og Ivancevic og McCoy lignede nogle der prøvede, men aldrig fik det til at spille.

                                Grubbe, Owusu, Slotsager og Bonde, spillede en del under middel, særligt Grubbe og Bonde blev fanget i nogle situationer, hvor de næsten blev udstillet af et 2. divisionshold. Jeg stod på stadion, og det lignede, at de gjorde alt, hvad de kunne, for at få tingene til at spille. De løb, de kæmpede, men det hang bare ikke sammen.

                                William Martin, Fenger, Jenner, Luca, Ejdum, Gomez og egentlig også Juul-Sandberg synes jeg slipper "bedst" fra kampen. Jenner forsøger og lykkes et par gange, men de kæmpede alle forbilledligt, og havde nogle gode situationer. Særligt William Martin lægger hurtigt på sit niveau.

                                Myhra var outstanding igen i går - desværre var det nødvendigt.

                                Desuden er jeg ikke enig i, at vi ikke kom med et modsvar. Efter en første halvleg, der slet ikke fungerer, skifter vi os bedre og rokerer lidt rundt. Vi forsøger at spille og true i dybden, men lige lidt hjalp det. Vi havde en off-day og det var Middelfart dygtige og rutinerede til at udnytte. Chapeau til dem, og så må vi op på hesten igen. Ingen grundt til at hente fakler og høtyve, hver gang vi taber eller spiller dårligt.
                                Jamen så er vi uenig på flere områder. Myrah er som altid super god. Tak for ham. WM gjorde et ok indhop og Fenger gav som altid en god fight. Synes der var flere der faldt helt igennem. Vi skaber intet i det nuværende system og stortset heller ikke efter de udskiftninger og omrokeringer. Hvorfor spiller vi f.eks. ikke med 2 mand fremme, når vi med al tydelighed skaber ALT for lidt imod et 2 div hold. Der er ingen plan b i forhold til systemskifte når det ikke kører for os og det var det samme i sidste sæson. Hvilket er dybt bekymerende plus en dybt godnat startopstilling.

                                Ja, vi forsøger at spillei dybden. Men når det ikke virker i løbet i kampen, så var det måske en ide at prøve noget nyt? Det skete jo ikke. Alle kæmpede sku ikke forbilledet du skulle have gået til Louis Nielsen. Der var flere som ikke gjorde det desværre.

                                Ja, men de fik jo også lov Middlefart. Nej, det er der ikke. Men når man taber på den måde man gør og til 2 div. hold og gang på gang ikke har en plan b, når det nuværende system ikke virker i en kamp plus den manglende fighter vilje og gejst, så er det sku da bekymerende. ISÆR når det er noget vi har set gang på gang i sidste sæson. Men skal da have skyklapper på og være lettere naiv, hvis man ikke kan se at der er de samme tendsenser og det er bekymrende på baggrund af den sæson vi kommer fra, med samme cheftræner.
                                Last edited by Mwape; 07-08-2024, 08:48.

                                Comment

                                Working...
                                X