Oprindeligt indsendt af DD84
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Er Søren Krogh og Martin Davidsen i familen ? Der er sjovt som de begge taler ob ned :) Martin skriver at obs bedhut er sat ned mens Niels og Enrico for 1 måned side. Sagde at hvis ikke ob havde et top 6 budget når de rykkede op så ville de hurtigt få det.
Lasse vøge sagde i går i bts superliga podcast at Troels havde sparet penge sidste sæson og ville hente 3 profiler. Lidt en anden tilgang end Martin wuf.
Hvis vi får discountløsningen med SK og MB kan vi ligeså godt blive i 1. Division og etablere os stabilt der
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægJuwara gør det til 2-0. Ham kunne vi jo ikke bruge."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægJuwara gør det til 2-0. Ham kunne vi jo ikke bruge.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
MDs analyser er jo lige så skarpe som vådt bølgepap... tror vi er mange herinde, som kunne have kommet frem til samme konklusion eller være lidt mere skarpe. Men linjen til klubben skal jo holdes varm...
Hvis vi får discountløsningen med SK og MB kan vi ligeså godt blive i 1. Division og etablere os stabilt der
Jeg er ikke enig - i nogen af dine konklusioner. Jeg synes egentlig ofte at Martin Davidsen har velinformerede og nuancerede analyser. Han roser, riser og kommer godt rundt om emnerne, men det har vi jo debatteret før. Jeg synes dog, at du gør ham en lille uret, han er slet ikke den klaphats-journalist, som nogen herinde vil gøre ham til.
Personligt kan jeg godt "købe" en løsning, hvor man retter i staben omkring Søren Krogh, og giver det setup en chance. Måske har man set et stort talent i Morten Bisgaard, og vil køre ham ind til når Kroghs kontrakt løber ud - hvad ved jeg? Jeg kan dog næsten garantere, at Troels Bech bruger et af sine ni (eller færre) liv på den løsning. Det er et stort sats af sportsdirektøren, at beholde en udskældt træner, og skifte assistenten ud, hvis han så ender med at skulle skifte Krogh 10 kampe inde i SL-sæsonen.
Omvendt, hvis det hele vender, truppen står snorlige med de tre forstærkninger og Krogh/Bisgaard-konstellationen tager os alle på sengen og kommer flyvende ud til Superligaen - så er det jo chapeau til Bech.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Du skyder med skarpt her til aften.
Jeg er ikke enig - i nogen af dine konklusioner. Jeg synes egentlig ofte at Martin Davidsen har velinformerede og nuancerede analyser. Han roser, riser og kommer godt rundt om emnerne, men det har vi jo debatteret før. Jeg synes dog, at du gør ham en lille uret, han er slet ikke den klaphats-journalist, som nogen herinde vil gøre ham til.
Personligt kan jeg godt "købe" en løsning, hvor man retter i staben omkring Søren Krogh, og giver det setup en chance. Måske har man set et stort talent i Morten Bisgaard, og vil køre ham ind til når Kroghs kontrakt løber ud - hvad ved jeg? Jeg kan dog næsten garantere, at Troels Bech bruger et af sine ni (eller færre) liv på den løsning. Det er et stort sats af sportsdirektøren, at beholde en udskældt træner, og skifte assistenten ud, hvis han så ender med at skulle skifte Krogh 10 kampe inde i SL-sæsonen.
Omvendt, hvis det hele vender, truppen står snorlige med de tre forstærkninger og Krogh/Bisgaard-konstellationen tager os alle på sengen og kommer flyvende ud til Superligaen - så er det jo chapeau til Bech."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Omvendt, hvis det hele vender, truppen står snorlige med de tre forstærkninger og Krogh/Bisgaard-konstellationen tager os alle på sengen og kommer flyvende ud til Superligaen - så er det jo chapeau til Bech.
Så jeg kan sagtens se vi ender med at forlænge Kroghs aftale - og så fyrer ham i November...
Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er for et talent man forventer at kunne forløse ved at skifte assistenten ud. Selv hvis ikke alt spiller i setuppet omkring træneren - så forventer jeg da at man kan se en eller anden form for aftryk. Kolding skifter træner i vinters - og der er allerede nogle tegninger på hvad han vil. Ikke at alt sidder lige i skabet - men der er en retning. Det fornemmer jeg slet ikke med Krogh.
- Likes 4
Comment
-
Morten Bisgaards væsentligste fortrin er vel at han er tidligere OB spiller og kender klubben. Hans meritter som træner omfatter vel FCK u-19 - som han førte til en katastrofal placering og blev så udskiftet - han har mig bekendt ikke nogen større resultater som træner bag sig ? - det må OB da kunne gøre bedre ?
Vælger man at gå med den duo - har man helt sikkert en af superligaens billigste træner løsninger - men det er måske også meningen ? - den naive ville tro at man så kunne bruge pengene på spillere af kvalitet - men det vil jeg se før jeg tror det.
Jeg frygter det værste - indtil andet er bevist.
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
så ender vi bare hurtigt ud i en Alm situation - hvis ikke Krogh ryger kort efter sæsonen er ovre, så starter snakken om hans udløb til næste sommer. Vinkler er der nok af; "Tror OB ikke nok på Krogh?", "Hvorfor har man ikke forlænget med succes træner der lige har rykket klubben op?", "skaber det uro i truppen?" osv osv.
Så jeg kan sagtens se vi ender med at forlænge Kroghs aftale - og så fyrer ham i November...
Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er for et talent man forventer at kunne forløse ved at skifte assistenten ud. Selv hvis ikke alt spiller i setuppet omkring træneren - så forventer jeg da at man kan se en eller anden form for aftryk. Kolding skifter træner i vinters - og der er allerede nogle tegninger på hvad han vil. Ikke at alt sidder lige i skabet - men der er en retning. Det fornemmer jeg slet ikke med Krogh.
Og så er jeg desuden rørende enig med din analyse af, hvad risikomomenterne er ved ikke at skifte Søren Krogh ud. Vi risikerer en forlængelse.
Jeg hælder personligt mest til, at vi skifter Søren Krogh, men jeg er villig til at give et nyt setup en chance.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Jeg har svært ved at forstå din opbakning til SK - i min bog har han længe famlet rundt i både taktiske dispositioner og spillestil/udtryk. Der kommer en strøm af varm luft ud af munden på ham i TV interviews og han ligner en mand der helst vil være alle andre steder end foran kameraet - det bliver kun værre i superligaen. Jeg synes det ligner et stort problem hvis TB vælger at køre videre med ham.
Morten Bisgaards væsentligste fortrin er vel at han er tidligere OB spiller og kender klubben. Hans meritter som træner omfatter vel FCK u-19 - som han førte til en katastrofal placering og blev så udskiftet - han har mig bekendt ikke nogen større resultater som træner bag sig ? - det må OB da kunne gøre bedre ?
Vælger man at gå med den duo - har man helt sikkert en af superligaens billigste træner løsninger - men det er måske også meningen ? - den naive ville tro at man så kunne bruge pengene på spillere af kvalitet - men det vil jeg se før jeg tror det.
Jeg frygter det værste - indtil andet er bevist.
Jeg har flere gange meldt ud, at jeg ikke er en Søren Krogh-tilhænger, men jeg bilder også mig selv ind, at fodbold er mere komplekst, end vores vrede tasten på et keyboard. Derfor anerkender jeg, at udover afløserne ikke står i kø til at få den stort profilerede stilling som "overlever"-træner i Superligaen - at Søren Kroghs betingelser for at præstere og lykkes optimalt, har været betinget og hæmmet af forskellige faktorer, vi jo alle har debatteret til ukendelighed. Kultur, trup-sammensætning, trup-kvalitet, skader etc. etc. etc. alligevel er manden jo rykket op i Superligaen 4 kampe før sæsonslut.
Så hvis OB skifter træner, så trækker jeg på skulderen og siger "mjah", det var måske for det bedste, og så giver vi ham en chance, men hvis ikke, så vil jeg da også gerne se, hvad Søren Krogh og en ny assistent kan, med den (formodentligt) rette trup i Superligaen.
- Likes 3
Comment
-
Comment
Comment