Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    ud over målmand (hvor der sikkert også skal findes en løsning med 3. keeper - og måske endda 2. keeper) Så er det jo over hele linjen der skal hentes ind. Vi mangler bredde til at kunne klare os i superligaen. Vi mangler kvalitet og så er der udløb - og mulige salg.
    BP har udløb - gør det fantastisk for os - men jeg har godt nok svært ved at se ham som starter næste sæson. Forlængelse - som backup. Ivan har udløb - mon ikke han drager videre. Mickelson har udløb - han er nok også fortid. Så en venstrebenet VB skal der ind. Midten har vi en del brikker- men Manneh har udløb (jeg så gerne en forlængelse - men er det muligt) Angreb og kant; Fenger har udløb - har allerede været på vej ud af døren i dette vindue - så han er væk. Don D har selv udtrykt ønske om at prøve noget nyt - kommer der et bud så er han også fortid. Jenner gør det fint - men skal virkeligt tage et step op i denne sæson. Og i forvejen mangler vi noget bredde i angrebet.
    Og fortsætter Luca sin gode målform så stiger risikoen også for at han sælges næste sommer.

    Der vil seriøst være mange pladser der skal skiftes på - og rigtigt mange nye der skal ind. Også derfor jeg ikke forstår man ikke går hårdere efter at bringe et par folk ind nu. Vi kunne godt bruge lidt bredde nu - bruge tiden på at spille de nye ind, de vil under alle omstændigheder skulle bruge noget tid til at falde til.

    Jeg er med på det ikke er let at hente de rigtige ind nu. Men der bliver SÅ meget at se til over de kommende to vinduer.

    Myhra (MH?) og ny 3. keeper?

    Owusu og McCoy

    Gomez og Julius Berthel (måske BP)

    Grubbe

    Ejdum, TT, Bonde og Juul-Sandberg

    Luca og Jenner ( måske Don D) Hansborg og Martin
    Det er der jo reelt set heller ikke nogle af os, der ved om man gør. Men man kan alt andet lige ikke tvinge klubber til at sælge eller spillere til at skifte, så hvis man ikke kan få nogen, hvor der giver mening ift. niveau, spillestil mm. er det i mine øjne klogt ikke at forcere det. En del af de uafklarede spørgsmål, du opridser i forhold til mulige kontraktudløb/forlængelser vil klubben jo også være mere afklarede over til vintervinduet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      jeg er langt hen af vejen enig. Og nej vi skal ikke ud og "købe ind i vildskab"

      Men hvis det er muligt så mener jeg man bør tage hul på de udskiftnigner der vil komme - og bringe et par spillere ind. VB og kant/angriber er oplagt.

      Det er helt sikkert svært at finde de rette - der også kan bruges om et år. Men jeg håber virkeligt at de prøver.
      Jeg er ikke i tvivl om at man prøver, men vi har desværre over 12-14 år gjort os virkelig umage for at ende der, hvor Morten Bruun rigtigt sagde for et par år siden. Vi er blevet en ligegyldig klub, og nedrykningen har doblet den påstand.
      Hvad skulle få de gode spillere til at vælge os, hvis spiller og agent gransker lidt i historikken, så vil de hurtigt se en klub uden nævneværdigt ambitionsniveau.
      Ledelsen har gravet os så langt ned, at det tager mange år at få os tilbage til toppen. Indtil da vil vi blot være en del af den middelmådige nederste halvdel.

      Jeg tør godt allerede nu melde ud at vi vinder NBL komfortabelt, og rykker ret ubesværet op, og at det får ledelsen til at tro, at vi uden videre vil være stærke nok til SL og at det bliver en stor overraskelse for dem hvilket niveau det kræver.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Det er der jo reelt set heller ikke nogle af os, der ved om man gør. Men man kan alt andet lige ikke tvinge klubber til at sælge eller spillere til at skifte, så hvis man ikke kan få nogen, hvor der giver mening ift. niveau, spillestil mm. er det i mine øjne klogt ikke at forcere det. En del af de uafklarede spørgsmål, du opridser i forhold til mulige kontraktudløb/forlængelser vil klubben jo også være mere afklarede over til vintervinduet.
        nej - det er så også et af mine kritikpunkter

        Jeg syntes OB virker mere lukket og defenssiv i sin kommunikation. Har ikke selv set det men TB bliver citeret med at sige noget med det er svært, og han vil ikke bringe nogen ind der bliver skuffet af at sidde på bænken...

        Vi ved jo godt det er svært. Og at en ny spiller skulle blive skuffet giver jeg ikke meget for - vi skal da have øget konkurrencen.

        Jeg så bare gerne man meldte lidt mere klart ud. "Ja vi leder efter et par forstærkninger" (noget i den stil) og så bliver det den 4. sep. og det er måske ikke lykkedes. Fair nok - men så har man da meldt ud at man har nogle ambitioner, at man godt kan se truppen ikke er SÅ bred - og at der kommer nogle udfordringer nede af vejen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Jeg er ikke i tvivl om at man prøver, men vi har desværre over 12-14 år gjort os virkelig umage for at ende der, hvor Morten Bruun rigtigt sagde for et par år siden. Vi er blevet en ligegyldig klub, og nedrykningen har doblet den påstand.
          Hvad skulle få de gode spillere til at vælge os, hvis spiller og agent gransker lidt i historikken, så vil de hurtigt se en klub uden nævneværdigt ambitionsniveau.

          Ledelsen har gravet os så langt ned, at det tager mange år at få os tilbage til toppen. Indtil da vil vi blot være en del af den middelmådige nederste halvdel.

          Jeg tør godt allerede nu melde ud at vi vinder NBL komfortabelt, og rykker ret ubesværet op, og at det får ledelsen til at tro, at vi uden videre vil være stærke nok til SL og at det bliver en stor overraskelse for dem hvilket niveau det kræver.
          så meget desto mere grund til at være lidt mere klar. Vise der er nogle ambitioner. Det andet der, ja vi venter og ser. Det er svært at være os....det er sgu da trættende og det er da ikke de signaler man skal sende ud.

          Jeg tror også vi vinder NBL - hvis ellers vi undgår skader til nøglespillere. Men det er netop ingen grund til at sætte sig over i et hjørne og bare lade stå til. Et par skader og så er vi et sted hvor uroen hurtigt kan få fat igen. For hvordan reagerer truppen på det? Pludselig er oprykning ikke givet og hvad så?

          Og enig - selv hvis vi klare en oprykning sikkert - så kommer vi til at kæmpe for at undgå nedrykning hvis ikke der sker markante ændringer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            nej - det er så også et af mine kritikpunkter

            Jeg syntes OB virker mere lukket og defenssiv i sin kommunikation. Har ikke selv set det men TB bliver citeret med at sige noget med det er svært, og han vil ikke bringe nogen ind der bliver skuffet af at sidde på bænken...

            Vi ved jo godt det er svært. Og at en ny spiller skulle blive skuffet giver jeg ikke meget for - vi skal da have øget konkurrencen.

            Jeg så bare gerne man meldte lidt mere klart ud. "Ja vi leder efter et par forstærkninger" (noget i den stil) og så bliver det den 4. sep. og det er måske ikke lykkedes. Fair nok - men så har man da meldt ud at man har nogle ambitioner, at man godt kan se truppen ikke er SÅ bred - og at der kommer nogle udfordringer nede af vejen.
            Nu har jeg svært ved at vurdere, om det er muligt for TB at hente god nok kvalitet til et 1. div. hold i august måned. Der er LANGT til evt. superligakampe i en fodboldspillers optik.
            Hvis det er muligt skal man naturligvis gøre det.
            Men jeg må sige, at noget af det som har pisset mig mest af de sidste 10-12 år at, at man har meldt top 6 målsætninger ud, som langt de fleste sæsoner har været helt til grin. Hvor mange år har vi herinde ikke kaldt det for ambitiøst. Man har haft så mange leverpostejsspillere, og samtidig meget få kvalitetsspillere så sammen tid. I det setup mistede jeg al tro på, hvad OB meldte ud, da man jo fejlede igen og igen og igen. Så er der jo ingen troværdighed tilbage. Jeg tror ikke, at det er tilfældigt at TB melder lidt defensivt ud. Hellere overpræstere i forhold udmeldinger end igen at miste al troværdighed ved at melde for offensivt ud. Det er i hvert fald min holdning på baggrund af de sidste 10-12 års missede målsætninger og overvurdering af egen kvalitet og evne. Selverkendelse er slet ikke så tosset - slet ikke hvis man ingenting har præsteret i 12 år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Nu har jeg svært ved at vurdere, om det er muligt for TB at hente god nok kvalitet til et 1. div. hold i august måned. Der er LANGT til evt. superligakampe i en fodboldspillers optik.
              Hvis det er muligt skal man naturligvis gøre det.
              Men jeg må sige, at noget af det som har pisset mig mest af de sidste 10-12 år at, at man har meldt top 6 målsætninger ud, som langt de fleste sæsoner har været helt til grin. Hvor mange år har vi herinde ikke kaldt det for ambitiøst. Man har haft så mange leverpostejsspillere, og samtidig meget få kvalitetsspillere så sammen tid. I det setup mistede jeg al tro på, hvad OB meldte ud, da man jo fejlede igen og igen og igen. Så er der jo ingen troværdighed tilbage. Jeg tror ikke, at det er tilfældigt at TB melder lidt defensivt ud. Hellere overpræstere i forhold udmeldinger end igen at miste al troværdighed ved at melde for offensivt ud. Det er i hvert fald min holdning på baggrund af de sidste 10-12 års missede målsætninger og overvurdering af egen kvalitet og evne. Selverkendelse er slet ikke så tosset - slet ikke hvis man ingenting har præsteret i 12 år.
              tja - det er jo nok hvordan man ser på det.

              Jeg vil langt hellere at man melder sine ambitioner ud, viser man har nogle planer og målsætninger. Så har jeg ikke noget problem med at man ikke når i mål - hvis man har forsøgt.
              Det syntes jeg faktisk ikke er utroværdigt.
              Vi er jo alle godt klar over at OB ikke står i en god forhandlingssituation. Og de fleste af os kan nok godt også se at den nuværende trup bør kunne klare en oprykning. Men også at den er tynd, der er klare mangler - og med det lidt længere lys - så bliver der nogle seriøse udfordringer mht truppen.

              Ifht top 6 syntes jeg jo netop det har været problemet. Man har bare meldt ud - uden at forstærke truppen. Problemet har ikke været ambitionen (selv om en top 6 i sig selv ikke er noget stort resultat) Jeg mener da bestemt en klub af OBs størrelse bør have mål og ambitioner. Men det skal også bakkes op.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Nu har jeg svært ved at vurdere, om det er muligt for TB at hente god nok kvalitet til et 1. div. hold i august måned. Der er LANGT til evt. superligakampe i en fodboldspillers optik.
                Hvis det er muligt skal man naturligvis gøre det.
                Men jeg må sige, at noget af det som har pisset mig mest af de sidste 10-12 år at, at man har meldt top 6 målsætninger ud, som langt de fleste sæsoner har været helt til grin. Hvor mange år har vi herinde ikke kaldt det for ambitiøst. Man har haft så mange leverpostejsspillere, og samtidig meget få kvalitetsspillere så sammen tid. I det setup mistede jeg al tro på, hvad OB meldte ud, da man jo fejlede igen og igen og igen. Så er der jo ingen troværdighed tilbage. Jeg tror ikke, at det er tilfældigt at TB melder lidt defensivt ud. Hellere overpræstere i forhold udmeldinger end igen at miste al troværdighed ved at melde for offensivt ud. Det er i hvert fald min holdning på baggrund af de sidste 10-12 års missede målsætninger og overvurdering af egen kvalitet og evne. Selverkendelse er slet ikke så tosset - slet ikke hvis man ingenting har præsteret i 12 år.
                Det er forskellen på os og FCM... vi snakker og snakker... de snakker og HANDLER !

                Vi skal da melde ud, at en oprykning er en "selvfølge" (når man tænker på vores set-up, spillere, budget m.m.) samt at vi allerede nu skal have implementeret en ny kultur/stil med spillere, der også kan begå sig i SL.

                TB skal ikke melde defensivt ud og SK skal ikke udstråle tabermentalitet, men sige "Vi er øens hold/stolthed, som skal være en naturlig del af den sjove part af Superligaen" !

                Ja, der skal gås ydmygt til opgaven, men der skal være et klart mål, som er synligt for os alle.
                Last edited by Online; 25-08-2024, 11:16.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Det er forskellen på os og FCM... vi snakker og snakker... de snakker og HANDLER !

                  Vi skal da melde ud, at en oprykning er en "selvfølge" (når man tænker på vores set-up, spillere, budget m.m.) samt at vi allerede nu skal have implementeret en ny kultur/stil med spillere, der også kan begå sig i SL.

                  TB skal ikke melde defensivt ud og SK skal ikke udstråle tabermentalitet, men sige "Vi er øens hold/stolthed, som skal være en naturlig del af den sjove part af Superligaen !

                  Ja, der skal gås ydmygt til opgaven, men der skal være et klart mål, som er synligt for os alle.
                  Men er der vitterligt nogle af “os alle”, der er i tvivl om at det er de to ting, der er målet? At rykke op og skabe et hold og en kultur, der er bæredygtige i superligaen. For mig er det ret tydeligt, at det er det, vi arbejder på.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Men er der vitterligt nogle af “os alle”, der er i tvivl om at det er de to ting, der er målet? At rykke op og skabe et hold og en kultur, der er bæredygtige i superligaen. For mig er det ret tydeligt, at det er det, vi arbejder på.
                    Det synes jeg heller ikke der har været lagt skjul på fra den øverste sportslige ledelse på noget tidspunkt.. Det er vel ikke nødvendigt at gentage sig selv uge efter uge. Der skal arbejdes roligt og ydmygt med tingene og få tilrettet en sund kultur og sundt miljø så vi igen kan få et stærkt SL-hold
                    Last edited by manner; 25-08-2024, 12:02.
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Men er der vitterligt nogle af “os alle”, der er i tvivl om at det er de to ting, der er målet? At rykke op og skabe et hold og en kultur, der er bæredygtige i superligaen. For mig er det ret tydeligt, at det er det, vi arbejder på.
                      Det er bare ikke det, der bliver kommunikeret i det daglige.

                      Men fint, du (igen) forstår klubbens strategi, mens nogle af vi andre er lidt undrende, når vi ser på ord (masser af dem og tarvelige powerpoints) og manglende handling.

                      Indenfor de kommende to år skal vi

                      - være en fast del af mesterskabsspillet (hvis man kan være "fast" med den tidshorisont...)
                      - spille europæisk fodbold (som denne gang røg med nederlaget til Middelfart... men SK har jo åbenbart fat i noget rigtigt siger du!)

                      Som Plum tidligere har beskrevet forstår/kan jeg ikke lide SKs tilgang til kampene. Taler modstanderne op og tager en masse forbehold inden vi eventuelt taber.
                      Last edited by Online; 25-08-2024, 11:55.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Det er bare ikke det, der bliver kommunikeret i det daglige.

                        Men fint, du (igen) forstår klubbens strategi, mens nogle af vi andre er lidt undrende, når vi ser på ord (masser af dem og tarvleige powerpoints) og manglende handling.

                        Indenfor de kommende to år skal vi

                        - være en fast del af mesterskabsspillet (hvis man kan være "fast" med den tidshorisont...)
                        - spille europæisk fodbold (som denne gang røg med nederlaget til Middelfart... men SK har jo åbenbart fat i noget rigtigt siger du!)

                        Som Plum tidligere har beskrevet forstår/kan jeg ikke lide SKs tilgang til kampene. Taler modstanderne op og tager en masse forbehold, hvis vi nu taber.

                        Jeg synes godt nok du får blandet nogle æbler og pærer sammen og flyttet nogle målstolper her. Europæisk fodbold og fast top6 er vel del af en strategi, som SK og TB ikke har det store med at gøre. Jeg har det helt fint med at de ikke melder ud på baggrund af en fuldstændig urealistisk strategi i vores nuværende situation. Det var jo heller ikke det, du refererede til i det indlæg, jeg svarede på. Du skrev:
                        “Vi skal da melde ud, at en oprykning er en "selvfølge" (når man tænker på vores set-up, spillere, budget m.m.) samt at vi allerede nu skal have implementeret en ny kultur/stil med spillere, der også kan begå sig i SL.​“
                        Det er de to ting, jeg mener det ret tydeligt er/bliver kommunikeret ud fra TB og SK at vi arbejder på. Kulturen skal ændres (så den bliver mere bæredygtig også i SL) og på den baggrund skal vi rykke op. Samtidig har TB sagt tydeligt, at transfervinduet er svært fordi øvelsen er, at få spillere, der reelt er SL spillere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                          tja - det er jo nok hvordan man ser på det.

                          Jeg vil langt hellere at man melder sine ambitioner ud, viser man har nogle planer og målsætninger. Så har jeg ikke noget problem med at man ikke når i mål - hvis man har forsøgt.
                          Det syntes jeg faktisk ikke er utroværdigt.
                          Vi er jo alle godt klar over at OB ikke står i en god forhandlingssituation. Og de fleste af os kan nok godt også se at den nuværende trup bør kunne klare en oprykning. Men også at den er tynd, der er klare mangler - og med det lidt længere lys - så bliver der nogle seriøse udfordringer mht truppen.

                          Ifht top 6 syntes jeg jo netop det har været problemet. Man har bare meldt ud - uden at forstærke truppen. Problemet har ikke været ambitionen (selv om en top 6 i sig selv ikke er noget stort resultat) Jeg mener da bestemt en klub af OBs størrelse bør have mål og ambitioner. Men det skal også bakkes op.
                          Men det gjorde det jo ikke i årevis. Hvis kvalitetsspillerne konstant var i røret med drømme om OB, tror jeg også at TB meldte anderledes ud. Nu spekulerer jeg - men det gør vi jo alle i disse sager - måske har de sidste mange uger bare vist TB at det bliver meget svært at hente de rette spillere. Niveau og mentalitetsmæsdigt. Så er det jo torskedumt at melde ud at man går efter 2-3 forstærkninger, hvis det er totalt urealistisk. 9 ud af 10 herinde vil så klandre TB for uduelighed, hvis det ikke lykkes. Sådan er mekanismerne. Og ingen herinde tror vel at han er så uduelig at han ikke arbejder på at få forstærkninger.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Men det gjorde det jo ikke i årevis. Hvis kvalitetsspillerne konstant var i røret med drømme om OB, tror jeg også at TB meldte anderledes ud. Nu spekulerer jeg - men det gør vi jo alle i disse sager - måske har de sidste mange uger bare vist TB at det bliver meget svært at hente de rette spillere. Niveau og mentalitetsmæsdigt. Så er det jo torskedumt at melde ud at man går efter 2-3 forstærkninger, hvis det er totalt urealistisk. 9 ud af 10 herinde vil så klandre TB for uduelighed, hvis det ikke lykkes. Sådan er mekanismerne. Og ingen herinde tror vel at han er så uduelig at han ikke arbejder på at få forstærkninger.
                            det er meget muligt. Jeg ser lidt anderledes på det. Jeg bryder mig ikke om den defenssiv tilgang (omvendt skal man naturligvis ikke melde noget ud man ikke forsøger at bakke op - som eks. toip 6 målsætningerne...)
                            Kommer selvf. også an på hvordan man melder ud; hedder det sig at "vi SKAL" have 3 klassesignings ind - ja så ville jeg da også blive skuffet hvis/når det ikke lykkedes.
                            Men jeg mener jo godt man kan melde offensivt og ambitiøst ud - og samtidig være realistisk og erkende den vanskelige situation OB står i. "vi arbejder på at styrke truppen på et par positioner, men vi står ikke i den bedste forhandlingssituation...blabla"

                            Så får man italesvært den vanskelige situation, samtidig med man viser man vil noget / ved det er nødvendigt på sigt.

                            Og omvendt - hvis man ikke vil noget - så meld også det ud. Jeg vil blive skuffet - men så kan vi droppe alle disse spekulationer Lige nu er alt lidt oppe i luften

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              det er meget muligt. Jeg ser lidt anderledes på det. Jeg bryder mig ikke om den defenssiv tilgang (omvendt skal man naturligvis ikke melde noget ud man ikke forsøger at bakke op - som eks. toip 6 målsætningerne...)
                              Kommer selvf. også an på hvordan man melder ud; hedder det sig at "vi SKAL" have 3 klassesignings ind - ja så ville jeg da også blive skuffet hvis/når det ikke lykkedes.
                              Men jeg mener jo godt man kan melde offensivt og ambitiøst ud - og samtidig være realistisk og erkende den vanskelige situation OB står i. "vi arbejder på at styrke truppen på et par positioner, men vi står ikke i den bedste forhandlingssituation...blabla"

                              Så får man italesvært den vanskelige situation, samtidig med man viser man vil noget / ved det er nødvendigt på sigt.

                              Og omvendt - hvis man ikke vil noget - så meld også det ud. Jeg vil blive skuffet - men så kan vi droppe alle disse spekulationer Lige nu er alt lidt oppe i luften
                              Jeg synes SK og truppen lader støvlerne tale i øjeblikket. Det er rigeligt for mig og min optik vel det allervigtigste.
                              Nogen herinde mener at SK skal melde meget mere optimistisk ud op til kampene. Helt ærligt. Det virker som om at hans stil og personlighed er det helt rigtige for truppen lige nu. Vi vinder og vinder og truppen virker pænt tilfredse. Der er andre måder at opnå succes, end at være en højtråbende (jubel)optimist. (Nu er der nok en der skriver, at vi nok havde vundet mod Middelfart, hvis SK havde sagt at vi smadrer dem fordi vi er kongerne af Fyn )

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Jeg synes SK og truppen lader støvlerne tale i øjeblikket. Det er rigeligt for mig og min optik vel det allervigtigste.
                                Nogen herinde mener at SK skal melde meget mere optimistisk ud op til kampene. Helt ærligt. Det virker som om at hans stil og personlighed er det helt rigtige for truppen lige nu. Vi vinder og vinder og truppen virker pænt tilfredse. Der er andre måder at opnå succes, end at være en højtråbende (jubel)optimist. (Nu er der nok en der skriver, at vi nok havde vundet mod Middelfart, hvis SK havde sagt at vi smadrer dem fordi vi er kongerne af Fyn )
                                jeg har ikke været tilfreds med SKs udtalelser op til kampene - især i de første runder syntes jeg han var alt for tilbageholdende. Nu hørte jeg ham ikke i dag - men syntes han er blevet bedre til det - mere klar tale.

                                Han skal selvfølgelig ikke gå ud inden en kamp og sige; "nu må vi se om vi kan dominerer"...nej det skal vi sgu. Det skal være udgangspunktet. Så er det ikke sikkert det lykkedes, det vil det helt sikkert ikke gøre altid. Men vi er klart det bedste hold i 1 divison - det er ikke FCK vi møder. Selvfølgelig skal vi kunne melde sådan ud inden en kamp.

                                Og det har ikke noget at gøre med han skal ændre sig og blive til en Bo H. klon.

                                I dag syntes jeg f. eks ikke vi kom SÅ godt ud til første halvleg...uagtet hvad Krogh har sagt inden kampen - men de fik rettet op på det i pausen, det er sku også lækkert at se, at man formår at tilpasse sig når det ikke lige kører

                                Comment

                                Working...
                                X