Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

“De første ti runder bød på 28 point. De efterfølgende 10 runder har kun budt på 19 point. OB har kun vundet fem af sine seneste 10 kampe. Og som nævnt – de seneste fire er helt uden sejr. Laver man en tabel bestående af de seneste ti kampe, vil Horsens have samme antal point som OB.​”

Det er sq da den forkerte vej

”Sportsdirektør Troels Bech har efterlyst en tydeligere spillestil. Den efterlysning må stadig hænge i lygtepælene rundt om i Odense.”.

”I sidste uge udtalte Niels Thorborg, at OB har et sportsligt budget, der bør sikre klubben en plads i Superligaens top seks. For ham handler det om, at OB skal spille ”til par” – det vil sige, at OB skal leve op til sin egen økonomi og dermed være i top seks i Danmark”

Krav fra ejer og bestyrelsesformand til Sportsdirektøren.

Krav fra Sportsdirektøren til Cheftræneren ..

Konsekvenser?
    Både og... I de efterfølgende 10 runder har vi scoret 9 mål i tre sejre over de nærmeste konkurrenter nr. 2, 3 og 4. Sat tingene på plads over for dem.
    Så har vi rigtigt nok spillet 4 uafgjort på stribe, men det er da også den forskel der pointmæssigt er på fuldstændigt at have jordet ligaen historisk.
    Nu venter de sidste top-6 hold i de sidste 2 kampe inden slutspillet. De bliver spændende, nok mest omkring spillet og ikke så meget om den endelige stilling.

Hvad tænker du med konsekvenser?
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Både og... I de efterfølgende 10 runder har vi scoret 9 mål i tre sejre over de nærmeste konkurrenter nr. 2, 3 og 4. Sat tingene på plads over for dem.
      Så har vi rigtigt nok spillet 4 uafgjort på stribe, men det er da også den forskel der pointmæssigt er på fuldstændigt at have jordet ligaen historisk.
      Nu venter de sidste top-6 hold i de sidste 2 kampe inden slutspillet. De bliver spændende, nok mest omkring spillet og ikke så meget om den endelige stilling.

Hvad tænker du med konsekvenser?
      mon ikke der tænkes på cheftræneren? Jeg håber da som min. man gør sig nogle overvejelser, for syntes stadig Krogh for alvor mangler at overbevise om at han er den rigtige til når det hedder superliga igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

mon ikke der tænkes på cheftræneren? Jeg håber da som min. man gør sig nogle overvejelser, for syntes stadig Krogh for alvor mangler at overbevise om at han er den rigtige til når det hedder superliga igen.
        Præcis. Men TB skal også stille et hold “til par” indenfor overskuelig fremtid. Det er hverken denne eller næste sæson og måske endda ikke engang 26/27 men hvis ikke man bliver min. nr. 10 i næste sæson i SL og derefter min. nr. 8 med noget der ligner at man ærmer sig top6 så
        må der også ske noget der … så har han haft 3-4 år og 7-8 vinduer til at skabe et top6 hold med et top6 budget ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Præcis. Men TB skal også stille et hold “til par” indenfor overskuelig fremtid. Det er hverken denne eller næste sæson og måske endda ikke engang 26/27 men hvis ikke man bliver min. nr. 10 i næste sæson i SL og derefter min. nr. 8 med noget der ligner at man ærmer sig top6 så
          må der også ske noget der … så har han haft 3-4 år og 7-8 vinduer til at skabe et top6 hold med et top6 budget ..
          Det var godt nok langt ud i fremtiden. Tænker umiddelbart ikke tålmodigheden rækker så langt i den øverste ledelse.

Comment

det klart på et tidspunkt vil pilen peger på TB (igen) men der tænker jeg ikke vi er i nærheden af at være trods alt.

Men trænerposten bør man da have overvejelser omkring. Krogh ser ud til at bringe os tilbage - det positivt. Han havde en, ihvertfald pointmæssigt forrygende start, men spillestilsmæssigt - jeg syntes ikke vi ser nok fremgang.

Medmindre det hele brænder sammen skal han naturligvis have sæsonen ud, men TB må da stille sig selv den slags spørgsmål. Og var Zorninger virkelig bare et høflighedsvisit?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det var godt nok langt ud i fremtiden. Tænker umiddelbart ikke tålmodigheden rækker så langt i den øverste ledelse.
              År 1 gælder det oprykning. År 2 må være overlevelse/genetablering - og det helst i sikker afstand af 11. pladsen. Men år 3 tænker jeg vi må kunne begynde at have reele forventninger igen - men så er vi også henne ved 26/27 sæsonen.

Comment

Jeg må bare sige at det er påfaldende, at OB spiller uafgjort på en Crazy våd/blød bane i Vendsyssel og Bonde bliver skadet og OB har ikke vundet siden. Lige inden den skæbnesvangre kamp, havde man slået Fredericia, EfB og Horsens. Jeg er overbevist om, at han har enorm betydning for organisationen på midtbanen. Lige nu stiller vi med en højre back og en ung Ejdum foran Tribull. De kan ikke bare spille med den rutine på pladserne. Nu kan man vælge mindst to retninger. 1. “Derfor er det en skandale at TB ikke hentede en fuldgod erstatning” 2. “Det kan måske forklare det shaky hold vi er vidner til i øjeblikket”
                lige meget hvad man tænker, synes jeg at det er svært at komme uden om, at Bondes fravær kan være en ret stor del af forklaringen på at OB ikke udvikler sig så hurtigt som godt kunne tænke sig.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Jeg må bare sige at det er påfaldende, at OB spiller uafgjort på en Crazy våd/blød bane i Vendsyssel og Bonde bliver skadet og OB har ikke vundet siden. Lige inden den skæbnesvangre kamp, havde man slået Fredericia, EfB og Horsens. Jeg er overbevist om, at han har enorm betydning for organisationen på midtbanen. Lige nu stiller vi med en højre back og en ung Ejdum foran Tribull. De kan ikke bare spille med den rutine på pladserne. Nu kan man vælge mindst to retninger. 1. “Derfor er det en skandale at TB ikke hentede en fuldgod erstatning” 2. “Det kan måske forklare det shaky hold vi er vidner til i øjeblikket”
                  lige meget hvad man tænker, synes jeg at det er svært at komme uden om, at Bondes fravær kan være en ret stor del af forklaringen på at OB ikke udvikler sig så hurtigt som godt kunne tænke sig.
                  Man kan vel ikke både argumenterer for at OBs sørgelige forfatning skyldes Bondes fravær og så samtidig acceptere at klubben ikke løser den udfordring i et måned langt transfervindue?
                  Samtidig bliver jeg lidt nysgerrig på hvilken udvikling du ser?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Der må også være noget realisme og med mindre TB har lagt et par hundrede millioner til siden er det nok ikke muligt at gøre det organisk ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Bonde var da vigtig, men det er jo også Manneh. Han sad også ude i kampen imod B93 (i den kamp måtte vi endda skifte Ejdum efter en halv time). Ingen af de to har spillet en perfekt sæson, men de bidrog med noget ro og kreativitet som vi helt tydeligt har manglet i de tre kampe vi har spillet uden dem.

Man kan håbe, at nogle af de unge vokser i de her kampe (vil gerne se mere til Sandberg). Men jeg tror vi er et stykke fra at kunne spille en "god" kamp, hvor vi styrer spillet. Vi bør dog stadig kunne hive nogle sejre alene fordi vi har noget kvalitet på afgørende positioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Man kan vel ikke både argumenterer for at OBs sørgelige forfatning skyldes Bondes fravær og så samtidig acceptere at klubben ikke løser den udfordring i et måned langt transfervindue?
                        Samtidig bliver jeg lidt nysgerrig på hvilken udvikling du ser?
                        Det synes jeg godt man kan. I sidste ende handler det om at rykke op og vinde divisionen. Man rykker ikke mere op af at vinde alle kampe. Skulle oprykning misse er det klart en anden sag.

På midtbanen er vi selvsagt svækket nu, men jeg synes stadig SK har en hel del kvalitet at flytte rundt på. Vil mene en en god træner bør kunne sammensætte dette hold til at være blandt de 1-2 bedste hold i de resterende kampe.

Personligt ser jeg tæt på ingen positiv udvikling lige nu. Eller. Mener du her i foråret eller i hele sæsonen?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Det kunne nok være bedste bud ja.

Comment

Det er måske lidt voldsomt(læs: unødvendigt) og sidde og spekulere konsekvenser ud i fremtiden.... men jo, hvis ikke det går som det gerne skulle, så kan konsekvensen jo selvsagt være en fyring af den ene og/eller den anden.

Omvendt kan konsekvenser jo også opstå af noget godt, og ende med en forlængelse og lønforhøjelse til SK

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er måske lidt voldsomt(læs: unødvendigt) og sidde og spekulere konsekvenser ud i fremtiden.... men jo, hvis ikke det går som det gerne skulle, så kan konsekvensen jo selvsagt være en fyring af den ene og/eller den anden.

Omvendt kan konsekvenser jo også opstå af noget godt, og ende med en forlængelse og lønforhøjelse til SK
                              You are in thin ice mister ..

Comment

You are in thin ice mister ..
                                Altså det må jo så være slush ice

Comment

Working...
                                X