Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd sommer 14. Vol 2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Langsiden2 Se indlæg
    men kritik kan være fejlagtig når man ikke kender samtlige præmisser for en ageren.
    De andre sportsdirektører er i det samme marked..
    Og med den argumentation så kan der jo aldrig kritiseres da ingen kender samtlige præmisser for en anden persons ageren.

Leave a comment:

• OB er Gud
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Tror snart kun der mangler tsunamien i Japan, så har vi været alle forklaringerne rundt... Det lyder jo nogen gange som om OB er i en situation ingen andre hold har været i før, og så accepteres tingenes tilstand ud fra det...

Jeg forstår ikke man kan og vil forsvare, at vi efter så lang tids søgen, endnu ikke har noget på plads, og slet ikke set i lyset af man feks. laver en lottokupon med Kryger, og et impulsivt køb med Mikkel, så klinger det andet her altså bare hult...
    Mikkel er vel ikke et impulskøb. Det er et køb til en plads, hvor vi alle har skreget efter forstærkning i flere år. Jeg glæder mig meget til JBL er klar. Men det er meget at lægge på hans skuldre at løfte venstrebacken fra det pinlige niveau vi har set de sidste par år. Jeg synes det er et rigtig fornuftigt køb. Også ift at skabe noget offensivt.

Vi køber fordi muligheden byder sig for et gøre en fornuftig handel ift vores behov.

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Som jeg også skriver, kræver det at vi er villig til at forsøge os med en lottokupon. Skal vi hente en, som over længere tid har vist at han kan score mål, så koster han nok minimum de 3 millioner, som der har været snak om. Derfor skal vi også være 100 % sikker på at han er den rigtige, hvis vi bruger de penge.
    Alle spillere er, i essens, en lottokupon. Det handler også om at finde de rigtige spillere, der kan spille sammen med de andre lottokuponer, og en træner, der kan få det bedste ud af de lottokuponer. Alt det har en sportslig ledelse ansvaret for, og når man har det ansvar, så skal man pinedød leve med at folk ikke forstår "nuancerne" bag det arbejde, de står over for.

Fordi sådan fungerer branchen. Og det ved sportsdirektørerne også godt. De ved, at deres job er at levere, uanset hvad de så har at mene om folks uvidenhed om det arbejde og de overvejelser, der er indbygget i det hele.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Loneranger
    replied
    Men når vi nu netop ved så lidt om hvad der reelt foregår af forhandlinger, så er det vel svært ikke at være mega pessimistiske. Jeg forstår godt folks frustrationer. Jeg har dem selv. Vi bliver totalt slagtet af AAB i dag. Vi har intet at komme med. En enkelt angriber i truppen ville ikke gøre den store forskel, men det ville trods alt være nyt blod oppe foran og det trænger vi til, helst i går. Jeg kan godt have mine bange anelser for at vi bliver overhalet indenom af de klubber vi skal slås med i tabellen, om de her unge angribere fra 1. division. Det må også være derfor det trækker sådan ud, at spillerne ligger i forhandlinger med andre klubber end OB.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Tror snart kun der mangler tsunamien i Japan, så har vi været alle forklaringerne rundt... Det lyder jo nogen gange som om OB er i en situation ingen andre hold har været i før, og så accepteres tingenes tilstand ud fra det...

Jeg forstår ikke man kan og vil forsvare, at vi efter så lang tids søgen, endnu ikke har noget på plads, og slet ikke set i lyset af man feks. laver en lottokupon med Kryger, og et impulsivt køb med Mikkel, så klinger det andet her altså bare hult...

Leave a comment:

• WhyNot?
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    And yet er det tidligere lykkes andre klubber med DERES sportsdirektører og DERES begrænsede midler, at finde de rigtige angribere/spillere før sæsonen er gået i gang. Ved godt at du forsøger at komme med "nuancer", men i dette tilfælde overtrumfes det altså af frustrationen, og det er i min optik helt okay.

MvH ChrisOB
    Som jeg også skriver, kræver det at vi er villig til at forsøge os med en lottokupon. Skal vi hente en, som over længere tid har vist at han kan score mål, så koster han nok minimum de 3 millioner, som der har været snak om. Derfor skal vi også være 100 % sikker på at han er den rigtige, hvis vi bruger de penge.

Leave a comment:

• René
    replied
    Nu synes jeg tråden er ved at kamme lidt over i fnidder og brok.

Det skulle være kommet tidligere...Selv om vi havde fået en angriber i går eller i dag havde han måske ikke været i truppen og slet ikke i startopstillingen.

Måske nogen skulle lave en ny tråd i version 3

Leave a comment:

• cdjensen
    replied
    Selvfølgelig mangler OB en eller flere angribere. Kan ikke diskuteres. Men... Hvis nu OB havde haft stålsikkert forsvar/defensiv midt, ja så kunne holdet have haft 6 point + målscore på 2-0 efter de første 2 kampe. For de har jo faktisk scoret mål i begge kampe. Blot en hurtig strøtanke.....,

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Jeg har nævnt det før og gør det lige igen. Det er svært, for ikke at sige næsten umuligt at finde en god angriber for de midler vi har til rådighed. Derfor skal man også være sikre på at når man henter en angriber, at det er den rigtige og at man ikke kunne have fået noget bedre for pengene. Henter vi PM for 3 millioner, fraskriver vi os samtidig også muligheden for at hente en angriber af en bedre kvalitet, som vi måske/måske ikke bliver tilbudt senere i vinduet. Jeg er helt med på at vi mangler en angriber, og jeg er sikker på der arbejdes på højtryk for at få tilknyttet en allerede nu. Men markedet er svært for de danske klubber, og der er også 3-4 andre superligaklubber, som leder efter en angriber og som har gjort det i hele vinduet, endda klubber som det tyder på har bedre økonomi end OB (FCN og Randers).

Jeg synes også det er mega træls vi ikke har hentet en angriber endnu, men hvis man ser tingene lidt i perspektiv, er det bare meget vanskeligt for danske klubber at hente angriber med kvalitet, medmindre man er villig til at prøve en lottokupon, hvilket vi jo heller ikke er interesseret i?
    And yet er det tidligere lykkes andre klubber med DERES sportsdirektører og DERES begrænsede midler, at finde de rigtige angribere/spillere før sæsonen er gået i gang. Ved godt at du forsøger at komme med "nuancer", men i dette tilfælde overtrumfes det altså af frustrationen, og det er i min optik helt okay.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• WhyNot?
    replied
    Jeg har nævnt det før og gør det lige igen. Det er svært, for ikke at sige næsten umuligt at finde en god angriber for de midler vi har til rådighed. Derfor skal man også være sikre på at når man henter en angriber, at det er den rigtige og at man ikke kunne have fået noget bedre for pengene. Henter vi PM for 3 millioner, fraskriver vi os samtidig også muligheden for at hente en angriber af en bedre kvalitet, som vi måske/måske ikke bliver tilbudt senere i vinduet. Jeg er helt med på at vi mangler en angriber, og jeg er sikker på der arbejdes på højtryk for at få tilknyttet en allerede nu. Men markedet er svært for de danske klubber, og der er også 3-4 andre superligaklubber, som leder efter en angriber og som har gjort det i hele vinduet, endda klubber som det tyder på har bedre økonomi end OB (FCN og Randers).

Jeg synes også det er mega træls vi ikke har hentet en angriber endnu, men hvis man ser tingene lidt i perspektiv, er det bare meget vanskeligt for danske klubber at hente angriber med kvalitet, medmindre man er villig til at prøve en lottokupon, hvilket vi jo heller ikke er interesseret i?

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    men kritik kan være fejlagtig når man ikke kender samtlige præmisser for en ageren.
    Det er besides the point. Det handler om resultatet på bundlinien, og sådan er det altså bare i fodbold. Hvis man ikke betragtede det sådan, så ville der ingen fyringer være i fodbold f.eks. Så ville trænere sidde for evigt, fordi velmenende personer som du selv siger "Du ved ikke, hvor svært det er at være træner" og andre tomme floskler, der udelukkende skal skygge for, at man ikke bryder sig om at læse kritik.

Jeg kender præmissen for ageren i dette tilfælde, så jeg er på det rene med, at det ER svært for Jesper Hansen at agere, men det ændrer ikke på, at hans job ER at agere; så det er egentlig ikke så svært. I fodbold dømmes man på ageren, ikke på præmissen for ageren. Hvis vi står med 0 point efter 5 kampe, så bliver Troels Bech fyret, også selv om han så ikke selv er herre over, hvad han har at arbejde med.

And you know it.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Hvor ofte kan vi indenfor fodbold sige noget sikkert..? Skal vi lukke ned for 75% af debatterne herinde..?

Træneren udtaler det, spillerne det samme, selv JH selv har flere gange kraftigt meldt ud... Selvfølgelig må vi kritisere ham, helt berettiget...

Leave a comment:

• cykelmyggen
    replied
    Hvis vi ender med mentalt at være kørt 3 meter ned under græstæppet efter de første 3-4 kampe, kan JH's forsøg på at få en angriber til den billigst mulige pris ved at vente jo være dyrt købt, hvis træneren efterfølgende ikke mentalt kan få holdet på ret kurs igen. Det tager jo som bekendt også tid at spille nye folk ind på holdet!

Leave a comment:

• Langsiden2
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Hvor er det nemt at forsøge at kvæle kritik ved at komme med det mest tomme modargument, der findes i fodboldbranchen. "Kan du gøre det bedre selv?" "Det er nemt at kritisere..." Ja det er nemt at kritisere, når man snart er 3 kampe inde i sæsonen, og vi har én angriber i truppen, og denne angriber er Darko Bodul.

Endog MEGET nemt - og retfærdigt. En sportsdirektør er ansat for at skabe resultater. Skaber han ikke det, så er han åben for kritik, uanset om folk så godt er klar over marked og sværhedsgrad.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Langsiden2
    replied
    Oprindeligt indsendt af Henrikmichelsen Se indlæg
    Du mener altså at vi skal sidde stille og klappe i vores små hænder ??
    Normalt er jeg MEGET positiv og kommer også til alle hjemmekampe - køber diverse OB-trøjer m.m., men nu mener jeg bare at vi må råbe lidt højt.

Det er altså for dårligt at der endnu ikke er foretaget angriber-indkøb ! Det ender jo med at OB bliver en mindre og mindre attraktiv klub for evt. nye spillere - for ikke at tale om vores egne. Det bliver nok sværere og sværere at holde på profiler som Falk og Emil....hvad skal de to profiler i en klub som OB - de kan trylle og drible, men hvem skal de spille fri foran målet ?

Begynder sgu små småt at forstå hvorfor både Emil og Falk sikkert kigger andre steder hen !!!!

Nej jeg mener ikke at man skal klappe i sine små hænder, men jeg er overbevist om at hvis man selv havde det ansvar for så mange ansatte, så havde piben en helt anden lyd.
    Jeg er squ også bekymret over manglen på en goalgetter, men jeg kan bare ikke forestille mig at der ikke bliver gjort meget for at ændre på dette. Og ja, så siger folk at PM allerede står klar, men vi ved jo reelt ikke om der lurer noget andet og bedre i kulissen. Så er min pointe at den meget hårde kritik kan komme på et fejlagtigt grundlag.

Leave a comment:

Working...
X