Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Det må siges .. så har vi Aske og McCoy og ikke mindst Nico i baghånden til vb. Fint salg af Troels så kommer af med lidt dødvægt i truppen
    er McCoy ikke højreback?

    Det efterlader os med 4 højrebacks - og 1 venstreback, som af en eller anden grund stort set ikke spillede sidste år...fint at få Mouritsen sendt videre men syntes faktisk det her giver TB mere at se til. En naturlig vb som backup til Aske (hvis man mener han er over hvad end det var der holdt ham ude sidste sæson) eller en erfaren som Aske kan slås om pladsen med.

    - og så tænker jeg man skal have sendt minimum en hb ud af truppen - nok gerne to, medmindre man vil forsøge at omskole Grubbe til central midt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeps og der Niklas Mouridsen der er rekorddyr for Engstrøm og co

      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...rPHnRVRWBIAg1w
      Mon ikke han scorer mod os på tirsdag

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
        .

        At kritisere indkøbet af Mouritsen er en efterrationalisering af mandagstræner-agtige proportioner. .
        Sikke en sviner.. Man kan sagtens kritisere indkøbet af Mouritsen, især fordi der allerede var meget kritik da han blev hentet. Så det er ikke udelukkende en efterrationalisering.
        Mouritsen fik kritik for at være en fin angrebsback på 1 div niveau, hvilket vel viste sig at passe meget godt. Desuden virkede det ekstra skidt, da både Krogh og Hjortebjerg formodentlig var inde over rekrutteringen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          er McCoy ikke højreback?

          Det efterlader os med 4 højrebacks - og 1 venstreback, som af en eller anden grund stort set ikke spillede sidste år...fint at få Mouritsen sendt videre men syntes faktisk det her giver TB mere at se til. En naturlig vb som backup til Aske (hvis man mener han er over hvad end det var der holdt ham ude sidste sæson) eller en erfaren som Aske kan slås om pladsen med.

          - og så tænker jeg man skal have sendt minimum en hb ud af truppen - nok gerne to, medmindre man vil forsøge at omskole Grubbe til central midt.
          McCoy har spillet venstreback rigtig meget i løbet af ungdomsårene--både på landsholdene og klubplan. Sidste sæson spillede han primært højreback dog.

          Denne artikel forklarer også en smule om hans tid på venstreback, selvom den er nogle år gammel nu: https://ob.dk/nyheder/2021/december/...-sommeren-2024

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

            Sikke en sviner.. Man kan sagtens kritisere indkøbet af Mouritsen, især fordi der allerede var meget kritik da han blev hentet. Så det er ikke udelukkende en efterrationalisering.
            Mouritsen fik kritik for at være en fin angrebsback på 1 div niveau, hvilket vel viste sig at passe meget godt. Desuden virkede det ekstra skidt, da både Krogh og Hjortebjerg formodentlig var inde over rekrutteringen.
            men man fik jo præcist det man gik efter. En venstre back der ikke var SÅ god at Aske blev skubbet bagerst i køen. Det kan man så mene om hvad man vil - men det var jo målet, man ville ikke have en profil der med sikkerhed holdt Aske ude af holdet.

            Men nej det er da tydeligt at det var en tåbelig beslutning man tog - især fordi man så endte med at bruge en højreback der i stedet. Og fordi Krogh af en eller anden grund blev ved med at bringe Mouritsen.

            Men havde Aske været klar til at spille så havde det givet så meget mere mening. Aske skulle have 90% af spilletiden - så havde man Mouritsen som kunne tage de sidste 10 min hvis Aske løb tør for kræfter - eller når Aske fik en karantænedag.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Tydeligvis Se indlæg

              McCoy har spillet venstreback rigtig meget i løbet af ungdomsårene--både på landsholdene og klubplan. Sidste sæson spillede han primært højreback dog.

              Denne artikel forklarer også en smule om hans tid på venstreback, selvom den er nogle år gammel nu: https://ob.dk/nyheder/2021/december/...-sommeren-2024
              fint han kan afløse der hvis vi virkeligt mangler en derude. Men hvis hans foretrukne position er hb - så lad ham spille der primært, og find en reel vb.

              Syntes vi har prøvet det lidt rigeligt med at lade de unge afløse på pladser der ikke er deres førstevalg. Østrøm som blev brugt som back bla.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                Jeg synes, det er at forsimple det dilemma, klubben og Bjørn stod i, da vi hentede Nicklas Mouritsen.

                På den ene side havde man mulighed for at hente Jacob Barrett Laursen, der var god, men ret dyr og havde haft et længere skadesforløb både her i klubben, men også i udlandet. På den anden side stod man med en dansk U21-landsholdsspiller man virkelig troede på og ønskede skulle lykkes, men som var i et ret massivt formdyk, der kostede os point. Pladsen var desuden ikke ret konkurrence udsat.

                At man henter en spiller, som både Frank Hjortebjerg og Søren Krogh kender indgående, der er skolet i et superligaakademi, og som kan agere fornuftig backup, når kræfterne slipper op eller karantænen rammer - det er ikke mega kritisabelt.

                At kritisere indkøbet af Mouritsen er en efterrationalisering af mandagstræner-agtige proportioner. Enhver internet-troll kan komme og påstå, at det havde de aldrig gjort, og man skulle bare have smidt kassen for Barrett, men i den virkelige verden opfatter jeg tilgangen af Mouritsen som snusfornuftig og et stærkt signal til Aske om, at klubben VIL ham.

                Men som tingene udspillede sig, er jeg fuldstændig enig i, at det rigtige er at få Mouritsen solgt nu. Han er i overskud og har ikke niveauet, når og hvis vi rykker op igen.
                Der var uden tvivl nogle rationelle grunde til at hente Mouritsen, men der var nu også en hel del debattører herinde og andre steder, der var ganske uforstående overfor den handel og ikke mente, der var noget, der pegede på, at han ville have niveauet til at bidrage med særlig meget. Jeg var ikke selv en af dem, da jeg kendte meget lidt til manden. Men her efterfølgende er det da helt åbenlyst, at de havde ret. Det behøver man ikke være internet-troll for at mene.
                Det er jo heller ikke sådan, at JBL og Mouritsen var de eneste venstrebacks, der overhovedet kunne hentes.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  fint han kan afløse der hvis vi virkeligt mangler en derude. Men hvis hans foretrukne position er hb - så lad ham spille der primært, og find en reel vb.

                  Syntes vi har prøvet det lidt rigeligt med at lade de unge afløse på pladser der ikke er deres førstevalg. Østrøm som blev brugt som back bla.
                  Men hvis han reelt kan og har spillet venstreback er der vel ingen grund til at opfinde et problem i det? Der findes spillere, der ret naturligt kan spille flere positioner og hvis han er en af dem er det jo fint. Østrøm var tydeligvis malplaceret på en back, så han er ikke det bedste sammenligningsgrundlag.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                    Jeg synes, det er at forsimple det dilemma, klubben og Bjørn stod i, da vi hentede Nicklas Mouritsen.

                    På den ene side havde man mulighed for at hente Jacob Barrett Laursen, der var god, men ret dyr og havde haft et længere skadesforløb både her i klubben, men også i udlandet. På den anden side stod man med en dansk U21-landsholdsspiller man virkelig troede på og ønskede skulle lykkes, men som var i et ret massivt formdyk, der kostede os point. Pladsen var desuden ikke ret konkurrence udsat.

                    At man henter en spiller, som både Frank Hjortebjerg og Søren Krogh kender indgående, der er skolet i et superligaakademi, og som kan agere fornuftig backup, når kræfterne slipper op eller karantænen rammer - det er ikke mega kritisabelt.

                    At kritisere indkøbet af Mouritsen er en efterrationalisering af mandagstræner-agtige proportioner. Enhver internet-troll kan komme og påstå, at det havde de aldrig gjort, og man skulle bare have smidt kassen for Barrett, men i den virkelige verden opfatter jeg tilgangen af Mouritsen som snusfornuftig og et stærkt signal til Aske om, at klubben VIL ham.

                    Men som tingene udspillede sig, er jeg fuldstændig enig i, at det rigtige er at få Mouritsen solgt nu. Han er i overskud og har ikke niveauet, når og hvis vi rykker op igen.
                    Der var absolut ingen gode grunde til at hente Mouritsen. Vi stod med Adelgaard som ikke helt var god nok til at spille fast i Superligaen, og så henter man en middelmådig 1. divisionsspiller. Dem jeg kender der havde set Helsingør sagde det var et håbløst indkøb.

                    Hvad er det vi plejer at sige? Vi skal turde give de unge spillere chancen, og vi skal ikke købe ligegyldige fyld-spillere der tager spilletid fra de unge. OB gjorde så det stik modsatte med den her handel. At kalde Mouritsen for en katastrofal rekruttering er helt på sin plads.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

                      Sikke en sviner.. Man kan sagtens kritisere indkøbet af Mouritsen, især fordi der allerede var meget kritik da han blev hentet. Så det er ikke udelukkende en efterrationalisering.
                      Mouritsen fik kritik for at være en fin angrebsback på 1 div niveau, hvilket vel viste sig at passe meget godt. Desuden virkede det ekstra skidt, da både Krogh og Hjortebjerg formodentlig var inde over rekrutteringen.
                      Jeg mener nu ikke, det er en sviner. Min påstand er, at man hentede en mand, der ikke skulle holde Aske ude af startopstillingen, præcis fordi man ville Aske skulle spille.

                      Så mit svar til den debattør der kritiserer købet af Mouritsen som en "katastrofal signing af Bjøn Wesström" står jeg helt og holdent ved. Jeg synes slet, slet ikke signingen var katastrofal - men jeg synes, det var en katastrofal beslutning, at han fik SÅ meget spilletid, som han gjorde - hvilket siger mere om Krogh og Hjortebjergs dispositioner. Det har nok hængt sammen med, at Mouritsen var "deres" mand fra tiden i FCN og de har haft et internt tillidsforhold i en tid, hvor Krogh og Hjortebjerg nok har følt, at det ikke var alle spillere, de kunne have tillid til. Men det er vand under broen - og det er nu en anden tid og virkelighed.

                      Jeg fastholder - igen - at meget skal og vil Bjørn Wesström skulle have skyld for, men inkompetence i forhold til indkøbet af Mouritsen er jeg ikke enig i, er ét af de kritikpunkter.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                        Der var absolut ingen gode grunde til at hente Mouritsen. Vi stod med Adelgaard som ikke helt var god nok til at spille fast i Superligaen, og så henter man en middelmådig 1. divisionsspiller. Dem jeg kender der havde set Helsingør sagde det var et håbløst indkøb.

                        Hvad er det vi plejer at sige? Vi skal turde give de unge spillere chancen, og vi skal ikke købe ligegyldige fyld-spillere der tager spilletid fra de unge. OB gjorde så det stik modsatte med den her handel. At kalde Mouritsen for en katastrofal rekruttering er helt på sin plads.
                        Vi er enige om, at være uenige.

                        Der manglede en stabil backup til Aske, og det var dét Mouritsen blev hentet til. At han ender med spilletid er ikke en rekrutteringsfejl - men i mine øjne en fejl skabt af omstændigheder og panik.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Der var uden tvivl nogle rationelle grunde til at hente Mouritsen, men der var nu også en hel del debattører herinde og andre steder, der var ganske uforstående overfor den handel og ikke mente, der var noget, der pegede på, at han ville have niveauet til at bidrage med særlig meget. Jeg var ikke selv en af dem, da jeg kendte meget lidt til manden. Men her efterfølgende er det da helt åbenlyst, at de havde ret. Det behøver man ikke være internet-troll for at mene.
                          Det er jo heller ikke sådan, at JBL og Mouritsen var de eneste venstrebacks, der overhovedet kunne hentes.
                          Jeg var aldrig selv oppe og ringe over indkøbet af Mouritsen, men jeg anerkender, rationalet der ledte til at man hentede ham. Det er i min bog et fuldstændig logisk valg at træffe, hvis man tror på Aske Adelgaard.

                          Havde man hentet en spiller, der var betydeligt dygtigere end Aske havde vi skabt en situation, der mest af alt ville have sendt endnu et fynsk stortalent i armene på vores konkurrenter, så de kunne profitere på det talent han unægteligt er.

                          At så sæsonen udformede sig, som den gjorde, og Askes form og skadeshistorik blev som den blev - er alt sammen en del af det smukke fodboldlotteri, der spilles. Men jeg synes, det er billigt at skyde på Wesström for en signing, jeg oprigtigt føler gav god mening på daværende tidspunkt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Men hvis han reelt kan og har spillet venstreback er der vel ingen grund til at opfinde et problem i det? Der findes spillere, der ret naturligt kan spille flere positioner og hvis han er en af dem er det jo fint. Østrøm var tydeligvis malplaceret på en back, så han er ikke det bedste sammenligningsgrundlag.
                            næ ikke nødvendigvis et problem. Men en bekymring fra min side. Primært fordi det ligner lidt det der skete sidste sæson. Aske skulle være 1. valg men af en eller anden grund spillede han stort set ikke.

                            Nu skal Aske så være 1. valg igen - hvor sikre er man på at han kan klare det? Var det skade? Mentalt eller bare træneren der ikke så hans vej? Derfor er jeg ikke helt så tryg ved Aske som det klare første valg - og af den grund vil det for mig at se give god mening at have andet end en helt ung ny prof som halvvejs spiller ude af position som backup.

                            Min bekymring går faktisk mere på Aske end på McCoy...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              Jeg var aldrig selv oppe og ringe over indkøbet af Mouritsen, men jeg anerkender, rationalet der ledte til at man hentede ham. Det er i min bog et fuldstændig logisk valg at træffe, hvis man tror på Aske Adelgaard.

                              Havde man hentet en spiller, der var betydeligt dygtigere end Aske havde vi skabt en situation, der mest af alt ville have sendt endnu et fynsk stortalent i armene på vores konkurrenter, så de kunne profitere på det talent han unægteligt er.

                              At så sæsonen udformede sig, som den gjorde, og Askes form og skadeshistorik blev som den blev - er alt sammen en del af det smukke fodboldlotteri, der spilles. Men jeg synes, det er billigt at skyde på Wesström for en signing, jeg oprigtigt føler gav god mening på daværende tidspunkt.
                              Men det er vel ikke billigt for folk, der oprigtige mente den ikke gav mening på det tidspunkt og gav udtryk for det? Og det var der som sagt en hel del herinde, der gjorde.
                              At hente en spiller med Mouritsens alder og det niveau, han havde, synes jeg aldrig rigtigt kan give mening. Især ikke når vi havde Nico, der kunne spille positionen ige så godt, og som var tiltænkt en plads som andenvalg på den anden back. Han kunne imo mindst lige så godt have ageret den backup til Aske, som ikke ville tage spilletiden fra ham, hvis han leverede, men som kunne vikariere fornuftigt, når det var nødvendigt. Alternativt kunne man have lejet en ung venstreback på nogenlunde samme niveau som Aske og med købsoption. Hvis det havde haft en gavnlig effekt på Aske og han lykkedes med at beholde sin plads og oppe niveaut kunne man så blot have ladet den anden spiller gå ved lejeudløb. Jeg synes helt ærligt, der er mange andre måder, man kunne have løst det på, som ville have givet mere mening for enhver, der kendte Mouritsens reelle niveau.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                                Siger i øvrigt alt om, endnu et eksempel på Bjørn Westrøms katastrofale rekrutteringer.

                                En bundklub i første div der henter ham…
                                Ringeste OB spiller på VB ever, og så brugte de ham endda i centerforsvaret, hvor det var decideret pinligt. En af årsagerne til at OB rykkede ned, et dyrt bekendtskab.

                                Comment

                                Working...
                                X