Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB sælger Kadrii til FcK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Ja, og skal vi endelig dvæle ved duellen de to imellem, så har Kadrii altså en ret beskidt én på CP ved målet til 2-0, selv om denne dog også umiddelbart er uforsætlig.
    Også enig her, den var klart værre, og der skulle også have været fløjtet... (og så kan man jo altid lege lidt med tanken, om situationen ved skaden så overhovedet var opstået)
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Det er lidt dumt, hvis dette skal ende i lang diskussion, men må hellere runde den lidt af.

      Bashkim er ikke den højeste spiller og sniger sig i situationen nærmest under CPs arm, men jeg ser sjældent salgs dueller udvikle sig sådan, måske fordi det er for let for dommeren at se når armene bliver brugt til at stoppe en modstander.

      Synes det er ganske tydeligt på videoen at CP "står imod" med sin arm, da Bashkim forsøger at slippe fri at duellen. At Bashkim lander på røven/ryggen og samtidig mister korsbåndet viser vel meget godt, at der blev stået imod i duellen af CP.
      CPs rygte eller ej, så er der muligvis mange som havde gjort det samme, om ikke andet fordi situationen sker så hurtig. Om end jeg ikke er/var stor fan af CP måtte jeg også indrømme den søndag hvor det skete, at man ikke kunne vide om det var bevidst i situationen.

      Mekanismen bag Bashkims skade er den samme som en horse collar tackle i football (http://en.wikipedia.org/wiki/Horse-collar_tackle), hvor den tacklende spiller presser overkroppen på den angribende spiller nedad, mens han er i en fremadstormende bevægelse. Det udsætter bare korsbånd i knæet for et ekstra pres på den fod som bliver plantet i tacklingen.
      Da lige dette sker så sjældent i fodbold har man ikke fokus på at hvor farligt det er, men har traditionelt kigget mere på tacklinger bagfra eller tacklinger i knæ højde.
      Last edited by René; 17-10-2014, 17:49.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
        Det er lidt dumt, hvis dette skal ende i lang diskussion, men må hellere runde den lidt af.

        Bashkim er ikke den højeste spiller og sniger sig i situationen nærmest under CPs arm, men jeg ser sjældent salgs dueller udvikle sig sådan, måske fordi det er for let for dommeren at se når armene bliver brugt til at stoppe en modstander.

        Synes det er ganske tydeligt på videoen at CP "står imod" med sin arm, da Bashkim forsøger at slippe fri at duellen. At Bashkim lander på røven/ryggen og samtidig mister korsbåndet viser vel meget godt, at der blev stået imod i duellen af CP.
        CPs rygte eller ej, så er der muligvis mange som havde gjort det samme, om ikke andet fordi situationen sker så hurtig. Om end jeg ikke er/var stor fan af CP måtte jeg også indrømme den søndag hvor det skete, at man ikke kunne vide om det var bevidst i situationen.

        Mekanismen bag Bashkims skade er den samme som en horse collar tackle i football (http://en.wikipedia.org/wiki/Horse-collar_tackle), hvor den tacklende spiller presser overkroppen på den angribende spiller nedad, mens han er i en fremadstormende bevægelse. Det udsætter bare korsbånd i knæet for et ekstra pres på den fod som bliver plantet i tacklingen.
        Da lige dette sker så sjældent i fodbold har man ikke fokus på at hvor farligt det er, men har traditionelt kigget mere på tacklinger bagfra eller tacklinger i knæ højde.
        Synes det står meget tydeligt, at CP er nærmest bolden, han forsøger at gøre sig bred og skærme Kadrii af... men Kadrii presser godt på, og CP tackles ind skråt bag på overarmen, der selvfølgelig ikke kan modstå trykket, og derfor kommer Kadrii netop ind "under" CP som du nævner det... CP giver selvfølgelig ikke efter, og hænger fast i Kadrii ja, men jeg har svært ved at se hvordan det skulle forløbe meget anderledes, CP "hænger" ikke på Kadrii, samt at han jo så også får en tur i tacklingen, og mister også selv styrringen... Synes man ser tonsvis af disse situationer...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Bottom line: det er selvfølgelig synd for Kadrii at han bliver skadet. Set med de kyniske briller, var det da fint vi slap af med ham for en stak millioner, når nu det viser sig han har glasben. Nu har han på 15 måneder reelt set kun været i Superligaform i de 2. Nu mangler det bare at de kommer og køber glasben 2 i den anden side.
          Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

          Comment


            Færdig for resten af sæsonen... Hvad han den mand dog gjort siden det skal overgå ham, håber godt nok han hænger i nu, hvor sort det end ser ud, han skulle dog ikke være den første der sagde stop, men når det nu lige er Kadrii, så bliver han ved...

            Shit hvor er det godt nok synd....
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Færdig for resten af sæsonen... Hvad han den mand dog gjort siden det skal overgå ham, håber godt nok han hænger i nu, hvor sort det end ser ud, han skulle dog ikke være den første der sagde stop, men når det nu lige er Kadrii, så bliver han ved...

              Shit hvor er det godt nok synd....
              Så blev det officielt...

              9 måneders pause...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Så blev det officielt...

                9 måneders pause...
                Det er sg synd for knægten, og man kan vel så småt begynde at frygte, at han aldrig rigtig kommer i gang igen.

                Med OB-hatten på bliver ærgrelsen over at have mistet ham selvfølgelig en smule mindre. Kan ikke lade være med at tænke på den offensive raket vi havde for et par år siden med Bashkim, Falk og Emil. Den er godt nok blev noget vingeskudt siden da.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                  Det er sg synd for knægten, og man kan vel så småt begynde at frygte, at han aldrig rigtig kommer i gang igen.

                  Med OB-hatten på bliver ærgrelsen over at have mistet ham selvfølgelig en smule mindre. Kan ikke lade være med at tænke på den offensive raket vi havde for et par år siden med Bashkim, Falk og Emil. Den er godt nok blev noget vingeskudt siden da.
                  efterhånden må emnet være off-topic, men det bliver bare ved for med at regne ned med uheld over BK. Synd for ham og godt at OB nåede at få lidt "bas-øre" for ham
                  http://www.bt.dk/superligaen/skadesh...tter-for-fcker
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    efterhånden må emnet være off-topic, men det bliver bare ved for med at regne ned med uheld over BK. Synd for ham og godt at OB nåede at få lidt "bas-øre" for ham
                    http://www.bt.dk/superligaen/skadesh...tter-for-fcker
                    Det er fandeme synd for ham. Jeg hader FC af et godt hjerte, men Bashkim personligt ønsker jeg alt godt for. Han er fandeme en kriger og en ægte professionel.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Årrh hvor er det dog synd for knægten. Håber han kan finde motivationen til at komme igen. God bedring Bash.
                      Last edited by sinus; 18-01-2015, 12:41.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Håber også for Bashkim at han snart får lidt medvind og kommer stærkt tilbage, hurtigst muligt... Gerne på leje i OB 😉 eller på kontrakt i udlandet.

                        Comment


                          Det har han sgutte fortjent. Jeg føler med ham.
                          Men godt for OB at vi fik en god sum for ham..

                          Comment


                            Forstår slet ikke at folk kan bekymre sig om BK. Han skiftede til vores konkurrent, og er i mine øjne slet ikke værd at spilde tid på, og slet ikke have medfølelse for ham

                            Kære medfans, hvor er rivaliseringen? Hvor er fandenivoldskheden over at han udskiftede os med en af vores (engang) absolutte rivaler?

                            Personligt er jeg skide ligeglad med hvordan BK klarer sig og om han er skadet eller ej.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                              Forstår slet ikke at folk kan bekymre sig om BK. Han skiftede til vores konkurrent, og er i mine øjne slet ikke værd at spilde tid på, og slet ikke have medfølelse for ham

                              Kære medfans, hvor er rivaliseringen? Hvor er fandenivoldskheden over at han udskiftede os med en af vores (engang) absolutte rivaler?

                              Personligt er jeg skide ligeglad med hvordan BK klarer sig og om han er skadet eller ej.
                              Sådan ville jeg have det, hvis han var født og opvokset i Odense, eller havde erklæret sin udødelig kærlighed til klubben. Nu er det bare sådan, at han er københavner, født og opvokset i København, og boede der i hele sin OB-karriere. Han har aldrig ladet som om han var odenseaner eller OB-fan, eller noget andet end en professionel lejesvend, der altid udførte sit job med den yderste professionalisme og dedikation.

                              Ikke engang da skiftende retarderede trænere forsøgte at omskole ham til back, gik han ud og brokkede sig eller smækkede med dørene. Han udførte sit job med al den energi og arbejdsindsats man overhovedet kan forlange, specielt af så ung en spiller.

                              Og det har jeg faktisk en del respekt for. Både at han ikke leflede uærligt for fansene, og at han aldrig leverede under 100%.

                              Så derfor tilader jeg mig at have et blødt punkt for ham, og ønske ham personlig alt godt fremover (selvom jeg håber FCK taber alle kampe fra nu og til de engang går konkurs).
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Ikke engang da skiftende retarderede trænere forsøgte at omskole ham til back, gik han ud og brokkede sig eller smækkede med dørene. Han udførte sit job med al den energi og arbejdsindsats man overhovedet kan forlange, specielt af så ung en spiller.

                                Og det har jeg faktisk en del respekt for. Både at han ikke leflede uærligt for fansene, og at han aldrig leverede under 100%.

                                Så derfor tilader jeg mig at have et blødt punkt for ham, og ønske ham personlig alt godt fremover (selvom jeg håber FCK taber alle kampe fra nu og til de engang går konkurs).
                                Helt enig. Han virker bare som en god og sympatisk person.

                                Comment

                                Working...
                                X