Oprindeligt indsendt af mckellberg
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OB sælger Kadrii til FcK
Collapse
X
-
Det er lidt dumt, hvis dette skal ende i lang diskussion, men må hellere runde den lidt af.
Bashkim er ikke den højeste spiller og sniger sig i situationen nærmest under CPs arm, men jeg ser sjældent salgs dueller udvikle sig sådan, måske fordi det er for let for dommeren at se når armene bliver brugt til at stoppe en modstander.
Synes det er ganske tydeligt på videoen at CP "står imod" med sin arm, da Bashkim forsøger at slippe fri at duellen. At Bashkim lander på røven/ryggen og samtidig mister korsbåndet viser vel meget godt, at der blev stået imod i duellen af CP.
CPs rygte eller ej, så er der muligvis mange som havde gjort det samme, om ikke andet fordi situationen sker så hurtig. Om end jeg ikke er/var stor fan af CP måtte jeg også indrømme den søndag hvor det skete, at man ikke kunne vide om det var bevidst i situationen.
Mekanismen bag Bashkims skade er den samme som en horse collar tackle i football (http://en.wikipedia.org/wiki/Horse-collar_tackle), hvor den tacklende spiller presser overkroppen på den angribende spiller nedad, mens han er i en fremadstormende bevægelse. Det udsætter bare korsbånd i knæet for et ekstra pres på den fod som bliver plantet i tacklingen.
Da lige dette sker så sjældent i fodbold har man ikke fokus på at hvor farligt det er, men har traditionelt kigget mere på tacklinger bagfra eller tacklinger i knæ højde.Last edited by René; 17-10-2014, 17:49.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af René Se indlægDet er lidt dumt, hvis dette skal ende i lang diskussion, men må hellere runde den lidt af.
Bashkim er ikke den højeste spiller og sniger sig i situationen nærmest under CPs arm, men jeg ser sjældent salgs dueller udvikle sig sådan, måske fordi det er for let for dommeren at se når armene bliver brugt til at stoppe en modstander.
Synes det er ganske tydeligt på videoen at CP "står imod" med sin arm, da Bashkim forsøger at slippe fri at duellen. At Bashkim lander på røven/ryggen og samtidig mister korsbåndet viser vel meget godt, at der blev stået imod i duellen af CP.
CPs rygte eller ej, så er der muligvis mange som havde gjort det samme, om ikke andet fordi situationen sker så hurtig. Om end jeg ikke er/var stor fan af CP måtte jeg også indrømme den søndag hvor det skete, at man ikke kunne vide om det var bevidst i situationen.
Mekanismen bag Bashkims skade er den samme som en horse collar tackle i football (http://en.wikipedia.org/wiki/Horse-collar_tackle), hvor den tacklende spiller presser overkroppen på den angribende spiller nedad, mens han er i en fremadstormende bevægelse. Det udsætter bare korsbånd i knæet for et ekstra pres på den fod som bliver plantet i tacklingen.
Da lige dette sker så sjældent i fodbold har man ikke fokus på at hvor farligt det er, men har traditionelt kigget mere på tacklinger bagfra eller tacklinger i knæ højde.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Bottom line: det er selvfølgelig synd for Kadrii at han bliver skadet. Set med de kyniske briller, var det da fint vi slap af med ham for en stak millioner, når nu det viser sig han har glasben. Nu har han på 15 måneder reelt set kun været i Superligaform i de 2. Nu mangler det bare at de kommer og køber glasben 2 i den anden side.Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...
Comment
-
Færdig for resten af sæsonen... Hvad han den mand dog gjort siden det skal overgå ham, håber godt nok han hænger i nu, hvor sort det end ser ud, han skulle dog ikke være den første der sagde stop, men når det nu lige er Kadrii, så bliver han ved...
Shit hvor er det godt nok synd....Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægFærdig for resten af sæsonen... Hvad han den mand dog gjort siden det skal overgå ham, håber godt nok han hænger i nu, hvor sort det end ser ud, han skulle dog ikke være den første der sagde stop, men når det nu lige er Kadrii, så bliver han ved...
Shit hvor er det godt nok synd....
9 måneders pause...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægSå blev det officielt...
9 måneders pause...
Med OB-hatten på bliver ærgrelsen over at have mistet ham selvfølgelig en smule mindre. Kan ikke lade være med at tænke på den offensive raket vi havde for et par år siden med Bashkim, Falk og Emil. Den er godt nok blev noget vingeskudt siden da.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlægDet er sg synd for knægten, og man kan vel så småt begynde at frygte, at han aldrig rigtig kommer i gang igen.
Med OB-hatten på bliver ærgrelsen over at have mistet ham selvfølgelig en smule mindre. Kan ikke lade være med at tænke på den offensive raket vi havde for et par år siden med Bashkim, Falk og Emil. Den er godt nok blev noget vingeskudt siden da.
http://www.bt.dk/superligaen/skadesh...tter-for-fckerBelieve OB
œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægefterhånden må emnet være off-topic, men det bliver bare ved for med at regne ned med uheld over BK. Synd for ham og godt at OB nåede at få lidt "bas-øre" for ham
http://www.bt.dk/superligaen/skadesh...tter-for-fcker"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
Comment
-
Forstår slet ikke at folk kan bekymre sig om BK. Han skiftede til vores konkurrent, og er i mine øjne slet ikke værd at spilde tid på, og slet ikke have medfølelse for ham
Kære medfans, hvor er rivaliseringen? Hvor er fandenivoldskheden over at han udskiftede os med en af vores (engang) absolutte rivaler?
Personligt er jeg skide ligeglad med hvordan BK klarer sig og om han er skadet eller ej.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlægForstår slet ikke at folk kan bekymre sig om BK. Han skiftede til vores konkurrent, og er i mine øjne slet ikke værd at spilde tid på, og slet ikke have medfølelse for ham
Kære medfans, hvor er rivaliseringen? Hvor er fandenivoldskheden over at han udskiftede os med en af vores (engang) absolutte rivaler?
Personligt er jeg skide ligeglad med hvordan BK klarer sig og om han er skadet eller ej.
Ikke engang da skiftende retarderede trænere forsøgte at omskole ham til back, gik han ud og brokkede sig eller smækkede med dørene. Han udførte sit job med al den energi og arbejdsindsats man overhovedet kan forlange, specielt af så ung en spiller.
Og det har jeg faktisk en del respekt for. Både at han ikke leflede uærligt for fansene, og at han aldrig leverede under 100%.
Så derfor tilader jeg mig at have et blødt punkt for ham, og ønske ham personlig alt godt fremover (selvom jeg håber FCK taber alle kampe fra nu og til de engang går konkurs)."Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlægIkke engang da skiftende retarderede trænere forsøgte at omskole ham til back, gik han ud og brokkede sig eller smækkede med dørene. Han udførte sit job med al den energi og arbejdsindsats man overhovedet kan forlange, specielt af så ung en spiller.
Og det har jeg faktisk en del respekt for. Både at han ikke leflede uærligt for fansene, og at han aldrig leverede under 100%.
Så derfor tilader jeg mig at have et blødt punkt for ham, og ønske ham personlig alt godt fremover (selvom jeg håber FCK taber alle kampe fra nu og til de engang går konkurs).
Comment
Comment