Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    I den ligning skal selvfølgelig påpeges at de fleste Nico minutter er fra venstreback jo.
    Men generelt enig med jer. Der foregår noget bag kulisserne der er en større årsag til at der ikke satses så meget på ham

Jeg tror ikke han spiller i OB den 1. September
    Korrekt !

Der er et eller andet med den position Kan huske da Bjørn og Steffen søgte en ny chefscout, da var en del af ansøgningen at anbefale (og begrunde valget af) en LW til max. 1 million EUR. Syntes på det tidspunkt, at det var lidt "sjovt" at skrive det offentligt i stedet for, at give de indkaldende ansøgere casen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Korrekt !

Der er et eller andet med den position Kan huske da Bjørn og Steffen søgte en ny chefscout, da var en del af ansøgningen at anbefale (og begrunde valget af) en LW til max. 1 million EUR. Syntes på det tidspunkt, at det var lidt "sjovt" at skrive det offentligt i stedet for, at give de indkaldende ansøgere casen.
      Husker jeg også, og når vi lige snakker om det, så er det da vildt, at der ikke er blevet købt en god Venstre Wing siden da.
      Jo Tongya, men ellers ingen.

De har ihvertfald nok fået en masse gode forslag at benytte

Comment

Nogen der kan fortælle hvad krogs grund er?

https://fyens.dk/ob/derfor-har-ob-tr...2b5830b849d-18

Comment

Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
          Nogen der kan fortælle hvad krogs grund er?

https://fyens.dk/ob/derfor-har-ob-tr...2b5830b849d-18
          Krogh synes MJ har fået chancen fra start flere gange både i efterår og forår uden det fornødne slutprodukt. De er tætte, men lige nu vurderes Nico at være en my foran, derfor spiller han.

Den rigtige forklaring er nok at begge spillere er på vej ud, og man mangler et alternativ til pladsen i fraværet af Grot.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Krogh synes MJ har fået chancen fra start flere gange både i efterår og forår uden det fornødne slutprodukt. De er tætte, men lige nu vurderes Nico at være en my foran, derfor spiller han.

Den rigtige forklaring er nok at begge spillere er på vej ud, og man mangler et alternativ til pladsen i fraværet af Grot.

takker

Comment

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

OB-træner Søren Krogh forsvarer valget af Nicholas Mickelson som venstre kant frem for Markus Jensen, selvom Mickelsons kontrakt snart udløber, og Jensen har kontrakt til 2026. Krogh forklarer, at det skyldes den daglige træning og en tæt konkurrencesituation. Han anerkender, at Jensen er en god spiller, men han mangler "produkt på sine ting," altså mål.

Til fredagens kamp mod Esbjerg er Max Ejdum, Viljar Myhra, Jakob Bonde og Jay-Roy Grot ude med skader. Don Deedson, der har døjet med lysken, forventes at træne igen onsdag. Søren Krogh understreger, at han vil vælge det hold, han har størst tiltro til at vinde, da en sejr er altafgørende.

For nylig gennemførte holdet en yoyo-test, som ifølge Krogh bidrager mentalt til at nå topgear. OB's 6-0 sejr over Esbjerg tidligere på sæsonen er et udtryk, de ønsker at gentage.
              Nico er da klart en bedre fodboldspiller end Markus.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

Nico er da klart en bedre fodboldspiller end Markus.
                Nico er en fin fodboldspiller og så er det vist også det.
                han er den OB spiller der har fået flest minutter i hele sæsonen hvor han er brugt som back og venstre angriber/kant i første division. 0 mål, 6 assist hedder de imponerende offensive stats. Den elendige defensiv har han desuden lige så stor andel i som resten af bagkæden. Samtidig smuttet han gratis nu, M. Jensen håber vi på enten slår igennem eller laver et salg på.

Man er tabt på gulvet hvis man oprigtigt taler for den disposition

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Nico er en fin fodboldspiller og så er det vist også det.
                  han er den OB spiller der har fået flest minutter i hele sæsonen hvor han er brugt som back og venstre angriber/kant i første division. 0 mål, 6 assist hedder de imponerende offensive stats. Den elendige defensiv har han desuden lige så stor andel i som resten af bagkæden. Samtidig smuttet han gratis nu, M. Jensen håber vi på enten slår igennem eller laver et salg på.

Man er tabt på gulvet hvis man oprigtigt taler for den disposition
                  1. Synes de stats nu nævner er ganske fine, selvom det da have pyntet med et mål eller to. Det er kun Owusu (7) og Nicklas Mouritsen (6) der kan matche det af backs i ligaen. I Superligaen er der kun en back med mere end 4 (5) assists (Andreas Oggesen). Og så er det jo kun i halvanden kamp han har spillet på kanten.

2. Jeg synes også Jenner bør starte. Det er der trods alt noget perspektiv i. Men rent ift. at vinde kampen kan jeg godt forstå hvis Krogh vælger at starte med f.eks. Mickelson og bringe Jenner fra bænken. Han har klart bedst ud når han er kommet ind som indskifter og har set lidt overmatchet ud når han har startet (rent fysisk synes jeg han kæmper med det).

Krogh kan nok også både mærke presset på sig selv og er træt af at tabe kampe samt at se holdet være så langt fra de spilleprincipper han snakker om (aggressivitet og energi). Så selvom spilletid til Jenner ville være klart bedst på lang sigt, kan jeg godt forstå hvis Krogh føler andre ting er vigtigere lige nu (om ikke andet så for ham selv som træner).
                  Last edited by Agbre; 22-05-2025, 18:33.

Comment

sidder lige og ser SFÅ optakt med Krogh.

De starter snakken omkring kampen i morgen, at det er "sidste nat med kliken" - da folk skal væk med landsholdet, nogle skifter osv. jeg kan ikke lade være med at tænke om Krogh selv også ved det bliver sidste kamp...fik lidt de vipes.

Jenner><Mickelson kommer de ind på, det er tæt siger Krogh men han siger også det kan være der er andre ting der foregår end hvad folk udenom klubben ved. Syntes det lugter lidt af Jenner også er på vej videre.
                    Uanset hvad - selv om det virker underligt at spille med en back på kanten som man ved er på vej videre, så har Markus Jensen jo ikke grebet chancen for alvor - og han får jo stadig spilletid - ikke sådan han er sat helt udenfor.

De snakker også kampen mod Kolding - og her siger Krogh han var meget negativ efter kampen, men vælger efter en snak med sin stab at tage ja hatten på - da han mener vi fortjente sejren, mener vi havde mange chancer og spillede mod et godt og sammentømret hold med et meget ungt hold. Han bringer den tynde trup, skader og Trybulls karantæne tidligere på sæsonen op som argumenter for at han har måttet skifte meget og derfor er vi ikke så godt sammenspillet.

Syntes godt nok det er en gang undskyldninger at komme med. Fair, holdet mod Kolding var meget ungt - men det var ham der valgte at stille sådan. Måske jeg har nej hatten på men husker bestemt ikke kampen som en vi burde have vundet. Syntes vi spillede dårligt.

Og uden at have fulgt vildt meget med i Koldings trup - så tænker jeg også de har været ramt af skader og karantæner. Og den tynde trup - der skulle Krogh måske have banket lidt hårdere i bordet overfor Bech i vinters. Sælge Manneh mens Bonde sidder ude og ikke engang bringe én ny midtbane ind...det er jo håbløst.

Comment

Han ved det godt.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

De starter snakken omkring kampen i morgen, at det er "sidste nat med kliken" - da folk skal væk med landsholdet, nogle skifter osv. jeg kan ikke lade være med at tænke om Krogh selv også ved det bliver sidste kamp...fik lidt de vipes.

Jenner><Mickelson kommer de ind på, det er tæt siger Krogh men han siger også det kan være der er andre ting der foregår end hvad folk udenom klubben ved. Syntes det lugter lidt af Jenner også er på vej videre.
                        Uanset hvad - selv om det virker underligt at spille med en back på kanten som man ved er på vej videre, så har Markus Jensen jo ikke grebet chancen for alvor - og han får jo stadig spilletid - ikke sådan han er sat helt udenfor.

De snakker også kampen mod Kolding - og her siger Krogh han var meget negativ efter kampen, men vælger efter en snak med sin stab at tage ja hatten på - da han mener vi fortjente sejren, mener vi havde mange chancer og spillede mod et godt og sammentømret hold med et meget ungt hold. Han bringer den tynde trup, skader og Trybulls karantæne tidligere på sæsonen op som argumenter for at han har måttet skifte meget og derfor er vi ikke så godt sammenspillet.

Syntes godt nok det er en gang undskyldninger at komme med. Fair, holdet mod Kolding var meget ungt - men det var ham der valgte at stille sådan. Måske jeg har nej hatten på men husker bestemt ikke kampen som en vi burde have vundet. Syntes vi spillede dårligt.

Og uden at have fulgt vildt meget med i Koldings trup - så tænker jeg også de har været ramt af skader og karantæner. Og den tynde trup - der skulle Krogh måske have banket lidt hårdere i bordet overfor Bech i vinters. Sælge Manneh mens Bonde sidder ude og ikke engang bringe én ny midtbane ind...det er jo håbløst.
                        Enig …

Tænker ikke at OB er det eneste hold med tynd trup, skader, karantæner m.m.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Enig …

Tænker ikke at OB er det eneste hold med tynd trup, skader, karantæner m.m.
                          bestemt ikke

og man kan så spørge; hvis målet for foråret bla var at udvikle spillet - så der kom et tydeligere udtryk, og man mener det er vigtigt med erfarne spillere for at få det udtryk, så har man jo bare fejlet ved at have så tynd en midtbane. Giver jo heller ikke de unge de bedste betingelser for at lykkedes når holdet ikke fungerer ordenligt. Og så smider man pludselig to målsætninger på gulvet, udvikling af spillet - og af de unge. Og her peger pilen jo ret meget på Bech

Comment

bestemt ikke

og man kan så spørge; hvis målet for foråret bla var at udvikle spillet - så der kom et tydeligere udtryk, og man mener det er vigtigt med erfarne spillere for at få det udtryk, så har man jo bare fejlet ved at have så tynd en midtbane. Giver jo heller ikke de unge de bedste betingelser for at lykkedes når holdet ikke fungerer ordenligt. Og så smider man pludselig to målsætninger på gulvet, udvikling af spillet - og af de unge. Og her peger pilen jo ret meget på Bech
                            Nu har jeg ikke selv en træneruddannelse, men jeg køber bare ikke helt den der. Tænker også Bech vil være uenig.

Opgaven med at få indarbejdet en tydelig stil blev da givetvis ikke nemmere af at sælge Manneh og miste Bonde, men på ingen måde umulig. I mine øjne burde en god træner stadig kunne bygge på hos de unge spillere og få dem til at trække i en fælles retning. Så man så en eller anden form for udvikling over de her kampe. Han har trods alt haft dem alle i et helt år.

Han har gjort det svært for sig selv ved skifte for meget rundt så snart der opstod lidt problemer. Vi har skiftet system mange gange. System er ikke = spillestil, men det har nok forvirret mere end det har gavnet. At kunne skifte mellem 4-3-3 og 4-4-2 med diamant kan være en god fleksibilitet at have på sigt (endda skifte i kampene), men det er nok nemmere at bygge på når man har styr på plan A. Det var et kæmpe rødt flag da han i vinterpausen snakkede om, at "vi havde set lidt mere dynamiske ud i 4-4-2 så det var nok det vi ville fokusere på". Det valg burde han/de have lagt sig fast på i sommers og turde holde ved det.

Personligt tror jeg ikke meget på, at det betyder så meget hvor dominerende eller Superligaklar vi har set ud her i foråret. Meget vil ændre sig inden næste sæson. Men det havde været rart hvis det var meget tydeligere, at spillerne forstår hvordan vi gerne vil spille og hvilke kompetencer vi savner mest på de forskellige positioner (det er klart visse mangler er meget tydelige).

Og så vil jeg stadig holde fast i, at den kvalitet man potentielt kan hente ind til sommer er så markant meget bedre end de to tidligere vinduer, at det nærmest giver mening at udskyde så mange "transferlektier" til den tid som muligt - så længe man lykkes med at rykke op. Men det er klart Bech og co. også har sat sig selv under pres. Især på midtbanen er der akut mangel på kvalitet. Det nytter ikke noget, at vi kommer i gang med sæsonen før der er forstærkninger på plads der.

Comment

Jeg er da enig i din udlægning af kampen mod KIF. Det er lidt sært at SK kan komme til den konklusion at OB fortjente sejren. De få statistikker jeg har set var KIF bedre end OB målt på boldbesiddelse, afslutninger generelt både indenfor målrammen og udenfor, blokerede skud, indlæg osv osv .. der taler han for en syg moster.
                              Jeg er ikke ubetinget enig med dig i det sidste i at det er håbløst ikke at "panikhandle" da Manneh bliver solgt og derved give truppen (de unge) chancen for at vise at de har det der skal til. Herinde er der mange gange efterlyst at klubben skal "walk the talk" .. det har de gjort og de har sikkert også fået svar på en del ting i denne halvsæson og står nu med et klarere billede af hvad og hvor det er bedst at forstærke sig.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Søren Krogh siger i FS i dag, at det er hans fornemmelse at han også er træner i den kommende sæson - et kort resume af teksten: OB-træner Søren Krogh forventer at fortsætte i sin stilling frem til sommeren 2026. Han er lettet over, at OB sikrede oprykning og førstepladsen, og mener, at holdet har opbygget en stærk kultur at bygge videre på i Superligaen. Krogh afviser spekulationer om sit job og understreger, at han fornemmer, det er planen, at han fortsætter. Han fremhæver holdets stærke præstation i den afgørende kamp, hvor de scorede fire mål, som et godt udgangspunkt for den kommende sæson.​

Comment

Working...
                                X