Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Jamen, jeg kan dog forstå at det må være drænende, især når man som ham stort set bruger alt sin tid på OB og det er da langt fra kun SK som laver fejl. Men hvad forventer du, Martin og andre i denne tid? Ingen kritik heller ikke den saglige af slagsen? Mange folk er jo nok frustreret, fordi de kan huske længere tilbage end til Efteråret og er meget bekymret for at vi bliver elevator hold og jeg tror mange ser måbende til, hvor tynd en trup vi har og så udsigten til at rykke op med en meget tynd trup eller at vi er ved at smide oprykningen på gulvet. Derfor ryger der nok flere finker af panden end normalt. Er det debatfremmende, nej det kan man ikke påstå. Men det skyldes jo at vi er i krise igen igen. Så det er måske ikke så mærkeligt. Så må man tage en pause, hvis det bliver for negativt. Det gør jeg selv ind imellem og det er nok meet sundt også for debatten herinde.
    Det er et privilegie at have så mange fans der forventer noget af Odense Boldklub.

OB er noget særligt, lad os lige finde ud af hvad det er.
    Husk det.

Ellers ender vi som fcn, ligegyldige. Og så er det hele ligemeget.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvis man havde nogle aktive MODs ville det gøre det nemmere i mange tilfælde.
      At man holder sig til at “fyr Krogh” i Søren Krogh tråden, giver advarsler hvis det bliver for skingert osv osv.
      Men nu har jeg været med herinde i 20-25 år og ja nogle ting har ændret sig lidt. Men den skingre “fyr træneren” har altid været der og vil altid være der. Den ligger bare i dvale nogle gange. Men kun liiiige under overfladen

Men ellers er jeg fortaler for at folk skal kunne ytre sine meninger, gode som dårlige. Enig eller uenig. Hvad er et debat forum fyldt med censur?

Men en MOD ville bla kunne sørge for at det ikke bliver alt for person fnidder imellem brugere og lukke tråde midlertidErigt hvis det ikke handler om trådens overskrift. Få lidt system i tingen og vil have mulighed for at være officiel dommer nogle gange.
      Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få
      Enig med dig.

Husker da tydeligt fyr fyr fyr TB tråden. Den var strid. Folk fløj ud til højre og venstre.

Kent Nielsen tråden, Jesper Hansen tråden.
      Det var vildere førhen.

Er personligt mere træt af brugere der vil diktere debatten, eller kaster mudder efter andre/fnidder.

Comment

Man må simpelthen finde sig i, at når man har 1. Divisions suverænt største budget og suverænt bedste spillere, så falder det tilbage på træneren, at man ikke vinder 4-5-6 kampe i træk. Særligt når de manglende point ikke bare er ren utur, men rent faktisk er et udslag af at vi ikke spiller bedre end vores modstandere, runde efter runde.
        Derudover synes jeg egentlig også debatten langt henadvejen bliver nuanceret af at TB heller ikke er uskyldig. Når vi henover et transfervindue sammensætter en trup, som er dårligere end den vi havde før, så risikere man at kvaliteten i spillet daler, og det må man sige det har gjort.
        I mine og de fleste andres øjne, står SK bare med det største ansvar, fordi vi stadig har den dyreste trup med de bedste spillere. Det betyder ikke at vi nødvendigvis skal holde samme tårnhøje pointsnit som i efteråret, men vi burde fortsat skrabe bare lidt flere point flere sammen end de andre, og det er vi ikke i nærheden af pt.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Man må simpelthen finde sig i, at når man har 1. Divisions suverænt største budget og suverænt bedste spillere, så falder det tilbage på træneren, at man ikke vinder 4-5-6 kampe i træk. Særligt når de manglende point ikke bare er ren utur, men rent faktisk er et udslag af at vi ikke spiller bedre end vores modstandere, runde efter runde.
          Derudover synes jeg egentlig også debatten langt henadvejen bliver nuanceret af at TB heller ikke er uskyldig. Når vi henover et transfervindue sammensætter en trup, som er dårligere end den vi havde før, så risikere man at kvaliteten i spillet daler, og det må man sige det har gjort.
          I mine og de fleste andres øjne, står SK bare med det største ansvar, fordi vi stadig har den dyreste trup med de bedste spillere. Det betyder ikke at vi nødvendigvis skal holde samme tårnhøje pointsnit som i efteråret, men vi burde fortsat skrabe bare lidt flere point flere sammen end de andre, og det er vi ikke i nærheden af pt.
          Det er over 4 måneder siden at OB vandt en gældende fodboldkamp........... ; i næstbedste række.........., såfremt budgettet skulle passe til det præsterede, så burde OB have sparret i omegnen af 40 mio i den periode for at kunne kalde det at spille til par. SK har det fulde ansvar for holdets præstationer, jeg kan overhovedet ikke genkende OB, det er simpelthen så pinligt det der foregår.

Comment

Status er vel at OB i vinterpausen havde et forspring på 13 point til rækkens nr. 3 og efter 4 uafgjorte kampe er forspringet faldet til 9 point, altså 4 point på 5 kampe.
            Fortsætter trenden er det 8 point i de sidste 10
            kampe og dermed 1 point at give af og det er til ACH der er ved at være spillet sammen, har fået ny energisk træner og har tre sejre i de sidste tre kampe.

Sådan kan det naturligvis ikke gøres op og på et eller andet tidspunkt så vinder OB vel også en kamp eller to men lige så sikkert er det også at man nok taber et par kampe.

De 4 point er røget mod Hillerød, Hobro, Kolding og Hvidovre, altså to bund6 og to top6 hold mens de sidste 10 kampe alene er mod top6 hold.

Tempoet fra SL OB tog med i 1. div. er væk og det samme kan man sige om motoren nu hvor Bonde og Manneh er væk imens at SK ikke har evnet at skabe et hold der er bedre end individualisterne.

På trods af at OB by far har det største budget og de bedste spillere på papiret slider spillet på banen ..

TB har udtalt noget a la at oprykning er et biprodukt af at skabe et hold der udstråler byen og satser på de unge, at man skal være de bedste i transation men jeg syntes ikke at det er det vi ser på banen .. OB skulle bruge foråret til at spille et hold sammen, satse på de der skulle spille næste sæson og se om de unge kunne stå distancen men jeg syntes ikke at det er det vi ser på banen … det kan jo ikke undre at man ikke kan få holdet til at spille sammen når holdet hele tiden ændrer sig ..

Sæt nu det hold vi satser på og lad dem spille kampene .. lad de unge spille samme position og få nogle relationer frem for at blive syltet eller flyttet rundt …

Myhra
            Owusu. Burgy. Gomez. Adam.
            Trybull.
            Ejdum. Martin.
            Markus.
            DonD. Luca.

Det hold burde kunne få OB i SL (det er altså 5 rutinerede SL spiller bagerst) .. og så hold fast ..
            Gomez og Martin kan evt. byttes med Askou og Juul-Sandberg.

1. Reserver:
            Hansen,
            McCoy, Askou,
            Grubbe, Juul-Sandberg,
            Hansborg-Sørensen, Grot.

2. Reserver: Nicholson, Bjørn, Mihajlo, Yaya - alle forsvarsspillere.. og alligevel vælter målene ind i 1. div.

Men det er fanme også en tynd midtbane TB opererer med ..
            Last edited by Plum; 18-03-2025, 00:47.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Kort sagt. Vi skal bare træne hårdere.
              Sportsdirektøren ser tilbage på en afslutning af Grundspillet med en blandet fornemmelse, samtidig med at vi ser frem mod Oprykningsspillet i NordicBet Ligaen.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                Er der nogle ting sagt imellem linjerne med at han ikke er tilfreds med intensiteten i Søren Kroghs arbejde? Eller rettere han kan nok ikke sige det meget tydeligere.
                Jeg læser det som en lille kritik af cheftrænerens arbejde indtil videre

Comment

Alt er sådan set ved det gamle. En fortaler for tone, saglighed, mådehold og nuancer i clinch med resten af forum. Den debat har ikke ændret sig en tøddel de sidste 25 år. Den debat vil også dukke op om 25 år igen.

Vedkommende forsøger at snakke fornuft til frustrerede fans. Det kan man sådan set godt forstå, men det nytter ikke noget. Brok over brok giver ikke mindre brok, det giver mere brok. Det var imo sandt for 25 år siden, og det er imo sandt nu.

Alt hvad der skrives nu er blevet skrevet før. Og vil blive skrevet igen.

MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Er der nogle ting sagt imellem linjerne med at han ikke er tilfreds med intensiteten i Søren Kroghs arbejde? Eller rettere han kan nok ikke sige det meget tydeligere.
                    Jeg læser det som en lille kritik af cheftrænerens arbejde indtil videre
                    Måske, jeg er ikke sikker, men skal man læse det som du gør, så kan man læse videre og sige en god gammel tysk kending af dansk fodbold skulle nok sørge for intensitet.

Det jeg læser mest mellem linjerne, det er at Troels tager en tur hen til håndvasken "Vi har gjort konkurrencen bredere på midtbanen" og "Vores U-landsholdsspillere, Juel-Sandberg, Martin og Ejdum", for at sige, at så er de jo gode (edit. De er jo gode, nok bare ikke gode nok til at bære midtbanen alene).
                    Last edited by Polle; 18-03-2025, 11:07.

Comment

i guder....
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                      2025 stadig med armene over kors

Comment

Det er en stærk forkortelse. Han siger at vi skal trænere med intensitet af en Superliga klub om ikke at tilpasse os til 1.Div.-niveau og det lyder ikke dumt:

"Det kan der være flere forklaringer på. Den mest klare er dog, at jo længere tid man spiller i første division, jo større er chancen for at spille som et første divisionshold. Vores eneste chance for at ændre på det er at blive ved med at træne som et superligahold, og det er en af vores fokuspunkter, at det niveau, kampene har, skal overgås hver dag på træningsbanen. Ellers ender vi ligesom alle andre superliganedrykkere på et tidspunkt med at blive et bedre første divisionshold i stedet for et ringere superligahold. Det har vi klart fokus på.

- Vi efterspørger mere intensitet til træningen. Det betyder blandt andet et højere tempo og tættere duelspil. For det er noget, vi kan omsætte til kampene nu, som vi spiller dem. Og hvis vi så til sommer har kvalificeret os til at møde endnu hårdere modstandere, er det afgørende, at vi kan spille med højere intensitet og mere slagkraft, fortæller Troels."
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Alt er sådan set ved det gamle. En fortaler for tone, saglighed, mådehold og nuancer i clinch med resten af forum. Den debat har ikke ændret sig en tøddel de sidste 25 år. Den debat vil også dukke op om 25 år igen.

Vedkommende forsøger at snakke fornuft til frustrerede fans. Det kan man sådan set godt forstå, men det nytter ikke noget. Brok over brok giver ikke mindre brok, det giver mere brok. Det var imo sandt for 25 år siden, og det er imo sandt nu.

Alt hvad der skrives nu er blevet skrevet før. Og vil blive skrevet igen.

MvH ChrisOB
                          I det filosofiske hjørne?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Måske, jeg er ikke sikker, men skal man læse det som du gør, så kan man læse videre og sige en god gammel tysk kending af dansk fodbold skulle nok sørge for intensitet.

Det jeg læser mest mellem linjerne, det er at Troels tager en tur hen til håndvasken "Vi har gjort konkurrencen bredere på midtbanen" og "Vores U-landsholdsspillere, Juel-Sandberg, Martin og Ejdum", for at sige, at så er de jo gode (edit. De er jo gode, nok bare ikke gode nok til at bære midtbanen alene).
                            Bredere … ikke bedre … kvantitet fremfor kvalitet?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Status er vel at OB i vinterpausen havde et forspring på 13 point til rækkens nr. 3 og efter 4 uafgjorte kampe er forspringet faldet til 9 point, altså 4 point på 5 kampe.
                              Fortsætter trenden er det 8 point i de sidste 10
                              kampe og dermed 1 point at give af og det er til ACH der er ved at være spillet sammen, har fået ny energisk træner og har tre sejre i de sidste tre kampe.

Sådan kan det naturligvis ikke gøres op og på et eller andet tidspunkt så vinder OB vel også en kamp eller to men lige så sikkert er det også at man nok taber et par kampe.

De 4 point er røget mod Hillerød, Hobro, Kolding og Hvidovre, altså to bund6 og to top6 hold mens de sidste 10 kampe alene er mod top6 hold.

Tempoet fra SL OB tog med i 1. div. er væk og det samme kan man sige om motoren nu hvor Bonde og Manneh er væk imens at SK ikke har evnet at skabe et hold der er bedre end individualisterne.

På trods af at OB by far har det største budget og de bedste spillere på papiret slider spillet på banen ..

TB har udtalt noget a la at oprykning er et biprodukt af at skabe et hold der udstråler byen og satser på de unge, at man skal være de bedste i transation men jeg syntes ikke at det er det vi ser på banen .. OB skulle bruge foråret til at spille et hold sammen, satse på de der skulle spille næste sæson og se om de unge kunne stå distancen men jeg syntes ikke at det er det vi ser på banen … det kan jo ikke undre at man ikke kan få holdet til at spille sammen når holdet hele tiden ændrer sig ..

Sæt nu det hold vi satser på og lad dem spille kampene .. lad de unge spille samme position og få nogle relationer frem for at blive syltet eller flyttet rundt …

Myhra
                              Owusu. Burgy. Gomez. Adam.
                              Trybull.
                              Ejdum. Martin.
                              Markus.
                              DonD. Luca.

Det hold burde kunne få OB i SL (det er altså 5 rutinerede SL spiller bagerst) .. og så hold fast ..
                              Gomez og Martin kan evt. byttes med Askou og Juul-Sandberg.

1. Reserver:
                              Hansen,
                              McCoy, Askou,
                              Grubbe, Juul-Sandberg,
                              Hansborg-Sørensen, Grot.

2. Reserver: Nicholson, Bjørn, Mihajlo, Yaya - alle forsvarsspillere.. og alligevel vælter målene ind i 1. div.

Men det er fanme også en tynd midtbane TB opererer med ..
                              jeg giver ikke meget for TBs udmelding om at oprykning er et biprodukt. Det vil være en katastrofe ikke at rykke op - for hvis man tror det har været svært at hente spillere ind til denne sæson...

Jeg er til dels enig med din opstilling - men tænker trods alt der er en grund til de ikke har bragt Martin noget før. Vores nuværende form in mente så vil jeg forsætte med Nico på HB - han er en af vores bedste spillere. Og så holde Owusu inde centralt - sammen med Ejdum. Og tror faktisk det er den plads Krogh skal ligge sig fast på nu - Ejdum på en 8'er - vi har ikke andre der kan spille der. Så må man bruge Markus på 10'er - her kan Martin også skiftes ind, Don D kan tage den hvis det skal være - der er rigeligt med muligheder.

Står vi så om 3-4 runder med rene sejre og en sikker oprykning - fint så begynd endelig at sætte mickelson og andre der ikke er her næste sæson på bænken. Men det mener jeg ikke vi kan tillade os som det ser ud nu.

Det var noget andet hvis han havde slået op i banen og tydeligt var videre rent mentalt - det syntes jeg jo ikke man kan sige er tilfældet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det er et privilegie at have så mange fans der forventer noget af Odense Boldklub.

OB er noget særligt, lad os lige finde ud af hvad det er.
                                Husk det.

Ellers ender vi som fcn, ligegyldige. Og så er det hele ligemeget.
                                Jeg er da enig, men sgu ikke i, at FCN er ligegyldige. Men der bor bare ikke så mange i Farum og i Nordsjælland spiller de galf :-)

Comment

Working...
                                X