Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...ter-og-handler

    Tipsbladet påstår at vi brugte 3-4 millioner på Burey. Flere SL klubber bruger jo større summer på spillere, men for os er det trods alt en pæn sum at bruge på en spiller, på trods af at det ikke er en herregård. Men det er satme skidt at sådan en spiller bliver sendt videre efter 6 måneder efter sådan et katastrofalt forløb.
    det er da det eneste rigtige at gøre. Han har af en eller anden grund ikke kunnet få det til at virke i OB - så afsted med ham og se om ikke han kan genfinde lysten og formen. Både for hans men da også for OBs skyld. Virker det får vi enten en bedre spiller tilbage, eller nok mere sandsynligt - får ham solgt og forhåbentlig får lidt af de transfer penge igen.

    Fejlen er da aldrig at vi prøver at løse det problem vi har lige nu. Fejlen var at vi signede ham til at begynde med.

    Men havde da været langt værre hvis man stædigt holdt fast i en forkert beslutning.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Har hørt Ivar Fossum blive rygtet til OB. Det giver slet ingen mening. Manden er jo totalt ubrugelig efter min overbevisning. En af de ringeste på et pivringe aab hold der røg ud af superligaen med fynd og klem.
      Iver Fossum til OB sker ikke.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        det er da det eneste rigtige at gøre. Han har af en eller anden grund ikke kunnet få det til at virke i OB - så afsted med ham og se om ikke han kan genfinde lysten og formen. Både for hans men da også for OBs skyld. Virker det får vi enten en bedre spiller tilbage, eller nok mere sandsynligt - får ham solgt og forhåbentlig får lidt af de transfer penge igen.

        Fejlen er da aldrig at vi prøver at løse det problem vi har lige nu. Fejlen var at vi signede ham til at begynde med.

        Men havde da været langt værre hvis man stædigt holdt fast i en forkert beslutning.
        Det bliver vel heller anfægtet, at man sender ham videre. Pointen er vel, at det helt håbløse består i, at man under 5 måneder efter man har indgået kontrakten allerede kan se, at det er så er langt fra det der skal til, at man er nødt til at sende ham videre, han får ikke en gang chancen her i opstarten. At man kan blive ved med at lave så store fejl, er jo hele fortællingen om, hvorfor OBs sportslige ledelse med Björn i spidsen er inkompetente.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Det bliver vel heller anfægtet, at man sender ham videre. Pointen er vel, at det helt håbløse består i, at man under 5 måneder efter man har indgået kontrakten allerede kan se, at det er så er langt fra det der skal til, at man er nødt til at sende ham videre, han får ikke en gang chancen her i opstarten. At man kan blive ved med at lave så store fejl, er jo hele fortællingen om, hvorfor OBs sportslige ledelse med Björn i spidsen er inkompetente.
          det kan være det er mig der læser det anderledes.

          - jeg kender ikke Tyler og hans situation, men som en anden skrev herinde så skulle han ikke have fundet sig tilpas i Odense - er det tilfældet så er det da bare at få ham sendt videre. Også for Tylers egen skyld. Trives han ikke hjælper det næppe med en opstart i vinterkulden.

          kan jo også være man bare mener at man har set nok til ham og ikke ser nogen grund til at give ham chancen i opstarten, da niveauet bare er for lavt. Igen; det er åbenlyst at man har lavet en dårlig transfer her. En spiller der skulle erstatte en starter - har ikke været i nærheden af at gøre netop det. Men du retter jo ikke op på den dårlige beslutning ved at holde fast i den. Erkend nederlaget og kom videre.

          Og mht at den sportslige ledelse er inkompetente; der er jeg bare uenig. Der er hentet mange gode nye spillere ind. Og der vil aldrig være en 100% hitrate - det sker bare ikke. Der har desværre været flere store "fejl" end jeg havde håbet på, og jeg havde da også håbet vi var noget længere og noget hurtigere - men tror bare det kommer til at tage tid. Der bliver fortsat rettet til i organisationen og hele setuppet - håber og tror vi bevæger os i den rigtige retning.

          For mig at se har den største fejl været på det, der klart er BWs spidskompetence - kommunikationen. Det lå lidt i kortene at med det store minteh salg - så skulle der rykkes på transfermarkedet. Stor udskiftning og nu med penge på lommen så skulle der hentes nogle "sikre" profiler ind.

          Det blev bare aldrig rigtigt italesat eller forklaret og slet ikke tidligt nok i processen. Det har øget forventningerne - og derfor øget skuffelsen da der bare ikke blev leveret.

          Mener det var sidst i August at BW til SFÅ siger at man skal have en snak om minteh millionerne i september om hvad de skal bruges på. Men det var jo bare alt for sent - en ting er man ikke vil brænde alt af på spillere - og man vil bruge en del på at bygge klubben op. Fint - men der mangler bare stadig en ordenlig udmelding syntes jeg. Selv hvis en del gik til at betale lån tilbage til NT - jamen så meld det da ud så vi ved hvor vi står.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Det bliver vel heller anfægtet, at man sender ham videre. Pointen er vel, at det helt håbløse består i, at man under 5 måneder efter man har indgået kontrakten allerede kan se, at det er så er langt fra det der skal til, at man er nødt til at sende ham videre, han får ikke en gang chancen her i opstarten. At man kan blive ved med at lave så store fejl, er jo hele fortællingen om, hvorfor OBs sportslige ledelse med Björn i spidsen er inkompetente.
            Jeg er sgu blevet i tvivl, om ikke Adrian Von Heijnes scouting har været for meget baseret på stats og for lidt på den klassiske scouting. Håber Nagel kan begge dele.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

              Jeg er sgu blevet i tvivl, om ikke Adrian Von Heijnes scouting har været for meget baseret på stats og for lidt på den klassiske scouting. Håber Nagel kan begge dele.
              Har også lidt været min tanke det sidste halve år. Hvis scountingen har været får dårlig med Adrian forklarer det jo en del af vores håbløse sommervindue. Så krydser fingre for at Nagel er bedre til at købe spillere der som minimum lever op til deres prisskilt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                det er da det eneste rigtige at gøre. Han har af en eller anden grund ikke kunnet få det til at virke i OB - så afsted med ham og se om ikke han kan genfinde lysten og formen. Både for hans men da også for OBs skyld. Virker det får vi enten en bedre spiller tilbage, eller nok mere sandsynligt - får ham solgt og forhåbentlig får lidt af de transfer penge igen.

                Fejlen er da aldrig at vi prøver at løse det problem vi har lige nu. Fejlen var at vi signede ham til at begynde med.

                Men havde da været langt værre hvis man stædigt holdt fast i en forkert beslutning.
                Selvfølgelig skal vi sende ham videre hurtigst muligt, hvis han ikke kan bruges. Det siger sig selv. Min pointe går mere på at vi købte en spiller for 3-4 millioner, og efter første træningspas fandt de ud af at han slet ikke passer ind. Det er simpelthen uacceptabelt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

                  Jeg er sgu blevet i tvivl, om ikke Adrian Von Heijnes scouting har været for meget baseret på stats og for lidt på den klassiske scouting. Håber Nagel kan begge dele.
                  Jeg ved ikke hvor meget magt Adrian har haft, men i mine øjne virker det sgu for letkøbt bare at skyde skylden på ham.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                    Jeg ved ikke hvor meget magt Adrian har haft, men i mine øjne virker det sgu for letkøbt bare at skyde skylden på ham.
                    Enig. Der er rigtig mange mennesker inde over der bliver enige. Men i sidste ende er der nogen der står med ansvaret og røven i klaskehøjde. Som det skal være i fodbold.

                    som jeg ser det er vi ikke et hak værre eller bedre end 90% af alle andre klubber..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                      Selvfølgelig skal vi sende ham videre hurtigst muligt, hvis han ikke kan bruges. Det siger sig selv. Min pointe går mere på at vi købte en spiller for 3-4 millioner, og efter første træningspas fandt de ud af at han slet ikke passer ind. Det er simpelthen uacceptabelt.
                      vi er ikke uenige

                      Comment


                        Jeg synes helt generelt, der bliver skudt for meget mod de nye.

                        Man kan dårligt give Helander, Trybull, Köhler, Al-Hajj eller Owusu skylden for, at det ikke går, som det skal. Sauli, Mustafic, Burey og Turay virker dog til at være skudt lidt ved siden af, men de kan jo komme igen. Jeg husker os, at Jebali var super elendig, det første halve år, han spillede her.

                        Til gengæld kan man godt argumentere for, at spillere som Martin Hansen, Adelgaard og Bjørn Paulsen ikke har holdt sig på et niveau, vi har set fra dem tidligere, og det var vel egentlig også den mest reelle grund til, at Alm måtte væk.

                        Gode spillere blev simpelthen dårligere under hans ledelse.

                        Lad os håbe, at SK kan få dem til at præstere igen, for så synes jeg ikke, at vi har et dårligt hold.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
                          Jeg synes helt generelt, der bliver skudt for meget mod de nye.

                          Man kan dårligt give Helander, Trybull, Köhler, Al-Hajj eller Owusu skylden for, at det ikke går, som det skal. Sauli, Mustafic, Burey og Turay virker dog til at være skudt lidt ved siden af, men de kan jo komme igen. Jeg husker os, at Jebali var super elendig, det første halve år, han spillede her.

                          Til gengæld kan man godt argumentere for, at spillere som Martin Hansen, Adelgaard og Bjørn Paulsen ikke har holdt sig på et niveau, vi har set fra dem tidligere, og det var vel egentlig også den mest reelle grund til, at Alm måtte væk.

                          Gode spillere blev simpelthen dårligere under hans ledelse.

                          Lad os håbe, at SK kan få dem til at præstere igen, for så synes jeg ikke, at vi har et dårligt hold.
                          Du kan også argumentere for, at der bliver skudt alt for meget på Alm og ikke kigget nok indad, når det kommer til hans arbejdsbetingelser.

                          I de sidste 12 kampe i efteråret 2022 tabte vi kun 1 kamp og slog blandt andet FCK og FCM. Men der havde han selvfølgelig også kvalitetsspillere: Jebali, Gigovic, Minteh, Tverskov, Frøkjær osv. Og så kunne folk som Martin Hansen, Paulsen, Skjelvik osv, være solide og erfarne performere rundt omkring det, folk som Grubbe og Adelgaard havde et solidt hold at læne sig opad og kunne performe fornuftigt.

                          Så blev der tyndet markant ud i topspillerne gennem to transfervinduer, og der blev hentet erstatninger af meget tvivlsom kvalitet, i 11. time fik man så lidt topkvalitet ind i form af Trybull og især Helander, men på det tidspunkt var holdet også så usammenhængende og dysfunktionelt med det der var hentet ind. Og resultaterne er jo foreløbigt ikke blevet bedre fordi, at cheftræneren hedder Søren Krogh.

                          Vi kan sagtens diskutere, hvor god/dårlig truppen er, men når man står i sådan en situation som man gør med Burey, Väisänen, Mucolli, Selven, Buya og Mouritsen, så handler det ikke om træneren, så handler det ganske enkelt om dårligt arbejde andre steder i organisationen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg

                            Iver Fossum til OB sker ikke.
                            Dagens gode nyhed

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              syntes stadig mucolli handlen slår mig som værende endnu mere underlig ;)

                              - men ja når man henter en erstatning for en kantspiller bør det første man kigger på nok være hvilken kant man henter til.
                              Forskellige mennesker forskellige meninger fair nok og alt det der.

                              Men Mucolli giver jo mening på den måde at man havde brug for en spiller til 10'er positionen.

                              Burey var 3 mand til venstrekanten og kunne ikke slå hverken Charly eller Selven af, så er han altså ikke pengene værd og tager i min bog førstepladsen som bizarre indkøb. Især i lyset af at han blev hentet ind som Sabbis afløser som spillede på den anden kant, det er rent ongo-bongo. Tak for Don Deedson.

                              Jeg kan ikke forestille mig andet end at han er hentet ind fordi han har engelsk homegrown status og derfor kan sælges lidt dyrere hvis han slog igennem.

                              Comment


                                Har lige hørt Martins interview med Bjørn Wesstrøm. Efter en halv time og et par minutter frem, snakker han om en 6er og to 8ere, to kanter og en 9er. Han siger ikke det bliver sådan, men bed da lige mærke i det.

                                Comment

                                Working...
                                X