Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

Jamen, det er jeg faktisk ikke i tvivl om, at de vil gøre. Og hvis vi rent faktisk vil være et Superligahold, der gør sig gældende, så skal vi både handle for markante højere beløber, end vi gør i dag, men også kontinuerligt sælge for større beløber, end vi gør i dag. Ambitionen må være 100 millioner i transferindtægter pr. regnskabsår, og at en stadig større procentdel af disse indtægter kan blive reinvesteret direkte i truppen. Det er den såkaldte "bæredygtige vej."

Det kan lyde meget fint, men når det så er sagt, så har jeg faktisk store forhåbninger til, at vi netop kan ramme omkring 100 mio. for en kombination af de spillere, vi har, som også godt (sportsligt) kan erstattes til billigere penge, end de kan sælges til.

Lad os nu se. Meget kommer til at afhænge af, om vi overlever Superligaen, og hvordan vores spillere klarer sig det næste halve års tid...
    Ja vi kunne sagtens sælge for 100 mill til sommer hvis markedet kommer igang fra toppen. Men meningen må være kun at sælge 1-2 profiler og så fortsætte med at hente transferfrie spiller og bruge 5-10 mill pr spiller på de huller der så må være i truppen. Vi er nød til at holde på de bedste spillere til sommer så meget som muligt.

Optimalt ville være at kun at sælge Slotsager for 50-60 mill+ og så hente 2-3 store profiler og bruge det der skal til

Leave a comment:

• Bolbro
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Ja jeg blev også meget overrasket. Men vi skal nok forvente 1-2 store salg til sommer. Spørgsmålet er så bare om man stadig er lige så købe villig.
    Vi må se om PL og Saudi sætter ild til transfermarkedet når vi når sommer.
    Så skal der nok komme bud efter Sven,Rami,Slots,DD og måske andre. Vi må bare håbe de er store
    Jamen, det er jeg faktisk ikke i tvivl om, at de vil gøre. Og hvis vi rent faktisk vil være et Superligahold, der gør sig gældende, så skal vi både handle for markante højere beløber, end vi gør i dag, men også kontinuerligt sælge for større beløber, end vi gør i dag. Ambitionen må være 100 millioner i transferindtægter pr. regnskabsår, og at en stadig større procentdel af disse indtægter kan blive reinvesteret direkte i truppen. Det er den såkaldte "bæredygtige vej."

Det kan lyde meget fint, men når det så er sagt, så har jeg faktisk store forhåbninger til, at vi netop kan ramme omkring 100 mio. for en kombination af de spillere, vi har, som også godt (sportsligt) kan erstattes til billigere penge, end de kan sælges til.

Lad os nu se. Meget kommer til at afhænge af, om vi overlever Superligaen, og hvordan vores spillere klarer sig det næste halve års tid...

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

Ja, det tyder på, man bevæger sig i den rigtige retning.

OB bliver ikke en topklub igen, før økonomien igen bliver en konkurrencefordel. De næste 5 år skal bevise, om vi kan lave de salg, der skal til, for at skabe lige så store råderum som AGF og Nordsjælland, der jo formentlig ikke har tænkt sig at se stille til i mellemtiden.
    Ja jeg blev også meget overrasket. Men vi skal nok forvente 1-2 store salg til sommer. Spørgsmålet er så bare om man stadig er lige så købe villig.
    Vi må se om PL og Saudi sætter ild til transfermarkedet når vi når sommer.
    Så skal der nok komme bud efter Sven,Rami,Slots,DD og måske andre. Vi må bare håbe de er store

Leave a comment:

• Bolbro
    replied
    Vel første gang siden de glade sølv dage at OB har 2 transfers i Top 5

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...superliga-koeb
    Ja, det tyder på, man bevæger sig i den rigtige retning.

OB bliver ikke en topklub igen, før økonomien igen bliver en konkurrencefordel. De næste 5 år skal bevise, om vi kan lave de salg, der skal til, for at skabe lige så store råderum som AGF og Nordsjælland, der jo formentlig ikke har tænkt sig at se stille til i mellemtiden.

Leave a comment:

• Bolbro
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Enig - det synes jeg også er det bedste vi har set fra ham. Hans teknik og overblik kommer bedst til sin ret der. En type som ham synes jeg kalder på to hårdt arbejdende spoilere og dem har vi vel i Sven og Trybull
    Blot til info, så er Manneh faktisk den af vores spillere, som (set over hele sæsonen) har flest succesfulde afleveringer på modstanderens banehalvdel (jf. Superliga Stats). Samtidig er han også den spiller, som (sammen med Rami) laver flest af vores såkaldte 'gennembrudsafleveringer.' Han lykkes i snit med 86,4 % af alle sine afleveringer.

Jeg kan faktisk godt li' ham, og ser ham som en del af fremtidens projekt. Dér, hvor han godt må forbedre sig, er i forhold til hans lange afleveringer. Han lægger tit og ofte nogle irriterende lange dybdeafleveringer, som virker forhastede og ugennemtænkte, og som gør, at vores angreb løber ud i sandet. Her har Köhler, Trybull og Rami en langt højere succesrate på henholdsvis 65 %, 69 % og 80 %. Til sammenligning lykkes Manneh med under halvdelen af sine lange afleveringer, selvom han f.eks. laver færre af dem end Köhler (der laver allerflest, og dermed er den, der giver længde i vores spil).

Jeg foretrækker også Köhler og Trybull, men ser gerne Manneh supplere dem, og jeg håber, at der kan bygges på hans niveau. Når han spiller godt, spiller han virkelig godt.
    Last edited by Bolbro; 05-02-2024, 23:04.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Vel første gang siden de glade sølv dage at OB har 2 transfers i Top 5

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...superliga-koeb

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Hvis Sven er så tæt på at være klar allerede nu - er der da ingen grund til at hente en erstatning allerede nu - vi har da masser af spillere som drømmer om kontrakter på større adresser. Det ville betyde at vi skulle have en erstatning klar overalt et halvt år før tid - det er da for dyrt og urealistisk.
    Vi er i en overgangs fase ( igen igen) hvor der p.t. drøftes spillestil og system - det vil formentlig også afgøre hvilke typer vi skal bruge - 6 eller 8 - eller 10 er.
    Hvis Sven er så tæt på at være klar synes jeg vores ageren omkring midtbanen i transfervinduet giver meget mere mening.
    Jeg tror ikke der bliver løbet nogen former for risici med Sven, selvom han måske føler han er langt fremme allerede nu. Lægen sage 10-14 uger så min forventning er minimum 10 uger inden han er klar til sl. Håbet har vi dog stadig lov til at have

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Han kan godt, men synes bare ikke han bringer nok pres og fysik. Kan bedre lide når han ligger og bruger sin placeringsevne og boldsikkerhed på en dyb position, men andre må da gerne byde ind her
    Enig - det synes jeg også er det bedste vi har set fra ham. Hans teknik og overblik kommer bedst til sin ret der. En type som ham synes jeg kalder på to hårdt arbejdende spoilere og dem har vi vel i Sven og Trybull

Leave a comment:

• Jebola
    replied

Og netop derfor burde man måske allerede have hentet en her til vinter og været på forkant
    Hvis Sven er så tæt på at være klar allerede nu - er der da ingen grund til at hente en erstatning allerede nu - vi har da masser af spillere som drømmer om kontrakter på større adresser. Det ville betyde at vi skulle have en erstatning klar overalt et halvt år før tid - det er da for dyrt og urealistisk.
    Vi er i en overgangs fase ( igen igen) hvor der p.t. drøftes spillestil og system - det vil formentlig også afgøre hvilke typer vi skal bruge - 6 eller 8 - eller 10 er.
    Hvis Sven er så tæt på at være klar synes jeg vores ageren omkring midtbanen i transfervinduet giver meget mere mening.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Og netop derfor burde man måske allerede have hentet en her til vinter og været på forkant
    helt enig

Leave a comment:

• Orskov
    replied

Han kan godt, men synes bare ikke han bringer nok pres og fysik. Kan bedre lide når han ligger og bruger sin placeringsevne og boldsikkerhed på en dyb position, men andre må da gerne byde ind her
    Det er i hvert fald også sådan, Ole Nielsen beskrev ham som bedst, da han blev scoutet i Polen i en relativt nyligt SfÅ-udsendelse.

Leave a comment:

• Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Er Manneh ikke lidt mere en 8'er i sådan en midtbane konstellation?

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied
    Tror vi skal spille med en ren 6'er og to 8'ere på sigt. Så synes egentlig det er fint, hvis der kommer et bud fra Bundesligaen på Sven igen til sommer. Kræver så lige vi får forlænget med Trybull, så har vi de to 6'ere vi skal have, ham der spiller og garderingen (Manneh).

Der er dog en opgave i forhold til at finde mindst en 8'er til sommer og 2, hvis ikke Rami, Max, Grubbe eller Jenner lige pludselig er brændt igennem derinde.
    Er Manneh ikke lidt mere en 8'er i sådan en midtbane konstellation?

Leave a comment:

• Polle
    replied
    Tror vi skal spille med en ren 6'er og to 8'ere på sigt. Så synes egentlig det er fint, hvis der kommer et bud fra Bundesligaen på Sven igen til sommer. Kræver så lige vi får forlænget med Trybull, så har vi de to 6'ere vi skal have, ham der spiller og garderingen (Manneh).

Der er dog en opgave i forhold til at finde mindst en 8'er til sommer og 2, hvis ikke Rami, Max, Grubbe eller Jenner lige pludselig er brændt igennem derinde.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

må erkende jeg er npget overrasket over der allerede har været bud efter ham fra bundesligaen...altså han har gjort det godt for OB, fed indstilling osv. men alligevel.

- men er det et ønske han har så må han bare give den max gas i foråret - tvivler på BW og OB vil stå i vejen for ham hvis der kommer et godt bud igen - og sommervinduet er bare lettere at få lavet handler - det ser vi jo gang på gang, så vil også være lettere for OB at finde erstatninger.

Så må Bjørn og Nagel igang med at finde alternativer så vi ikke står helt uforberedte til den tid. Men mon ikke de har en liste af midtbanefolk de er interesseret i, vi har jo allerede været på udkig i dette vindue

Leave a comment:

Working...
X