Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det er så tumpet en præmis. "Man må forvente at 50% af det der hentes ind bare er noget lort man skal have skippet afsted igen kort efter".

    Nej, det må man absolut ikke. Prøv lige at tage et kig på de kontinuerligt succesfulde klubber på alle niveauer. Er halvdelen af det de henter lige til skraldespanden? Nej, det er det meget langt fra. Det er et vanvittigt postulat nogle er kommet med for at bedøve sig selv og hinanden med, at middelmådighed faktisk er acceptabelt.

    Hvis hitraten på vinduerne der foreløbigt har været under Bjørn er en indikation på, hvordan det også bliver i fremtiden, går OB en i bedste fald fuldstændigt ligegyldig fremtid i møde.
    Jeg synes ikke du forholder dig til hvilke transfer budgetter man arbejder med i OB.

    FCM henter flere klassespillere ind, men fyrer altså også lige 200 mill af til at gøre det, det gør det jo væsentligt lettere at finde spillere der kan gå direkte ind i startelveren end i OB hvor man kan tage en spiller til 5 mill, når bølgerne rigtigt går højt og i virkeligheden så skal spilleren helst koste 0, -, så må man bare regne med en større fejlmargin.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Jeg synes ikke du forholder dig til hvilke transfer budgetter man arbejder med i OB.

      FCM henter flere klassespillere ind, men fyrer altså også lige 200 mill af til at gøre det, det gør det jo væsentligt lettere at finde spillere der kan gå direkte ind i startelveren end i OB hvor man kan tage en spiller til 5 mill, når bølgerne rigtigt går højt og i virkeligheden så skal spilleren helst koste 0, -, så må man bare regne med en større fejlmargin.
      Det har ikke noget at med transferbudgetter at gøre. Midtjylland har mange flere penge at bruge, men kravene til at skulle blive en succes i FC Midtjylland er også langt større end i OB. Det er ikke "nemt" for dem.

      Klubber som Silkeborg, Randers, Viborg og Lyngby har da også klart sværere vilkår end OB, de kan slet ikke give de samme lønninger og er ikke ligeså attraktive for langt de fleste spillere (man kan være bange for, at det begynder at ændre sig). En af hemmelighederne bag, hvorfor de kan konkurrere og endda nogle gange gøre det bedre end OB er, at halvdelen af det de henter faktisk ikke er noget skrammel.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Det har ikke noget at med transferbudgetter at gøre. Midtjylland har mange flere penge at bruge, men kravene til at skulle blive en succes i FC Midtjylland er også langt større end i OB. Det er ikke "nemt" for dem.

        Klubber som Silkeborg, Randers, Viborg og Lyngby har da også klart sværere vilkår end OB, de kan slet ikke give de samme lønninger og er ikke ligeså attraktive for langt de fleste spillere (man kan være bange for, at det begynder at ændre sig). En af hemmelighederne bag, hvorfor de kan konkurrere og endda nogle gange gøre det bedre end OB er, at halvdelen af det de henter faktisk ikke er noget skrammel.
        Kravene i Herning er større men ikke i størrelsesforholdet hvor du ikke sagtens kan finde spillere til det budget der går direkte ind og forstærke FCM.

        Det er sværere at finde noget der må koste DKK 0,- der skal gå ind og forstærke OB især på nogle af de positioner hvor vi er udsatte og har været det længe, eksempeltvist 9'er positionen.

        Silkeborg er lidt en særlig case fordi de har den kapacitet i Kent Nielsen og en spillestil der kan trække dygtige fodboldspillere til, plus at de har fået det til at fungere med at hente profilerne i 1 division og hatten af for det.

        Viborg er en del af et konsortiet der lever af at sælge data til fodboldklubber. Plus de har fundet et fint hul i det hollandske marked. Jeg vil dog sige at Viborg også skyder en del ved siden af, Ndione og Jatta springer i øjnene.

        Randers og Lyngby henter sgu masser af bras. Spiller de stadig med Gregor i forsvaret i Lyngby?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Emilseir Se indlæg
          Melder mig også i koret af dem, der ikke finder det tragikomisk, at så mange af sommerens signings allerede er på vej videre.

          Jeg vil ikke så meget forholde mig til om 50% hitrate er godt eller skidt. Jeg tror, vi alle kan blive enige om, at der var for stor udskiftning i sommer. At man så ikke rammer med alle, må også være en del af det lod vi har i vores nuværende forfatning. Vi har i mange år ikke haft råd til at gå ud og købe "proven" players i ligaer der er på lige fod eller bedre end Superligaen. Derudover har vi ikke ressourcerne til et scouting setup, der gør os i stand til at finde mere sikre "investeringer".

          Jeg ser det som et kæmpe sundhedstegn, og en markant ændring siden Jesper Hansen-dagene, at man så hurtigt gør noget ved, at nogle spillere tydeligvis ikke har den store værdi for truppen. Det er vel det mest optimale udfald, når man nu har taget en chance med nogle af disse spillere. Få dem videre inden både vi og spilleren kører totalt sur i det og skaber dårlig energi i truppen, mens deres værdi daler yderligere.

          Bjørn viser sig handlekraftig her. Hans sommervindue var ikke prangende, men kæmpe respekt for, at han ikke lader stædighed og stolthed stå i vejen for, at alle parter kan komme videre hurtigt.
          håber heller ikke vi kommer til at være helt så hyper aktive fremover. Men lige i sommers - der var ikke rigtigt noget valg. Jo man kunne have forlænget med spillere man ikke mente var gode nok.
          Jeg håber man med tiden får langt mere styr på kontrakt situationerne, så der er en bedre timing i hvem der skal sælges og hvornår (når det selvf lader sig gøre), hvornår der er udløb og at man får forlænget i ordenlig tid.

          Frø og Sabbi - skulle man tjene på dem skulle de sælges i sommers. Virker til man var ok med et salg og havde accepteret at Sabbi så bare ville kunne gå gratis sommeren 24 - men måske man lige havde glemt at tage snakken med sabbi selv? Og den slags planer må man gerne få mere styr på, og det tror jeg også der kommer.

          Men det tager bare tid...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            håber heller ikke vi kommer til at være helt så hyper aktive fremover. Men lige i sommers - der var ikke rigtigt noget valg. Jo man kunne have forlænget med spillere man ikke mente var gode nok.
            Jeg håber man med tiden får langt mere styr på kontrakt situationerne, så der er en bedre timing i hvem der skal sælges og hvornår (når det selvf lader sig gøre), hvornår der er udløb og at man får forlænget i ordenlig tid.

            Frø og Sabbi - skulle man tjene på dem skulle de sælges i sommers. Virker til man var ok med et salg og havde accepteret at Sabbi så bare ville kunne gå gratis sommeren 24 - men måske man lige havde glemt at tage snakken med sabbi selv? Og den slags planer må man gerne få mere styr på, og det tror jeg også der kommer.

            Men det tager bare tid...
            Jeg er faktisk stadig tilhænger af at man fik skudt Sabbi og Frø af, 25 mill i kassen og Deedson og Rami er ligeså gode, Deedson bedre end Sabbi, lækkert endeligt at have en højrekant der kan afslutte med venstrebenet.

            Jeg så, så bare gerne at pengene blev investeret i klubben.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Kravene i Herning er større men ikke i størrelsesforholdet hvor du ikke sagtens kan finde spillere til det budget der går direkte ind og forstærke FCM.

              Det er sværere at finde noget der må koste DKK 0,- der skal gå ind og forstærke OB især på nogle af de positioner hvor vi er udsatte og har været det længe, eksempeltvist 9'er positionen.

              Silkeborg er lidt en særlig case fordi de har den kapacitet i Kent Nielsen og en spillestil der kan trække dygtige fodboldspillere til, plus at de har fået det til at fungere med at hente profilerne i 1 division og hatten af for det.

              Viborg er en del af et konsortiet der lever af at sælge data til fodboldklubber. Plus de har fundet et fint hul i det hollandske marked. Jeg vil dog sige at Viborg også skyder en del ved siden af, Ndione og Jatta springer i øjnene.

              Randers og Lyngby henter sgu masser af bras. Spiller de stadig med Gregor i forsvaret i Lyngby?
              Det er nogle meget nemme og belejlige forklaringer.

              Den kapacitet som du mener Silkeborg har i Kent Nielsen, har vi jo sjovt nok også haft i OB. Hvis han er så stor en kapacitet, at det bare gør det let for en lille klub som Silkeborg, er det godt nok vildt, at vi ikke kunne få mere ud af ham i en markant større klub som OB.

              Viborg er blandt andre ejet af nogle der har noget med noget fodbolddata at gøre ja, men er det dem der styrer klubben? Det er ikke mit billede. Mig bekendt var de heller ikke kommet ind, da Viborg rykkede op, da folk som Fredberg, Neestrup osv. ledte klubben. Så de kan tydeligvis også noget andet.

              Randers og Lyngby henter en masse bras... Så er det godt nok imponerende, at Randers er endt over OB og har været i top 6 de sidste 3 sæsoner, og at en klub med så lille et budget som Lyngby kan overleve og lige nu ligge i midten af Superligaen.

              Og så må jeg bare sige at:

              Lyngbys sommervindue: Muniesa, Magnus Jensen, Gudjohnsen, Amon og Sigurdsson

              og

              Randers sommervindue: Björkengren, Snorre, Albæk, Dammers, Olsen, Agyiri, Coulibaly

              Jeg har svært at se skæverterne i størrelsesordenen Burey, Buya, Selvén og Vaisanen. Og OB har altså brugt markant flere penge.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Det er nogle meget nemme og belejlige forklaringer.

                Den kapacitet som du mener Silkeborg har i Kent Nielsen, har vi jo sjovt nok også haft i OB. Hvis han er så stor en kapacitet, at det bare gør det let for en lille klub som Silkeborg, er det godt nok vildt, at vi ikke kunne få mere ud af ham i en markant større klub som OB.

                Viborg er blandt andre ejet af nogle der har noget med noget fodbolddata at gøre ja, men er det dem der styrer klubben? Det er ikke mit billede. Mig bekendt var de heller ikke kommet ind, da Viborg rykkede op, da folk som Fredberg, Neestrup osv. ledte klubben. Så de kan tydeligvis også noget andet.

                Randers og Lyngby henter en masse bras... Så er det godt nok imponerende, at Randers er endt over OB og har været i top 6 de sidste 3 sæsoner, og at en klub med så lille et budget som Lyngby kan overleve og lige nu ligge i midten af Superligaen.

                Og så må jeg bare sige at:

                Lyngbys sommervindue: Muniesa, Magnus Jensen, Gudjohnsen, Amon og Sigurdsson

                og

                Randers sommervindue: Björkengren, Snorre, Albæk, Dammers, Olsen, Agyiri, Coulibaly

                Jeg har svært at se skæverterne i størrelsesordenen Burey, Buya, Selvén og Vaisanen. Og OB har altså brugt markant flere penge.
                So jeg skrev tidligere hatten af for Silkeborg. Det er vitterlig imponerende det de har gang i. Jeg skal være den første til at begræde at det Kent Nielsen ikke blev en succes i OB, jeg ville have elsket at se OB i den position. Jeg har dog svært ved at se at man ikke skal tilskrive Silkeborgs succes Kent Nielsen, i bund og grund gør han meget af det samme i Silkeborg som han også gjorde her, hentede fine spillere som også blev succeser i OB.

                Jeg tror ikke på at de folk der ejer og har investeret i Viborg og tilfældigvis lever af at sælge data til fodboldklubber ikke også giver en hånd med i Viborg med det scouting setup de har kørende, var det ikke Viborg der hentede spillere i den portugiske 2 division?

                Lyngby har gjort det godt under Freyr, med den islandske forbindelse og er gode til at hente i FCNs overskudslager og de har som altid et fint akademi der er leveringsdygtige af talenter, det ændrer bare ikke på at der også er meget bras på Lyngby hold. Ligesom der også er det af det de har hentet i det vindue du har listet der.

                Lyngby trup: https://lyngby-boldklub.dk/foersteholdstruppen/

                Jeg var selv forhippet på at OB skulle hente Coulibaly, som er den eneste i Randers vindue jeg gerne ville have haft ind. Han er så på leje i Randers med en salgsklausul et sted mellem 2,5 og 6 mill over det som OB henter spillere for: https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...rer-i-kulissen

                Og så er jeg slet ikke i tvivl om at de klubber også vil kigge på spillere som Al hajj, Owosu, Helander, trybull og Deedson og gerne ville have tilknyttet dem på en fri.
                Last edited by Striwetforlivet!; 22-01-2024, 22:05.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Det er nogle meget nemme og belejlige forklaringer.

                  Den kapacitet som du mener Silkeborg har i Kent Nielsen, har vi jo sjovt nok også haft i OB. Hvis han er så stor en kapacitet, at det bare gør det let for en lille klub som Silkeborg, er det godt nok vildt, at vi ikke kunne få mere ud af ham i en markant større klub som OB.

                  Viborg er blandt andre ejet af nogle der har noget med noget fodbolddata at gøre ja, men er det dem der styrer klubben? Det er ikke mit billede. Mig bekendt var de heller ikke kommet ind, da Viborg rykkede op, da folk som Fredberg, Neestrup osv. ledte klubben. Så de kan tydeligvis også noget andet.

                  Randers og Lyngby henter en masse bras... Så er det godt nok imponerende, at Randers er endt over OB og har været i top 6 de sidste 3 sæsoner, og at en klub med så lille et budget som Lyngby kan overleve og lige nu ligge i midten af Superligaen.

                  Og så må jeg bare sige at:

                  Lyngbys sommervindue: Muniesa, Magnus Jensen, Gudjohnsen, Amon og Sigurdsson

                  og

                  Randers sommervindue: Björkengren, Snorre, Albæk, Dammers, Olsen, Agyiri, Coulibaly

                  Jeg har svært at se skæverterne i størrelsesordenen Burey, Buya, Selvén og Vaisanen. Og OB har altså brugt markant flere penge.
                  Jeg er på ingen måde på "In Björn we trust"-vognen. Synes det var lidt tåkrummende i sommers/vinters - og også er det nu. For mig skal han bevise sig før jeg stoler på ham. Og jeg er samlet set ikke imponeret indtil nu.

                  Ift. hitraten på hans transfers er jeg dog enig med flere i, at det var forventeligt så mange ville fejle. Det er rigtigt, at flere veldrevne klubber kører med lavere fejlprocenter (end 50%) i de fleste vinduer, men det er også bare nemmere hvis man i en eller anden grad har succes og har en kerne på holdet man løbende kan supplere og udskifte. Når man udskifter så mange og så centrale spillere, på en gang, tror jeg nærmest det er uundgåeligt også at have store forbiere. Men det var så i høj grad også hans egen skyld, at vi var i den situation. Han kunne have gjort det meget nemmere for sig selv ved at handle bedre ind sidste vinter. Og så virkede det ret naivt, hvordan han virkede til at undervurdere hvor svært det ville blive samtidig med, at han italesatte hvor klar vi skulle være fra start.

                  Når jeg ser de indkøb du lister for hhv. Lyngby og Randers er min første tanke, at der er meget Jesper Hansen over det. Som jeg ser det er den største forskel på OB og Randers ikke hvor god scoutingen er. De har bare i højere grad accepteret deres plads og køber ind efter det. Det samme kan vel siges om de andre nævnte klubber. Der er vel ingen anden klub, der har underpræsteret så meget og så længe som OB. Ift. budget, men især ift. egen selvforståelse. F.eks. kunne jeg ikke se os leje en Coulibaly i FCN. Ikke fordi de ikke kan se, at han skulle være god, men fordi man ikke vil acceptere virkeligheden, at man kan leje en reserve i fucking FCN som vil være en profil på ens eget hold.

                  Når jeg ser vores transfervindue ligner det mere vi lidt for desperat forsøgte at finde næste Minteh. Samlet set under BW har der i det hele taget været for mange klare og uforståelige fejlskud. Men det smitter måske også af på andre og får dem til at se værre ud end de er.

                  F.eks. Sauli. Jeg er enig i, at han jo må stå som et stort fejlkøb. Men tror mest det var fordi han var den forkerte spiller på det forkerte tidspunkt. Vi manglede en kvalitetsmakker til Slotsager, der klart ville gå ind foran BP og Ivancevic, som der var stor tvivl om. Det niveau har/havde han ikke. Men jeg kunne godt se ham blive en solid, gennemsnitlig midterforsvarer på et hold i den tunge ende af rækken (som vi er). Hvis altså han havde fået en række kampe til at finde sammen med en makker i forsvaret. Hvis Randers f.eks. havde hentet ham istedet for Dammers. Ville vi sikkert se det som en typisk Randers transfer i dag.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Jeg er faktisk stadig tilhænger af at man fik skudt Sabbi og Frø af, 25 mill i kassen og Deedson og Rami er ligeså gode, Deedson bedre end Sabbi, lækkert endeligt at have en højrekant der kan afslutte med venstrebenet.

                    Jeg så, så bare gerne at pengene blev investeret i klubben.
                    helt enig - havde jeg da også forventet at det var planen inden vi gik ind i transfervinduet sidste år.

                    Bare baseret på klubbens handlinger og BWs udtalelser så virker det ikke til at man havde planlagt at de begge skulle afsted.

                    - Virker ikke til man havde en afløser klar, og så skulle der pludselig hentes noget, og det blev så Tyler.

                    Så virker ikke til man lige fik stukket fingeren i jorden tidligt nok og fandt ud af at Sabbi faktisk var mere end klar til at skulle afsted.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Det er så tumpet en præmis. "Man må forvente at 50% af det der hentes ind bare er noget lort man skal have skippet afsted igen kort efter".

                      Nej, det må man absolut ikke. Prøv lige at tage et kig på de kontinuerligt succesfulde klubber på alle niveauer. Er halvdelen af det de henter lige til skraldespanden? Nej, det er det meget langt fra. Det er et vanvittigt postulat nogle er kommet med for at bedøve sig selv og hinanden med, at middelmådighed faktisk er acceptabelt.

                      Hvis hitraten på vinduerne der foreløbigt har været under Bjørn er en indikation på, hvordan det også bliver i fremtiden, går OB en i bedste fald fuldstændigt ligegyldig fremtid i møde.
                      Det er muligt at det er tumpet og træls, men det ændre ikke på at det er virkeligheden og den kan vi ikke løbe fra. Jeg synes jeg så en anden skrive at hvis det havde været få ind og med en 50% rate ville det ikke virke så voldsomt og det er jo netop det der er problemet - Antallet på et vindue, men udskriftningen var enorm.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Det er nogle meget nemme og belejlige forklaringer.

                        Den kapacitet som du mener Silkeborg har i Kent Nielsen, har vi jo sjovt nok også haft i OB. Hvis han er så stor en kapacitet, at det bare gør det let for en lille klub som Silkeborg, er det godt nok vildt, at vi ikke kunne få mere ud af ham i en markant større klub som OB.

                        Viborg er blandt andre ejet af nogle der har noget med noget fodbolddata at gøre ja, men er det dem der styrer klubben? Det er ikke mit billede. Mig bekendt var de heller ikke kommet ind, da Viborg rykkede op, da folk som Fredberg, Neestrup osv. ledte klubben. Så de kan tydeligvis også noget andet.

                        Randers og Lyngby henter en masse bras... Så er det godt nok imponerende, at Randers er endt over OB og har været i top 6 de sidste 3 sæsoner, og at en klub med så lille et budget som Lyngby kan overleve og lige nu ligge i midten af Superligaen.

                        Og så må jeg bare sige at:

                        Lyngbys sommervindue: Muniesa, Magnus Jensen, Gudjohnsen, Amon og Sigurdsson

                        og

                        Randers sommervindue: Björkengren, Snorre, Albæk, Dammers, Olsen, Agyiri, Coulibaly

                        Jeg har svært at se skæverterne i størrelsesordenen Burey, Buya, Selvén og Vaisanen. Og OB har altså brugt markant flere penge.
                        Der er jo næppe to sager der er ens, meget kan gå galt og specielt i OB med en ambitiøs spillestil, men med utålelige forhold til at træne en hurtig (offensiv) stil. SK er citeret for at sige at når der trænes på Ådalens tunge græsbaner er intensiteten ofte 50-60% af det ønskede. Det er en større skandale end at Buya ikke helt (mildt sagt) ikke har præsteret som ønsket. Yderligere har der i Buyas tilfælde også været ændringer i spilsystemet. Burey er imø den største skuffelse og spillere som Selvén og Vaisanen er næppe hentet til starteren, og egentlig forestiller jeg mig heller ikke Deedson er men han er jo hurtigt blevet et stærkt kort. Der købes vel i bund og grund i tre kategorier som muligvis er "til startere", "potentialspiller" og "talenter"
                        Last edited by manner; 23-01-2024, 04:33.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygt...bias-slotsager
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Tvivler på det sker. De vil nok ikke betale de 8-10 mill euro det kræves. Men en passende hylde helt sikkert

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Tvivler på det sker. De vil nok ikke betale de 8-10 mill euro det kræves. Men en passende hylde helt sikkert
                              De er en del af samme konsortium som Manchester city, så mon ikke der er penge at bruge? Jeg tror egentlig også det kunne være et ret fint skridt for ham, selvom jeg håber vi får forlænget snart, så vi kan nyse godt af ham halvandet års tid endnu.

                              Comment


                                Ja det er for tidligt for ham. Forlæng nu bare og ta 1 1/2 år mere i superligaen.

                                Comment

                                Working...
                                X