Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Henrik Hansen har været til samtale om assistent-jobbet. Tyder vel også på, at man planlægger med SK som cheftræner, så den ene af assistent-rollerne skal fyldes ud. https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...l-samtale-i-ob
    Sjældent har noget ligget mere til højrebenet, så medmindre vores kommende cheftræner (sandsynligvis Krogh) decideret var modstander af Henrik Hansen, som selv har lagt offentligt billet ind på at vende tilbage til OB via SFÅ, så ville det da være oplagt at kigge den vej.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Nej det var Helveg. Han forlængede vidst til sommer ikke.?

      Det er bare fordi jeg ikke helt ved hvad hans opgave er.
      Men lige præcis Helveg behøver ikke have en defineret opgave for min skyld. Han skal bare være tilknyttet klubben. Punktum.
      Enig .. han skal bare være der :)


      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Mads Lyng (tidl. ACH-ass.) har øjensynligt også lagt billet ind på ass.træner jobbet

        https://campo.dk/2023/12/21/campo-dk...wMqTRulqCdSR4U
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Mads Lyng (tidl. ACH-ass.) har øjensynligt også lagt billet ind på ass.træner jobbet

          https://campo.dk/2023/12/21/campo-dk...wMqTRulqCdSR4U
          Uanset hvad, er det en farce det skal tage så lang tid at samle et nyt trænerteam. Forstår ikke hvorfor OB virker helt uforberedt på situationen.
          Alm blev fyret for efterhånden lang tid siden.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Uanset hvad, er det en farce det skal tage så lang tid at samle et nyt trænerteam. Forstår ikke hvorfor OB virker helt uforberedt på situationen.
            Alm blev fyret for efterhånden lang tid siden.
            Det er fordi de nok har fået et par afvisninger…

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Uanset hvad, er det en farce det skal tage så lang tid at samle et nyt trænerteam. Forstår ikke hvorfor OB virker helt uforberedt på situationen.
              Alm blev fyret for efterhånden lang tid siden.
              Det kan også være fordi de laver en grundigt stykke arbejde for at sammensætte de rigtige profiler i trænerteamet.

              En sag kan have flere vinkler, alt efter hvem der kigger

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Det kan også være fordi de laver en grundigt stykke arbejde for at sammensætte de rigtige profiler i trænerteamet.

                En sag kan have flere vinkler, alt efter hvem der kigger
                Hvis man har gjort det grundige stykke arbejde, hiver man vidst ikke Mads Lyng til samtale i første omgang.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Hvis man har gjort det grundige stykke arbejde, hiver man vidst ikke Mads Lyng til samtale i første omgang.
                  Kender ikke Mads Lyng. Men mon ikke Henrik Hansen ligger lunt i svinget

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Det kan også være fordi de laver en grundigt stykke arbejde for at sammensætte de rigtige profiler i trænerteamet.

                    En sag kan have flere vinkler, alt efter hvem der kigger
                    Det kunne man selvfølgelig håbe. Historien viser bare det modsatte. Det er sgu svært at være optimistisk efter mange års fejltagelser i den klub.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Det kunne man selvfølgelig håbe. Historien viser bare det modsatte. Det er sgu svært at være optimistisk efter mange års fejltagelser i den klub.
                      Har det på samme måde, føler mig helt slukket.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                        Henrik Hansen har været til samtale om assistent-jobbet. Tyder vel også på, at man planlægger med SK som cheftræner, så den ene af assistent-rollerne skal fyldes ud. https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...l-samtale-i-ob
                        Bliver der ikke for mange høvdinge i det trænerteam ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Uanset hvad, er det en farce det skal tage så lang tid at samle et nyt trænerteam. Forstår ikke hvorfor OB virker helt uforberedt på situationen.
                          Alm blev fyret for efterhånden lang tid siden.
                          Jeg synes, det er urimeligt, at du udtaler dig så kritisk. Hvis OB var hurtig, var det måske også galt. Uden, at jeg overhovedet ved det, så mener jeg altid, at man skal gøre sit hjemmearbejde ordentligt så vi måske kan undgå flere fejlansættelser. Giv nu de ansvarlige den nødvendige tid til at lave et ordentligt arbejde. Så kan vi altid efterfølgende rationaliserer opgaven. Ro på..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Hvis man har gjort det grundige stykke arbejde, hiver man vidst ikke Mads Lyng til samtale i første omgang.
                            Det må du gerne forklare hvorfor. Er han ikke egnet som assistent? Hvad er dit kendskab til ham?
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                              Det må du gerne forklare hvorfor. Er han ikke egnet som assistent? Hvad er dit kendskab til ham?
                              Hans afsked i Horsens og måden det skete på er vidst veldokumenteret. Helt grundlæggende må jeg sige, at når man skriver under på en forlængelse af en aftale i en bestemt rolle, og så 6 måneder efter, med 3 år tilbage af den aftale, skaber så sig meget og nægter at passe sit job, fordi at man føler sig snydt for en forfremmelse, så man er nødt til at sende manden på "orlog" i flere måneder indtil man kan blive enige om vilkårene for en ophævelse, så har man udvist en uprofessionalisme, som jeg ikke synes OB bør kunne acceptere.

                              Noget andet er så, at jeg har meget svært ved at se matchet mellem Lyng og OBs nuværende trænerteam og spillestil. Krogh og Hjortebjerg er selvfølgelig i høj grad farvet og formet af måden man gør tingene på i FC Nordsjælland, og de fremstår som nogle der har nogle klare idealer om, hvordan de mener fodbold børe spilles. Lyng har været 10 år i AC Horsens under primært Bo Henriksen og senest Jens Berhel Askou, og har hele vejen igennem været en del af en klub der har en enormt pragmatisk tilgang til spillet. Jeg har meget svært ved at se, at de skulle dele fodboldfilosofi, hvilket må være et krav for at kunne være i trænerteam sammen.

                              Og for bare lige at runde Lyngs historik igen, hvor lang er lunten før han laver samme nummer i OB? Er det næste efterår når Søren Krogh viser sig ikke at være løsningen, er det så også cheftrænerjobbet eller ingenting for ham? OB kommer lige fra en situation, hvor man har haft et så dysfunktionelt trænerteam, at man var nødt til at sætte assistenttræneren på tribunen, fordi han og cheftræneren var så uenige, og det har utvivlsomt også været et pres for Alm, at der har siddet to assistenttrænere og luret på hans job, og nu ser det ud til at en af dem får det.

                              Man må simpelthen ikke fra dag 1 af allerede gøre Kroghs arbejdsbetingelser så dårlige ved at ansætte en assistent der med al tydelighed har vist, at det er ambitionen om at blive cheftræner hurtigst muligt der driver ham. Hvis der ikke er fuld opbakning omkring Krogh fra alle sider i organisationen er han chanceløs.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Hans afsked i Horsens og måden det skete på er vidst veldokumenteret. Helt grundlæggende må jeg sige, at når man skriver under på en forlængelse af en aftale i en bestemt rolle, og så 6 måneder efter, med 3 år tilbage af den aftale, skaber så sig meget og nægter at passe sit job, fordi at man føler sig snydt for en forfremmelse, så man er nødt til at sende manden på "orlog" i flere måneder indtil man kan blive enige om vilkårene for en ophævelse, så har man udvist en uprofessionalisme, som jeg ikke synes OB bør kunne acceptere.

                                ​Noget andet er så, at jeg har meget svært ved at se matchet mellem Lyng og OBs nuværende trænerteam og spillestil. Krogh og Hjortebjerg er selvfølgelig i høj grad farvet og formet af måden man gør tingene på i FC Nordsjælland, og de fremstår som nogle der har nogle klare idealer om, hvordan de mener fodbold børe spilles. Lyng har været 10 år i AC Horsens under primært Bo Henriksen og senest Jens Berhel Askou, og har hele vejen igennem været en del af en klub der har en enormt pragmatisk tilgang til spillet. Jeg har meget svært ved at se, at de skulle dele fodboldfilosofi, hvilket må være et krav for at kunne være i trænerteam sammen.

                                Og for bare lige at runde Lyngs historik igen, hvor lang er lunten før han laver samme nummer i OB? Er det næste efterår når Søren Krogh viser sig ikke at være løsningen, er det så også cheftrænerjobbet eller ingenting for ham? OB kommer lige fra en situation, hvor man har haft et så dysfunktionelt trænerteam, at man var nødt til at sætte assistenttræneren på tribunen, fordi han og cheftræneren var så uenige, og det har utvivlsomt også været et pres for Alm, at der har siddet to assistenttrænere og luret på hans job, og nu ser det ud til at en af dem får det.

                                Man må simpelthen ikke fra dag 1 af allerede gøre Kroghs arbejdsbetingelser så dårlige ved at ansætte en assistent der med al tydelighed har vist, at det er ambitionen om at blive cheftræner hurtigst muligt der driver ham. Hvis der ikke er fuld opbakning omkring Krogh fra alle sider i organisationen er han chanceløs.
                                Jeg tror bestemt heller ikke Mads Lyng er løsningen for OB. Men jeg håber heller ikke at man ansætter en cheftræner og 2 assistenter som ser ens på fodbold - man er nødt til at have diversitet i teamet hvis man ønsker udvikling mod et højere niveau - ellers får du bare en cheftræner og to kloner der ikke udvikler sig sammen. En stor del af problemerne under Alm var vel også at man ikke ønskede eller evnede at spille pragmatisk når det var nødvendigt - ligesom trænerteamet forekom rådvildt når de foretrukne løsninger ikke virkede - der bør efter min mening være flere vinkler på fodboldfilosofi og spilsystemer i et godt trænerteam. Det nødvendiggør selvfølgelig lig også at man har en klar rolle og kompetencefordeling.

                                Comment

                                Working...
                                X