Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

    De har i hvertfald fået erfaring med svære forhold og en disharmonisk trup. Det er givetvis erfaring der skal prøves og ikke læres på et akademisk trænerkursus.

    Jeg tror ikke, at det er urealistisk, men om de er på blokken i FCN er jo svært at vide.
    Efter min mening helt urealistisk - Nordsjælland må have en stribe interne kandidater som står foran - og hvis ikke mulighed for at rekruttere fra en højere hylde. FH og SK har ikke imponeret i OB. Og deres bedste chance for at udvikle trænerkarrieren på den korte bane må vel være at TB tror nok på dem til at de får chancen i den kommende sæson.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
      Troels udtalte i hans interview med SFÅ, at han gennem sit arbejde med at uddanne trænere i DBU, kender alle de store up-and-coming trænernavne. Skal man mon ligge noget i det? Uanset er det jo en kæmpe fordel at han har det kendskab ift. en evt. ny træner
      Enig i at det bør være et stort plus at Troels Bech har dette kendskab. Håber han finder en der passer optimalt (Kim Brink udtryk) til den strategi og spillestil vi skal køre med de næste mange år (akademi-style). Pressfodbold hele tiden og passe på nede bagved.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Troels udtalte i hans interview med SFÅ, at han gennem sit arbejde med at uddanne trænere i DBU, kender alle de store up-and-coming trænernavne. Skal man mon ligge noget i det? Uanset er det jo en kæmpe fordel at han har det kendskab ift. en evt. ny træner
        Et “tilfældigt” udvalg af danske trænere med UEFA Pro-licens:

        Steffen Højer (U21 landstræner).
        Michael Hansen (Fredericia).
        Kim Engstrøm (B93).

        Søren Krogh, Hjortebjerg, Mads Lyng, Tonni Hermansen og Troels Bech er også på listen).

        Håber Troels Bech finder den helt rigtige træner til vores Nordic Bet ligahold. Der er den vigtigste opgave for Troels Bech denne sommer.

        Comment


          Hvis ikke Søren Krogh bliver fyret i løbet af denne uge, så tror jeg desværre han bliver. I så fald vil det i min verden være Troels Bechs første store fejl. Plus mine forhåbninger om en direkte oprykning i første hug får et stort dyk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
            Hvis ikke Søren Krogh bliver fyret i løbet af denne uge, så tror jeg desværre han bliver. I så fald vil det i min verden være Troels Bechs første store fejl. Plus mine forhåbninger om en direkte oprykning i første hug får et stort dyk.
            Hvis der skal fyres bliver det nok et “operation clean slate” hvor Hjortebjerg også ryger med som minimum. Ved ikke med Lyng

            Men skal man så ikke lige have fundet en afløser inden? Tvivler jeg på at han har haft meget tid til

            Comment


              Er også nysgerrig på hvordan trænerteamet skal være, men dybest set, så kan den vel trækkes til den 24. juni (træningsopstart), inden vi bliver klogere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
                Hvis ikke Søren Krogh bliver fyret i løbet af denne uge, så tror jeg desværre han bliver. I så fald vil det i min verden være Troels Bechs første store fejl. Plus mine forhåbninger om en direkte oprykning i første hug får et stort dyk.
                Søren Krogh var 1. assistent under Andreas Alm, hvor han dermed også havde en stor andel i nedturen i hele den periode. Han har med garanti mange kvaliteter, men han skal ikke være cheftræner i en klub med superligaambitioner. Han havde muligheden for at vise sit værd som cheftræner og han fejlede totalt og kronede det hele med en pinlig nedrykning.

                Jeg håber Troels Bech viser handlekraft. Vi skal have et trænerteam der både kan føre os sikkert tilbage i superligaen og føre arbejdet videre i superligaen om forhåbentlig kun et år. Samtidig skal der bygges meget bedre bro imellem 1. holdet og akademiet.

                Jeg håber vi “sprænger banken” og tilbyder David Nielsen en 4 årig kontrakt hvor han selv får indflydelse på at sætte sit team omkring holdet. Men det bliver dyrt.
                Alternativt så skal vi købe Steffen Højer fri af hans u21 trænerjob. Spørgsmålet er hvor glad han er for at være u21 landstræner.

                Den billigste og nok mest sandsynlige mulighed er at købe Kim Engstrøm fri af sin kontrakt med B93.

                Under alle omstændigher er der behov for helt nye trænerøjne på vores trup. Søren Krogh er sovset alt for meget ind i alt det vi skal helt væk fra. Han har været i klubben 3 år og det er kun blevet dårligere og dårligere fra år til år. Der skal simpelthen ske noget på den front. Ellers lugter det af at ledelsen blot fik Troels Bech ind som kransekagefigur og nikkedukke for Enrico og Thorborg.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Søren Krogh var 1. assistent under Andreas Alm, hvor han dermed også havde en stor andel i nedturen i hele den periode. Han har med garanti mange kvaliteter, men han skal ikke være cheftræner i en klub med superligaambitioner. Han havde muligheden for at vise sit værd som cheftræner og han fejlede totalt og kronede det hele med en pinlig nedrykning.

                  Jeg håber Troels Bech viser handlekraft. Vi skal have et trænerteam der både kan føre os sikkert tilbage i superligaen og føre arbejdet videre i superligaen om forhåbentlig kun et år. Samtidig skal der bygges meget bedre bro imellem 1. holdet og akademiet.

                  Jeg håber vi “sprænger banken” og tilbyder David Nielsen en 4 årig kontrakt hvor han selv får indflydelse på at sætte sit team omkring holdet. Men det bliver dyrt.
                  Alternativt så skal vi købe Steffen Højer fri af hans u21 trænerjob. Spørgsmålet er hvor glad han er for at være u21 landstræner.

                  Den billigste og nok mest sandsynlige mulighed er at købe Kim Engstrøm fri af sin kontrakt med B93.

                  Under alle omstændigher er der behov for helt nye trænerøjne på vores trup. Søren Krogh er sovset alt for meget ind i alt det vi skal helt væk fra. Han har været i klubben 3 år og det er kun blevet dårligere og dårligere fra år til år. Der skal simpelthen ske noget på den front. Ellers lugter det af at ledelsen blot fik Troels Bech ind som kransekagefigur og nikkedukke for Enrico og Thorborg.
                  David N har vel aldrig været garant for at bygge bro mellem 1. hold og akademiet i de klubber han har været.

                  Jeg håber ligesom dig at det bliver vores strategi.

                  Men hvorfor skulle han pludselig købe ind på den.? Endda i en førstedivisionsklub.
                  Han er en her-og-nu-spiller type træner.

                  stort Nej tak til David Nielsen, og desuden anser jeg det som komplet umuligt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Søren Krogh var 1. assistent under Andreas Alm, hvor han dermed også havde en stor andel i nedturen i hele den periode. Han har med garanti mange kvaliteter, men han skal ikke være cheftræner i en klub med superligaambitioner. Han havde muligheden for at vise sit værd som cheftræner og han fejlede totalt og kronede det hele med en pinlig nedrykning.

                    Jeg håber Troels Bech viser handlekraft. Vi skal have et trænerteam der både kan føre os sikkert tilbage i superligaen og føre arbejdet videre i superligaen om forhåbentlig kun et år. Samtidig skal der bygges meget bedre bro imellem 1. holdet og akademiet.

                    Jeg håber vi “sprænger banken” og tilbyder David Nielsen en 4 årig kontrakt hvor han selv får indflydelse på at sætte sit team omkring holdet. Men det bliver dyrt.
                    Alternativt så skal vi købe Steffen Højer fri af hans u21 trænerjob. Spørgsmålet er hvor glad han er for at være u21 landstræner.

                    Den billigste og nok mest sandsynlige mulighed er at købe Kim Engstrøm fri af sin kontrakt med B93.

                    Under alle omstændigher er der behov for helt nye trænerøjne på vores trup. Søren Krogh er sovset alt for meget ind i alt det vi skal helt væk fra. Han har været i klubben 3 år og det er kun blevet dårligere og dårligere fra år til år. Der skal simpelthen ske noget på den front. Ellers lugter det af at ledelsen blot fik Troels Bech ind som kransekagefigur og nikkedukke for Enrico og Thorborg.


                    Jeg er helt enig i dit sidste afsnit, og jeg vil miste alt tro på Troels B og hurtig oprykning, hvis han har solgt sin sjæl til NT, som tydelig er stor fan af Søren K.

                    Comment


                      Ikke at jeg er udpræget fan af SK, så synes jeg måske han for en lidt for hård medfart til tider.
                      Jeg har selv været meget efter ham, men i takt med at skeletterne er væltet ud af skabet, så synes jeg det også har været tydeligt, at han var på en umulig opgave som uerfaren træner.

                      Nu har OB betalt nogle dyre lærepenge til SK, så må man også holde fast lidt endnu.

                      I forhold til de nævnte trænere, så synes jeg også at de bliver talt op til noget de ikke er.
                      Det er i hvertfald diskuteret meget at David Nielsen til dels har levet af sine assistenter, især på taktiske plan. Og må jeg minde om at AGF var rykket ned med David, hvis VB havde haft et lige så godt hold dengang, som de har idag. (Er min klare overbevisning)

                      Steffen Højer blev fyret i Viborg fordi han to år i træk glippede oprykningen til Superligaen.

                      Kim Engstrøm fejlede ret stort på Island, han præsterer fint nu i B93, men det er en hel anden størrelse end OB.
                      Kan ikke se hvorfor han automatisk skulle få OB op i første hug.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        David N har vel aldrig været garant for at bygge bro mellem 1. hold og akademiet i de klubber han har været.

                        Jeg håber ligesom dig at det bliver vores strategi.

                        Men hvorfor skulle han pludselig købe ind på den.? Endda i en førstedivisionsklub.
                        Han er en her-og-nu-spiller type træner.

                        stort Nej tak til David Nielsen, og desuden anser jeg det som komplet umuligt.
                        Hvis nu de talenter der kan integreres på 1. holdet viser sig at være gode nok "her og nu" sammen med 3-4 mere rutinerede kulturbærere som er stærke nok "her og nu", kombineret med at Troels Bech og Tonni Hermansen overbeviser David Nielsen om at lige præcis det udtryk som David Nielsen altid har været mester i at få fremelsket hos sine hold og som faktisk falder fint i hak med det udtryk som alle vores akedemihold kommer med, så tror jeg godt David Nielsen kunne blive fristet af et projekt, hvor han kan være træneren der "hiver sværdet op" i OB.
                        Vi bør stadig kunne betale en trænerløn der ligger i den høje ende superligamæssigt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Hvis der skal fyres bliver det nok et “operation clean slate” hvor Hjortebjerg også ryger med som minimum. Ved ikke med Lyng

                          Men skal man så ikke lige have fundet en afløser inden? Tvivler jeg på at han har haft meget tid til
                          nej mon ikke den har stået ret meget på non-stop møder og gennemgang af det analyse arbejde der ligger.

                          - men Krogh må være en af de vigtigste at få holdt et møde med, finde ud af om man vil det samme. Er det tilfældet kan man fortsætte med Krogh, eller vælge en ny træner. Omvendt ser Krogh og Bech for forskelligt på tingene så SKAL der skiftes - og det hurtigst muligt.

                          Jeg går også og bliver en smule utålmodig, vil gerne høre noget nyt snart men tænker ikke de melder en "halv nyhed" ud. Ryger Krogh så må man næsten have afløseren klar i samme omgang. Ellers vil det vel bare skabe mere uro...og lige nu er der vil faldet lidt ro på...udaftil ihvertfald

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            nej mon ikke den har stået ret meget på non-stop møder og gennemgang af det analyse arbejde der ligger.

                            - men Krogh må være en af de vigtigste at få holdt et møde med, finde ud af om man vil det samme. Er det tilfældet kan man fortsætte med Krogh, eller vælge en ny træner. Omvendt ser Krogh og Bech for forskelligt på tingene så SKAL der skiftes - og det hurtigst muligt.

                            Jeg går også og bliver en smule utålmodig, vil gerne høre noget nyt snart men tænker ikke de melder en "halv nyhed" ud. Ryger Krogh så må man næsten have afløseren klar i samme omgang. Ellers vil det vel bare skabe mere uro...og lige nu er der vil faldet lidt ro på...udaftil ihvertfald
                            SK og TB taler meeegeeet og godt... men vi mangler handling bag ordene og resultater !

                            Ved ikke om den cocktail rykker os opad

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              SK og TB taler meeegeeet og godt... men vi mangler handling bag ordene og resultater !

                              Ved ikke om den cocktail rykker os opad
                              som sagt er jeg også utålmodig - vil virkeligt gerne se hvad der kommer til at ske.

                              Omvendt så håber jeg da TB lige bruger en dag ekstra hvis det er det der skal til - der er rigtigt mange, rigtigt vigtige beslutninger der skal tages.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Hvis nu de talenter der kan integreres på 1. holdet viser sig at være gode nok "her og nu" sammen med 3-4 mere rutinerede kulturbærere som er stærke nok "her og nu", kombineret med at Troels Bech og Tonni Hermansen overbeviser David Nielsen om at lige præcis det udtryk som David Nielsen altid har været mester i at få fremelsket hos sine hold og som faktisk falder fint i hak med det udtryk som alle vores akedemihold kommer med, så tror jeg godt David Nielsen kunne blive fristet af et projekt, hvor han kan være træneren der "hiver sværdet op" i OB.
                                Vi bør stadig kunne betale en trænerløn der ligger i den høje ende superligamæssigt.
                                Det er jo lige præcis det de unge ikke er. De er ikke flyvefærdige, og det er det vanskelige ved at bruge sine egne unge. Man skal turde bruge dem så de kan udvikle sig, og man skal tåle de fejl der kommer.

                                Det har vi aldrig formået, og derfor har så mange af vores egne forladt den synkende skude, og er blomstret op andre steder.
                                Eller bare røget i glemslen fordi de ikke har spillet da de skulle udvikle sig.

                                Vi skal have en træner der 100 % er sådan en slags træner. Ikke en der skal overtales til at være det.

                                Comment

                                Working...
                                X