Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    I dag er det et år siden jeg sidst røg og denne gang holder smøg-farvel. Nu skal jeg så i gang med et nyt, vanskeligt projekt, for jeg vil fremover svigte OB-kampe på tv. Det er sjældent, jeg har mulighed for at komme på stadion, men jeg tror ikke jeg har svigtet en kamp på tv i rigtig mange år (bare spørg min kæreste). Og jeg betaler for at kunne se dem ligegyldigt, hvor de vises.
    De seneste år er jeg faldet i søvn under nogle af kampene - også i går. Ikke længe, men der spilles så langsomt - og dårligt.
    Jeg har tidligere annonceret at nu gider jeg ikke længere følge OB så intenst. Og jeg kommer ikke til at forny mit medlemskab af De Stribede.
    Det bør også betyde, at jeg læser mindre med her og skriver mindre fremover.
    Jeg håber det kun bliver kort tid. Jeg skal have noget tro på mere end 7.-10. pladsen igen. Og bedre spil. Vi har ret lange spillerkontrakter, så det er lettere at sige farvel til Alm. Det er også nødvendigt. Sker det ikke, anerkender Bjørn, at hans spillere ikke kan bedre, og så må han også ud ad vagten.
    Det er en skam - men jeg forstår dig.

    Som jeg skrev i går: Der er 11.271 grunde til at det her gøgl, OB har gang i på 13 år ikke går. Der er momentum på fanscenen og det er en skam at det bliver pisset væk af den sportslige ledelse.

    Jeg var på stadion i går, men ser efterhånden de fleste kampe på TV. Jeg kan ikke lade være med at se kampene, men jeg kan næsten ikke komme på et OB-hold som jeg har følt mindre for end der her købehold fyldt med lottokuponer.

    Klubben er i dårlig forfatning og man bliver efterhånden mæt af det hele og resignerer.

    Comment


      #47
      Tak for link :) vedrørende det sagte, så er det trods alt interessant, at Alm nævner, at vi ikke skaber nok (offensivt, og det har han ret i), mens han ikke nævner at forsvaret i flere situationer sejler

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

        Tak for link :) vedrørende det sagte, så er det trods alt interessant, at Alm nævner, at vi ikke skaber nok (offensivt, og det har han ret i), mens han ikke nævner at forsvaret i flere situationer sejler
        Hvis Alm fortsætter med den samme defensiv, så er de alternativer der er hentet ind (Helander, Sauli, Ivansevic) enten totalt uduelige og dermed er vores scouting i Alms øjne ubrugelig, eller også er det Alm den er gal med.
        Jeg er ihvertfald ikke tryg ved vores nuværende defensiv under Alm og at han gør vores pt. svageste led (i mine øjne) til anfører, synes jeg er dybt problematisk. Sidst vi havde så uduelig og langsom anfører i vores midterforsvar var KEP og samme øjeblik Michelsen smed ham af og,tog anførerbindet fra ham og begyndte at bruge Tverskov, fik det øjeblikkeligt positiv effekt på hele holdet.

        Comment


          #49
          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...or-ondt-indeni
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Hvis Alm fortsætter med den samme defensiv, så er de alternativer der er hentet ind (Helander, Sauli, Ivansevic) enten totalt uduelige og dermed er vores scouting i Alms øjne ubrugelig, eller også er det Alm den er gal med.
            Jeg er ihvertfald ikke tryg ved vores nuværende defensiv under Alm og at han gør vores pt. svageste led (i mine øjne) til anfører, synes jeg er dybt problematisk. Sidst vi havde så uduelig og langsom anfører i vores midterforsvar var KEP og samme øjeblik Michelsen smed ham af og,tog anførerbindet fra ham og begyndte at bruge Tverskov, fik det øjeblikkeligt positiv effekt på hele holdet.
            Jeg tror Alms udfordring i fht. BP er at BP måske er den mest naturlige leder, og yder den bedste mentale støtte til Slotsager. Ivancevic er imø ikke leder på banen. Sauli tror jeg heller ikke er tilfældet. Vores ny svensker tror jeg kan udfordre BPs position og være en god støtte til Slots på banen hvis han i landskampspausen kan bringes i en forfatning hvor han kan spille kampe. Hvis Slots skade trækker ud tror jeg på et forsvar med Ivancevics og Helander.

            Last edited by manner; 03-09-2023, 08:34.
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg tror Alms udfordring i fht. BP er at BP måske er den mest naturlige leder, og yder den bedste mentale støtte til Slotsager. Ivancevic er imø ikke leder på banen. Sauli tror jeg heller ikke er tilfældet. Vores ny svensker tror jeg kan udfordre BPs position og være en god støtte til Slots på banen hvis han i landskampspausen kan bringes i en forfatning hvor han kan spille kampe. Hvis Slots skade trækker ud tror jeg på et forsvar med Ivancevics og Helander.
              Ja, synes lidt Bjørn fik lavet sit KEP og Kasper Larsen moment mod Vejle. En ting var Vejles sejrsmål, men den bold der ryger ned bag ham efter 2 minutter, hvor Vejlemanden løber helt fri. Der var jeg lidt "WTF".

              Men altså BP er den der er mest ærgerlig over det og indstilling skorter det ikke på, så man behøves ikke at flå anførerbindet af ham. En tur på bænken og så har han vist i sin karriere han kan spille alle pladser, måske vi lige pludselig får brug for ham som 6er !!

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                Hvis Alm fortsætter med den samme defensiv, så er de alternativer der er hentet ind (Helander, Sauli, Ivansevic) enten totalt uduelige og dermed er vores scouting i Alms øjne ubrugelig, eller også er det Alm den er gal med.
                Jeg er ihvertfald ikke tryg ved vores nuværende defensiv under Alm og at han gør vores pt. svageste led (i mine øjne) til anfører, synes jeg er dybt problematisk. Sidst vi havde så uduelig og langsom anfører i vores midterforsvar var KEP og samme øjeblik Michelsen smed ham af og,tog anførerbindet fra ham og begyndte at bruge Tverskov, fik det øjeblikkeligt positiv effekt på hele holdet.
                Enig bortset fra at både Bjørn og Mihajlo gik ind som klare start11 da de kom til klubben. Siden da har Mihajlo været meget skadet og dermed faldet i niveau mens Bjørn bare er faldet i niveau.
                Sauli forstår jeg stadig ikke og så må vi se med Helander .. er det en Bjørn eller Sauli signing …
                Noget nyt omkring Slotsagers skade?
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                  Ja, synes lidt Bjørn fik lavet sit KEP og Kasper Larsen moment mod Vejle. En ting var Vejles sejrsmål, men den bold der ryger ned bag ham efter 2 minutter, hvor Vejlemanden løber helt fri. Der var jeg lidt "WTF".

                  Men altså BP er den der er mest ærgerlig over det og indstilling skorter det ikke på, så man behøves ikke at flå anførerbindet af ham. En tur på bænken og så har han vist i sin karriere han kan spille alle pladser, måske vi lige pludselig får brug for ham som 6er !!
                  Det er også det jeg mener ang. BP .. en tur på bænken og forsøge at kæmpe sig selv tilbage til holdet. Indstillingen fejler intet, men det skal jo ikke være en begrundelse for at lade ham starte når han “tumler” rundt som han har gjort mod VB og VFF
                  Last edited by manner; 03-09-2023, 09:35.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                    Ja, synes lidt Bjørn fik lavet sit KEP og Kasper Larsen moment mod Vejle. En ting var Vejles sejrsmål, men den bold der ryger ned bag ham efter 2 minutter, hvor Vejlemanden løber helt fri. Der var jeg lidt "WTF".

                    Men altså BP er den der er mest ærgerlig over det og indstilling skorter det ikke på, så man behøves ikke at flå anførerbindet af ham. En tur på bænken og så har han vist i sin karriere han kan spille alle pladser, måske vi lige pludselig får brug for ham som 6er !!
                    Jeg anerkender 100% BP's indstilling, rutine samt at han med garanti har et godt samarbejde med Slotsager. Jeg synes heller ikke man skal flå anførerbindet af ham. Problemet er bare at med den spillestil vi praktiserer med højt pres og offensive backs, så er det for let for modstanderne at skabe farlige situationer imod os med ekstremt simple midler når vores ene midterforsvarer hænger så meget i bremsen. Det spreder sig som ringe i vandet med usikkerhed omkring sig.
                    At vi tager endnu en sæson i taberslutspillet har jeg indstillet mig på. Men noget skal gøres både på den korte og lange bane.

                    Comment


                      #55
                      Det er efterhånden rutine at se på den her grå ujævne jammerlighed. På 13. år. Men det er også derfor jeg ikke tror på trænerfyring.

                      Alm må få denne sæson til at præstere den top6, som vi skal kunne. Ellers må han ud. Kommer vi i akut nedrykningsfare må han også ud. Det er stadig bundlinjen for mig.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Det er efterhånden rutine at se på den her grå ujævne jammerlighed. På 13. år. Men det er også derfor jeg ikke tror på trænerfyring.

                        Alm må få denne sæson til at præstere den top6, som vi skal kunne. Ellers må han ud. Kommer vi i akut nedrykningsfare må han også ud. Det er stadig bundlinjen for mig.
                        Enig. Det her må simpelthen også være Bjørns holdning til tingene. Jeg er godt klar over at han gav Alm en etårige forlængelse, men jeg er overbevist om at det var for at få "ro" på tingene, og ikke stresse trænerteamet unødvendigt.

                        Comment


                          #57
                          For mig har Thorborg og Bjørn lige så stor andel i dette som Alm har.
                          Men vi ved jo hvad der sker når skyld skal placeres. Så er det nemmere og pege ud end indad.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                            Enig. Det her må simpelthen også være Bjørns holdning til tingene. Jeg er godt klar over at han gav Alm en etårige forlængelse, men jeg er overbevist om at det var for at få "ro" på tingene, og ikke stresse trænerteamet unødvendigt.
                            Hvordan synes du så selv,de præsterer under den tillidserklæring.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                              Hvordan synes du så selv,de præsterer under den tillidserklæring.
                              Hvis man aftaler, at en træner får denne sæson til at præstere et top-6 resultat, nytter det ikke noget at fyre ham efter seks kampe.

                              Det var ikke sjovt at tabe til Vejle, men en trænerfyring er simpelthen for tidligt. For vi kan sagtens tabe til Vejle, hvis vi så bare slår FCM og FCN, så går top-6 regnestykket i princippet op. Så en fyring udløst af et 1-2 nederlag hjemme til et hold som Vejle, er vel lige hurtigt nok ude.

                              For det første har jeg svært ved at se, hvem den oplagte arvtager skal være? Hvem skal vi bringe ind, som ændrer tingene lige nu?

                              For det andet, så føler jeg sgu lidt, at noget af kritikken af Alm er for unuanceret - og til tider rabiat.

                              Vi må gerne være skuffede, uenige og utilfredse, men medmindre OB ender i akut nedrykningsfare, så skal vi holde fast i Alm og vurdere ham, når sæsonen er færdig. Misser vi top-6, er det ENESTE der kan redde hans job, europæisk fodbold gennem A: pokalsejr eller B: Playoff-sejr.

                              Dem der gerne vil have Alm ud, kan i ikke melde ind med, hvem der skal overtage, og hvad de kan gøre for at forløse top-6.? Hvis i vil have Bjørn ud også, hvem skal overtage, og hvad skal vedkommende ændre konkret?

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                                Hvis man aftaler, at en træner får denne sæson til at præstere et top-6 resultat, nytter det ikke noget at fyre ham efter seks kampe.

                                Det var ikke sjovt at tabe til Vejle, men en trænerfyring er simpelthen for tidligt. For vi kan sagtens tabe til Vejle, hvis vi så bare slår FCM og FCN, så går top-6 regnestykket i princippet op. Så en fyring udløst af et 1-2 nederlag hjemme til et hold som Vejle, er vel lige hurtigt nok ude.

                                For det første har jeg svært ved at se, hvem den oplagte arvtager skal være? Hvem skal vi bringe ind, som ændrer tingene lige nu?

                                For det andet, så føler jeg sgu lidt, at noget af kritikken af Alm er for unuanceret - og til tider rabiat.

                                Vi må gerne være skuffede, uenige og utilfredse, men medmindre OB ender i akut nedrykningsfare, så skal vi holde fast i Alm og vurdere ham, når sæsonen er færdig. Misser vi top-6, er det ENESTE der kan redde hans job, europæisk fodbold gennem A: pokalsejr eller B: Playoff-sejr.

                                Dem der gerne vil have Alm ud, kan i ikke melde ind med, hvem der skal overtage, og hvad de kan gøre for at forløse top-6.? Hvis i vil have Bjørn ud også, hvem skal overtage, og hvad skal vedkommende ændre konkret?
                                https://www.bt.dk/transfervinduet/bt...pe-i-fc-zurich

                                Bo Henriksen vil også være mit bud.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                                Comment

                                Working...
                                X