Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Nu har jeg sovet på det og forsøgt at træne frustrationerne ud i centret men …

    Sindssygt frustreret .. selvom jeg ikke er hardcore OB fan er jeg fanme træt af det og jeg kan slet ikke forstå hvordan I andre kan være i jer selv og der ikke har været optøjer i Odense i nat ..

    Dobbelt skuffelse på samme dag med nederlag på hjemmebane mod oprykkere der endnu ikke har fået point og tilsyneladende ingen forstærkninger på sidstedagen.

    BW må virkelig tage og se på sæsonstarten og se på om Alm er den rigtige person til at stå i spidsen. Startet marginalt bedre end i sidste sæson på de første fem kampe men vel ikke på syv kampe?

    Fire hjemmebanekampe: to point og alle tre kampe mod hold der er startet sæsonen ringere end OB og to gange har man smidt føring ..

    Alm har vel fået alt hvad han peger på (når han nu ikke blander sig i spillerhandler). Der var en trup klar til sæsonstart og ja der er ændret i den men det er der i alle trupper.

    Ordentlig opstart i forhold til træningskampe og skader. Hele teamet er skiftet ud til Alm osv.

    Hvad er undskyldningerne?

    Men Bjørn har sq heller ikke været fejlfri. Man kan ikke ramme rigtigt på alle handler men der er en ubalance på holdet der ikke er på plads.

    En ting er at der ikke er brugt penge men der er handler der er underlige i dette vindue .. Mouritsen og Helander før der er gået noget ud eller forventet afgange.

    Holdet skulle slankes og det lader ikke til at være sket, hvilket alle har talt om fører til dårlig træningskultur.

    Købet af Sauli er underligt. Hverken en direkte erstatning eller potentielt stort salg og jeg troede at det var de to ting man sigter efter ved indgange.

    Holdet er svækket i forhold til slut sidste sæson men også 1. September sidste år.

    Der er købt ind til potentialet på sigt men det er tro, håb og kærlighed frem for sandsynlighed - jeg ved godt hvad jeg foretrækker.

    BW sagde sidste år at vi skulle vurdere ham om et år - har han rykket OB? Ikke i tabellen, ikke på holdet, ikke på resultaterne. Og så taler vi ikke om den underlige træningstur til Thailand ..

    Eneste formildende omstændigheder er at pengene bruges på stadion og faciliteter så man styrker OB på den længere bane men det er i stærk kontrast til det overordnede mål for denne sæson.

    Man må jeg jo satse på pokalen og at man kan være der på dagen …
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Nu har jeg sovet på det og forsøgt at træne frustrationerne ud i centret men …

      Sindssygt frustreret .. selvom jeg ikke er hardcore OB fan er jeg fanme træt af det og jeg kan slet ikke forstå hvordan I andre kan være i jer selv og der ikke har været optøjer i Odense i nat ..
      På turen hjem til Svendborg skulle jeg forsøge, ikke at være for aggressiv over for andre bilister. Men desværre har ligegyldigheden nok taget over.

      Dobbelt skuffelse på samme dag med nederlag på hjemmebane mod oprykkere der endnu ikke har fået point og tilsyneladende ingen forstærkninger på sidstedagen.
      Og de forstærkninger der kommer er ofte i form af spillere, der har potentiale. Jeg mener ifølge strategien at kunne se, at spillere udefra gerne skal kunne gå ind og gøre en forskel fra dag ét. Hvor mange kan det?

      BW må virkelig tage og se på sæsonstarten og se på om Alm er den rigtige person til at stå i spidsen. Startet marginalt bedre end i sidste sæson på de første fem kampe men vel ikke på syv kampe?
      Lige da sæsonen startede, gav jeg Alm til runde 11, hvor der igen er pause. Hvordan ligger vi dér i forhold til top-6? Ifølge mine forudsigelser er vi dér 5 point fra top-6, og det indebærer hjemmesejr over LFC og uafgjort mod SIF. Er det så godt nok?

      Fire hjemmebanekampe: to point og alle tre kampe mod hold der er startet sæsonen ringere end OB og to gange har man smidt føring ..
      RFC, VB og VFF har samlet spillet 10 udekampe, de 7 er tabt, men de har fået point i Odense. Fort Odense Stadion er dødt.

      Alm har vel fået alt hvad han peger på (når han nu ikke blander sig i spillerhandler). Der var en trup klar til sæsonstart og ja der er ændret i den men det er der i alle trupper.
      Jep, hvis Alm er utilfreds, så mener jeg at han skulle have været åben omkring det. Hvis han tier, så samtykker han også - vi har altså med voksne mennesker at gøre. Og det er en stor ansvarsfralæggelse at sige, at spillerhandler kun er noget for BW. Alene derfor mener jeg ikke, Alm er den rigtige for OB.

      Ordentlig opstart i forhold til træningskampe og skader. Hele teamet er skiftet ud til Alm osv.
      Enig.

      Hvad er undskyldningerne?

      Men Bjørn har sq heller ikke været fejlfri. Man kan ikke ramme rigtigt på alle handler men der er en ubalance på holdet der ikke er på plads.
      Helt sikkert. Bjørn har især været god til at sælge spillere, købene er mere så-som-så. Og mange lod sig nok forblænde af sejren mod HIF, men når der kommer bare lidt krop imod vores spillere, så falder mange ud af kampen. I går var blandt andet Al Hajj og Kohler almindeligt gennemsnit.

      En ting er at der ikke er brugt penge men der er handler der er underlige i dette vindue .. Mouritsen og Helander før der er gået noget ud eller forventet afgange.
      Jep, der er for mange handler der virker som enten et forsøg på at please publikum med et køb, eller satse på (den næste) store transfer.

      Holdet skulle slankes og det lader ikke til at være sket, hvilket alle har talt om fører til dårlig træningskultur.
      Enig. Mener at Andreas talte om det efter en træning?

      Købet af Sauli er underligt. Hverken en direkte erstatning eller potentielt stort salg og jeg troede at det var de to ting man sigter efter ved indgange.

      Holdet er svækket i forhold til slut sidste sæson men også 1. September sidste år.
      Jeg mener nu, at vi mere er en-til-en. Men det er nok marginaler der adskiller holdene.

      Der er købt ind til potentialet på sigt men det er tro, håb og kærlighed frem for sandsynlighed - jeg ved godt hvad jeg foretrækker.
      Enig. Alt for megen leverpostej, og håb om succes. Se på, hvad de andre klubber har købt ind her sent i vinduet.

      BW sagde sidste år at vi skulle vurdere ham om et år - har han rykket OB? Ikke i tabellen, ikke på holdet, ikke på resultaterne. Og så taler vi ikke om den underlige træningstur til Thailand ..
      Bjørn må virkelig tage sin del af skraldet for denne opstart på sæsonen. Jeg har stadig en vis tiltro til ham, men den svinder dag for dag. Jeg kan jo ikke sige, hvilke restriktioner der er oppefra, men igen, han er også en voksen person, så ...

      Eneste formildende omstændigheder er at pengene bruges på stadion og faciliteter så man styrker OB på den længere bane men det er i stærk kontrast til det overordnede mål for denne sæson.
      Ja, man vil både blæse, og have mel i munden.

      Man må jeg jo satse på pokalen og at man kan være der på dagen …

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Nu har jeg sovet på det og forsøgt at træne frustrationerne ud i centret men …

        Sindssygt frustreret .. selvom jeg ikke er hardcore OB fan er jeg fanme træt af det og jeg kan slet ikke forstå hvordan I andre kan være i jer selv og der ikke har været optøjer i Odense i nat ..

        (...) …
        Jeg var dybt påvirket de første 8 år af nedturen. Jeg er fuldstændig kold over det her nu og har været det i årevis.

        Jeg er OBer to the bone - har holdt med klubben i 43 år. Spillede selv i klubben på 2. micro- mini- og lilleput, da Høgh og Moseby trænede på bane 1 og man kunne sige hej til dem på vej hjem fra træning. Har touret rundt i Odense med min far hver weekend, da jeg var en lille dreng og set OBs serie 1 på Cigaren osv. Var på stadion til Kaiserslautern, Real Madrid og Parma. Var i Parken, da OB sidst vandt over Fuckerne med 4-2 og Miti var en gud. Var til Høghs testimonialkamp. Var til de to vundne pokalfinaler i Parken.

        Den eneste gang jeg har været sådan rigtig påvirket af et nederlag de sidste 4-5 år var da vi tabte pokalfinalen mod FCM. Den var hård, for der var noget på spil for første gang i 12 år..

        Helt objektivt set er vores hold og spilsystem jo bare skrald. Vi har kun haft et HOLD de 10 kampe med Gigo på midten. Han er den eneste decideret kvalitetsspiller OB har haft i 12 år - groft sagt. Alle de andre har haft nogle svagheder. INGEN har den fulde pakke. Det havde han og da han var der, blev 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 = 12.

        Men kvalitet koster og det vil Thorborg åbenbart ikke indse.Man behøver ikke 11 Gigo´er. Men man har brug for 2-3 - så kan resten bruges, da deres niveau automatisk vil hæves ved at være omgivet af kvalitet. Af spillere som altid tager de kloge beslutninger.

        Man har valgt en spillestil, som er dyr, hvis man skal have kvalitetsspillere, der kan udføre den. Hvis man spiller som Randers, kan man klare sig med et billigt hold, fordi der er mange spillere som kan udføre den spillestil, så udvalget af spillere man kan signe er meget større. Man vinder nok aldrig medaljer med Randers´ spillestil mere, men man er bedre end OB med en spillestil, som man ikke er villig til at finansiere. Så Thorborg har slet ikke fattet, hvorfor vi får så lidt for pengene. Det med hvor mange point man får per brugt krone, er jo mere komplekst end bare at se på penge kontra point. Nogle spillestile er bare billigere at få point med end andre og man har valgt en af de dyreste spillestile, men er ikke villig til at bruge pengene. Så får man ikke mange point pr krone.

        Det er lykkes mig at træde et skridt tilbage og se mit forhold til OB lidt udefra og har rationelt fundet frem til, at der ikke noget at være skuffet over, for de leverer til par.

        Så længe man ikke vil bruge flere penge, bliver det ikke anderledes. BW kan ikke hente kvalitet for et samlet transferbudget på 15 mil eller i den omegn.​

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Jeg var dybt påvirket de første 8 år af nedturen. Jeg er fuldstændig kold over det her nu og har været det i årevis.

          Jeg er OBer to the bone - har holdt med klubben i 43 år. Spillede selv i klubben på 2. micro- mini- og lilleput, da Høgh og Moseby trænede på bane 1 og man kunne sige hej til dem på vej hjem fra træning. Har touret rundt i Odense med min far hver weekend, da jeg var en lille dreng og set OBs serie 1 på Cigaren osv. Var på stadion til Kaiserslautern, Real Madrid og Parma. Var i Parken, da OB sidst vandt over Fuckerne med 4-2 og Miti var en gud. Var til Høghs testimonialkamp. Var til de to vundne pokalfinaler i Parken.

          Den eneste gang jeg har været sådan rigtig påvirket af et nederlag de sidste 4-5 år var da vi tabte pokalfinalen mod FCM. Den var hård, for der var noget på spil for første gang i 12 år..

          Helt objektivt set er vores hold og spilsystem jo bare skrald. Vi har kun haft et HOLD de 10 kampe med Gigo på midten. Han er den eneste decideret kvalitetsspiller OB har haft i 12 år - groft sagt. Alle de andre har haft nogle svagheder. INGEN har den fulde pakke. Det havde han og da han var der, blev 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 = 12.

          Men kvalitet koster og det vil Thorborg åbenbart ikke indse.Man behøver ikke 11 Gigo´er. Men man har brug for 2-3 - så kan resten bruges, da deres niveau automatisk vil hæves ved at være omgivet af kvalitet. Af spillere som altid tager de kloge beslutninger.

          Man har valgt en spillestil, som er dyr, hvis man skal have kvalitetsspillere, der kan udføre den. Hvis man spiller som Randers, kan man klare sig med et billigt hold, fordi der er mange spillere som kan udføre den spillestil, så udvalget af spillere man kan signe er meget større. Man vinder nok aldrig medaljer med Randers´ spillestil mere, men man er bedre end OB med en spillestil, som man ikke er villig til at finansiere. Så Thorborg har slet ikke fattet, hvorfor vi får så lidt for pengene. Det med hvor mange point man får per brugt krone, er jo mere komplekst end bare at se på penge kontra point. Nogle spillestile er bare billigere at få point med end andre og man har valgt en af de dyreste spillestile, men er ikke villig til at bruge pengene. Så får man ikke mange point pr krone.

          Det er lykkes mig at træde et skridt tilbage og se mit forhold til OB lidt udefra og har rationelt fundet frem til, at der ikke noget at være skuffet over, for de leverer til par.

          Så længe man ikke vil bruge flere penge, bliver det ikke anderledes. BW kan ikke hente kvalitet for et samlet transferbudget på 15 mil eller i den omegn.​
          Enig. Men vi har vel max brugt det halve i dette vindue. Alle sign on fees bliver indregnet i lønbudgettet.

          Vanvittig skuffende at:

          Man ikke henter Barret i stedet for Mouritsen

          Brugte de penge det kostede på en ekstra midtbane spiller. Uanset om Mustafic er her eller ej

          At man åbenlyst har fastlagt sig på en spillestil ud fra hvor man kan se der kan skabes flest transfers. Den kræver også midler at gennemføre


          Det er simpelthen så fucking frustrerende at være OB`er og har været det i mange år

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Enig. Men vi har vel max brugt det halve i dette vindue. Alle sign on fees bliver indregnet i lønbudgettet.

            Vanvittig skuffende at:

            Man ikke henter Barret i stedet for Mouritsen

            Brugte de penge det kostede på en ekstra midtbane spiller. Uanset om Mustafic er her eller ej

            At man åbenlyst har fastlagt sig på en spillestil ud fra hvor man kan se der kan skabes flest transfers. Den kræver også midler at gennemføre


            Det er simpelthen så fucking frustrerende at være OB`er og har været det i mange år
            Enig. Det lugter så langt væk af business og IKKE sportslige resultater

            eller vær ærlig og sig: "vi skal bruge 3 sæsoner til at bygge en stor økonomi op, så det kommer til at koste på det sportslige; men så har vi midlerne til at satse stort" Så var der tæt på ingen fan der ville tude over resultaterne.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Enig. Det lugter så langt væk af business og IKKE sportslige resultater

              eller vær ærlig og sig: "vi skal bruge 3 sæsoner til at bygge en stor økonomi op, så det kommer til at koste på det sportslige; men så har vi midlerne til at satse stort" Så var der tæt på ingen fan der ville tude over resultaterne.
              Man kan selvfølgelig sige det på flere måder. Kom nu med noget gennemskueligt som de fleste kan se sig selv i.
              For det er ihverfald ikke det der sker lige nu

              Comment


                #22
                Realistisk set skal Alm vel gå selv?

                Den nuværende ledelse vil hellere byde på topbrag i 2. division end at skifte træner igen.

                Man skal, skal, skal, kunne sætte sit hold op mod Vejle på Mekka foran 11.000 fans. Det kan der ikke være to meninger om. Kan man ikke det, skal man ikke stå i spidsen for OBs elitehold.
                Fas est et ab hoste doceri.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                  Realistisk set skal Alm vel gå selv?

                  Den nuværende ledelse vil hellere byde på topbrag i 2. division end at skifte træner igen.

                  Man skal, skal, skal, kunne sætte sit hold op mod Vejle på Mekka foran 11.000 fans. Det kan der ikke være to meninger om. Kan man ikke det, skal man ikke stå i spidsen for OBs elitehold.
                  Man kan ikke sætte et hold op til at spille et system de ikke mestrer - selv ikke gentagne slag med en våd Berlinger kan ændre på det.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Nu har jeg sovet på det og forsøgt at træne frustrationerne ud i centret men …

                    Sindssygt frustreret .. selvom jeg ikke er hardcore OB fan er jeg fanme træt af det og jeg kan slet ikke forstå hvordan I andre kan være i jer selv og der ikke har været optøjer i Odense i nat ..

                    Dobbelt skuffelse på samme dag med nederlag på hjemmebane mod oprykkere der endnu ikke har fået point og tilsyneladende ingen forstærkninger på sidstedagen.

                    BW må virkelig tage og se på sæsonstarten og se på om Alm er den rigtige person til at stå i spidsen. Startet marginalt bedre end i sidste sæson på de første fem kampe men vel ikke på syv kampe?

                    Fire hjemmebanekampe: to point og alle tre kampe mod hold der er startet sæsonen ringere end OB og to gange har man smidt føring ..

                    Alm har vel fået alt hvad han peger på (når han nu ikke blander sig i spillerhandler). Der var en trup klar til sæsonstart og ja der er ændret i den men det er der i alle trupper.

                    Ordentlig opstart i forhold til træningskampe og skader. Hele teamet er skiftet ud til Alm osv.

                    Hvad er undskyldningerne?

                    Men Bjørn har sq heller ikke været fejlfri. Man kan ikke ramme rigtigt på alle handler men der er en ubalance på holdet der ikke er på plads.

                    En ting er at der ikke er brugt penge men der er handler der er underlige i dette vindue .. Mouritsen og Helander før der er gået noget ud eller forventet afgange.

                    Holdet skulle slankes og det lader ikke til at være sket, hvilket alle har talt om fører til dårlig træningskultur.

                    Købet af Sauli er underligt. Hverken en direkte erstatning eller potentielt stort salg og jeg troede at det var de to ting man sigter efter ved indgange.

                    Holdet er svækket i forhold til slut sidste sæson men også 1. September sidste år.

                    Der er købt ind til potentialet på sigt men det er tro, håb og kærlighed frem for sandsynlighed - jeg ved godt hvad jeg foretrækker.

                    BW sagde sidste år at vi skulle vurdere ham om et år - har han rykket OB? Ikke i tabellen, ikke på holdet, ikke på resultaterne. Og så taler vi ikke om den underlige træningstur til Thailand ..

                    Eneste formildende omstændigheder er at pengene bruges på stadion og faciliteter så man styrker OB på den længere bane men det er i stærk kontrast til det overordnede mål for denne sæson.

                    Man må jeg jo satse på pokalen og at man kan være der på dagen …
                    Jeg er stadig vred og frustreret.

                    For at være ærlig så er jeg pissetræt af OB, en klub der kun kan præstere hvis der kommer massivt hjælp udefra og aldrig rigtig kan skabe noget selv.

                    OB har slet ikke kulturen eller drivkraften til at repræsentere Odense, det er en divisionsklub i forklædning, der har sin position fordi der simpelthen ikke har været noget kvalificeret konkurrence i Odense om pladsen i årtier.

                    Havde nogle af de nyere klubber i dansk fodbold placeret sig i Odense i stedet Herning/Farum så havde de forlængst vippet OB af pinden som Fyns hold.

                    Aargh.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Man kan ikke sætte et hold op til at spille et system de ikke mestrer - selv ikke gentagne slag med en våd Berlinger kan ændre på det.
                      Jeg vil mene, at selvom man spiller et system man ikke mestre, må man ikke udstråle ligegyldighed - og hvis man gør, har træneren totalt tabt omklædningsrummet.

                      Men det er jo bare min måde at vurdere tingene på.
                      Fas est et ab hoste doceri.

                      Comment


                        #26
                        BW blev spurgt i optakten til kampen om de mange udskiftninger havde lidt indflydelse på de svingende resultater og om man lige skulle give det lidt mere tid inden der præsteres stabilt. Det afviste han klart, der skal præsteres nu sagde han, så der bliver lagt mere pres på Alm nu, misser vi top 6, tror jeg Alm er fortid, hvis ikke inden top 6 er afgjort.
                        Derefter skal vi så have ny træner igen igen og hvem af gode trænere kan man snart bilde ind vi har har et spændende projekt i gang, medmindre man løndoper den nye træner, som så står med en rodebutik af en trup og skal starte forfra. Det er skruen uden ende i Odense

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                          Jeg vil mene, at selvom man spiller et system man ikke mestre, må man ikke udstråle ligegyldighed - og hvis man gør, har træneren totalt tabt omklædningsrummet.

                          Men det er jo bare min måde at vurdere tingene på.
                          Men udtrykker de ligegyldighed? Det synes jeg godt ikke set fra lægterne! Det virker mere som om du prøver at presse et scenarie igennem, som reelt ikke er til stede, men som kan understøtte din pointe om at træneren har tabt omklædningsrummet. Eneste deciderede bad seed kunne være Tyler - han virker godt nok som en træls type - men han virker opsat nok - han er bare en primadonna.

                          Comment


                            #28
                            Hold nu kæft hvor er Paulsen ringe til sit job! Han er jo i bund 2 af forsvarsspillere i der danske ligasystem

                            Comment


                              #29
                              Ser ingen ligegyldighed.

                              Spillerne gør deres bedste, men kvaliteten er der overordnet ikke. Der mangler også lederskab og kultur.

                              Hvis vi nu spillede Vejle ud af banen, så kunne man acceptere, at vi i går kun stillede med én akademispiller.

                              Men når vi dybest ser har ændret strategi og nu ER en købeklub a la Vejle, så vil jeg også se resultater.

                              De kommer ikke med denne trup og jeg synes derfor, vi har fejlet dobbelt.

                              Sæsonen er også slut. Holdene over os er alt fra et til adskillige niveauer over os, og det bliver 8-10-pladsen igen.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Jeg synes at der begynder at tegne sig et mønster, som jeg ikke har overvejet tidligere. Hvem har vi det notorisk svært mod? Mod de hold, der spiller fysisk og/eller står dybt.

                                Viborg, AGF, Vejle og Randers spiller alle et meget fysisk spil og vi er ikke i stand til at komme med et modsvar til den slags fodbold. (da AGF stoppede med at sidde tæt på os i 2. halvleg, kunne vi være med) Grunden er indlysende: vi har satset alt på vævre hurtige typer som Hornemann og Selvén og Deedson. Samtidig er Kadrii for klejn til at kunne at kunne begå sig mod sådanne hold. Det samme er Hajj. De går simpelthen i ryggen/haserne på ham og slår ham ud af balance, så falder hans niveau med 20 % og så er han ordinær. Jebali og til dels Frø kunne qua deres fysik modstå den spillestil. Så vi har mistet fysik på posten. Vi har så fået en teknisk bedre spille. Men mod de fysisk spillende hold – og dem er der mange af i ligaen – får han ikke nok ud af sin teknik, da han ikke kan dække bolden og når man så har en dommer, der tillader meget, er han helt lukket.

                                Endvidere bygger næsten hele vores spillestil nu på gennembrudsspil ved spil i bagrum. Det er praktisk talt umuligt mod hold, som står dybt og det er der også en række hold der gør – bl.a. Vejle. Man troede lige at målet til 1-0 kunne åbne op for flere OB-mål. Det lokkede også Vejle frem, men så manglede kvaliteten indtil deres scoring, så vi reelt intet skabte i den periode, som vi skulle have udnyttet. Vi erobrede INTET i deres spil, så vi kunne ikke skabe en omstilling. De fik lov til at liste rundt ud af skyggen i mellemrummene mellem vores kæder, fordi vi spiller naivt med alt for lang afstand mellem vores kæderne (modsat Vejle som står med hele deres hold på 25 m af banens længde.) Det gør det utrolig svært at komme ud af skyggen mellem kæderne, da man, når Hajj endelig får bolden, har meget lidt tid til at slippe af med den igen og vende med den er nærmest umuligt og Maneh og Köhler fik ikke lukket de afleveringslinjer, der konstant opstod. Men er det egentlig muligt, når vi står med så stor afstand mellem kæderne i det defensive spil? Jeg tvivler faktisk og det er jo fordi vores presspil ikke sidder i skabet. Det skal det, hvis man vil spile med så stor afstand mellem kæderne.

                                Når man satser alt på hurtige spillere. Det virker som om at det er det vigtigste parameter på scoutningen samtlige offensivspillere. Så er det ekstremt problematisk, når disse spillere kun er hurtige, når de ikke kan sætte en mand på en dribling. Det er lige ved at Leroy er vores bedste dribler – det er godt nok bekymrende. Der er praktisk talt ikke en eneste udfordring 1 vs 1, hvor en OB´er afdribler en Vejlespiller. Så er det umuligt at åbne et dybtstående hold. Så prøver vi med en masse halvhjertede indlæg uden kvalitet. Vi har to gode flade indlæg mellem målmand og forsvarskæde – men da vi ikke har en fox in the box, er der ikke en eneste OBspiller, som er i nærheden af at kunne prikke dem ind.

                                Man kan så spørge, hvorfor hold som SIF og FCN godt kan slå de fysiske hold, når de slev på ingen måde er fysiske. Svaret er simpelt: de er meget bedre teknisk end OB og kan spille så hurtigt, at de kan åbne de her lavtstående hold og samtidig kan de fysiske hold ikke nå at gå i fysisk duel i 1 vs 1 situationerne.

                                Derudover har vi som jeg tidligere påstået af mig en naiv spillestil. Vi angriber med mange spillere og fordi kvaliteten i afleveringsspillet er tvivlsom, skabes der mange omstillinger imod os. Samtidig er forsvaret, som ChrisOB skriver det, ekstremt presset af, at BP har været på en nedadgående formkurve siden han startede i klubben, Jeg synes han har haft rigtig gode kampe i forløbet, men problemet er, at han hans niveau er alt for ustabilt. Han kan lave nogle fede blokeringer og han header meget væk og så kan han lave en U15 liga 5 clearing på Vejles andet mål. Det er der simpelthen ikke råd til på det her niveau. Han må sættes af holdet hurtigst muligt. For det er jo i 2 ud af 3 kampe han koster.

                                Grunden til at vi ofte ser gode ud mod hold som SIF, FCK, BIF, FCN og til dels FCM, at de spiller med stor afstand i kæderne. Så kan vi spille vores spil. Forskellen er bare, at de hold spiller for spiller bare er bedre hold. Derfor taber vi også de fleste af de kampe.

                                Konklusionen må blive at vi har valgt en spillestil, som ikke rigtig virker mod nogle hold i ligaen. Mod de fysiske, lavtstående hold, har vi ikke kvaliteten til at afdrible modstanderen og stå imod fysisk. Mod de bedre hold har vi ikke kvaliteten til at få scoret de nødvendige mål, selvom vi ser fornuftige ud mellem felterne mod disse hold. Ergo: vi har valgt en forkert spillestil til superligaen. Pis. For hele truppen er handlet ind til den………

                                PS: jeg tror ikke en skid på at det hjælper at skifte træneren. Truppen er sammensat til at spille den her slags fodbold og den virker ikke.
                                EDIT: hold kæft hvor er Vejles 1. mål heldigt. Rammer Leroy, så den afrettes, hvilket udløser en tunnel på Köhler og Maneh kan kun lige få en tå på og så springer den ud til en vejlespiller, som forsøges blokeret, hvor han rammer bolden så den lige præcis ikke snitter en OBer. Crazy!

                                Er absolut enig.
                                Så lad os kigge på konklusionen:
                                - vi er ikke god at holde en føring
                                - vi jan ikke matche fysisk stærke hold
                                -vi jan ikke åbne lavt stående hold
                                - vi er ikke god nok mod spillestærke hold med flot boldomgang
                                - vi har en træner som lykkes kun meget sjældent at gribe succesfuldt ind ned taktiske justeringer
                                - vi vælger en offensiv spillemåde og har en pointsnit af 0,5 på hjemmebane hvor vi kun én gang scorede to mål
                                Og alt det nu hvor hele truppen står til rådighed, uden karantæner og skader.
                                Med mindre Helander viser sig som frelser som på vidunderlig måde ved at stabilisere vores defensive udtryk med det samme så er det ja amubitiøst at håbe på en plads 8 i denne sæson. Hvis vi holder fast i spillestil og træner-setup så lugter det mere som en sæson igen hvor det går om at holde to hold bag os.
                                Last edited by andlox; 02-09-2023, 10:41.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X