Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - Vejle BK

    Suk...

    En virkelig dårlig kamp, hvor OB desværre tabte. Der manglede tempo, vilje, struktur og taktisk formåen fra OB's side. Og Vejle ville ikke ret meget.

    Efter kampen i aften tænker jeg, at træneren er det største problem i OB. Holdet rykker sig ikke, og at man i en kamp med 11000 tilskuere på lægterne leverer så sløj en indsats, er en skandale.

    Jeg synes, at det er svært at vurdere spillerne i dag. Jeg tænker, at ingen leverer deres topniveau - og grunden sidder på bænken - eller står på sidelinjen med hænderne i lommerne, om man vil.

    Piskamp

    #2
    Tja, det er det samme pis år efter år. Jeg har lyst til at råbe: Han har jo ikke noget tøj på! Det er kejserens nye klæder, det her. Svært at tro på det gøglerhold, de har samlet sammen.
    Sorrig og glæde de vandre til hobe,
    lykke, ulykke de gange på rad,
    medgang og modgang hinanden tilråbe,
    solskin og skyer de følges og ad.
    Jorderigs guld
    er prægtig muld,
    Himlen er ene af salighed fuld.
    - Kingo, 1681

    Comment


      #3
      Det er jo en kamp og et resultat fuldstændig i tråd med det vi har set i mere end et årti.
      Jeg er selvfølgelig altid skuffet efter et nederlag, men i sidste ende er det jo bare endnu en kamp som så mange andre. Jeg må desværre erkende, at jeg fuldt ud har indstillet mig på, at det er sådan det er, og det bliver ikke anderledes.

      Min eneste umiddelbare tanke er egentlig bare, at jeg håber der ikke går for længe før vi prøver at vinde en kamp igen.

      Det skal kraftedeme ikke have lov at ødelægge flere af mine weekender!!!
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det er jo en kamp og et resultat fuldstændig i tråd med det vi har set i mere end et årti.
        Jeg er selvfølgelig altid skuffet efter et nederlag, men i sidste ende er det jo bare endnu en kamp som så mange andre. Jeg må desværre erkende, at jeg fuldt ud har indstillet mig på, at det er sådan det er, og det bliver ikke anderledes.

        Min eneste umiddelbare tanke er egentlig bare, at jeg håber der ikke går for længe før vi prøver at vinde en kamp igen.

        Det skal kraftedeme ikke have lov at ødelægge flere af mine weekender!!!
        Begynder at glæde mig over mandagskampe, aktuelt er de det bedste bud at redde werkender som OB-fan.
        Last edited by andlox; 01-09-2023, 21:17.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Et udenlandsk (discount-)købehold var altså heller ikke vejen frem. Surprise.

          Der er 11.271 grunde til at det her ikke går længere.

          Og vi kan fint prøve med anden træner. Det er sikkert tid. Vores måde at spille på er læst. Det ændrer dog næppe på, at OB er en klub i stilstand på - ja, hvad, 12 eller 13 år…

          En eventuelt ny træner overtager også en helt utroligt dårligt sammensat trup. Men BW undrager sig kritik, delvist grundet udstråling - det skaber respekt at ligne en krydsning mellem en mafioso og en irsk bokser - og det finder jeg forkert. Ser man på hvad der er hentet - prøv at gennemgå alle vores transfers systematisk - er det svært at finde nogen overordnet idé bag det hele.

          Både Alm og BW mangler at vise, at de kan flytte noget som helst med OB.
          Last edited by Jungledyret; 01-09-2023, 21:23.

          Comment


            #6
            Vedr nye spillere skal vi huske at BW ansatte en ung svensker for at gøre scouting mere professionel. Han rejser hjem om nogle måneder men hans indsats skal indover når nye spillere skal bedømmes.
            Et par kampe mere og så SKAL holdet spille bedre. Ellers må Alm gå.

            Comment


              #7
              Alm har bare ikke klassen:

              - Han ligger sidst med Häcken, da han skifter til OB
              - Häcken overlever
              - Häcken bliver mestre
              - Häcken kvalificerer sig til EL
              - Häcken ligger aktuelt 3’er og spiller med om mesterskabet igen
              - Alms resultater i mellemtiden i OB taler for sig selv.

              Jeg synes, Alm virker pisse sympatisk, men vi har overhovedet ikke rykket os under ham, på trods holdet IMO er blevet bedre. Vi er ekstremt ustabile.

              Jeg kan ikke se nogle gode argumenter for at beholde ham.

              Min våde drøm har altid været Bo Henriksen. Håber, vi kan finde en midlertidig løsning og lokke ham til Fyn, når han er færdig i Zürich efter sæsonen, selv om det nok er utopi.

              Comment


                #8
                Ja, elendigheden fortsætter. Nu 2 point hjemme mod AGF, VFF, RFC og VB. Kampe, der burde have givet 7 til 9 point. Beskæmmende.
                Hvis vi ser på disse modstanderes resultater på udebane, så ser vi, at VB, RFC og VFF har tabt alle udekampe, undtagen mod os. Sammenlagt har disse fire klubber fået 11 point på udebane, de 10 point har de fået mod OB. Vi har virkelig skabt et fort i Odense.
                Og igen – igen ser det ud til, at vi er læst af modstanderen. Og når det så sker, så har vi ikke andet at byde ind med. Jeg tror dog ikke, at vi kommer i nedrykningsfare, vi er så tilpas ustabile, at vi nok skal vinde en kamp her og der. Så velkommen til at blive nummer 8 igen – igen.
                Vedrørende Alm, så har jeg det sådan, desværre, at jeg tænker på Basil fra Fawlty Towers, hvor han til Manuel siger, at han er ”waste of space”. Hårde ord, men på mig virker Alm helt og aldeles ligegyldig. En person blottet for karisma og entusiasme. Desværre.

                Comment


                  #9
                  Elendig fodboldkamp. Der må være en eller anden rekord for hvor langsomt man egentligt kan spille, for satan hvor er vores square længe på bolden.

                  Spil bolden til Rami og håb på at han kan finde på et eller andet. Det er simpelthen idéforladt.

                  Det her projekt det har fungeret i 10 kampe da man kørte med Gigovic og Tverskov inde centralt, der har vi svaret på vores udfordringer.

                  ​​​​​Det er til at blive vanvittig over.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                    Elendig fodboldkamp. Der må være en eller anden rekord for hvor langsomt man egentligt kan spille, for satan hvor er vores square længe på bolden.

                    Spil bolden til Rami og håb på at han kan finde på et eller andet. Det er simpelthen idéforladt.

                    Det her projekt det har fungeret i 10 kampe da man kørte med Gigovic og Tverskov inde centralt, der har vi svaret på vores udfordringer.

                    ​​​​​Det er til at blive vanvittig over.
                    Den samne tilgang havde vi med Jebali. Der mangler bare et etableret offensivspil i OB. Vi scorer mest på hurtige omstillinger hvor vi kan bruge de hurtige ben af vores kantspillere men ellers er vores offensivspil afhængigt af enkeltmandspræstationer men ikke af en fælles og indøvet spilide som kan bryde et forsvar op.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Den samne tilgang havde vi med Jebali. Der mangler bare et etableret offensivspil i OB. Vi scorer mest på hurtige omstillinger hvor vi kan bruge de hurtige ben af vores kantspillere men ellers er vores offensivspil afhængigt af enkeltmandspræstationer men ikke af en fælles og indøvet spilide som kan bryde et forsvar op.
                      Enig. Og det er jo netop det, som Alm burde kunne lære dem, og er hyret til. Men som han åbenbart ikke kan. Så er spørgsmålet, om det er bedst at skifte Alm, eller holdet?

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Den samne tilgang havde vi med Jebali. Der mangler bare et etableret offensivspil i OB. Vi scorer mest på hurtige omstillinger hvor vi kan bruge de hurtige ben af vores kantspillere men ellers er vores offensivspil afhængigt af enkeltmandspræstationer men ikke af en fælles og indøvet spilide som kan bryde et forsvar op.
                        Krydret med personlige fejl i forsvaret.

                        Men enig vi har ikke et system offensivt. Det er bare spil bolden til Rami eller spil på kontraen, det bliver alt for simpelt. Luk Rami ned og så går vi helt i stå.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Enig. Og det er jo netop det, som Alm burde kunne lære dem, og er hyret til. Men som han åbenbart ikke kan. Så er spørgsmålet, om det er bedst at skifte Alm, eller holdet?
                          Let at svare hvor transfervinduet lukker ja om 47 minutter. ;-)
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #14
                            Jeg har ændret mening. Jeg håber Wahlbjørnen igen skipper Alm. Og tidspunktet er nu i denne pause.

                            Comment


                              #15
                              Jeg synes at der begynder at tegne sig et mønster, som jeg ikke har overvejet tidligere. Hvem har vi det notorisk svært mod? Mod de hold, der spiller fysisk og/eller står dybt.

                              Viborg, AGF, Vejle og Randers spiller alle et meget fysisk spil og vi er ikke i stand til at komme med et modsvar til den slags fodbold. (da AGF stoppede med at sidde tæt på os i 2. halvleg, kunne vi være med) Grunden er indlysende: vi har satset alt på vævre hurtige typer som Hornemann og Selvén og Deedson. Samtidig er Kadrii for klejn til at kunne at kunne begå sig mod sådanne hold. Det samme er Hajj. De går simpelthen i ryggen/haserne på ham og slår ham ud af balance, så falder hans niveau med 20 % og så er han ordinær. Jebali og til dels Frø kunne qua deres fysik modstå den spillestil. Så vi har mistet fysik på posten. Vi har så fået en teknisk bedre spille. Men mod de fysisk spillende hold – og dem er der mange af i ligaen – får han ikke nok ud af sin teknik, da han ikke kan dække bolden og når man så har en dommer, der tillader meget, er han helt lukket.

                              Endvidere bygger næsten hele vores spillestil nu på gennembrudsspil ved spil i bagrum. Det er praktisk talt umuligt mod hold, som står dybt og det er der også en række hold der gør – bl.a. Vejle. Man troede lige at målet til 1-0 kunne åbne op for flere OB-mål. Det lokkede også Vejle frem, men så manglede kvaliteten indtil deres scoring, så vi reelt intet skabte i den periode, som vi skulle have udnyttet. Vi erobrede INTET i deres spil, så vi kunne ikke skabe en omstilling. De fik lov til at liste rundt ud af skyggen i mellemrummene mellem vores kæder, fordi vi spiller naivt med alt for lang afstand mellem vores kæderne (modsat Vejle som står med hele deres hold på 25 m af banens længde.) Det gør det utrolig svært at komme ud af skyggen mellem kæderne, da man, når Hajj endelig får bolden, har meget lidt tid til at slippe af med den igen og vende med den er nærmest umuligt og Maneh og Köhler fik ikke lukket de afleveringslinjer, der konstant opstod. Men er det egentlig muligt, når vi står med så stor afstand mellem kæderne i det defensive spil? Jeg tvivler faktisk og det er jo fordi vores presspil ikke sidder i skabet. Det skal det, hvis man vil spile med så stor afstand mellem kæderne.

                              Når man satser alt på hurtige spillere. Det virker som om at det er det vigtigste parameter på scoutningen samtlige offensivspillere. Så er det ekstremt problematisk, når disse spillere kun er hurtige, når de ikke kan sætte en mand på en dribling. Det er lige ved at Leroy er vores bedste dribler – det er godt nok bekymrende. Der er praktisk talt ikke en eneste udfordring 1 vs 1, hvor en OB´er afdribler en Vejlespiller. Så er det umuligt at åbne et dybtstående hold. Så prøver vi med en masse halvhjertede indlæg uden kvalitet. Vi har to gode flade indlæg mellem målmand og forsvarskæde – men da vi ikke har en fox in the box, er der ikke en eneste OBspiller, som er i nærheden af at kunne prikke dem ind.

                              Man kan så spørge, hvorfor hold som SIF og FCN godt kan slå de fysiske hold, når de slev på ingen måde er fysiske. Svaret er simpelt: de er meget bedre teknisk end OB og kan spille så hurtigt, at de kan åbne de her lavtstående hold og samtidig kan de fysiske hold ikke nå at gå i fysisk duel i 1 vs 1 situationerne.

                              Derudover har vi som jeg tidligere påstået af mig en naiv spillestil. Vi angriber med mange spillere og fordi kvaliteten i afleveringsspillet er tvivlsom, skabes der mange omstillinger imod os. Samtidig er forsvaret, som ChrisOB skriver det, ekstremt presset af, at BP har været på en nedadgående formkurve siden han startede i klubben, Jeg synes han har haft rigtig gode kampe i forløbet, men problemet er, at han hans niveau er alt for ustabilt. Han kan lave nogle fede blokeringer og han header meget væk og så kan han lave en U15 liga 5 clearing på Vejles andet mål. Det er der simpelthen ikke råd til på det her niveau. Han må sættes af holdet hurtigst muligt. For det er jo i 2 ud af 3 kampe han koster.

                              Grunden til at vi ofte ser gode ud mod hold som SIF, FCK, BIF, FCN og til dels FCM, at de spiller med stor afstand i kæderne. Så kan vi spille vores spil. Forskellen er bare, at de hold spiller for spiller bare er bedre hold. Derfor taber vi også de fleste af de kampe.

                              Konklusionen må blive at vi har valgt en spillestil, som ikke rigtig virker mod nogle hold i ligaen. Mod de fysiske, lavtstående hold, har vi ikke kvaliteten til at afdrible modstanderen og stå imod fysisk. Mod de bedre hold har vi ikke kvaliteten til at få scoret de nødvendige mål, selvom vi ser fornuftige ud mellem felterne mod disse hold. Ergo: vi har valgt en forkert spillestil til superligaen. Pis. For hele truppen er handlet ind til den………

                              PS: jeg tror ikke en skid på at det hjælper at skifte træneren. Truppen er sammensat til at spille den her slags fodbold og den virker ikke.
                              EDIT: hold kæft hvor er Vejles 1. mål heldigt. Rammer Leroy, så den afrettes, hvilket udløser en tunnel på Köhler og Maneh kan kun lige få en tå på og så springer den ud til en vejlespiller, som forsøges blokeret, hvor han rammer bolden så den lige præcis ikke snitter en OBer. Crazy!

                              Last edited by claudes1; 02-09-2023, 06:07.

                              Comment

                              Working...
                              X