Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Efter min mening, så har OB spillet 1 god kamp i denne sæson, og den tabte de (mod FCK). Så slog man Brøndby heldigt, og vandt over Hvidovre,som ikke har Superliganiveau. Når jeg tænker tilbage på sidste år, så var OB heldige, at de trods alt vandt de kampe, som de gjorde. Modstanderne havde tit mange, og store, chancer.

    Det vigtigste for et fodboldhold er, at have en rød tråd op gennem banen, som også giver en rød tråd i hele holdet. Det skal være spillere som kan gå forrest og løfte de andre. Målmand,midterforsvar, midt/midt, central angriber. Har man kvalitet dér, så kan man bedre fylde holdet op med spillere som Charly, Deedson, Selvén o s.v. Lige nu er OB's bedste spiller Uwusu, som spiller højre back!!

    Jeg er dybt skuffet over, at man ikke har hentet kvalitet til "den røde tråd", og brugt de penge som det krævede. Ellers er salg for 50 mio, som man fik for Minteh fuldstændig ligegyldige. Hvad hvis Köhler og Manneh bliver skadet eller får karantæne,? Det sidste sker helt sikkert. Så er man meget svækket, og så kan det gå grueligt galt.

    Det sidste er, at holdet ikke hænger sammen. Jeg ved ikke, om det er mangel på "den røde tråd", eller en del af spillestilen. Men faktum er, at forsvaret tit står for langt tilbage når OB har bolden, og angriberne for langt fremme, når man mister bolden. Derfor opstår der store huller som modstanderne kan boltre sig på. Det fungerer ikke!

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Men udtrykker de ligegyldighed? Det synes jeg godt ikke set fra lægterne! Det virker mere som om du prøver at presse et scenarie igennem, som reelt ikke er til stede, men som kan understøtte din pointe om at træneren har tabt omklædningsrummet. Eneste deciderede bad seed kunne være Tyler - han virker godt nok som en træls type - men han virker opsat nok - han er bare en primadonna.
      Nej, de udtrykker ikke ligegyldighed. De er bare ikke dygtige nok, der mangler efterhånden meget kvalitet hvis man vil spille i toppen af dansk fodbold og med de transfervinduer de større klubber fyrer af så vokser det gab, de får også spillestile der lidt ligner vores til at fungere.

      Så kan man godt satse på at ville talentudvikle til en spillestil man kan sælge spillere dyrt fra for at lukke det gab, men de spillere er også dyre i indkøb, man prøver at fedte sig igennem.

      ​​​



      ​​​​​​

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Man kan ikke sætte et hold op til at spille et system de ikke mestrer - selv ikke gentagne slag med en våd Berlinger kan ændre på det.

        Har den gode købmand Bjørn ikke hentet spillere som mestrer det system vi spiller?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
          Hold nu kæft hvor er Paulsen ringe til sit job! Han er jo i bund 2 af forsvarsspillere i der danske ligasystem
          Enig, men Alm må jo se noget i ham, som vi ikke kan se, eftersom han både spiller med ham fast og tilmed har gjort ham til anfører. Spørgsmålet for mig er om BW kan finde en bedre kvalificeret træner til vores fattigrøvsbudget som samtidig kan bygge videre på den trup vi nu har sammensat. Niels Frederiksen kunne måske være en mulighed, men er hans syn på fodbold på en anden plantet end den spillestil vi nu har pejlet os ind på?. Jeg ved det ikke.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Enig, men Alm må jo se noget i ham, som vi ikke kan se, eftersom han både spiller med ham fast og tilmed har gjort ham til anfører. Spørgsmålet for mig er om BW kan finde en bedre kvalificeret træner til vores fattigrøvsbudget som samtidig kan bygge videre på den trup vi nu har sammensat. Niels Frederiksen kunne måske være en mulighed, men er hans syn på fodbold på en anden plantet end den spillestil vi nu har pejlet os ind på?. Jeg ved det ikke.
            Jeg er åben for det meste, bare vi ikke skal trækkes mere med den taktisk debile Alm

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Men udtrykker de ligegyldighed? Det synes jeg godt ikke set fra lægterne! Det virker mere som om du prøver at presse et scenarie igennem, som reelt ikke er til stede, men som kan understøtte din pointe om at træneren har tabt omklædningsrummet. Eneste deciderede bad seed kunne være Tyler - han virker godt nok som en træls type - men han virker opsat nok - han er bare en primadonna.
              Det er fair at være uenig, men jeg synes nu ikke jeg har et scenarie eller en overordnet pointe. Jeg tilbyder en observation, men vi kan jo have oplevet situationen forskelligt.

              Fra mit sæde i går virkede spillerne ligegyldige, eller måske endda mere opgivende. Er man ved at levere et så pinligt resultat i egen hule skal der blod på trøjen - i overført betydning naturligvis.

              Vejle trækker vel nemt 20 minutter ud af kampen i går. Kohler får et gult kort, men ellers kunne de fleste blot mestre at slå opgivende ud med armene. Det virkede på mig som om man accepterede sin skæbne. At det så kan skyldes at kvaliteten bare ikke er til stede er jeg overordnet slet ikke uenig i.

              Min overordnede frustration er nok også at tilskuerne så gerne vil klubben. Vil spillerne, Alm, Bjørn og Thorborg? Hvis svaret er ja, så er det svært at se i konkrete handlinger pt.

              Så forstå ligegyldighed som at jeg ser et snært af, at man på de indre linjer ikke mener at det er en kæmpe skandale at tabe hjemme mod vejle, og i øvrigt endnu ikke har vundet hjemme i sæsonen. Og det kan jeg ikke udholde! Det hænger i hvert fald slet ikke sammen med egne ambitioner.
              ​​​​
              Fas est et ab hoste doceri.

              Comment


                #37
                I dag er det et år siden jeg sidst røg og denne gang holder smøg-farvel. Nu skal jeg så i gang med et nyt, vanskeligt projekt, for jeg vil fremover svigte OB-kampe på tv. Det er sjældent, jeg har mulighed for at komme på stadion, men jeg tror ikke jeg har svigtet en kamp på tv i rigtig mange år (bare spørg min kæreste). Og jeg betaler for at kunne se dem ligegyldigt, hvor de vises.
                De seneste år er jeg faldet i søvn under nogle af kampene - også i går. Ikke længe, men der spilles så langsomt - og dårligt.
                Jeg har tidligere annonceret at nu gider jeg ikke længere følge OB så intenst. Og jeg kommer ikke til at forny mit medlemskab af De Stribede.
                Det bør også betyde, at jeg læser mindre med her og skriver mindre fremover.
                Jeg håber det kun bliver kort tid. Jeg skal have noget tro på mere end 7.-10. pladsen igen. Og bedre spil. Vi har ret lange spillerkontrakter, så det er lettere at sige farvel til Alm. Det er også nødvendigt. Sker det ikke, anerkender Bjørn, at hans spillere ikke kan bedre, og så må han også ud ad vagten.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                  Realistisk set skal Alm vel gå selv?

                  Den nuværende ledelse vil hellere byde på topbrag i 2. division end at skifte træner igen.

                  Man skal, skal, skal, kunne sætte sit hold op mod Vejle på Mekka foran 11.000 fans. Det kan der ikke være to meninger om. Kan man ikke det, skal man ikke stå i spidsen for OBs elitehold.
                  Det tror jeg ikke han gør, så skal han sige farvel til hvad ? to års løn. Det er mig så en gåde, at manden ikke kan se behovet for ændringer. Jeg forudser at vi til SIF kampen, stiller op i samme opstilling og system som i går. Eneste ændring er, hvis Slots ikke er blevet sin skade kvit. Det krydser jeg fingre for at han er.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    #39
                    Er det bare mig, eller har Alm slet ikke udtalt sig om nederlaget endnu? Kan ikke finde det nogen steder.

                    Håber snart, det kommer. Er for ringe at tabe på hjemmebane til et hold med nul point og så stikke strudsehovedet i jorden bagefter.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
                      Er det bare mig, eller har Alm slet ikke udtalt sig om nederlaget endnu? Kan ikke finde det nogen steder.

                      Håber snart, det kommer. Er for ringe at tabe på hjemmebane til et hold med nul point og så stikke strudsehovedet i jorden bagefter.
                      Enig. Jeg har ledt flere steder, men ikke fundet nogle steder hvor han eller andre udtaler sig. Det er dybt frustrerende, men en af dagene kommer der vel en positiv artikel på ob.dk som en slags lynafleder. Og så er alt godt igen.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
                        Er det bare mig, eller har Alm slet ikke udtalt sig om nederlaget endnu? Kan ikke finde det nogen steder.

                        Håber snart, det kommer. Er for ringe at tabe på hjemmebane til et hold med nul point og så stikke strudsehovedet i jorden bagefter.
                        Vores næste superligakamp er om over 2 uger (18. September mod Silkeborg). På mange måder vil det give mening at hente en ny træner ind nu. Jeg kan ikke se at Alm kan rykke os i nogen retning andet en nedad. Det har han haft rigeligt med tid til at gøre og hver gang uden held. Der er simpelthen ikke sket nogen som helst fremskridt udover lidt flere tilskuere på vores slidte stadion. Hvis Bjørn selv tror på sine indkøb, så kan pilen jo efterhånden kun pege på den træner han har til at forløse det. Så jeg håber da virkelig at vores chefscout og fodbolddirektør er i fuld gang med at afsøge markedet for trænere der kan passe ind i forhold til den spillestil og det udtryk vi ønsker i OB.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
                          Er det bare mig, eller har Alm slet ikke udtalt sig om nederlaget endnu? Kan ikke finde det nogen steder.

                          Håber snart, det kommer. Er for ringe at tabe på hjemmebane til et hold med nul point og så stikke strudsehovedet i jorden bagefter.
                          https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...kaber-ikke-nok

                          Comment


                            #43
                            Jeg kaldte de inden kampen - vi har set det siden 2008:

                            OB kan ikke sætte sig op mod bundhold
                            OB forsøger, og fejler med, at køre en føring hjem / stopper med at spille hvis de kommer foran
                            OB taber altid efter landsholdspause - så forvent ikke for meget af den næste kamp

                            image.png
                            Attached Files

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                              Har den gode købmand Bjørn ikke hentet spillere som mestrer det system vi spiller?
                              Jeg tror det er den kvalitet han kan få for ingen penge......

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                                I dag er det et år siden jeg sidst røg og denne gang holder smøg-farvel. Nu skal jeg så i gang med et nyt, vanskeligt projekt, for jeg vil fremover svigte OB-kampe på tv. Det er sjældent, jeg har mulighed for at komme på stadion, men jeg tror ikke jeg har svigtet en kamp på tv i rigtig mange år (bare spørg min kæreste). Og jeg betaler for at kunne se dem ligegyldigt, hvor de vises.
                                De seneste år er jeg faldet i søvn under nogle af kampene - også i går. Ikke længe, men der spilles så langsomt - og dårligt.
                                Jeg har tidligere annonceret at nu gider jeg ikke længere følge OB så intenst. Og jeg kommer ikke til at forny mit medlemskab af De Stribede.
                                Det bør også betyde, at jeg læser mindre med her og skriver mindre fremover.
                                Jeg håber det kun bliver kort tid. Jeg skal have noget tro på mere end 7.-10. pladsen igen. Og bedre spil. Vi har ret lange spillerkontrakter, så det er lettere at sige farvel til Alm. Det er også nødvendigt. Sker det ikke, anerkender Bjørn, at hans spillere ikke kan bedre, og så må han også ud ad vagten.
                                Jeg har virkelig også lyst til at trække stikket. Jeg har dog besluttet mig for, at jeg ikke tager på stadion, før OB har vundet to kampe i træk på hjemmebane. Så vi ses nok derude i start maj.

                                Comment

                                Working...
                                X