Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
    Vestergaard med 45 minutter for U/19 i dag i sejren over Haderslev. Udskiftet i halvlegen - håber det er planen og ikke et tilbageslag.
    Fedt Tænker helt sikkert det er en del af planen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
      Vestergaard med 45 minutter for U/19 i dag i sejren over Haderslev. Udskiftet i halvlegen - håber det er planen og ikke et tilbageslag.
      Det er fint. U19 kommer nu åbenbart rigtig godt i gang efter startproblemer i sæsonstart.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Det er fint. U19 kommer nu åbenbart rigtig godt i gang efter startproblemer i sæsonstart.
        5 sejre i de sidste 6 kampe. Rasmus Nissen scorede begge idag btw

        Comment


          Patrick Harboe har været i OB i snart to år, og er i dag transitionstræner. Vi har haft en rigtig god snak med ham om, hvad en transitionstræner egentlig laver, hvordan hans arbejde er, hvordan det var at træne hans lillebror, hvad fremtiden byder på, osv.

          http://obstruktion.dk/2891-2/

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
            Patrick Harboe har været i OB i snart to år, og er i dag transitionstræner. Vi har haft en rigtig god snak med ham om, hvad en transitionstræner egentlig laver, hvordan hans arbejde er, hvordan det var at træne hans lillebror, hvad fremtiden byder på, osv.

            http://obstruktion.dk/2891-2/
            Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, at det også er ham der skal forestille at være Superligaholdets analytiker? Jeg bliver helt i tvivl når jeg læser det her fine interview.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, at det også er ham der skal forestille at være Superligaholdets analytiker? Jeg bliver helt i tvivl når jeg læser det her fine interview.
              Det læser jeg slet ikke ud af interviewet. Jeg læser, at han er en peoples person, der skal sørge for en smooth overgang fra akademi til Superligatruppen, og hvor det handler om at sørge for, at de unge spillere har et fornuftigt flow med afsæt i dels skole og dels fodbolden. Jeg læser slet ikke, at han skulle crunche tal på nogen måde i hvert fald.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger, at det også er ham der skal forestille at være Superligaholdets analytiker? Jeg bliver helt i tvivl når jeg læser det her fine interview.
                Den er vidst god nok, at han også fungerer som analytiker. Det var dog ikke vores fokus i dette interview, det var mere transitionstræner rollen. Vi kunne selvfølgelig godt have skrevet, at han også er analytiker.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg

                  Den er vidst god nok, at han også fungerer som analytiker. Det var dog ikke vores fokus i dette interview, det var mere transitionstræner rollen. Vi kunne selvfølgelig godt have skrevet, at han også er analytiker.
                  Tag den med ham næste dag. De store klubber opruster på den post. Er det også nødvendigt i OB.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                    Det læser jeg slet ikke ud af interviewet. Jeg læser, at han er en peoples person, der skal sørge for en smooth overgang fra akademi til Superligatruppen, og hvor det handler om at sørge for, at de unge spillere har et fornuftigt flow med afsæt i dels skole og dels fodbolden. Jeg læser slet ikke, at han skulle crunche tal på nogen måde i hvert fald.
                    Det gjorde jeg heller ikke, det var derfor jeg spurgte, for jeg erindrer at det var ham der blev udpeget som analytiker herinde for noget tid siden, da det skulle retfærdiggøres, at OB også har satset på det punkt. Det lyder på det her interview som om, at Patrick har mange opgaver, og at det er netop er både det fodboldmæssige og menneskelige arbejde med de unge spillere der fylder meget, så det kan ikke være meget tid han har til overs til, at arbejde som analytiker for hele Superligaholdet.

                    Så hvis det er tilfældet, bekræfter det mig bare i min skepsis om, at det skulle være et punkt OB har satset på. Hvis det virkelig er noget man prøver at inkorporere i dagligdagen, må det være opgaver der er tungere end noget man kan klare på halvtid eller derunder, ved siden af nogle andre vigtige opgaver.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Det gjorde jeg heller ikke, det var derfor jeg spurgte, for jeg erindrer at det var ham der blev udpeget som analytiker herinde for noget tid siden, da det skulle retfærdiggøres, at OB også har satset på det punkt. Det lyder på det her interview som om, at Patrick har mange opgaver, og at det er netop er både det fodboldmæssige og menneskelige arbejde med de unge spillere der fylder meget, så det kan ikke være meget tid han har til overs til, at arbejde som analytiker for hele Superligaholdet.

                      Så hvis det er tilfældet, bekræfter det mig bare i min skepsis om, at det skulle være et punkt OB har satset på. Hvis det virkelig er noget man prøver at inkorporere i dagligdagen, må det være opgaver der er tungere end noget man kan klare på halvtid eller derunder, ved siden af nogle andre vigtige opgaver.
                      Kunne ikke være mere enig!

                      Comment


                        Altså, man kan jo ikke bare hive manden fra gaden ind som analytiker. En dataanalytiker har baggrund i matematikken, datalogien, økonomien. Data er data. Fodboldfaglige sætter parametrene (hvad leder vi efter ved fx en midtstopper, hvilke data er relevante) og så analyserer analytikerne data, hvorpå analytikerens vurdering vurderes af scouting-teamet.

                        Det er den moderne måde. OB har næppe noget der bare minder om det her.

                        Det er jo bare for pynts skyld at man kalder en transitionstræner (og sikkert en god én) for analytiker også.

                        Comment


                          Vi styrker akademiet men en ny samarbejdspartner:

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/samarb...ye-muligheder/
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Vi styrker akademiet men en ny samarbejdspartner:

                            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/samarb...ye-muligheder/
                            Ligeså meget det sejler på seniorniveau, ligeså spændende er vores ungdomsafdelings fremtid tilgengæld

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                              Ligeså meget det sejler på seniorniveau, ligeså spændende er vores ungdomsafdelings fremtid tilgengæld
                              Ja. Og forklaringen kan vel være at den kan drives professionelt fordi klubledelsen blander sig ikke så meget i Tonny Hernansens arbejde. Kan ikke forestille mig at NT vil beslutte hvilke ungdomsspiller vi henter. Det er vel ikke så interessant for ham at være fodboldmanager på ungdomsniveauet...
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Ja den efterskole kan forhåbentlig komme til gavn både for OB, Odense håndbold osv :)

                                Comment

                                Working...
                                X