Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    har du fået post?

    Comment


      din postkasse er overfyldt/spærret :-)

      Comment


        Man må da sige, at der er slået 240 % om efter tiden med Uffe Pedersen i hvert. Væk er snakken om det hele menneske og at opføre sig ordentligt. Ind med McDonalds-performance charts.

        Well. Ambitioner er fint, men det er ikke det hele jeg klapper i hænderne over.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
          Man må da sige, at der er slået 240 % om efter tiden med Uffe Pedersen i hvert. Væk er snakken om det hele menneske og at opføre sig ordentligt. Ind med McDonalds-performance charts.

          Well. Ambitioner er fint, men det er ikke det hele jeg klapper i hænderne over.
          Er det baseret på artiklen (kan ikke læse den) ??

          Comment


            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Man må da sige, at der er slået 240 % om efter tiden med Uffe Pedersen i hvert. Væk er snakken om det hele menneske og at opføre sig ordentligt. Ind med McDonalds-performance charts.

            Well. Ambitioner er fint, men det er ikke det hele jeg klapper i hænderne over.
            kan du uddybe lidt?
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
              har du fået post?
              Du må meget prøve igen at sende til mig :)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                Mads Jørgensen er blevet tilbudt en kontrakt af OB, men desværre som CB og han ser sig selv som midtbanespiller. Desværre :-(

                Har det fra pålidelige kilder!
                Det lyder meget sandsynligt. Han har stort set udelukkende spillet i forsvaret hos reserverne, mens han mig bekendt slet ikke har været brugt der på U19, så det har været ret tydeligt, at de ikke har været enige om, hvor han er bedst.
                Det er ærgerligt, at vi ikke får lejlighed til at se nærmere på hans glimrende langskud i Superligaen, men det lyder til, at han mangler en del i teknik og tempo, og det var jo nu, han skulle rykkes op, hvis det skulle være.
                SLO

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                  Man må da sige, at der er slået 240 % om efter tiden med Uffe Pedersen i hvert. Væk er snakken om det hele menneske og at opføre sig ordentligt. Ind med McDonalds-performance charts.

                  Well. Ambitioner er fint, men det er ikke det hele jeg klapper i hænderne over.
                  Jeg kender ikke det konkrete indhold i hverken Pedersens eller Hermansens respektive strategier, så det er selvfølgelig et tyndt grundlag, jeg udtaler mig på, men der er vel ikke nødvendigvis et modsætningsforhold mellem detaljerede performance-analyser og en kultur, der lægger vægt respekt for andre, ydmyghed og andre menneskelige kvaliteter? Jeg bed i hvert fald mærke i, at både Eskesen og Tobias Jensen fra U13 begge - uafhængigt af hinanden og i meget forskellige sammenhænge - fremhævede ydmyghed og hårdt arbejde som vigtige dyder.

                  Men derfor kan der selvfølgelig stadig godt være elementer i den nye strategi, der på længere sigt undergraver de værdier, der længe har kendetegnet OBs talentudvikling. Det er et endnu et emne, som jeg håber, Stemmer fra Ådalen vil dykke ned i på et tidspunkt.
                  SLO

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                    Jeg kender ikke det konkrete indhold i hverken Pedersens eller Hermansens respektive strategier, så det er selvfølgelig et tyndt grundlag, jeg udtaler mig på, men der er vel ikke nødvendigvis et modsætningsforhold mellem detaljerede performance-analyser og en kultur, der lægger vægt respekt for andre, ydmyghed og andre menneskelige kvaliteter?
                    Er det blevet fortalt nogle steder, at OB bruger detaljerede performance analyser? Og melder historien i så fald noget om, hvad de analyser bygger på, og om de laves både på senior og ungdomsniveau? Mig bekendt har OB ikke nogen ekstern dataprovider der leverer event data som f.eks. Prozone, som mange af de andre Superligaklubber har. Og hvem laver i så fald de analyser? Så vidt jeg ved, og som jeg kan læse mig frem til, har man hverken nogle analytikere tilknyttet på senior eller ungdomsniveau.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Er det blevet fortalt nogle steder, at OB bruger detaljerede performance analyser? Og melder historien i så fald noget om, hvad de analyser bygger på, og om de laves både på senior og ungdomsniveau? Mig bekendt har OB ikke nogen ekstern dataprovider der leverer event data som f.eks. Prozone, som mange af de andre Superligaklubber har. Og hvem laver i så fald de analyser? Så vidt jeg ved, og som jeg kan læse mig frem til, har man hverken nogle analytikere tilknyttet på senior eller ungdomsniveau.
                      Jeg skrev det med henvisning til B(ob)s bemærkning om, at perfomance charts erstatter ideen om det hele menneske, som jeg tolkede som om, at artiklen lægger op til mere systematiske, kvantitative vurderinger af talenterne, men jeg har desværre heller ikke adgang til artiklen, så jeg ved ikke, hvad der konkret ligger i det.
                      SLO

                      Comment


                        http://www.fyens.dk/modules/fsArticle/index.php?articleid=3161291

                        I den kommende tid bruger OB 250.000 kroner på en træningslejr i Vildbjerg for samtlige hold fra U12 til U19. Flere af forældrene finder sponsorer til flere udlandsture, videooptagelser, testudstyr og opfyldelse af licenskrav.

                        Tonny Hermansen er ikke bange for, at nogen vil klandre OB for elite-fiksering af 12-årige.

                        - Når 12-årige balletbørn bliver brækket næsten midtover, er der ingen, der siger noget. I gamle dage spillede man samlet mere fodbold på gader og stræder end i klubberne nu. Jeg håber så bare, at trænerne ikke terper taktik i de aldersklasser

                        Ungdomsspillerne skal have karakter hver måned på en skala fra 1 til 6 og trænerne skal samles ogevaluere hver enkelt spillers situation.
                        - De skal følges til dørs hele tiden, fordi der pludselig kan være andre, der vil have forældrenes søn. Vi skal være lidt skarpere til at fortælle, at det her er det bedste sted at være.


                        Last edited by B(ob); 23-06-2017, 19:46.

                        Comment


                          Ville stadigvæk gerne have den artikel på en pm

                          Comment


                            Sendt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ville stadigvæk gerne have den artikel på en pm
                              Det kunne jeg også tænke mig, hvis muligt :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                                Sendt
                                tak :)

                                Comment

                                Working...
                                X