Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Ikke det vilde at berette. Masser af intensitet og kvalitet stadigvæk. Frø og Nico var ikke der idag.
    Stadig tydeligt at vi har fået en masse kvalitet ind. Og jeg er stadig meget tryg ved Rami som afløser for Frø
    Hvad er dit indtryk af Buya Turay?

    I de træninger jeg har set (inklusiv i dag), synes jeg ikke han har set særligt skarp ud foran kassen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Jeg har en hjemmestrikket teori om, at man skal være en lille smule gal for at være en succes-træner i OB. Alm er en akademisk træner, helt sikkert dygtig, god til at forfølge en strategi, god til at acceptere vilkårene i en klub som OB, men ikke en der fanger folket på lægterne, eller en kommer med den vildskab og rykker på mentaliteten, i en klub som OB, som er et sted der skal lykkedes på trods af alt det vi har imod os: dårlige baneforhold, fynsk lethed og lune.
      Alm er leder af at team. Det er alt for gammeldags at fokusere så meget på cheftræneren, og at han skal kunne det hele.

      Alm er akademisk, SK er spillernes mand, FH har gode lunger og i hvert fald lidt vildskab. Det er et godt sammensat team.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OBtimatoren Se indlæg

        Hvad er dit indtryk af Buya Turay?

        I de træninger jeg har set (inklusiv i dag), synes jeg ikke han har set særligt skarp ud foran kassen.
        Altså… Jeg har ikke lagt super meget mærke til ham. Men han gør det udemærket vel. Han virker hurtig og meget engageret.
        Men ikke meget på bolden og derfor skal han nok ses lidt mere i kamp. Hvis han skal bruge lidt mere tid på at komme helt i form kunne jeg godt se Sabbi tage 9`eren igen som også vil gøre plads til DD

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

          Jeg har en hjemmestrikket teori om, at man skal være en lille smule gal for at være en succes-træner i OB. Alm er en akademisk træner, helt sikkert dygtig, god til at forfølge en strategi, god til at acceptere vilkårene i en klub som OB, men ikke en der fanger folket på lægterne, eller en kommer med den vildskab og rykker på mentaliteten, i en klub som OB, som er et sted der skal lykkedes på trods af alt det vi har imod os: dårlige baneforhold, fynsk lethed og lune.
          Hjemmestrikkede teorier er gode, når bundlinjen hedder én TOP-6 placering siden 2011. Hvilket er lavest af alle de såkaldt "etablerede" hold, som vi vil sammenligne os med. Ja sågar med et hold, der ligger i 2. Division lige nu. Og 1 der er rykkede ned i år. Men jeg synes den dér TOP-6 ikke er det vigtigste i verden. Det er udtrykket. Det vil det altid være. Når vi rammer et udtryk, som fanger folk, så vil resultaterne også komme, er min hjemmestrikkede teori. Det er lidt ligesom diskussionen om Mads Frøkjær. Alle kan se, at han indeholder fodboldmæssige kvaliteter ud over det sædvanlige. Men da det gjaldt; både i Århus og i Herning (to straffesparksmål tæller ikke i den sammenhæng), der var han lige så meget væk, som resten af holdet. Og ja, for mig fremstår han til tider også arrogant. Så i den sidste ende spørger jeg mig selv: Fanger Frøkjær mig? Fanger Alm mig? Nej. Det gør de altså bare ikke. Og de har heller ikke resultaterne med sig til at opveje for dette. Vi kom ikke i TOP-6. Vi slog ikke Midtjylland og kvalificerede os til Europa. Og vi var reelt ikke tæt på at gøre det. Er jeg tilfreds med at være nr. 8? Nej. Slet ikke. Men jeg går altså mere op i udtryk end placeringer. Og det bilder jeg mig ind, at det er der rent faktisk rigtigt mange andre OB-fans, der gør.

          Og så er det en lille pet pieve for mig, at folk fokuserer så meget på indsats i taberslutspillet. Det kan vi, reelt, ikke bruge til ret meget. Det samme gælder Slotsager. Han var altså på banen, da vi blev slagtet i Parken i det selvsamme forår. Der er vist et uhørt potentiale for en 17-årig; men det er altså først nu, hvor vi skal spille 22 kampe mod alle modstandere, at det reelle niveau og potentiale skal vise sig. Hvis man skal have et referencepunkt for reelt niveau både for de enkelte spillere og for os som hold, så er det altså de 22 kampe, der tæller, og ikke de 10 kampe mod modstandere, der er nærmere ens eget niveau. Lidt ligesom den flotte indsats i pokalfinalen sidste år (som vi meget symptomatisk HELLER ikke vandt) heller ikke afspejlede holdets og de enkelte spilleres reelle niveau. Det gjorde de 4 sejre i 22 kampe i grundspillet til gengæld.

          MvH ChrisOB

          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

            Vi kan I mine øjne gøre én ting - komme foran FCN og skrive en ny fed og sjov historie om OB. Den er vi allerede igang med.

            Videre..
            Tverskov var god. Jeg håber sgu at FCN overtager 8.-pladsen fremover.
            OB – Ingen hader os

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Alm er leder af at team. Det er alt for gammeldags at fokusere så meget på cheftræneren, og at han skal kunne det hele.

              Alm er akademisk, SK er spillernes mand, FH har gode lunger og i hvert fald lidt vildskab. Det er et godt sammensat team.
              Hvis jeg nu havde skrevet, at Alm skal kunne det hele, så kunne du have en pointe. Men hvis du nu kun forholdte dig til hvad jeg skrev, så handlede det ikke om at Alm skal kunne det hele, men at lederen af holdet, skal have en karisma og en pondus, som både smitter af på spillerne og omgivelserne. Jeg er med på, at din ide om et trænerteam med forskellige roller, er en fin ide. Men det her er jo ikke en lukket klub, en personaleafdeling i Bilka, det er fodbold, og det er OB og det er Odense. I den ramme, kontekst, kultur, har vi brug for en leder som overbeviser og som bringer de sidste 5 % frem, og det gør Alm ikke.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Hvis jeg nu havde skrevet, at Alm skal kunne det hele, så kunne du have en pointe. Men hvis du nu kun forholdte dig til hvad jeg skrev, så handlede det ikke om at Alm skal kunne det hele, men at lederen af holdet, skal have en karisma og en pondus, som både smitter af på spillerne og omgivelserne. Jeg er med på, at din ide om et trænerteam med forskellige roller, er en fin ide. Men det her er jo ikke en lukket klub, en personaleafdeling i Bilka, det er fodbold, og det er OB og det er Odense. I den ramme, kontekst, kultur, har vi brug for en leder som overbeviser og som bringer de sidste 5 % frem, og det gør Alm ikke.
                Jeg er uenig.

                Hvad baserer du egentlig dit indtryk på?

                Sidste træning jeg så var Alm ekstremt meget på, og der var super intensitet. Jeg finder ham både karismatisk og med pondus.

                De der bodegatrænere som DN hører en anden tid til.
                Last edited by Jungledyret; 01-07-2023, 12:47.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Jeg er uenig.

                  Hvad baserer du egentlig dit indtryk på?

                  Sidste træning jeg så var Alm ekstremt meget på, og der var super intensitet. Jeg finder ham både karismatisk og med pondus.

                  De der bodegatrænere som DN hører en anden tid til.
                  jeg synes det er dig der har et ekstremt snæversynet syn på trænertyper. DN er på ingen måde en bodegatræner, ejheller Bo Henriksen, og jeg synes heller ikke at "bodegatrænere", som du må mene de er, som Ricardo, Ove P., Ove C, mv. som arbejder meget med udtryk, energi, vilje, attitude, hører fortiden til. Der findes en masse vanvittigt dygtige bodegatrænere, som du jo så fint kalder dem, på meget fine adresser rundt omkring.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Ikke det vilde at berette. Masser af intensitet og kvalitet stadigvæk. Frø og Nico var ikke der idag.
                    Stadig tydeligt at vi har fået en masse kvalitet ind. Og jeg er stadig meget tryg ved Rami som afløser for Frø
                    Hvad spillede de idag? 11 mod 11 igen?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                      Hvad spillede de idag? 11 mod 11 igen?
                      Her er noget af det de lavede til træningen i dag:

                      De spillede Offensiv mod Defensiv, og hvis jeg ikke husker helt forkert, så tror jeg ikke at offensiven nåede at score et eneste mål

                      Til sidst spillede de en form for intervalspil, hvor det var ung mod gammel - de "gamle" spillere vandt kampen ret overbevisende

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                        Den næste træner vi skulle have - så jeg gerne som Frank Hjortebjerg, og så hive Henrik Hansen ind som assistent!
                        Ja, men hvorfor?
                        Frank Hjortebjerg har jo aldrig bevist sig som værende kvalificeret som cheftræner (i og med, han aldrig har været det) - Det er da muligt at han vil gøre det fint, men skal vi være tilfreds bare med at prøve et eller andet - altså en lotto-kupon. Alm har da trods alt bevist sig i mange sæsoner i Sverige med samme spilsystem, som vi ifølge strategien har valgt. Det er muligt, Alm på et tidspunkt skal skiftes ud, men så må man håbe, de har en erstatning, som har vist et eller andet, der gør, at man tror på, at det vil blive bedre.
                        - Og Henrik Hansen ??? - Ingen tvivl om, at manden er populær, og også var det som spiller, men vi har jo haft ham som assistenttræner tidligere. Dengang var han bl.a. dødboldstræner. Og vi har vel reelt set aldrig nogen sinde været ringere til dødbolde, end i lige netop den periode. Ingen på holdet kunne finde ud af at sparke et simpelt hjørnespark. Ingen kunne ramme en spiller som Okosun, selvom han var en halv meter højere end alle andre....

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                          Ja, men hvorfor?
                          Frank Hjortebjerg har jo aldrig bevist sig som værende kvalificeret som cheftræner (i og med, han aldrig har været det) - Det er da muligt at han vil gøre det fint, men skal vi være tilfreds bare med at prøve et eller andet - altså en lotto-kupon. Alm har da trods alt bevist sig i mange sæsoner i Sverige med samme spilsystem, som vi ifølge strategien har valgt. Det er muligt, Alm på et tidspunkt skal skiftes ud, men så må man håbe, de har en erstatning, som har vist et eller andet, der gør, at man tror på, at det vil blive bedre.
                          - Og Henrik Hansen ??? - Ingen tvivl om, at manden er populær, og også var det som spiller, men vi har jo haft ham som assistenttræner tidligere. Dengang var han bl.a. dødboldstræner. Og vi har vel reelt set aldrig nogen sinde været ringere til dødbolde, end i lige netop den periode. Ingen på holdet kunne finde ud af at sparke et simpelt hjørnespark. Ingen kunne ramme en spiller som Okosun, selvom han var en halv meter højere end alle andre....
                          Jeg ser Frank til at overtage grundet hans engagement på træningsbanen og og jeg ser ham faktisk også som god fodboldfagligt- der findes helt klart bedre løsninger, men jeg ser også at man giver trænertalenter en mulighed for at vise sig frem.
                          Jeg vil meget hellere have en motivater som træner i en klub som vores, med gode fans osv, men jeg tvivler på at fx. DN og BH vil OB, så skulle man finde en til fra udlandet, og der er jeg ikke kendt nok.

                          Man ser det mange steder, assistenter eller andre som får muligheden og faktisk gør det pænt - fx Kenneth Andersen i FCM, Neestrup i VFF, Jacob Friis i AaB - men man ser selvfølgelig også det modsatte.

                          Og er det HH’s ansvar at spillerne ikke kunne sparke boldene godt nok? Hvem siger at HH ikke kunne få andre opgaver, og stadig gøre godt?

                          Men hver fan, har hver sin smag - og sin egen måde at vurdere tingene på!

                          Men lad os nu se, mon ikke Alm godt kan udrette store ting næste sæson

                          Comment


                            Dahlslykke med blog om data fra sidste sæson og hvad det kan betyde for den nye sæson:
                            https://obstemmer.dk/blog-hvad-kan-s...-den-kommende/
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              På baggrund af dagens "træningskamp", så synes jeg umiddelbart at følgende 11 spillere var dem der gjorde det bedst på deres positioner:

                              Martin Hansen
                              Owusu - Sauli - Slotsager - Aske
                              Ejdum - Manneh
                              Tongya - Frøkjær - Charly
                              Kadrii

                              Det er selvfølgelig på en ret billig baggrund på en dag som i dag

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBtimatoren Se indlæg
                                På baggrund af dagens "træningskamp", så synes jeg umiddelbart at følgende 11 spillere var dem der gjorde det bedst på deres positioner:

                                Martin Hansen
                                Owusu - Sauli - Slotsager - Aske
                                Ejdum - Manneh
                                Tongya - Frøkjær - Charly
                                Kadrii

                                Det er selvfølgelig på en ret billig baggrund på en dag som i dag
                                Det er godt at høre at Kadrii og Ejdum spillede godt - men vil stadig vurdere Kohler/Mustafic og Turay over

                                Comment

                                Working...
                                X