Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Selv ikke Martin Hansen kan råbe den flok dårligt castede spillere op og hvad skete der, da Thomas H råbte op - blev det hele så bedre….?
    BW skifter så mange fordi han kan se at truppen består af en flok vandkæmmede hunnerupdrenge, hvor Jørgen er bedste symbol på den katastroferekrutering der har hersket i Ådalen. Han gav sig fuldt ud i pokalfinalen og i den kamp hvor han kæmpede for en ny guldrandet kontrakt. Han er en skændsel.
    Tverskov havde ikke behøvet at sige det - men jeg kan godt forstå at han har behovet - han har spildt sin karriere i det amatørsetup i OB. Han har været alt for loyal. OB har ikke fortjent ham i alle de år.
    Personligt synes jeg også at udrensningen skal fortsætte med træneren, men ellers har du jo fuldstændigt ret.

    Jebali fortjente også bedre end os.

    Allerede efter pokalfinalen argumenterede jeg for, at det krævede bedre spillere end dem vi havde, for at bringe os ud af dødvandet. Bedre spillere end Jørgen. Bedre spillere end Kasper Larsen. Bedre spillere end Okosun. Nu kan jeg så være fræk at påstå, at det stadig kræver bedre, eller måske snarere mere stabile spillere end Sabbi og Frøkjær, f.eks. Begge har vanvittige kompetencer, men har de stabiliteten? Over en hel sæson? Jeg tvivler. Glæder mig til at se om de begge kan bygge på ovenpå det overvejende gode forår i taberslutspillet, de leverede.

    Men igen: Man kan forblændes. Der er milevidt forskel på at levere i en pokalfinale og så over 22 kampe mod alle hold. Der er milevidt forskel på at levere i et slutspil med hold, der er nærmere ens eget niveau, end over 22 kampe mod alle hold.

    Derfor forbeholder jeg retten til at være skeptisk overfor både Sabbi og Frøkjær. Det er nu de skal levere. Hvis de da ikke bliver solgt forinden.

    Og jeg forbeholder mig også retten til at tvivle på, at vores nuværende træner kan hæve vores niveau tilstrækkeligt.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Personligt synes jeg også at udrensningen skal fortsætte med træneren, men ellers har du jo fuldstændigt ret.

      Jebali fortjente også bedre end os.

      Allerede efter pokalfinalen argumenterede jeg for, at det krævede bedre spillere end dem vi havde, for at bringe os ud af dødvandet. Bedre spillere end Jørgen. Bedre spillere end Kasper Larsen. Bedre spillere end Okosun. Nu kan jeg så være fræk at påstå, at det stadig kræver bedre, eller måske snarere mere stabile spillere end Sabbi og Frøkjær, f.eks. Begge har vanvittige kompetencer, men har de stabiliteten? Over en hel sæson? Jeg tvivler. Glæder mig til at se om de begge kan bygge på ovenpå det overvejende gode forår i taberslutspillet, de leverede.

      Men igen: Man kan forblændes. Der er milevidt forskel på at levere i en pokalfinale og så over 22 kampe mod alle hold. Der er milevidt forskel på at levere i et slutspil med hold, der er nærmere ens eget niveau, end over 22 kampe mod alle hold.

      Derfor forbeholder jeg retten til at være skeptisk overfor både Sabbi og Frøkjær. Det er nu de skal levere. Hvis de da ikke bliver solgt forinden.

      Og jeg forbeholder mig også retten til at tvivle på, at vores nuværende træner kan hæve vores niveau tilstrækkeligt.

      MvH ChrisOB
      Jeg er generelt enig med dig

      Men hvem type træner ser du gerne i stedet for ?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Jeg er generelt enig med dig

        Men hvem type træner ser du gerne i stedet for ?
        Den næste træner vi skulle have - så jeg gerne som Frank Hjortebjerg, og så hive Henrik Hansen ind som assistent!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ouchhh

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...noedvendigt-ob

          - Men jeg synes, FC Nordsjælland er et bedre sted for mig som fodboldspiller. Det kan jeg tydeligt mærke. Det niveau og den intensitet, man har her, har jeg ikke mærket i rigtig, rigtig mange år. Det er ikke en kritik af OB, men det kan jeg bare mærke. Jeg skal op i et andet tempo, end jeg har været i mange år, slutter den rutinerede defensivspiller.
          Helt ærligt.. Jeppe var en cool fyr og har bidraget meget til OB.
          men... Nu skal vi ligesom videre, ikke? Han ville ikke få stjerne status i OB fremadrettet, grundet nye vinde i Ådalen. Jeppe var anfører, men det virkede ikke på mig som om at han var i stand til at råbe et omklædningsrum op - kun hvis det bestod af unge spillere uden erfaring.

          Vi kan I mine øjne gøre én ting - komme foran FCN og skrive en ny fed og sjov historie om OB. Den er vi allerede igang med.

          Videre..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Personligt synes jeg også at udrensningen skal fortsætte med træneren, men ellers har du jo fuldstændigt ret.

            Jebali fortjente også bedre end os.

            Allerede efter pokalfinalen argumenterede jeg for, at det krævede bedre spillere end dem vi havde, for at bringe os ud af dødvandet. Bedre spillere end Jørgen. Bedre spillere end Kasper Larsen. Bedre spillere end Okosun. Nu kan jeg så være fræk at påstå, at det stadig kræver bedre, eller måske snarere mere stabile spillere end Sabbi og Frøkjær, f.eks. Begge har vanvittige kompetencer, men har de stabiliteten? Over en hel sæson? Jeg tvivler. Glæder mig til at se om de begge kan bygge på ovenpå det overvejende gode forår i taberslutspillet, de leverede.

            Men igen: Man kan forblændes. Der er milevidt forskel på at levere i en pokalfinale og så over 22 kampe mod alle hold. Der er milevidt forskel på at levere i et slutspil med hold, der er nærmere ens eget niveau, end over 22 kampe mod alle hold.

            Derfor forbeholder jeg retten til at være skeptisk overfor både Sabbi og Frøkjær. Det er nu de skal levere. Hvis de da ikke bliver solgt forinden.

            Og jeg forbeholder mig også retten til at tvivle på, at vores nuværende træner kan hæve vores niveau tilstrækkeligt.

            MvH ChrisOB
            Er da fuldstændig enig. Især Sabbi er langt fra god nok. Frø har jeg aldrig kunnet lide og tror heller ikke han har den nødvendige pakke til at begå sig på et top 6 hold.

            Comment


              Fredericia har meldt afbud fir træningskampen tirsdag. Det bliver nu Vejle vi møder. Kl. 13 i Ådalen
              https://twitter.com/Odense_Boldklub/...7F1IYl0WQ&s=19
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

                Helt ærligt.. Jeppe var en cool fyr og har bidraget meget til OB.
                men... Nu skal vi ligesom videre, ikke? Han ville ikke få stjerne status i OB fremadrettet, grundet nye vinde i Ådalen. Jeppe var anfører, men det virkede ikke på mig som om at han var i stand til at råbe et omklædningsrum op - kun hvis det bestod af unge spillere uden erfaring.

                Vi kan I mine øjne gøre én ting - komme foran FCN og skrive en ny fed og sjov historie om OB. Den er vi allerede igang med.

                Videre..
                Man kan ikke råbe pilrådne typer op.

                Comment


                  Det er allerede nævnt, at højere kvalitet, også giver højere intensitet. Det er jo logisk. Så hvis han havde trænet med OB i denne uge, kan vi da håbe han havde oplevet en øget intensitet, i forhold til den han hentyder til. Men det er ikke en anførers rolle at skabe intensitet til træning. Den del hviler altså på et trænerteam. Anføren kan have en rolle i at italesætte det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Fredericia har meldt afbud fir træningskampen tirsdag. Det bliver nu Vejle vi møder. Kl. 13 i Ådalen
                    https://twitter.com/Odense_Boldklub/...7F1IYl0WQ&s=19
                    Passer mig fint

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Jeg er generelt enig med dig

                      Men hvem type træner ser du gerne i stedet for ?
                      Én der er mere levende. Jeg er ikke i tvivl om, at Alm har det akademiske i orden, hvad angår fodbold, men jeg synes ikke, at han med nogen af de spillere, vi har haft, har formået at skabe et hold, der har hængt sammen. Defensivt, som såvel offensivt. Hvilket 99 indkasserede mål i to sæsoner vidner lidt om. For mig er OB blevet Superligaens svar på Fredericia. Den grå masse, der giver konstant overlevelse, men så ikke ret meget mere. Det samme føler jeg med Andreas Alm. Han er den grå masse, der ikke giver mere end overlevelse. Som ikke inspirerer hverken i kamp eller til træning. En akademiker ud i fodbold og alle andre aspekter af livet. Èn ting er hans udstråling; den kan man leve med, hvis man føler holdets udtryk er dér, hvor den skal være. Måske mest, når det gælder. Som f.eks i Århus og i Herning i foråret. Vi var jo ikke i nærheden af at ramme det niveau af parathed og modenhed, der skulle til for at få os over hurdlerne. Så det blev lidt symbolet på, hvad jeg synes mangler fra sidelinjen. Han formåede ikke at få os over hurdlen. Hans udskiftninger kunne man tvivle på. Hans evne til at skabe et sammenhængende hold, hvor outputtet ikke afhænger så meget af enkeltspilleres humør og formåen. Dét kan man tvivle på.

                      Jeg vil gerne have en mere levende type. David Nielsen, f.eks. Det er ikke det samme som at sige, at det er præcis David Nielsen, jeg vil have. Det er heller ikke mit job at hyre nye OB-trænere. Det er mit bord som fan at mene, at den og den spiller ikke "fanger" mig. At den og den træner ikke får mig til at føle, at tingene er på rette vej. Der står BW f.eks i voldsom kontrast til hans landsmand.

                      Nu har Alm så fået en hel ny trup at arbejde med. Det ville jo normalt betyde, at man lige skal give det chancen, før man dømmer en træner helt ude; men jeg tillader mig at holde ved, at Alm ikke er den rigtige træner for OB, indtil udtrykket og resultaterne afspejler både klubbens egne ambitioner og mine egne personlige ambitioner om at se et OB, der rent faktisk ER værd at se på, og ikke bare et hold, man pligtskyldigt dukker op på stadion FOR at se på.

                      Vi skal, kort sagt, se et hold, der matcher både de tilskuertal og den opbakning, der har været i sidste sæson. Hvis vi ser dét, så er der også sandsynlighed for, at man opnår en nummerisk målsætning. For mig som fan er ambitionen et hold, der er værd at se på. Intet andet. Ingen krav om TOP-6. TOP-6 kommer af sig selv, det øjeblik holdet bliver værd at se på.

                      Hvor man kan mærke både spillere og stab inde under huden. Lad ledelsen om deres TOP-6 snak. Efter 12 år med kun én af slagsen, kan man ikke på forhånd tillade sig at snakke TOP-6, før man rent faktisk har opnået det mere end én gang.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Man kan ikke råbe pilrådne typer op.
                        Eller som jeg personligt har udtrykt det: Man vinder ikke Formel 1 løb i en gammel slidt Opel.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

                          Helt ærligt.. Jeppe var en cool fyr og har bidraget meget til OB.
                          men... Nu skal vi ligesom videre, ikke? Han ville ikke få stjerne status i OB fremadrettet, grundet nye vinde i Ådalen. Jeppe var anfører, men det virkede ikke på mig som om at han var i stand til at råbe et omklædningsrum op - kun hvis det bestod af unge spillere uden erfaring.

                          Vi kan I mine øjne gøre én ting - komme foran FCN og skrive en ny fed og sjov historie om OB. Den er vi allerede igang med.

                          Videre..
                          Jeg er meget enig. Jeg kan virkelig godt lide Jeppe som spiller og type: reflekteret, sympatisk, højt niveau for OB. Han var klart det bedste der kom ud af Nielsen og Hansen æraen, men netop også et levn derfra, og derfor ikke den rigtige fremover. Han er ikke den rette til at være øverst i hierarkiet i en klub som OB, så derfor er det både godt og skidt at han smutter. Det er en superfin historie for ham at komme til FCN, hvor han jo møder et ungdommeligt og ambitiøst set-up, med en masse energi og nye ideer ift. en mere traditionel klub som OB. Der vil han være en super omklædningsrumsspiller for de unge, så det giver god mening. Han gad ikke være trupspiller i en midterklub i Holland, nu får han en anerkendt og vigtig rolle, og måske en klausul om at han kan smutte rimeligt billigt, hvis han skulle lokkes af et amerikansk eventyr eller lignende i sin sidste kontrakt.

                          Alle er glade som jeg ser det.

                          Comment


                            Er der nogle der var til træning idag, som evt har noget spændende at berette?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                              Én der er mere levende. Jeg er ikke i tvivl om, at Alm har det akademiske i orden, hvad angår fodbold, men jeg synes ikke, at han med nogen af de spillere, vi har haft, har formået at skabe et hold, der har hængt sammen. Defensivt, som såvel offensivt. Hvilket 99 indkasserede mål i to sæsoner vidner lidt om. For mig er OB blevet Superligaens svar på Fredericia. Den grå masse, der giver konstant overlevelse, men så ikke ret meget mere. Det samme føler jeg med Andreas Alm. Han er den grå masse, der ikke giver mere end overlevelse. Som ikke inspirerer hverken i kamp eller til træning. En akademiker ud i fodbold og alle andre aspekter af livet. Èn ting er hans udstråling; den kan man leve med, hvis man føler holdets udtryk er dér, hvor den skal være. Måske mest, når det gælder. Som f.eks i Århus og i Herning i foråret. Vi var jo ikke i nærheden af at ramme det niveau af parathed og modenhed, der skulle til for at få os over hurdlerne. Så det blev lidt symbolet på, hvad jeg synes mangler fra sidelinjen. Han formåede ikke at få os over hurdlen. Hans udskiftninger kunne man tvivle på. Hans evne til at skabe et sammenhængende hold, hvor outputtet ikke afhænger så meget af enkeltspilleres humør og formåen. Dét kan man tvivle på.

                              Jeg vil gerne have en mere levende type. David Nielsen, f.eks. Det er ikke det samme som at sige, at det er præcis David Nielsen, jeg vil have. Det er heller ikke mit job at hyre nye OB-trænere. Det er mit bord som fan at mene, at den og den spiller ikke "fanger" mig. At den og den træner ikke får mig til at føle, at tingene er på rette vej. Der står BW f.eks i voldsom kontrast til hans landsmand.

                              Nu har Alm så fået en hel ny trup at arbejde med. Det ville jo normalt betyde, at man lige skal give det chancen, før man dømmer en træner helt ude; men jeg tillader mig at holde ved, at Alm ikke er den rigtige træner for OB, indtil udtrykket og resultaterne afspejler både klubbens egne ambitioner og mine egne personlige ambitioner om at se et OB, der rent faktisk ER værd at se på, og ikke bare et hold, man pligtskyldigt dukker op på stadion FOR at se på.

                              Vi skal, kort sagt, se et hold, der matcher både de tilskuertal og den opbakning, der har været i sidste sæson. Hvis vi ser dét, så er der også sandsynlighed for, at man opnår en nummerisk målsætning. For mig som fan er ambitionen et hold, der er værd at se på. Intet andet. Ingen krav om TOP-6. TOP-6 kommer af sig selv, det øjeblik holdet bliver værd at se på.

                              Hvor man kan mærke både spillere og stab inde under huden. Lad ledelsen om deres TOP-6 snak. Efter 12 år med kun én af slagsen, kan man ikke på forhånd tillade sig at snakke TOP-6, før man rent faktisk har opnået det mere end én gang.

                              MvH ChrisOB
                              Jeg har en hjemmestrikket teori om, at man skal være en lille smule gal for at være en succes-træner i OB. Alm er en akademisk træner, helt sikkert dygtig, god til at forfølge en strategi, god til at acceptere vilkårene i en klub som OB, men ikke en der fanger folket på lægterne, eller en kommer med den vildskab og rykker på mentaliteten, i en klub som OB, som er et sted der skal lykkedes på trods af alt det vi har imod os: dårlige baneforhold, fynsk lethed og lune.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                                Er der nogle der var til træning idag, som evt har noget spændende at berette?
                                Ikke det vilde at berette. Masser af intensitet og kvalitet stadigvæk. Frø og Nico var ikke der idag.
                                Stadig tydeligt at vi har fået en masse kvalitet ind. Og jeg er stadig meget tryg ved Rami som afløser for Frø

                                Comment

                                Working...
                                X