Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg synes at det ville være underligt at fyre SK, hvis han ender med at vinde de sidste tre kampe med det udtryk der er på banen. Det viser tydeligt at han har opbakning fra truppen. Det er da præcis det der skal til for at der er en smule kontinuitet i OB i al den uro, der har været det sidste år. Ikke mindst fordi jeg ingen tiltro har til at ledelsen kan nå at sætte et fornuftigt team på så kort tide inden sæsonstart. Så kan det meget nemt blive 2 år i 1. division.

    Det er stadig min overbevisning, at INGEN træner kunne have vendt skuden, når profilerne vælger at slå op i banen på det tidspunkt, hvor der var allermest brug for dem. Jeg er sikker på at BW har fået solgt dem et top 6-projekt med kampe mod FCK og BIF i solskin hele slutspillet. Da det projekt crashede, har de mistet al motivation, da de ingen aktie har i OBs overlevelse. Det er altså ikke noget man som træner bare lige kan navigere i over en så kort periode. Ikke mindst fordi de jo spillede fint de første kampe SK stod for holdet. Så har man jo som træner troen på, at man har en relation til de her spillere som gør, at man kan havde tillid til dem. Så håber man jo at rutinen hos dem til sidst vil gøre, at skuden retter op.
    Havde Lyngby haft den samme holdning og holdt fast i Magne Hoseth i stedet for at hente David Nielsen ind, så er jeg sikker på det var Lyngby der var rykket ned. OB-ledelsen fandt vores “Magne Hoseth” i Søren Krogh og valgte at holde fast.

    Og ja jeg ved godt vi aldrig får svar på om eksempelvis David Nielsen kunne have reddet OB, men vi får ihvertfald i eftermiddag svar på om han kunne redde Lyngby og om Søren Krogh kunne redde OB.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg synes at det ville være underligt at fyre SK, hvis han ender med at vinde de sidste tre kampe med det udtryk der er på banen. Det viser tydeligt at han har opbakning fra truppen. Det er da præcis det der skal til for at der er en smule kontinuitet i OB i al den uro, der har været det sidste år. Ikke mindst fordi jeg ingen tiltro har til at ledelsen kan nå at sætte et fornuftigt team på så kort tide inden sæsonstart. Så kan det meget nemt blive 2 år i 1. division.

    Det er stadig min overbevisning, at INGEN træner kunne have vendt skuden, når profilerne vælger at slå op i banen på det tidspunkt, hvor der var allermest brug for dem. Jeg er sikker på at BW har fået solgt dem et top 6-projekt med kampe mod FCK og BIF i solskin hele slutspillet. Da det projekt crashede, har de mistet al motivation, da de ingen aktie har i OBs overlevelse. Det er altså ikke noget man som træner bare lige kan navigere i over en så kort periode. Ikke mindst fordi de jo spillede fint de første kampe SK stod for holdet. Så har man jo som træner troen på, at man har en relation til de her spillere som gør, at man kan havde tillid til dem. Så håber man jo at rutinen hos dem til sidst vil gøre, at skuden retter op.
    Jeg er meget enig i forhold til SK. Jeg har været, og er stadig, meget i tvivl. Men som du skriver, så ser det ud til at han har opbakning hos de spillere, der vil kæmpe for det. Så jeg er nok kommet til den beslutning, at vi bør beholde ham.
    Og hvilken bestyrelse skulle finde en ny, og kompetent træner lige nu? Samtidig har vi også brug for et minimum af kontinuitet, på et tidspunkt, hvor der skal ske en stor udrensning. Og BW har på ingen måde bevist, at han skal blive her. Han skal ud på røv-og-albuer.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Dette rygte gør mig meget bekymret. Frygter en "macho" handling fra ledelsen, hvor hele ansvaret placeres på tre personer, og den øverste ledelse på den måde renser sig selv. Jeg kan godt forstå lysten til et blodbad, men husk nu lige på, hvor pivringe den her ledelse har rekrutteret indtil nu. Så hele denne aktion kommer til at afhænge ekstremt meget af, hvad planen så er. Jeg synes SK har begået eklatante fejl, absolut, men det er jo fejl begået i en dysfunktionel organisation. De sidste par kampe har vist, at han altså kan noget med relationer og unge spillere, jeg ville være ked af at miste ham nu, vi kunne i SK godt have en potentiel mangeårig rigtig "klub-træner", samtidigt ryger der meget andet stabilitet ud, og vi har altså lige lært, hvor skidt det er at skifte for meget ud på en gang...... Hjortebjerg har jeg ikke det store forhold til. BW er jeg dog enig i må ud, kvaliteten af hans arbejde har været for lav.

    Men de absolutte vigtigste forandringer skal ske i OBs interne ledelse, nu må de en gang for alle finde ud af hvad OB er for en klub, og stoppe med at lave OB om til noget OB ikke er. Så længe det ikke sker, kan man snart lige så godt ansætte pølsevenderen på stadion til at træne gutterne.
    Man burde udskille klubben fra resten af OS&E og få en selvstændig faglig bestyrelse/set-up. NT kunne stadigvæk godt være (med-)ejer, men kun dukke op på kampdage.

    Men må erkende, at det nok aldrig sker !

    Jeg mener, at BW sagde, at han var ansat til at lave en bæredygtig forretning. Det er jo umuligt, hvis eventuelle overskud ikke geninvesteres i klubben, men skal dække omkostninger andre steder i koncernen. Så kan beslutninger jo hurtigt blive præget af hovsa- end langsigtede løsninger.
    Last edited by Online; 25-05-2024, 09:48.

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Dette rygte gør mig meget bekymret. Frygter en "macho" handling fra ledelsen, hvor hele ansvaret placeres på tre personer, og den øverste ledelse på den måde renser sig selv. Jeg kan godt forstå lysten til et blodbad, men husk nu lige på, hvor pivringe den her ledelse har rekrutteret indtil nu. Så hele denne aktion kommer til at afhænge ekstremt meget af, hvad planen så er. Jeg synes SK har begået eklatante fejl, absolut, men det er jo fejl begået i en dysfunktionel organisation. De sidste par kampe har vist, at han altså kan noget med relationer og unge spillere, jeg ville være ked af at miste ham nu, vi kunne i SK godt have en potentiel mangeårig rigtig "klub-træner", samtidigt ryger der meget andet stabilitet ud, og vi har altså lige lært, hvor skidt det er at skifte for meget ud på en gang...... Hjortebjerg har jeg ikke det store forhold til. BW er jeg dog enig i må ud, kvaliteten af hans arbejde har været for lav.

    Men de absolutte vigtigste forandringer skal ske i OBs interne ledelse, nu må de en gang for alle finde ud af hvad OB er for en klub, og stoppe med at lave OB om til noget OB ikke er. Så længe det ikke sker, kan man snart lige så godt ansætte pølsevenderen på stadion til at træne gutterne.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Jeg synes at det ville være underligt at fyre SK, hvis han ender med at vinde de sidste tre kampe med det udtryk der er på banen. Det viser tydeligt at han har opbakning fra truppen. Det er da præcis det der skal til for at der er en smule kontinuitet i OB i al den uro, der har været det sidste år. Ikke mindst fordi jeg ingen tiltro har til at ledelsen kan nå at sætte et fornuftigt team på så kort tide inden sæsonstart. Så kan det meget nemt blive 2 år i 1. division.

    Det er stadig min overbevisning, at INGEN træner kunne have vendt skuden, når profilerne vælger at slå op i banen på det tidspunkt, hvor der var allermest brug for dem. Jeg er sikker på at BW har fået solgt dem et top 6-projekt med kampe mod FCK og BIF i solskin hele slutspillet. Da det projekt crashede, har de mistet al motivation, da de ingen aktie har i OBs overlevelse. Det er altså ikke noget man som træner bare lige kan navigere i over en så kort periode. Ikke mindst fordi de jo spillede fint de første kampe SK stod for holdet. Så har man jo som træner troen på, at man har en relation til de her spillere som gør, at man kan havde tillid til dem. Så håber man jo at rutinen hos dem til sidst vil gøre, at skuden retter op.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Er også ret nervøs for hvilket cirkus vi kommer til at se, hvis der forhåbenligt ryddes totalt ud i hele staben.
    For min skyld må de gerne tage Nagel med i oprydningen, da jeg heller ikke har for 2 ører tiltro til ham.

    Lad os se hvad der sker, forestiller mig ikke der ligger en plan, det ville være atypisk for ledelsen at være velforberedte, og endnu mere uvant for dem at vælge det rette, dom kan holde længere end få måneder.
    Uanset hvad, så har de godt nok langt til bare en anelse af tillid og troværdighed.
    Tror du det bliver værre end det cirkus vi har set over hele sæsonen med trænerfyringer, dårlige indkøb der i nogens tilfælde ikke er klubbens mænd når det går skidt, forsmåede spillere, rygter om BW med banderelationer, Steffen-sagen osv osv osv.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg er 100% enig. Søren Krogh er naturligvis ikke den primære årsag til OB’s lortesituation, som stikker meget dybere (topledelsen).

    Men han blev forfremmet til cheftræner i et forsøg på at rette en synkende skude op og i hans tid som cheftræner er skibet ikke bare sunket, det er simpelthen sejlet ind i 4 andre isbjerge på vejen.

    OB har præsteret at tabe hjemme til Vejle, Lyngby og Hvidovre x2 på Søren Kroghs vagt. Samtidig er spillertruppen i endnu mere opløsning end da han tog over. Hvis man kan fortsætte som cheftræner efter at have præsteret så ringe, så erkender ledelsen jo at der INGEN sportslige ambitioner er i OB.

    Vi lå over stregen da han overtog med 2 hold under os og så vidt jeg husker 5 points ned til stregen. Nu rykker vi fucking ned fordi Søren Krogh IKKE kunne løse opgaven. Han er en flink fyr og siger alle de rigtige ting, men når det kommer til præstationerne, så har han sammen med spillertruppen fejlet fuldstændig.

    Hvis vi mod forventning mirakuløst redder røven, så ændrer det intet ifht. min ikke eksisterende tiltro til Søren Krogh som cheftræner i OB.
    Jeg så gerne en lidt mere kontant type, hvor assistenterne så kan være de "bløde/søde". Måske en fra de engelske rækker i en form for managerrolle, hvor træneren har stor indflydelse på køb og salg.

    SK er simpelthen for flink !

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

    Jeg tror 100% på det her rygte, fordi det er den øverste ledelses stil - at fyre dem der ikke leverer, selvom den øverste ledelse har blandet sig i alle væsentlige beslutninger og bærer en lige så stor del af ansvaret.

    Så kan man sige nu er der ryddet op - det er bare ved at være en rimelig gammel sang nu.

    laver den øverste ledelse det nye blodbad, så håber jeg i det mindste, at afløserne er på plads. Men det bringer ikke noget håb om OB’s genrejsning medmindre det er virkelig kompetente personer - og dem tror jeg ikke finder OB attraktiv.
    Er også ret nervøs for hvilket cirkus vi kommer til at se, hvis der forhåbenligt ryddes totalt ud i hele staben.
    For min skyld må de gerne tage Nagel med i oprydningen, da jeg heller ikke har for 2 ører tiltro til ham.

    Lad os se hvad der sker, forestiller mig ikke der ligger en plan, det ville være atypisk for ledelsen at være velforberedte, og endnu mere uvant for dem at vælge det rette, dom kan holde længere end få måneder.
    Uanset hvad, så har de godt nok langt til bare en anelse af tillid og troværdighed.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan ikke se hvorfor Krogh ikke skulle ryge .. han har præsteret ringere med samme trup som Alm + to forstærkninger ..
    Det har været katastrofalt i kvalifikationsspillet .. simpelthen katastrofalt .. formation, rokeringer, indskiftninger, start11 osv osv ..
    Mentalt har han sket ikke kunne håndtere at være i nedrykningsfare …. OB er den eneste klub der har pebet nedrykning i 15 kampe .. Lyngby accepterer risikoen, Vejle har haft det som udgangspunkt gennem hele sæsonen.
    Hvis man har succes ved at tænke positivt så giver man ikke sig selv de bedste forudsætninger for at vinde ved konsekvent at tænke og tale negativt ..

    Nu hylder vi start11 med 5 akademispillere inde sidste to kampe men der var altså også 4 med fra start da man tabte til Lyngby hjemme .. formationen har ændret sig, mentaliteten har ændret sig efter det begyndte at se helt sort ud … spiller mere frit ..

    Jeg beholder heller BW med et ordentligt opdrag, budget og realitionen om at han tidligere har undervurderet styrken af Superligaen end at beholde SK ..

    Sorry ..
    Jeg er 100% enig. Søren Krogh er naturligvis ikke den primære årsag til OB’s lortesituation, som stikker meget dybere (topledelsen).

    Men han blev forfremmet til cheftræner i et forsøg på at rette en synkende skude op og i hans tid som cheftræner er skibet ikke bare sunket, det er simpelthen sejlet ind i 4 andre isbjerge på vejen.

    OB har præsteret at tabe hjemme til Vejle, Lyngby og Hvidovre x2 på Søren Kroghs vagt. Samtidig er spillertruppen i endnu mere opløsning end da han tog over. Hvis man kan fortsætte som cheftræner efter at have præsteret så ringe, så erkender ledelsen jo at der INGEN sportslige ambitioner er i OB.

    Vi lå over stregen da han overtog med 2 hold under os og så vidt jeg husker 5 points ned til stregen. Nu rykker vi fucking ned fordi Søren Krogh IKKE kunne løse opgaven. Han er en flink fyr og siger alle de rigtige ting, men når det kommer til præstationerne, så har han sammen med spillertruppen fejlet fuldstændig.

    Hvis vi mod forventning mirakuløst redder røven, så ændrer det intet ifht. min ikke eksisterende tiltro til Søren Krogh som cheftræner i OB.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Får muligvis på hatpuklen for denne…. Og havde faktisk længe overvejet om jeg skulle skrive den. Men…. Det er jo et debatforum og vi lever i en skør OB tid..

    Rygtet i sponsorkredsen lyder på pressemøde i start/midt næste uge hvor BW,Søren og Frank officielt bliver fyret.. Uanset hvad der sker i morgen..

    For en gang skyld håber jeg sgu på at min kilde ikke får ret. Jeg håber og tror stadig på Søren Krogh.. Og tror fuldt og fast på at han er den rigtige løsning på den lange bane. Så den gør mig sgu lidt trist. Øv.
    Tak for at dele, det er altid sådan med rygter, at de kan ende med ikke at være helt sande.
    At der så sidder nogle, som ikke evner at skille tingene ad, og farer til tasterne og lukker bræk ud efterfølgende, må du bare ignorere.

    Jeg håber dog at rygtet taler sandt, og at der bliver ryddet ud i hele staben.
    Derefter frygter jeg så hvad der bliver hentet ind, for det er jo nok desværre, atter engang den samme ledelse der står for ansættelsen, og det hjælper bestemt ikke at der bliver rådført med Garde.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Det burde også give stof til eftertanke til ledelsen (NT), at flere kompetente kandidater til cheftrænerjobbet sagde "nej tak", da de ikke selv kunne sætte deres team.

    Leave a comment:


  • Maxbeam
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Får muligvis på hatpuklen for denne…. Og havde faktisk længe overvejet om jeg skulle skrive den. Men…. Det er jo et debatforum og vi lever i en skør OB tid..

    Rygtet i sponsorkredsen lyder på pressemøde i start/midt næste uge hvor BW,Søren og Frank officielt bliver fyret.. Uanset hvad der sker i morgen..

    For en gang skyld håber jeg sgu på at min kilde ikke får ret. Jeg håber og tror stadig på Søren Krogh.. Og tror fuldt og fast på at han er den rigtige løsning på den lange bane. Så den gør mig sgu lidt trist. Øv.
    Jeg tror 100% på det her rygte, fordi det er den øverste ledelses stil - at fyre dem der ikke leverer, selvom den øverste ledelse har blandet sig i alle væsentlige beslutninger og bærer en lige så stor del af ansvaret.

    Så kan man sige nu er der ryddet op - det er bare ved at være en rimelig gammel sang nu.

    laver den øverste ledelse det nye blodbad, så håber jeg i det mindste, at afløserne er på plads. Men det bringer ikke noget håb om OB’s genrejsning medmindre det er virkelig kompetente personer - og dem tror jeg ikke finder OB attraktiv.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Hvidovre har udvidet udebaneafsnittet med 1600 pladser til nu 2600 pladser til Lyngbyfans. Tak for lort Hvidovre.
    Hvorfor skulle Hvidovre ikke helt naturligt gøre det?

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    tror du får ret i alle pånær én
    Steffen Højer måske.
    Eller hiv vores u19 eller u17 træner op.

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Får muligvis på hatpuklen for denne…. Og havde faktisk længe overvejet om jeg skulle skrive den. Men…. Det er jo et debatforum og vi lever i en skør OB tid..

    Rygtet i sponsorkredsen lyder på pressemøde i start/midt næste uge hvor BW,Søren og Frank officielt bliver fyret.. Uanset hvad der sker i morgen..

    For en gang skyld håber jeg sgu på at min kilde ikke får ret. Jeg håber og tror stadig på Søren Krogh.. Og tror fuldt og fast på at han er den rigtige løsning på den lange bane. Så den gør mig sgu lidt trist. Øv.
    Det er i hvert fald ikke nogen løsning bare at råbe: "YOU'RE FIRED" og så tro, at så går alt ad selv. Jeg ved ikke, om Søren Krogh er den rette løsning, men hans arbejdsbetingelser har heller ikke været fantastiske. Det er NU bestyrelsen i OB skal vise, at de kan tænke sig om og lære af sine fejl.

    Start med at fyre det sportslige udvalg. Det har aldrig givet nogen mening at have en erhvervsmand - uanset hvor dedikeret han er - med ved bordet i sportslige beslutninger.
    BW er ansat til en forkert strategi, der handler om at købe og sælge med profit. Har intet imod manden, men tror ikke han er den rigtige til et helt andet projekt, der handler om at bygge en sportslig sektor op. Det er utopi at tro på en mand som Jan Laursen, men han havde både evner og fik tiltro fra skiftende ejere til at bygge FCN op. Det er hans type, vi skal bruge; og hvis vi ikke har ham, så må OB lave ham med den rette støtte og sparring. Find en yngre sportschef, der har en plan, og som kan bygge organisationen op. Og SÅ kan man begynde at ansætte en trænerstab, der kan passe til strategien, i stedet for at gøre det omvendt. Indtil da kan jeg sagtens leve med, at man beholder Søren Krogh - og måske vokser han med ansvaret.

    Leave a comment:

Working...
X