Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

    Kan det tænkes det er hans chef der har presset på for ikke at ændre.
    Som jeg husker det, var det altså BW som dikterede 5 i bagkæden og sagde at vi skulle være mere “kompakte”. Husker andre den udtalelse.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Enig.

    Bare et hurtigt spørgsmål: Hvis vi går med præmissen om at Søren Krogh er den helt rigtige cheftræner for OB, hvad tænker du så om den kendsgerning at han ventede med at ændre system og opstilling til 3. sidste kamp, hvor det var mere eller mindre for sent ?.
    Det er bare mere kompliceret end som så. Man kan ikke vide om den opstilling, der virkede havde virket kampen før. Ikke mindst fordi jeg VED at en i den startopstilling ikke har leveret til træning i måneder. Det har krævet meget at SK at få ændret mentaliteten hos den spiller. Pludselig var den der og så åbnede det muligheder i startopstillingen.
    Men jeg kan jo ikke afvise at vi kunne have vundet en kamp tidligere.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Enig.

    Bare et hurtigt spørgsmål: Hvis vi går med præmissen om at Søren Krogh er den helt rigtige cheftræner for OB, hvad tænker du så om den kendsgerning at han ventede med at ændre system og opstilling til 3. sidste kamp, hvor det var mere eller mindre for sent ?.
    Kan det tænkes det er hans chef der har presset på for ikke at ændre.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Lad os acceptere at vi er uenige
    Enig.

    Bare et hurtigt spørgsmål: Hvis vi går med præmissen om at Søren Krogh er den helt rigtige cheftræner for OB, hvad tænker du så om den kendsgerning at han ventede med at ændre system og opstilling til 3. sidste kamp, hvor det var mere eller mindre for sent ?.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    Man gjorde noget anderledes - det kan jeg stadig godt li'. Det man havde gang i før virkede jo heller ikke...det var bare en mere langsom død.

    Jeg tror ikke nødvendigvis det er strategien med at få gang i salg osv der har fejlet. Kvaliteten på det man har hentet ind og den stil/formation man har villet spille har bare slet slet ikke matchet. Og selv med alle de fejltagelser så så det jo okay ud inden slutspillet begyndte - vi var på vej mod endnu en skuffende sæson hvor vi nok var endt som nr 8...og så er kæden bare faldet helt af og ALT gået galt.
    Stærkt du sælger for 50 millioner... nu må du købe for 5 !

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg husker at da Wesstrøm tiltrådte sagde han at det handlede om masser af køb og salg og jeg skrev at det let kan gå galt. Og det gjorde det.
    Men ledelsen har ansat ham til at gøre det der nu sender os en række ned. Det skal vi huske. Det er også ledelsen der fulgte Allan Gaardes firmas råd.
    Det er altså LEDELSEN der har fejlet. Igen. Men det er ikke Thorborg men de andre.
    Man gjorde noget anderledes - det kan jeg stadig godt li'. Det man havde gang i før virkede jo heller ikke...det var bare en mere langsom død.

    Jeg tror ikke nødvendigvis det er strategien med at få gang i salg osv der har fejlet. Kvaliteten på det man har hentet ind og den stil/formation man har villet spille har bare slet slet ikke matchet. Og selv med alle de fejltagelser så så det jo okay ud inden slutspillet begyndte - vi var på vej mod endnu en skuffende sæson hvor vi nok var endt som nr 8...og så er kæden bare faldet helt af og ALT gået galt.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Jeg husker at da Wesstrøm tiltrådte sagde han at det handlede om masser af køb og salg og jeg skrev at det let kan gå galt. Og det gjorde det.
    Men ledelsen har ansat ham til at gøre det der nu sender os en række ned. Det skal vi huske. Det er også ledelsen der fulgte Allan Gaardes firmas råd.
    Det er altså LEDELSEN der har fejlet. Igen. Men det er ikke Thorborg men de andre.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Vi lå stadig over både Lyngby og Vejle da Søren Krogh tog over.
    Jeg medgiver dig at Lyngby og OB er i to vidt forskellige situationer. Jeg medgiver dig at OB har en dårligt sammensat trup. Jeg medgiver dig at det var en meget vanskelig opgave Søren Krogh var sat på mht. at redde OB fra nedrykning, som iøvrigt var ENESTE mål på det tidspunkt. Men jeg medgiver dig IKKE at ingen “nok” kunne have reddet os. OB har været en katastrofe hele denne sæson og Søren Krogh har været med hele vejen, først som 1. assistent og siden som cheftræner. Han har sammen med resten af OB været en katastrofe. Og det ændrer en sejr over hhv. Hvidovre og Randers ikke på.
    Lad os acceptere at vi er uenige

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Magne og Alm var en katastrofe - du vil ikke medgive at det er to helt forskellige setups David og Søren er sat til at redde?
    Jeg ved godt hvilket jeg helst ville forsøge at redde objektivt set - og det er ikke OB!
    EDIT: og nej. Jeg tror som jeg har skrevet flere gange: ingen træner havde gode odds for at redde OB. Ingen ville nok kunne, når det har vist sig at man skal have et historisk højt pointtal for at redde sig. Måske 10 point mere end sidste år!
    Vi lå stadig over både Lyngby og Vejle da Søren Krogh tog over.
    Jeg medgiver dig at Lyngby og OB er i to vidt forskellige situationer. Jeg medgiver dig at OB har en dårligt sammensat trup. Jeg medgiver dig at det var en meget vanskelig opgave Søren Krogh var sat på mht. at redde OB fra nedrykning, som iøvrigt var ENESTE mål på det tidspunkt. Men jeg medgiver dig IKKE at ingen “nok” kunne have reddet os. OB har været en katastrofe hele denne sæson og Søren Krogh har været med hele vejen, først som 1. assistent og siden som cheftræner. Han har sammen med resten af OB været en katastrofe. Og det ændrer en sejr over hhv. Hvidovre og Randers ikke på.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Der var åbenbart ikke nogen der havde fortalt Magne Hoseth at Lyngby var i så stærk en forfatning.

    Med de argumenter så er det jo i princippet ligegyldigt hvilken træner OB havde ansat og hvordan han havde præsteret. Så ville hvad som helst bare kunne forklares med at det ikke er hans skyld. Jeg er bange for der er mange der bliver for forblændet af at der nu er lykkedes trænerteamet at få holdet til at hænge sammen i 2 kampe på et tidspunkt, hvor løbet med 95% sikkerhed var kørt, så der alligevel intet var at tabe. Hvis de er så kompetente, hvorfor fanden skulle de så vente til det mere eller mindre var slut med at finde en formel. Det er en fucking katastrofe og det er som om det ikke er gået op for mange, hvor amatøragtigt og udueligt det er af ALLE der har haft med OB’s superligahold at gøre.
    Det er ikke kun Thorborg der her fejlet.
    Magne og Alm var en katastrofe - du vil ikke medgive at det er to helt forskellige setups David og Søren er sat til at redde?
    Jeg ved godt hvilket jeg helst ville forsøge at redde objektivt set - og det er ikke OB!
    EDIT: og nej. Jeg tror som jeg har skrevet flere gange: ingen træner havde gode odds for at redde OB. Ingen ville nok kunne, når det har vist sig at man skal have et historisk højt pointtal for at redde sig. Måske 10 point mere end sidste år!
    Last edited by claudes1; 25-05-2024, 10:40.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    En stor forskel er jo at Lyngby på ingen måde er en klub / et hold i opløsning. En tilfældigt sammensat trup uden kultur og rod i klubben. De er ikke en klub, som har meldt utroværdige top 6 målsætninger ud 13 år i træk. De ved at de er et hold der skal kæmpe for at blive i ligaen. Så du sammenligner æbler og pærer.
    Der var åbenbart ikke nogen der havde fortalt Magne Hoseth at Lyngby var i så stærk en forfatning.

    Med de argumenter så er det jo i princippet ligegyldigt hvilken træner OB havde ansat og hvordan han havde præsteret. Så ville hvad som helst bare kunne forklares med at det ikke er hans skyld. Jeg er bange for der er mange der bliver for forblændet af at der nu er lykkedes trænerteamet at få holdet til at hænge sammen i 2 kampe på et tidspunkt, hvor løbet med 95% sikkerhed var kørt, så der alligevel intet var at tabe. Hvis de er så kompetente, hvorfor fanden skulle de så vente til det mere eller mindre var slut med at finde en formel. Det er en fucking katastrofe og det er som om det ikke er gået op for mange, hvor amatøragtigt og udueligt det er af ALLE der har haft med OB’s superligahold at gøre.
    Det er ikke kun Thorborg der her fejlet.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Havde Lyngby haft den samme holdning og holdt fast i Magne Hoseth i stedet for at hente David Nielsen ind, så er jeg sikker på det var Lyngby der var rykket ned. OB-ledelsen fandt vores “Magne Hoseth” i Søren Krogh og valgte at holde fast.

    Og ja jeg ved godt vi aldrig får svar på om eksempelvis David Nielsen kunne have reddet OB, men vi får ihvertfald i eftermiddag svar på om han kunne redde Lyngby og om Søren Krogh kunne redde OB.
    En stor forskel er jo at Lyngby på ingen måde er en klub / et hold i opløsning. En tilfældigt sammensat trup uden kultur og rod i klubben. De er ikke en klub, som har meldt utroværdige top 6 målsætninger ud 13 år i træk. De ved at de er et hold der skal kæmpe for at blive i ligaen. Så du sammenligner æbler og pærer.

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Søren Krogh har lavet rigtig mange fejl, og bærer en stor del af skylden for nedrykningen. At man spiller så pisse ringe mod Lyngby, og har mærkelige dispositioner på banen, er hans ansvar.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg er 100% enig. Søren Krogh er naturligvis ikke den primære årsag til OB’s lortesituation, som stikker meget dybere (topledelsen).

    Men han blev forfremmet til cheftræner i et forsøg på at rette en synkende skude op og i hans tid som cheftræner er skibet ikke bare sunket, det er simpelthen sejlet ind i 4 andre isbjerge på vejen.

    OB har præsteret at tabe hjemme til Vejle, Lyngby og Hvidovre x2 på Søren Kroghs vagt. Samtidig er spillertruppen i endnu mere opløsning end da han tog over. Hvis man kan fortsætte som cheftræner efter at have præsteret så ringe, så erkender ledelsen jo at der INGEN sportslige ambitioner er i OB.

    Vi lå over stregen da han overtog med 2 hold under os og så vidt jeg husker 5 points ned til stregen. Nu rykker vi fucking ned fordi Søren Krogh IKKE kunne løse opgaven. Han er en flink fyr og siger alle de rigtige ting, men når det kommer til præstationerne, så har han sammen med spillertruppen fejlet fuldstændig.

    Hvis vi mod forventning mirakuløst redder røven, så ændrer det intet ifht. min ikke eksisterende tiltro til Søren Krogh som cheftræner i OB.
    Enig.
    Jeg vil ikke huske ham for at redde OB.
    Jeg vil huske ham for at være millimeter fra at sende os i 1. Division.


    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Jeg er meget enig i forhold til SK. Jeg har været, og er stadig, meget i tvivl. Men som du skriver, så ser det ud til at han har opbakning hos de spillere, der vil kæmpe for det. Så jeg er nok kommet til den beslutning, at vi bør beholde ham.
    Og hvilken bestyrelse skulle finde en ny, og kompetent træner lige nu? Samtidig har vi også brug for et minimum af kontinuitet, på et tidspunkt, hvor der skal ske en stor udrensning. Og BW har på ingen måde bevist, at han skal blive her. Han skal ud på røv-og-albuer.
    Ja, BW kan/skal ryge ud, men det er jo som at se en mælkebøtte på din græsplæne. Du vælger den nemme løsning og plukker den så alt ser godt ud, men efter et stykke tid er den tilbage... fordi du ikke, én gang for alle, gjorde det beskidte og hårde arbejde med at fjerne rødderne !

    Leave a comment:

Working...
X