Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Jeg er stadig sikker på at Mihajlo spillede dele af foråret skadet. Når det er sagt så er det tydeligt at han har problemer med skader, men med 4 kvalificerede stoppere i truppen så burde vi være dækket ind.
    Det største problem er det skiftende underlag.

    Han har aldrig prøvet at spille på kunstgræs baner og derfor er det hårdt for benene, og det kan jeg godt forstå, for på en kunstgræs bane der ligger der beton ret tæt på selve græsunderlaget.
    Og derfor kan det godt være hårdt for benene.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

      Det største problem er det skiftende underlag.

      Han har aldrig prøvet at spille på kunstgræs baner og derfor er det hårdt for benene, og det kan jeg godt forstå, for på en kunstgræs bane der ligger der beton ret tæt på selve græsunderlaget.
      Og derfor kan det godt være hårdt for benene.
      Og derfor skal man heller ikke skyde skylden på ham men OB - at man bliver nødt til at skifte underlag hver vinter, er simpelthen bare for dårligt og ikke Superliga værdigt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

        Det største problem er det skiftende underlag.

        Han har aldrig prøvet at spille på kunstgræs baner og derfor er det hårdt for benene, og det kan jeg godt forstå, for på en kunstgræs bane der ligger der beton ret tæt på selve græsunderlaget.
        Og derfor kan det godt være hårdt for benene.
        Beton !!! jeg ved ikke lige hvor du har fået det ind i hovedet. Altså ikke beton i dit hoved men der er nu ikke beton under en kunstgræsbane. Det har jeg ihvertfald aldrig oplevet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

          Og derfor skal man heller ikke skyde skylden på ham men OB - at man bliver nødt til at skifte underlag hver vinter, er simpelthen bare for dårligt og ikke Superliga værdigt
          Jeg er helt enig.

          OB bør, som den top klub man gerne vil være, have en hybrid bane med varme i man kan træne på året rundt og en hybridbane på stadion med varme i til kamp året rundt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Beton !!! jeg ved ikke lige hvor du har fået det ind i hovedet. Altså ikke beton i dit hoved men der er nu ikke beton under en kunstgræsbane. Det har jeg ihvertfald aldrig oplevet.
            Hvad er det så der stabiliserer banen?

            For der ligger et eller andet lige under banen der gør den hård som beton
            Last edited by QuesT; 05-07-2023, 11:51.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Hvad er det så der stabiliserer banen?

              For der ligger et eller andet lige under banen der gør den hård som beton
              Arh... Jeg har spillet på rigtig mange kunstgræsbaner her i det finske de sidste 3-4 år - og nok foretrækker jeg græs, men kunstgræsbanerne er langt fra "hårde som beton".

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Arh... Jeg har spillet på rigtig mange kunstgræsbaner her i det finske de sidste 3-4 år - og nok foretrækker jeg græs, men kunstgræsbanerne er langt fra "hårde som beton".
                Jeg syntes nu en del af dem jeg har spillet på her i København området mindet meget om en meget hård græs bane (sådan som græsset har været herhjemme i tørkeperioden).

                Det er måske ikke beton, men kan sgu godt forstå at Ivan har haft problemer med alt den skiftende underlag.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Jeg syntes nu en del af dem jeg har spillet på her i København området mindet meget om en meget hård græs bane (sådan som græsset har været herhjemme i tørkeperioden).

                  Det er måske ikke beton, men kan sgu godt forstå at Ivan har haft problemer med alt den skiftende underlag.
                  De plejer at være opbygget af jord, grus og til sidst sand. De moderne baner er som sådan ikke hårde. Det er mere det med at stoppe/dreje der er hårde for led og muskler. Og fødderne kan nærmest hænge fast ved retningsskift. Det er derved de fleste skader opstår.

                  Comment


                    Bliver kampen søndag streamet?
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Bliver kampen søndag streamet?
                      Jep, også i samarbejde med SFÅ vidst

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                        Jep, også i samarbejde med SFÅ vidst
                        Klasse. Så kan planlægge weekenden nu. :-)
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Sæsonoptakt i Albani Fanzone 18/7

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/kom-ti...lbani-fanzone/

                          Lur mig om man ikke har en overraskelse eller 2 med den dag. Kontrakt til akademispiller, kontraktforlængelse eller noget i den stil

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            De plejer at være opbygget af jord, grus og til sidst sand. De moderne baner er som sådan ikke hårde. Det er mere det med at stoppe/dreje der er hårde for led og muskler. Og fødderne kan nærmest hænge fast ved retningsskift. Det er derved de fleste skader opstår.
                            En kunstgræsbane er opbygget med dræn, stabilt lag (stabil grus/knust beton), dernæst afrettelag, og til sidst det bløde kvartslag. De baner der er hårdest er dem med knust beton (genbrugsprodukt), de bliver liggende men bliver også meget hårde. Dem med stabilt grus er dem der med tiden bliver ujævne, sætter sig med lunker/fordybninger, uanset om banerne er hårde eller bløde, så er de risikable på den måde, at man kan hænge lidt fast i dem, når man spiller med knubber på støvlerne. Man ser de samme vridskader, som på damehåndboldspillere, knæ og ankler, værst korsbåndsskader. Hybridbaner kan man også hænge fast i, så man ved Thomas Delaney i Dublin, hvor han forsøgte en glidende tackling, men foden hang i og han fik et meget voldsomt vrid i ledbåndene i ankelen. Min personlige holdning er at kunst og hybridbaner er fine i nøden, hvor det er umuligt at spille/træne på græs, men ellers skal al konkurrence fodbold spilles på græs, uanset forholdene, de er jo ens for begge hold, og ja indimellem må man droppe tiki-taka på dårlige baner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Sæsonoptakt i Albani Fanzone 18/7

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/kom-ti...lbani-fanzone/

                              Lur mig om man ikke har en overraskelse eller 2 med den dag. Kontrakt til akademispiller, kontraktforlængelse eller noget i den stil
                              Det håber man altid, men synes altid jeg har gået skuffet hjem igen..
                              siden 1887

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Sæsonoptakt i Albani Fanzone 18/7

                                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/kom-ti...lbani-fanzone/

                                Lur mig om man ikke har en overraskelse eller 2 med den dag. Kontrakt til akademispiller, kontraktforlængelse eller noget i den stil
                                Markus Jensen, kunne vær et godt bud.

                                Comment

                                Working...
                                X